Tomasz Sienkiewicz

Tomasz Sienkiewicz Web Analytics Expert

Temat: Zejścia ze ścieżki do celu a wskaźnik konwersji

Mam taki problem w Google Analytics:

Załóżmy że ustawiona ścieżka do celu wygląda następująco:

Krok 1
Krok 2
[poza ścieżką - Rejestracja]
Krok 3
Krok 4 - osiągnięcie celu

Miedzy krokiem 2 i 3 możliwe jest zejście ze ścieżki (aby się zarejestrować) na stronę "Rejestracja". Z tej strony można powrócić na ścieżkę od razu do kroku 3.
I teraz pytanie: czy wartość konwersji z kroku 2 na 3 (widoczna w
raporcie "Wizualizacja ścieżek") uwzględnia również te wizyty które między krokiem 2 i 3 przeszły przez stronę "Rejestracja"?Tomasz Sienkiewicz edytował(a) ten post dnia 27.08.09 o godzinie 09:58
Michał Małaj

Michał Małaj programista /
analityk, Enzo sp. z
o.o.

Temat: Zejścia ze ścieżki do celu a wskaźnik konwersji

do momentu gdy Google połączyło AdWords ze celami Analytics - liczyli się tylko użytkownicy którzy w danej sesji odwiedzin przeszli cała ścieżkę celów

Natomiast po integracji z AdWords liczy się tylko to kiedykolwiek byli na tych stronach niekoniecznie w ten sposób jak widzi to który zaplanował sobie twórca ścieżki celów.
Tomasz Sienkiewicz

Tomasz Sienkiewicz Web Analytics Expert

Temat: Zejścia ze ścieżki do celu a wskaźnik konwersji

"Natomiast po integracji z AdWords liczy się tylko to kiedykolwiek byli na tych stronach niekoniecznie w ten sposób jak widzi to który zaplanował sobie twórca ścieżki celów."

Czyli o ile dobrze Cię zrozumiałem w tym momencie w sytuacji przeze mnie opisanej wskaźnik konwersji z kroku 2 na krok 3 uwzględni również przejścia tego typu: Krok 2 -> Rejestracja -> Krok 3?

Czy to dotyczy tylko tych wizyt, które przyszły z Google adwords?Tomasz Sienkiewicz edytował(a) ten post dnia 01.09.09 o godzinie 13:03
Michał Małaj

Michał Małaj programista /
analityk, Enzo sp. z
o.o.

Temat: Zejścia ze ścieżki do celu a wskaźnik konwersji

Z moich obserwacji wynika że często może być sytuacja w której strony A B są innego dnia tj innej sesji a strony C D w innej sesji innego dni. Liczy się tylko użytkownik który przeszedł te korki A B C D i nie jest istotna kolejność tylko identyfikator użytkownika.

może zdarzyć się ze będziesz miał jakiś % użytkowników przechodzących tylko strony C D

Powinno to dotyczyć to wszystkich wizyt a nie tylko z AdWords.
Tomasz Sienkiewicz

Tomasz Sienkiewicz Web Analytics Expert

Temat: Zejścia ze ścieżki do celu a wskaźnik konwersji

Czyli po prostu liczy się obecność użytkownika na danej stronie a nie konkretna ścieżka jaką się poruszał.

Dzięki za pomoc.
Silvester B.

Silvester B. Analityk Ruchu
Internetowego

Temat: Zejścia ze ścieżki do celu a wskaźnik konwersji

Witam.

Mam wątpliwości dotyczące tego co napisał Michał. Wydaje mi się, że raport "Ścieżka do celu" w GA pokazuje w wersji finalnej tych Użytkowników, którzy przeszli zdefiniowaną przez nas ścieżkę bez "skoków w bok";)

Nie mam na to twardych dowodów, ale... ;)

- po pierwsze: zauważyłem, że liczba zrealizowanych celów w raporcie "Ścieżka do celu" jest sporo niższa niż liczba konwersji widoczna np. w przeglądzie celów/raporcie "Łączna liczba konwersji"

- po drugie - jeśli byłoby tak jak piszesz to 'zboczenie ze ścieżki' o nazwie "(exit)" (czyli wyjścia z serwisu) prawdopodobnie miałoby znikomą wartość (no chyba, żeby większość użytkowników regularnie kasowała ciacha), a w moim przypadku stanowią 1/3 ucieczek z kroku 1.

Wydaje mi się również, że coś takiego:
Krok 1
Krok 2
[poza ścieżką - Rejestracja]
Krok 3
będzie także zejściem ze ścieżki w raporcie "Ścieżka do celu"Sylwester Buczyński edytował(a) ten post dnia 06.01.10 o godzinie 20:21

Następna dyskusja:

Porzucone ścieżki do celu




Wyślij zaproszenie do