Tomasz Kuliński

Tomasz Kuliński Konsultant IT /
Otwarty na
propozycje

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Witam,
Stoję obecnie przed trudnym zadaniem obiektywnego porównania dwóch przodujących CRMow w modelu SaaS, czyli Salesforce.com vs MS Dynamics CRM Online. O ile SFDC jest mi znane zarówno od strony technicznej jak i funkcjonalnej, o tyle rozwiązanie MS znam tylko pobieżnie z materiałów dostępnych w necie.
Może znajdzie się specjalista MS Dyn CRM w okolicach Krakowa z którym mógłbym skonsultować lub właściwie skonfrontować te dwa rozwiązania ?
...oczywiście inne lokalizacje też są mile widziane, ale chyba najlepiej spotkać sie F2F...
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Dysponuje linkami do porównania np.:

1. Systemu X z Dynamics CRM
2. Systemu X z Salesforce

Ale nie pyta Pan o system X (nie chcę tu niepotrzebnie wprowadzać autoreklamy), pytanie czy takie porównanie strony trzeciej byłoby dla Pana wartościowe (mógłby Pan porównać w ten sposób na podstawie dwóch tabel system Dynamics CRM do Salesforce).

Nie znam obu systemów na tyle, żeby Panu cokolwiek więcej doradzić. Znam tylko historię związane z prędkością działania Dynamics CRM ale to nie od tego jest temat.

Jeżeli Pan chcę, mogę Panu wysłać linki z porównaniem tu lub na PM.
Tomasz Kuliński

Tomasz Kuliński Konsultant IT /
Otwarty na
propozycje

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Witam, jeśli linki zawierają informacje techniczne to chętnie rzucę okiem.
Może je Pan wpisać tutaj niech się przysłużą innym zainteresowanym.
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Porównanie wersji chmurowych u producentów:

1. Salesforce: https://www.vtiger.com/crm/salesforce-comparison/
2. Dynamics: https://www.vtiger.com/crm/microsoft-dynamics-comparison/
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

dziadowskie są takie porównania, bo niczego konkretnego nie pokazują.
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Jak to łatwo jest krytykować...

Dla jednego jest to przydatna informacja, dla drugiego nie. Główne pytanie to takie, czego szukamy.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

no zapytam tak: samochody też porównujesz po liście części? (i to nawet nie wyposażenia, tylko śrubek raczej) :)
Więc spójrz jeszcze raz obiektywnie na to gówno, które podesłałeś, bo nie ma czegoś takiego jak "dobrze, tanio i wszystko" ;-)
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Tak jak pisałem wcześniej. krytykować każdy potrafi i każdy jest przekonany że robi to najlepiej. Pan Panie Macieju zajmuje się w większości tylko krytykowaniem i to powiedziałbym, mało merytorycznym (jak czuje Pan taką potrzebę, chętnie wytłumaczę to w temacie "CRM z piekła rodem").

W przypadku kiedy mamy do czynienia w dzisiejszych czasach z setkami systemów, należy dokonać pierwszego odrzutu. Nikt nie jest wstanie przeanalizować 500 systemów CRM, żeby wybrać najkorzystniejszy, więc trzeba dokonywać wyborów na podstawie poleceń, rekomendacji, opisów w gazetach, informacji na forach czy wypowiedzi na GL.

Sztuką natomiast jest, pisanie czegoś więcej, niż "to porównanie jest gówniane". Dla kogoś może ono być wystarczające do np. odrzucenia jakieś systemu. Niestety Pan Panie Macieju, patrzy tylko ze swojej perspektywy.

Trzeba było napisać, jakie porównanie nie jest dla Pana gówniane. Może wtedy przysłużyłby się Pan komuś. Może nawet takie porównanie by się znalazło.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

jest gówniane, ponieważ jest tylko listą elementów i nie ułatwia żadnej decyzji.
Osoba, która zna te systemy będzie wiedziała, że obsługuje się je inaczej, mają nieco inne funkcje. I że takie porównanie jest bez sensu, ponieważ elastyczność obydwu systemów powoduje, że jest bez znaczenia czy system ma komponent X czy Y, ponieważ łatwość dostosowania sprawia, że dodanie tej czy innej funkcji jest proste.
I teraz można pójść o ten krok dalej i powiedzieć: rozbudowa tańszego systemu X będzie kosztowała Y i można ją wykonać w czasie Z. Z kolei droższy system V użytkuje się znacznie lepiej, oszczędza się dużo czasu na wykonywaniu standardowych operacji, a ewentualne niedostatki można obejść lub zrekompensować w inny sposób.

