Marek Blecharz

Marek Blecharz Konsultant ds.
wdrożeń ERP, CDN
Partner

Temat: Forum o CDN XL

Witam
Polecam forum o CDN XL.
Adres: http://cdn.3lance.pl
Wygląda na to, że na tym forum dzieje się w temacie CDN XL trochę więcej niż "gdziekolwiek indziej".

Pozdrawiam
Marek
Sylwester Rudzki

Sylwester Rudzki Administrator
Systemu Greenax ERP
Bison Shweiz AG

Temat: Forum o CDN XL

Zgadza się, forum bardzo fajne, również polecam.
Łukasz Kozłowski

Łukasz Kozłowski
https://www.linkedin
.com/in/lukaszkozlow
skierp

Temat: Forum o CDN XL

Na stronach dedykowanych dla Partnerów i Klientów budowane jest forum, które będzie obsługiwane przez zespoły wsparcia technicznego Comarch, więc zapraszam już teraz.

Do stron walidowanych można się dostać tu:
http://www.comarch.pl/pl/industries/smb/support/indywi...
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Forum o CDN XL

Łukasz Kozłowski:
Na stronach dedykowanych dla Partnerów i Klientów budowane jest forum, które będzie obsługiwane przez zespoły wsparcia technicznego Comarch, więc zapraszam już teraz.

Na którym to forum dowiemy się że:
- tego się nie da zrobić (czytaj studenci nie potrafią a fachowców nie zatrudniamy bo każdego fachowca można zastąpić skończona liczbą tych pierwszych)
- ujawnienie takiej informacji jest niezgodne z polityką firmy Comarch (czytaj nie wiemy jak to zrobiły poprzednie pokolenia studentów krakowskich uczelni i teraz jesteśmy w czarnej dupie)
- trzeba to zlecić partnerowi i za to zapłacić (bo nikt nie kiwnie palcem by poprawić błąd)
- takiej funkcjonalności nie ma i nie będzie w XL"u bo po to powstał ALTUM (czytaj wydymaliśmy Cię kliencie raz to wydymamy Cię i drugi raz)
- ...

Krzysztof
Łukasz Kozłowski

Łukasz Kozłowski
https://www.linkedin
.com/in/lukaszkozlow
skierp

Temat: Forum o CDN XL

Cenię ludzi, którzy jeżeli nie wiedzą to się nie wypowiadają, a jak czytam Twoje wypowiedzi to niestety widać, że nie masz pojęcia na temat, o którym starasz się coś napisać np. Altum, ale skoro masz potrzebę to proszę bardzo.
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Forum o CDN XL

Łukasz Kozłowski:
Cenię ludzi, którzy jeżeli nie wiedzą to się nie wypowiadają

Szkoda że nie odnosisz tej zasady do siebie.
a jak czytam Twoje wypowiedzi to niestety widać, że nie masz pojęcia na temat, o którym starasz się coś napisać np. Altum

Może i nie mam. Wystarczy mi że muszę administrować XL'em. A moja ignorancja jest tak duża że w swojej niewiedzy i głupocie udało mi się np. pożenić waszego XL'a z telefonią IP Cisco i z poziomu telefonów IP można między innymi sięgać do książki telefonicznej kontrahentów i pracowników dopisanych do kontrahentów. To tak a propo mojej nieznajomości XL'a od podszewki :-)

Krzysztof
Łukasz Kozłowski

Łukasz Kozłowski
https://www.linkedin
.com/in/lukaszkozlow
skierp

Temat: Forum o CDN XL

Krzysztof Kania:
Łukasz Kozłowski:
Cenię ludzi, którzy jeżeli nie wiedzą to się nie wypowiadają

Szkoda że nie odnosisz tej zasady do siebie.

