Arkadiusz
Binder
Prezes zarządu,
BIALL-NET sp. z
o.o.; Prezes
Zarządu, Kra...
Temat: Książka BPMN 2.0 po polsku
Prawda jest taka, że naprodukowaliśmy się bardzo wielu rekordów z rozbudowanymi opisami, do tego dorzuciliśmy pytania testowe i odpowiedzi prawidłowe/nieprawidłowe i ten system nam działa w kilku obszarach :Swoje refleksje na pierwszy mejl przesłałem.
1) dokumentujemy działanie procesów abstrakcyjnych (wysyłkę poczty na poczcie, z użyciem [zasobów] samochodu, zasobów ze znaczkami ;-) )
2) odwzorowujemy w niektórych miejscach procesy, które opierają się na [zasobach] Bazodanowych, z których wychodzi nam aplikacja, wystawiająca formularze :
3) staramy się tworzyć mechanizmy wykorzystujące te struktury do generowania np: dostępów, albo procesów bazujących na lokalizacjach tych zasobów.
Natomiast najważniejsze pytanie jest następujace.
Jaki jest cel powyższych działań ?
a) dokumentacja procesu biznesowego
b) utworzenie aplikacji implementujacej proces biznesowy
c) planowanie działań w organizacji
d) optymalizacji procesów biznesowych
e) inne.
Równie ważne wydaje sie być zdefiniowanie uzywanych przez nas terminów.
Czasami mam wrażenie, że dyskutujemy o zupełnie różnych zjawiskach ...
Dokładnie takie są cele.
a) aby szybko i ogólnie dało się wprowadzić opisowe/abstrakcyjne procesy, równocześnie z inwentaryzacją infrastruktury zasobów
b) poprzez wbudowane proste mechanizmy generować szkolenia/testy i automatycznie rozdzielać procesy na osoby odpowiedzialne
c) jednocześnie po mału budować aplikacje, poprzez wykorzystanie dostępów do narzędzi elektronicznych / aktualnych baz danych, poprzez doprecyzowanie procesów o konkretne instrukcje dotyczące komórek w bazie danych.
d) duży nacisk na szkolenie/test/szybkie przygotowywanie stanowisk gotowych do pracy, poprzez jednoznaczne i powtarzalne stworzenie warunków otoczenia (zasobów) - czyli mcdonald.
e) planowanie i optymalizacja raczej jest ciężka, co doświadczamy na własnej skórze. Nie mamy dobrej wizualizacji ani jeszcze nie dorzuciliśmy tzw obciążenia zasobów.
f) Planowanie dotyczące wyposażenia/procesów niekrytycznych (aczkolwiek istotnych) jest bardzo proste, szybkie - np. ogarnięcie wielu szczegółów dotyczących co ma zrobić sprzedawca rano przed otwarciem biura , instrukcje organizacyjne dotyczące okresowych kontroli/weryfikacji czegoś ( czy są gaśnice, tabliczki z drogą ewakuacyjną etc.) - jest bardzo szybkie i odnotowujemy tutaj duże korzyści. Nie ginie to w szkoleniach/testach, a ludzie to wykonują.