Porównując listę wyposażenia "bogatej" Dacii w najlepszej wersji do "skromnego" kompaktu Audi czy Mercedesa, można odnieść wrażenie, że Dacia jest o niebo lepsza. Jest?

A jakie mamy TCO? Ile rocznie kosztuje serwis i eksploatacja? Czy znamy dobrego mechanika, etc.
Ale co tam, bierzemy Dacie, bo mamy w opcji alufelgi, aaaight?
Kierując się zbliżoną analogią: ludzie kupują iPhony i inne produkty apple, bo po prostu działa i działa niezawodnie. Ale tego nie da się wytłumaczyć listą typu Ma/Nie ma.

Jarek mówił kiedyś coś tam o firmie, ludziach, którzy wdrażają takie rozwiązanie - bo to oni najczęściej są wartością dodaną takiego systemu. I moim zdaniem ma rację.

Dziękuję, pozdrawiam.
Uwielbiam mój własny punkt widzenia.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Więc with all due respect - takie listy porównań to tylko marketingowy bullshit. Jak jaranie się scyzorykami z większą ilością funkcji.
Stal jest istotna. Ma nie rdzewieć i nie tępić za szybko.
Błażej Pabiszczak

Błażej Pabiszczak Wdrażam otwarte
systemy CRM

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Mam wrażenie, że myli Pan podjęcie decyzji odnośnie wyboru systemu od zawężenia listy do wybranych systemów. Nigdy nikomu bym nie zalecał takiego wyboru, a Pan taką drogę (która zaczyna się od obejrzenia tabelki) uważa za ostatni etap wyboru (choć to tak naprawdę jeden z pierwszych kroków).

Wręcz bym stwierdził, że takie porównanie jest idealnym materiałem, na podstawie którego możemy zacząć zadawać bardziej precyzyjne pytania. Problem raczej tkwi w tym, że nie potrafi Pan wyłuskać informacji przydatnych a skupia Pan się na nietrafionych analogiach.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

to zadziwiające, że wie Pan o tym co uważam za który etap wyboru, ponieważ nic o tym nie wspominałem :-)

konto usunięte

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Zajmuję się systemem MS Dynamics CRM, posiadam pełną certyfikację Microsoftu na ten system. Z Salesforce nie miałem dużo do czynienia, ale mogę sporo powiedzieć i doradzić w kwestii Dynamicsa. Brałem udział w kilku całkiem pokaźnych projektach wdrożeń Dynamicsa, poasiada kilka wad, ale ogólnie to bardzo dobry system:)

Maciej Kornacki
tel. 692 383 699
Tomasz Kuliński

Tomasz Kuliński Konsultant IT /
Otwarty na
propozycje

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Dziekuje za odpowiedz jednak nie jestem zainteresowany zakupem. Interesują mnie jedynie detale techniczne w celu porównania dwóch narzędzi. Jeśli chodzi o model to domyślam sie ze pyta Pani o model wdrozenia - interesuje mnie tylko Online (w calosci w chmurze). Pozdrawiam.

konto usunięte

Temat: MS Dynamics CRM Online - konsultacja

Maciej K.:
Zajmuję się systemem MS Dynamics CRM, posiadam pełną certyfikację Microsoftu na ten system. Z Salesforce nie miałem dużo do czynienia, ale mogę sporo powiedzieć i doradzić w kwestii Dynamicsa. Brałem udział w kilku całkiem pokaźnych projektach wdrożeń Dynamicsa, poasiada kilka wad, ale ogólnie to bardzo dobry system:)

Maciej Kornacki
tel. 692 383 699

Moze umialbys mi doradzic jak zmodyfikowac ktorys z dostepnych "invoice formats" zeby drukowalo po comment i task? albo na odwrot: po task i comment? jak dodaje pole task do istniejacej grupy ktora drukuje po comment to wyswietla tylko jeden task a mam ich kilka.

Dzieki!



Wyślij zaproszenie do