Nie przypominam sobie, żebym pisał nieprawdę.
a jak czytam Twoje wypowiedzi to niestety widać, że nie masz pojęcia na temat, o którym starasz się coś napisać np. Altum

Może i nie mam. Wystarczy mi że muszę administrować XL'em. A moja ignorancja jest tak duża że w swojej niewiedzy i głupocie udało mi się np. pożenić waszego XL'a z telefonią IP Cisco i z poziomu telefonów IP można między innymi sięgać do książki telefonicznej kontrahentów i pracowników dopisanych do kontrahentów. To tak a propo mojej nieznajomości XL'a od podszewki :-)

Krzysztof

Gratuluję, ciekawego rozwiązania :)
Maciej H.

Maciej H. Kierownik działu
wdrożeń - Systemy
ERP

Temat: Forum o CDN XL

Może i nie mam. Wystarczy mi że muszę administrować XL'em. A moja ignorancja jest tak duża że w swojej niewiedzy i głupocie


Z tego co wiem nic nie musisz.
Rynek jest wolny, możesz zawsze znaleźć inne zajęcie.

udało mi się np. pożenić waszego XL'a z telefonią IP Cisco i z poziomu telefonów IP można między innymi sięgać do książki telefonicznej kontrahentów i pracowników dopisanych do kontrahentów. To tak a propo mojej nieznajomości XL'a od podszewki :-)

Gratuluję rozwiązania. Sam chętnie popełniam tego typu ciekawe mezalianse.

Jak sam piszesz XL ma duże możliwości, chociażby integracji.
Zgadzam się, nie jest doskonały, ale pokaż mi doskonały system, który spełnia potrzeby wszystkich i jest niezawdony?

W każdym jednym coś znajdziesz. Przesiądź się na SAP'a. Ciekaw jestem, czy tam Ci producent pozwoli mieszać po tabelach. Nie wspomnę już o tym jak sztywne są modelowane tam procesy z deka oderwane od polskich realiów.

Spróbuj Simple ERP, a bedziesz płacił za swoje faktury, albo gubił dekretacje po upgradzie...

O każdym systemie można pisać tomy tego czego nie potrafi, albo co mógłby robić lepiej.
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Forum o CDN XL

Maciej H.:
Z tego co wiem nic nie musisz.
Rynek jest wolny, możesz zawsze znaleźć inne zajęcie.

Wszyscy gadają (miałem napisać pie...... ale pomyślałem że cenzura może wyciąć) o jakimś kryzysie i teraz bida z pracą.
Jak sam piszesz XL ma duże możliwości, chociażby integracji.

To bardziej zaleta MS SQL czy nawet szerzej rozumianego SQL'a. A tak się składa że XL nie jest żadnym rodzynkiem i większość tego rodzaju rozwiązań korzysta z MS SQL'a - czasem z większych rozwiązań Oracla czy IBM'a.
Zgadzam się, nie jest doskonały, ale pokaż mi doskonały system, który spełnia potrzeby wszystkich i jest niezawdony?

Pewnie ten którym nie trzeba administrować :-)

Ale XL potrafi dać popalić w sytuacjach w jakich człowiek by się tego nigdy nie spodziewał. Przechodząc na nową wersję trzeba sprawdzać byki które już w poprzedniej wersji usunięto i o których się zapomniało. Brak jest czasem bardzo podstawowych i ewidentnych funkcji. Moduł CRM czy eSklep wołają o pomstę do nieba. Brak automatycznej aktualizacji końcówek to już szczyt lenistwa i indolencji studentów zatrudnianych przez Comarch. Fatalny mechanizm własnych raportów (wspominane w jednym z innych postów brak możliwości sortowania kolumn przez klikanie myszką na nagłówku kolumny). Kompletne zlewanie klientów, zero komunikacji, zwalanie wszystkiego na partnerów, brak wglądu w bugtracka (zamiast się głowić czemu coś nie działa mógłbym sprawdzić czy nie jest to znany błąd i jaki jest stan rozwiązania), brak oficjalnego forum jak dla innych programów, etc.

Wiem, pisze chaotycznie ale tak na szybko staram się przypomnieć sobie wszystkie moje żale do Comarchu i XL'a.
O każdym systemie można pisać tomy tego czego nie potrafi, albo co mógłby robić lepiej.

