Temat: Kupujący żąda zwrotu pieniądzy z przedmiot

Witam,
sprzedałem konsole ps4 i kupujący po dwóch dniach od odebrania paczki twierdzi, że nie działa napęd.
Jestem pewien, że konsola była sprawna, bo korzystałem z niej do dnia zapakowania w karton. W transporcie nie mogła zostać uszkodzona, bo była bardzo dobrze zapakowana zresztą jak miałby uszkodzić się napęd w trakcie transportu, ale już mniejsza o to. Bardziej interesuje mnie fakt, że kupujący dwa dni nie dawał znaku życia od odebrania i po 48 godzinach stwierdził, że jednak sprzęt nie działa i chce sprawę rozwiązać poza allegro. Dodam, że konsola miała 2 lata czyli jest poza gwarancją i nigdy nie była rozkręcana. Paczki nie ubezpieczałem, bo byłem pewny swego i bardzo starannie zapakowałem konsole. Co robić w takiej sytuacji? godzić się na zwrot pieniądzy i przyjąć uszkodzony sprzęt? czy odmawiać? Będę wdzięczny za pomoc bo nigdzie nie mogę znaleźć dokładnie takiego przypadku. Jakie jest wyjście z tej sytuacji?
Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Kuba K.

Kuba K. Grupa Allegro,
Ekspert ds.
Bezpieczeństwa

Temat: Kupujący żąda zwrotu pieniądzy z przedmiot

Kupujący może reklamować towar, natomiast od Ciebie zależy, czy taką reklamację uznasz za zasadną, czy też nie.

Jeśli twierdzi, że nie działa, powinien odesłać towar + pismo reklamacyjne opisujące problem do Ciebie przesyłką rejestrowaną, nie pobraniową. Dostaniesz towar, sprawdzisz i podejmiesz decyzję. Albo zwrot pieniędzy + wysyłki, albo odmowa uznania reklamacji i odesłanie towaru do kupującego.

Polecam wszystkie ustalenia dokonywać w formie pisemnej, nic przez telefon, lepiej mieć dowód.

Pozdrawiam

Temat: Kupujący żąda zwrotu pieniądzy z przedmiot

a co w przypadku jak widzę, że kupujący odebrał przesyłkę dzień po jej nadaniu, a dopiero po 48 godzinach od jej odebrania zgłasza mi, że jest poważna usterka? Wszystko widać na stronie monitoringu Poczty Polskiej. Mam z tym największy problem, bo normalnie powinien to zgłosić tego samego dnia jeśli do uszkodzenia doszło podczas transportu. Po opisaniu swojego problemu w kilku miejscach każdy twierdzi, że ta dwu dniowa zwłoka jest kluczowa. Czy mogę odmówić przyjęcia zwrotu z takiego powodu? Bo odnoszę wrażenie, że kupujący przez ten czas sam uszkodził przedmiot bądź podmienił potrzebne części. Jestem pewien, że sprzedałem sprawny sprzętu, wyjątkowo starannie go zapakował, także nie ma możliwości aby uszkodził się w transporcie. I jakby nie było jest to sprzęt używany, nie objęty żadną gwarancją.
Kuba K.

Kuba K. Grupa Allegro,
Ekspert ds.
Bezpieczeństwa

Temat: Kupujący żąda zwrotu pieniądzy z przedmiot

Wg mnie nie ma to znaczenia.
Michał Romanowski

Michał Romanowski Senior Buyer ABB

Temat: Kupujący żąda zwrotu pieniądzy z przedmiot

W razie ewentualnego sporu pamiętaj, że ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.
Mówiąc nieco bardziej przyziemnym językiem, to kupujący musi Tobie udowodnić, że towar który otrzymał był niesprawny.



Wyślij zaproszenie do