Andrzej Wyrwa

Andrzej Wyrwa mgr Ochrony
Środowiska, UG

Temat: Jak oszacować liczbę odwiedzin

Robię biznes plan i chciałbym zamieścić szacunkową ilość odwiedzin, która by pochodziła z kampanii Adwords.
Wypisałem sobie 15 słów kluczowych, które są moim zdaniem najciekawsze wraz z miesięcznymi wyszukiwaniami oraz stawkami CPC.

I teraz jak to wyliczyć na podstawie takich danych? Jedne słowa kluczowe mają kilkaset a niektóre kilka tysięcy wyszukań i większa część słów kluczowych ma CPC w wysokości 0,32zł.
Przyjmijmy, że na początku na kampanię przeznaczam 500zł/mc.Andrzej Wyrwa edytował(a) ten post dnia 18.03.13 o godzinie 21:17
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Jak oszacować liczbę odwiedzin

Jest takie narzędzie, jak prognoza odwiedzin w zakładce Narzędzia i Analizy. Z moich doświadczeń wynika, że to narzędzie raczej niedoszacowuje odwiedziny. Felerem jest tylko analiza fraz w dopasowaniu szerokim. Myślę jednak, że do celów szacunkowych można to w zupełności wykorzystać.
Kamil Usiądek

Kamil Usiądek Product Manager

Temat: Jak oszacować liczbę odwiedzin

wpisz sobie 10% (ale kampanię musisz mieć w pozycjach 1-3) wiele się nie pomylisz.
Zakładam, że umiesz przygotować kampanię.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Jak oszacować liczbę odwiedzin

Nie byłbym takim optymistą - szczególnie za 0,32 zł. Za tyle może być ciężko się znaleźć na górze. A boki mają tragiczny CTR.
Andrzej Wyrwa

Andrzej Wyrwa mgr Ochrony
Środowiska, UG

Temat: Jak oszacować liczbę odwiedzin

Dzięki za wypowiedzi.
To znaczy ja i tak będę to chyba zlecał jakiejś firmie, ale chcę wypisać mniej więcej ile taka kampania mi przyniesie odwiedzin.

Kamilu dajmy na to fraza "sprzet budowlany" ma 3000 wyszukań/mc i teraz z tego 10%, czyli 300 osób/mc odwiedzi moją stronę? Dobrze rozumiem?
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Jak oszacować liczbę odwiedzin

To nie jest taka prosta kalkulacja. Żeby się pojawić na dobrych pozycjach trzeba mieć dobry wynik trafności. A on jest obliczany na podstawie profilu strony.

Dlatego polecam używać narzędzia prognozy wizyt.

W uproszczeniu, o którym mówi Kamil należy policzyć to tak:

Masz 500 zł/m-c. Za 0,32 zł CPC kupujesz 1562 kliknięcia.

Tylko, że jest to liczba absolutnie maksymalna - żeby nie powiedzieć bardzo teoretyczna.
Janusz Krupiński

Janusz Krupiński GEO- & E-marketing,
Pro-advert.pl

Temat: Jak oszacować liczbę odwiedzin

W niektórych branżach realny CPC na poziomie 0,32 zł jest wystarczający do bycia w TOP3 AdWords przy dobrze rozpisanej kampanii (QS na poziomie 7-10).

Natomiast dane z KTE (nawet z Prognozy odwiedzin) są na tyle nieprecyzyjne, że zawsze mam duży opór estymować na tej podstawie wyniki kampanii, nawet wtedy gdy robię ją sam - czyli wiem jak będzie rozpisana. A estymować takie wyniki, gdy kampanię ma robić ktoś inny to już zupełny hardcore - rozbieżności mogą być 10-krotne.
Kamil Usiądek

Kamil Usiądek Product Manager

Temat: Jak oszacować liczbę odwiedzin

Andrzej Wyrwa:
Dzięki za wypowiedzi.
To znaczy ja i tak będę to chyba zlecał jakiejś firmie, ale chcę wypisać mniej więcej ile taka kampania mi przyniesie odwiedzin.

Kamilu dajmy na to fraza "sprzet budowlany" ma 3000 wyszukań/mc i teraz z tego 10%, czyli 300 osób/mc odwiedzi moją stronę? Dobrze rozumiem?

Dobrze rozumiesz. Na CTR ma wpływ między innymi QS (ogólna jakość kampanii) tak jak napisał Janusz.

Zakładam, że kampania nie będzie po prawej stronie tylko w top3 po lewej.

Odniosę się do przykładu jaki podałeś:
fraza "sprzęt budowlany" - (jest bardzo ogólna) - sprzętem budowlanym może być młotek ale może też być koparka. CTR dla słów ogólnych będzie dużo niższy.

ale masz też w swojej kampanii frazę "sprzęt budowlany koparki" - CTR dla takiej frazy będzie znacznie wyższy i może być wyższy niż 10% :)

ale masz też hasło "koparka z silnikiem diesla" i tu możesz zgarnąć (jak jest dobra kampania) od 40% ruchu i więcej ;)

jeżeli 32 grosze wystarczą na top3 to CTR będziesz miał przyzwoity tzn powyżej 7% już nie wnikając jakie będziesz mieć słowa (tylko znowu zakładam, że kampania będzie przygotowana jak należy).

Ale pamiętaj w kampaniach AdWords nie liczy się ilość odwiedzin tylko ich jakość. Kamil Usiądek edytował(a) ten post dnia 20.03.13 o godzinie 14:33



Wyślij zaproszenie do