Jeśli mowa o naszym lokalnym rynku systemów ERP (jeśli do takich można XL'a zaliczyć) być może tak jest. Ale są rozwiązania i obszary rynku gdzie producent naprawdę wykazuje zainteresowanie i reaguje na potrzeby klienta. Tymczasem Comarch odizolował się od klientów murem pod nazwą PARTNERZY i leje ze szczytu tego muru na klientów ciepłym moczem. Tak Panie i Panowie z Comarchu - tak jako klient odbieram wasze zainteresowanie.

KrzysztofKrzysztof Kania edytował(a) ten post dnia 09.03.09 o godzinie 15:05
Maciej H.

Maciej H. Kierownik działu
wdrożeń - Systemy
ERP

Temat: Forum o CDN XL

Krzysztof Kania:
Maciej H.:
Z tego co wiem nic nie musisz.
Rynek jest wolny, możesz zawsze znaleźć inne zajęcie.

Wszyscy gadają (miałem napisać pie...... ale pomyślałem że cenzura może wyciąć) o jakimś kryzysie i teraz bida z pracą.


Kryzys? A odczułeś to w swojej firmie? Obcieli Ci pensje?
Populistyczna gadka, aby móc więcej zarobić. A kto zarabia? Oczywiście banki.
Ale to zupełnie inny temat dyskusji.

> > Jak sam piszesz XL ma duże możliwości, chociażby
integracji.

To bardziej zaleta MS SQL czy nawet szerzej rozumianego SQL'a. A tak się składa że XL nie jest żadnym rodzynkiem i większość tego rodzaju rozwiązań korzysta z MS SQL'a - czasem z większych
rozwiązań Oracla czy IBM'a.

No ale chwała Bogu, ze XL jest na SQL, którego dobrze znasz.
Jak by siedział na jakieś gównianej bazie to by był dopiero problem. Dzięki SQL (jeśli programujesz) robisz dowolną rzecz i modelujesz program pod siebie.
Ale XL potrafi dać popalić w sytuacjach w jakich człowiek by się tego nigdy nie spodziewał.

Gdyby wszystko działało bez zarzutu, a aktualizację mógłby zrobić każdy, to Ty byś nie był potrzebny w tej firmie, bo byle pociotek żony prezesa, który ma komputer w domu i poznał Windows i IEbuszuje bo YouTube, zrobił by upgrade systemu ERP za Ciebie.
Przechodząc na nową wersję trzeba sprawdzać byki które już w poprzedniej wersji usunięto

Jest to bolączka, zgadzam się. Sam się z tym borykam.

Biorąc jednak ilość możliwych kombinacji użycia jednej funkcji w XL daje się wytłumaczyć rzeczy pominięte w testowaniu lub nawet programowaniu.

Nie bez winy jest tu długość i stopień komplikacji kodu aplikacji
spowodowana technologią w jakiej jest napisana.

Każda firma jest inna i nie da się napisać szablonu pasującego
do każej firmy. A jak się robi "furtki" do zamodelowania pracy, to nie jesteś wstanie przewidzieć jak ktoś te furtki użyje.

i o których się zapomniało. Brak jest czasem bardzo podstawowych i ewidentnych funkcji. Moduł CRM czy eSklep wołają
o pomstę do nieba.

Wszystko zależy od grupy docelowej.
Mam grupe klientów, którzy pieją z zachwytu na widok e-sklepu,
bo w 100 % spełnia ich oczekiwania.

Mam klientów, którzy popatrzyli na e-sklep z niesmakiem i tam mam zupełnie inne dedykowane rozwiązania.
Kwestia potrzeb. Nikt nie każe kupować Ci "pudełkowego" rozwiązania.
Brak automatycznej aktualizacji końcówek to
już szczyt lenistwa i indolencji studentów zatrudnianych przez
Comarch.

