Temat: Idealna kompresja flv
Z tego co można wyczytać tutaj:
http://www.osnews.com/story/23236/Why_Our_Civilization... problem jest poważniejszy bo licencję z tego co zrozumiałem przy użytku komercyjnym należy mieć i na kodowanie i na dekodowanie. W przytoczonym artykule wspomniano również, że nie jest ważne jak zakodowane jest finalny film, ale sam fakt że na którymkolwiek etapie obróbki, czy tworzenia materiału użyto kodeka h.264. A ten jak wiadomo jest używany w kamerach HD na etapie nagrywania :)
We wspomnianym tekście wyczytać można że aparaty Canona oferujące nagrywanie filmów HD (Canon 1D Mark IV za $5000 lub Canon XL-H1A $8000) reklamowane jako aparaty dla profesjonalnego użytku dostarczane są z licencją pozwalającą na nagrywanie video do użytku niekomercyjnego ("personal use and non-commercial") :p I to nie jest problem wyłącznie Canona, ale całej reszty producentów.
Wygląda mi na to że firmy oferujące profesjonalne sprzęty i oprogramowanie mają gdzieś licencję firmy MPEG-LA i za nic mają użytkowników tych sprzętów/oprogramowania, którzy wiadomo, że nie kupują tego do użytku prywatnego. I Adobe tutaj nie wyróżnia się na tle innych producentów (w instrukcji do IPhone'a przeczytałem to samo - noncommercial use). Kodek h.264 jest świetny, niestety dla profesjonalnych zastosowań platny :/ Aż dziw bierze że przy takiej licencji jest pakowany do każdego softu i urządzenia.