konto usunięte

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

Dla klienta chce śledzić liczbę rezerwacji (sprzedaż wycieczek). Zawartość strony (wyniki wyszukiwania wycieczek) pobierane są przez i-frame.


Mam pytanie jak z poziomu adwords i analytics śledzić taką sytuację.

W podręczniku googlowym do adwords czytam ze:


"Strony internetowe zawierające ramki
Na stronach internetowych zawierających ramki fragment kodu należy wstawić tylko w kodzie HTML ramki zawierającej stronę konwersji."

Co to oznacza? Czy dobrze rozumiem że po prostu kod adwords powinien być zaszyty w stronę pobieraną przez iframe?

W trakcie ścieżki zakupowej adres URL się nie zmienia zupełnie (do końca jest ten sam). Czy mogę wstawić w strone źródło iframe kod analyticsa i dodać parametr set domain name i kod z ID klienta czyli strony docelowej?
Mateusz Waligórski

Mateusz Waligórski
pl.linkedin.com/in/m
ateuszwaligorski

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

Wszystko co chcesz mierzyć w iframe wstawiasz w iframe, bo jest to niejako oddzielna strona w stronie. Chyba że chcesz połączyć mierzenie strony na której jest iframe z iframem, ale to już jest cross site tracking i dużo więcej roboty.

konto usunięte

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

Mateusz Waligórski:
Wszystko co chcesz mierzyć w iframe wstawiasz w iframe, bo jest to niejako oddzielna strona w stronie. Chyba że chcesz połączyć mierzenie strony na której jest iframe z iframem, ale to już jest cross site tracking i dużo więcej roboty.


Klient (domena a) zasysa w iframie wycieczki z domeny b.

Czy jeśli w domenę b wstawimy kod analytics dla domeny a to będzie ok?

Jeśli tak to kod Ga już się wykona więc nie powinien być dodatkowo w domenie a ten kod (oczywiście mówimy tylko o stronach które pobierają kod GA z iframe). Dobrze rozumiem?
Mateusz Waligórski

Mateusz Waligórski
pl.linkedin.com/in/m
ateuszwaligorski

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

Snake Plissken:

Klient (domena a) zasysa w iframie wycieczki z domeny b.

Czy jeśli w domenę b wstawimy kod analytics dla domeny a to będzie ok?

Jeśli tak to kod Ga już się wykona więc nie powinien być dodatkowo w domenie a ten kod (oczywiście mówimy tylko o stronach które pobierają kod GA z iframe). Dobrze rozumiem?


Nie bardzo rozumiem co masz na mysli przez "Czy jesli w domene b wstawimy kod analytics dla domeny a to bedzie ok?"

Gdy na domenie b jest iframe z kodem zrodlowym pochodzacym z domeny a, to analytics domeny b nie bedzie mierzyl zawartosci iframe.

Zeby zmierzyc interakcje z iframe, musisz do niego wstawic kod analyticsa i wtedy dane z iframe bedziesz widzial w panelu analyticsa domeny a.

Byloby mi latwiej odpowiedziec Ci na konkretny case, tak to ciezko mi stwierdzic co jest dokladnie twoim celem.

konto usunięte

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

Mateusz Waligórski:
Snake Plissken:

Klient (domena a) zasysa w iframie wycieczki z domeny b.

Czy jeśli w domenę b wstawimy kod analytics dla domeny a to będzie ok?

Jeśli tak to kod Ga już się wykona więc nie powinien być dodatkowo w domenie a ten kod (oczywiście mówimy tylko o stronach które pobierają kod GA z iframe). Dobrze rozumiem?


Nie bardzo rozumiem co masz na mysli przez "Czy jesli w domene b wstawimy kod analytics dla domeny a to bedzie ok?"

Gdy na domenie b jest iframe z kodem zrodlowym pochodzacym z domeny a, to analytics domeny b nie bedzie mierzyl zawartosci iframe.

Zeby zmierzyc interakcje z iframe, musisz do niego wstawic kod analyticsa i wtedy dane z iframe bedziesz widzial w panelu analyticsa domeny a.

Byloby mi latwiej odpowiedziec Ci na konkretny case, tak to ciezko mi stwierdzic co jest dokladnie twoim celem.

Witaj,

chodzi mi o to że:

mam domeny a i b. Domena b sprzedaje wycieczki z domeny a. Chcę sprawdzić ścieżkę zakupową klientów odwiedzających domenę b.

Na stronie b w iframie masz 3 kroki.

Krok 1 wybór wycieczki z ofert wielu wycieczkek
Krok 2 wypełnienie danych (nazwisko itp.)
Krok 3 finalizacja zamówienie (czyli strona dziękuję za zakup).

Moje pytanie jest czy wystarczy że w domenę a wkleję kod GA. Wtedy w iframie pobierany powinien być kod GA (ten wklejony na domenie a).