Pisałem już o tym wyżej.
Zawsze można napisać sobie kilka skryptów aktualizujących
stacje robocze automatycznie. Sprawdza się w środowisku "sterylnym",
ale u większości klientów na komputerach jest rozpie...,
i nawet .Net nie chcą się właściwie instalować.
Trzeba się przejść i tak.
Fatalny mechanizm własnych raportów

Dlaczego?
Crystal Report + SQL?
Bardzo wdzięczne narzędzie.
Dowolny Raport można zrobić.
Mogę zrobić Ci na rapocie nawet tańczącego pamperka jeśli będziesz potrafił to wydrukować.

A jak Ci mało raportowania, to polecam OLAP.
(wspominane w jednym z innych postów brak możliwości sortowania kolumn przez
klikanie myszką na nagłówku kolumny).

Tak, tego brak. Technologia nie pozwala. Tam gdzie mogli, to zrobili, tam gdzie nie ma nie może być.
Kompletne zlewanie klientów, zero komunikacji, zwalanie wszystkiego na partnerów,

Bo taka jest polityka Comarch, że ich przedstawicielami są partnerzy.
Jeśli masz problem z komunikacją, to zawsze możesz zmienić partnera. Trzeba jednak pamiętać, że nikt nic nie robi za darmo,
bo z czegoś trzeba żyć.
brak wglądu w bugtracka (zamiast się głowić czemu coś nie działa mógłbym sprawdzić czy nie jest to znany błąd i jaki jest stan rozwiązania), brak oficjalnego forum jak dla innych

To by dopiero było jak by każdy miał dostęp do źródeł, zgłoszeń, błędów itd. Totalna masakra.

Wiem, pisze chaotycznie ale tak na szybko staram się przypomnieć
sobie wszystkie moje żale do Comarchu i XL'a.

Mógłbym dołożyć swoich 5 groszy. Zawsze się coś znajdzie.
Tylko co mi to da?
Jeśli mowa o naszym lokalnym rynku systemów ERP (jeśli do takich można XL'a zaliczyć) być może tak jest. Ale są rozwiązania i obszary rynku gdzie producent naprawdę wykazuje
zainteresowanie i reaguje na potrzeby klienta. Tymczasem Comarch
odizolował się od klientów murem pod nazwą PARTNERZY i leje ze
szczytu tego muru na klientów ciepłym moczem. Tak Panie i Panowie z Comarchu - tak jako klient odbieram wasze zainteresowanie.

To nie zależy od systemu, ani kraju. To zależy od klienta.
Jeśli klient wpsółpracuje, a nie tylko wymaga to można zrobić bardzo ciekawe rzeczy.

Warunek jest jeden. Musi się opłacać obydwu stronom.

Mam klientów, gdzie jadą na standardzie,ale mam też klientów,
gdzie zamówienia same wpadają do systemu, gdzie system je weryfikuje i zrzuca automatem jako polecenie wydania na magazyn.
Kwestia potrzeb, chęci i podejścia.

Maciej
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Forum o CDN XL

Maciej H.:
Kryzys? A odczułeś to w swojej firmie? Obcieli Ci pensje?

Ano obcięli. A pracy wcale nie ma mniej.
Ale to zupełnie inny temat dyskusji.

Ano.
No ale chwała Bogu, ze XL jest na SQL, którego dobrze znasz.

Jakby było na czym innym to wtedy już na pewno nie byłoby mowy o wyborze XL'a.
Gdyby wszystko działało bez zarzutu, a aktualizację mógłby zrobić każdy, to Ty byś nie był potrzebny w tej firmie, bo byle pociotek żony prezesa, który ma komputer w domu i poznał Windows i IEbuszuje bo YouTube, zrobił by upgrade systemu ERP za Ciebie.

To wtedy mógłbym się zająć bardziej ambitnymi tematami jak wspomniana integracja niż walczyć z pierdołami typu dlaczego do WZ nie wygenerował się PM albo dlaczego w CRM nie można założyć konwersacji z "dziewiczym" kontrahentem (bo jest bug i dopiero w wersji 8 go poprawili - wrócimy do tego przy bugtracku) i trzeba to robić przez historię konwersacji w module SPRZEDAŻ.
Biorąc jednak ilość możliwych kombinacji użycia jednej funkcji w XL daje się wytłumaczyć rzeczy pominięte w testowaniu lub nawet programowaniu.

Oj nie nie. Pracowałem w firmie programistycznej (bynajmniej nie jako programista) i nic nie było tak ważne jak system wersjonowania kodu i pilnowanie by stare byki nie przenikały do nowego kodu i testowanie pod kątem "known bugs".
Nie bez winy jest tu długość i stopień komplikacji kodu aplikacji spowodowana technologią w jakiej jest napisana.

I czas najwyższy ja zmienić. I Comarch zmienił. Po czym jak zmienił to wymyślił że ..... sprzeda to jako nowy system. Altum.
Wszystko zależy od grupy docelowej.
Mam grupe klientów, którzy pieją z zachwytu na widok e-sklepu,
bo w 100 % spełnia ich oczekiwania.

A czy Ci klienci potrafią ocenić jakość kodu tej aplikacji?
Zawsze można napisać sobie kilka skryptów aktualizujących
stacje robocze automatycznie. Sprawdza się w środowisku "sterylnym",
ale u większości klientów na komputerach jest rozpie...,
i nawet .Net nie chcą się właściwie instalować.
Trzeba się przejść i tak.

Tylko że potrafi się aktualizować system operacyjny (a to znacznie większe wyzwanie bo podmiana otwartych bibliotek to już poważna sprawa) i skala ryzyka czy ilość sytuacji jest porażająca (a dla jasności - nie tylko windows się sam aktualizuje - chyba każda obecna dystrybucja linuksa tez to potrafi). Potrafią to robić aplikacje antywirusowe (i to nie tylko bazę sygnatur ale często i silnik skanera który jest uruchomiony) a nawet proste aplikacje freeware i shareware. Nie wspomnę o wielorakich urządzeniach sieciowych, set top boxach i tak dalej. A rozwiązanie jest banalne - w skrócie - startuje loader aplikacji, sprawdza zapisaną w bazie wersję systemu, jeśli jest ta sama ładuje właściwą aplikację, jeśli aplikacja jest stara ciągnie z bazy biblioteki (przechowywane w blobach) i nadpisuje stare biblioteki po czym startuje aplikację. Banał. Wyzwanie dla studenta 1-szego roku.
Dlaczego? Crystal Report + SQL?

Nie ten. Nie wydruki tylko wykresy.
Tak, tego brak. Technologia nie pozwala. Tam gdzie mogli, to zrobili, tam gdzie nie ma nie może być.

Ale to nie jest odpowiedź. Nie firmy która szczyci się mianem lidera rynku.
Bo taka jest polityka Comarch, że ich przedstawicielami są partnerzy.

Ale ja nie mam pretensji do partnera bo partner nie dysponuje kodem, partner nie poprawia aplikacji, ..... Ja mam pretensje do producenta.
Jeśli masz problem z komunikacją, to zawsze możesz zmienić partnera.

Ale ja mam problem z komunikacją z producentem.
To by dopiero było jak by każdy miał dostęp do źródeł, zgłoszeń, błędów itd. Totalna masakra.

Kilka godzin zaoszczędzone, kilka kaw mniej i kilka godzin wiszenia na help line czekając aż odbierze ktoś kompetentny by po pięciu przełączeniach rozmowy usłyszeć "a to, nie, to my już wiemy, tak, poprawimy, ale nie, nie w HR'ze, nie śpieszy się nam, jak wyjdzie 8 to poprawimy".
Mógłbym dołożyć swoich 5 groszy. Zawsze się coś znajdzie.
Tylko co mi to da?

Negatywny marketing który być może zmotywuje kogoś w Comarchu do użycia szarych komórek zgodnie z ich pierwotnym przeznaczeniem. A jak nie to w końcu rynek ich zmusi, jak klienci czytając nasze wypowiedzi zagłosuja nogami i pójdą do konkurencji.
To nie zależy od systemu, ani kraju. To zależy od klienta.
Jeśli klient wpsółpracuje, a nie tylko wymaga to można zrobić bardzo ciekawe rzeczy.