Oczywiście zakładam że mam dostęp do danych GA witryny a. Czy to będzie działac?
Mateusz Waligórski

Mateusz Waligórski
pl.linkedin.com/in/m
ateuszwaligorski

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

Śledzenie będzie działać na obu witrynach, natomiast będziesz miał mnóstwo roboty ze sprawdzeniem ścieżki zakupowej, ponieważ część będzie na GA domeny a, a druga część na GA domeny b, żeby mieć całą ścieżkę zakupową na jednym GA musiałbyś wprowadzić cross site scripting, którego teraz nie opiszę, bo to trochę roboty, może później znajdę trochę czasu.

Tymczasem pogooglaj sobie pod kombinacją haseł "google analytics cross site tracking".
Mateusz Waligórski

Mateusz Waligórski
pl.linkedin.com/in/m
ateuszwaligorski

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

http://services.google.com/analytics/breeze/en/domains...

Tutaj powinieneś znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

konto usunięte

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

Też się z tym trochę mordowałem i było tak, że na jednej subdomenie był formularz zawarty w iframe w innej subdomenie tej samej domeny. Zamieszczając na nich te same ID trackera GA i dokładając linijkę ze śledzeniem między subdomenami dałem radę, ale potem doszło jeszcze śledzenie kroku pierwszego pochodzącego z innej domeny linkującej do subdomeny i tu był problem, bo nie mogłem z jakiego powodu tym _link śledzić przejścia domena1.pl <-->subdomena.domena2.pl. Zresztą ten mój tamat "Dwie domeny i dwie subdomeny - jakie trackery?" jest na forum.

konto usunięte

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

Ja mam taki przypadek jak tutaj

http://juventur.poznan.pl/disneyland.php

Z góry zaznaczam że to nie jest mój klient!! Chcecie wysyłajcie mu oferty!

Treśc czyli wycieczki są pobierane z innego serwisu.

jak widzę trzeba zrobić 2 rzeczy:

a) dodać do obu domen :

setdomain name
set allowlinkertrue

b) linki pomiędzy domenami a i b zmodyfikowac aby w urlu przekazywana była informacja o sledzeniu

Czy w takiej sytuacji jak tej strony muszę jakies linki modyfikować czy wystarczy sama modyfikacja kodu GA?
Michał Małaj

Michał Małaj programista /
analityk, Enzo sp. z
o.o.

Temat: Śledzenie konwersji i-frame

Snake Plissken:
Dla klienta chce śledzić liczbę rezerwacji (sprzedaż wycieczek). Zawartość strony (wyniki wyszukiwania wycieczek) pobierane są przez i-frame.

Mam pytanie jak z poziomu adwords i analytics śledzić taką sytuację.

W podręczniku googlowym do adwords czytam ze:

"Strony internetowe zawierające ramki
Na stronach internetowych zawierających ramki fragment kodu należy wstawić tylko w kodzie HTML ramki zawierającej stronę konwersji."

Co to oznacza? Czy dobrze rozumiem że po prostu kod adwords powinien być zaszyty w stronę pobieraną przez iframe?

W trakcie ścieżki zakupowej adres URL się nie zmienia zupełnie (do końca jest ten sam). Czy mogę wstawić w strone źródło iframe kod analyticsa i dodać parametr set domain name i kod z ID klienta czyli strony docelowej?

Umówmy się że domena a to ta która masz kontrolę czyli masz kod GA (strona rezerwacji)
Domena b to ta która wyświetla wyniki wyszukiwania w ramce osadzonej na stronie w domenie a

Tak strona z domeny a która ma ramkę z domeny b to tak naprawdę trzeba mieć dostęp do kodu w domenie b

Skrypt konwersji AdWords wstawiasz w konkretną stronę w domenie b. (jak masz dostęp do stron w domenie b)

Gdybyś chciał mierzyć ruch w domenie b nie mając dostępu kodu do domeny b to robisz serwer pośredniczący w domenie a, który pobiera zawartość domeny b a potem przekazuje zawartość do strony w domenie a.

Problem w tym że bardzo trudno przenieść całą zawartość z domeny b w domenę a za pomocą serwera pośredniczącego (ale jest to możliwe).

Teoretyczne rozwiązanie:

Śledzenie na stronie która ma osadzoną ramkę w domenie a zmiany zawartości adresu w domenie b. Przekazywanie tych informacji do GA w domenie a

Przerobić kod skryptu konwersji AdWords na taki żeby wykonywał się w domenie a jak zostanie wykonany kod z serwera pośredniczącego w domenie a.

Pozdrawiam
Michał MałajMichał Małaj edytował(a) ten post dnia 27.02.11 o godzinie 11:01



Wyślij zaproszenie do