Jestem bardzo otwarty na współpracę. Tylko że do tanga trzeba dwojga.
Warunek jest jeden. Musi się opłacać obydwu stronom.

Ale może być tez tak że brak współpracy opłaci się "odwrotnie".

Krzysztof
Maciej H.

Maciej H. Kierownik działu
wdrożeń - Systemy
ERP

Temat: Forum o CDN XL

Krzysztof,

to, ze coś się dzieje w aplikacji świadczy o tym, że żyje,
a jak żyje, to można pisać, chwalić, ganić itd. W nieskończoność.

Nigdy nie miałeś problemów z updatem Windowsa? Zobacz ile poprawek miesięcznie ściąga Windows, a Ty się przejmujesz jakimś HR’em.

XL nie jest idealnym programem, ale narzędziem, które dobrze użyte sprawdza się w pracy.

Kończę wątek, gdyż cokolwiek bym nie napisał i tak znajdziesz jakieś żale.
Masz swoje racje i jak widać nikt i nic tego nie zmieni, a po Twoich wypowiedziach na tym forum (w różnych wątkach) wnioskować można, że potrzebowałeś się wygadać, bo wszędzie o tych scrolach i uaktualnieniach…

Ja znalazłem pozytyw w tych uaktualnieniach XL.
Możesz się przejść po stacjach roboczych i nogi rozprostować. Zmniejszysz ryzyko zawału, a przy pracy siedzącej w naszym zawodzie o to nie trudno.

Pozdrawiam
Maciej
Mirek Gawinkowski

Mirek Gawinkowski Siedlce informatyk
wdrożeniowiec,
wdrażanie
oprogramowan...

Temat: Forum o CDN XL

Z punktu widzenia początkującego z XLem muszę stwierdzić że jest bardzo oporny... jest dużo za dużo przereklamowany
Programy pudełkowe za 1500 zł mają funkcjonalności których w XLu brakuje
W Microsoft NAV podoba mi się że wszystko da się zrobić ogranicza tylko wyobraźnia programisty:)
Maciej H.

Maciej H. Kierownik działu
wdrożeń - Systemy
ERP

Temat: Forum o CDN XL

Programy pudełkowe nie uciągną zaawansowanych operacji biznesowych jakie potrafi uciagnąć XL.

Do tego XL daje funkcjonalnośc tzw. callbaków oraz API i w tym momencie każda funkcjonalność na XL jest możliwa do napisania.
Jedynymi ograniczeniami są czas i pieniądze.

konto usunięte

Temat: Forum o CDN XL

Witam,
Z przyjemnością prezentujemy nowe, autorskie dodatki do ERP XL.

Zapraszam do zapoznania się:
GeneratorZOZ
Automatyczna generacja i wysyłka email/fax ZOZ na poziomie ZOS.

Dodatek napisany został z wykorzystaniem interfejsu programistycznego "Hydra".
Automatyzuje proces obsługi zapytań ofertowych.
Dzięki Generatorowi ZOZ zwiększa się ergonomia pracy oraz skraca czas związany
z procesem wysyłania zapytań ofertowych.
http://yosi.pl/dodatki-cdn-xl/8-nasze-programy/12-gene...

Shipping
Generowanie listów przewozowych bezpośrednio z CDN XL.

Rozwiązanie integrujące system ERP XL z oprogramowaniem firm o profilu
spedycyjny/ kurierskim (DHL, UPS, DPD).
Daje możliwośc generowania listów przewozowych.
http://yosi.pl/dodatki-cdn-xl/8-nasze-p ... -yshipping

OutlookAddInd
Tworzenie dokumentów w systemie CDN XL z poziomu MS Outlook.

Dokumenty, które możesz generowac:
- zapytanie ofertowe sprzedaży,
- zamówienie sprzedaży,
- potwierdzenie zamówienia sprzedaży,
- oferta sprzedaży,
http://yosi.pl/dodatki-cdn-xl/8-nasze-programy/19-wtyc...

Następna dyskusja:

Oficjalne forum Comarch CDN...




Wyślij zaproszenie do