Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Idealna kompresja flv

gdyż chcieli pisać na temat
:)
a tak na prawdę nie wiem
może okazji nie było
jedne z ludzi stąd:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1574958.html
miał problem z odtworzeniem
tu ktoś nie potrafił w Dreamweaverze wstawić tego formatu:
http://www.highdots.com/forums/macromedia-dreamweaver/...
Tu też ktoś rozłożył ręce:
http://www.actionscript.org/forums/showthread.php3?t=2...

może się ludzie naczytali i teraz nie widzą specjalnie w tym alternatywy?

a tu się chyba jednak udało wstawić na stronę

http://stackoverflow.com/questions/2691856/how-do-you-...
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: Idealna kompresja flv

Ja też miałem problem. Nie działało w debugerze tylko dopiero jak osadziłem w html'u Woóle jakoś mi nie przypadł do gustu ten format... Może ktoś wrzucić na szybko w czym jest lepszy ten format od flv? (flv mnie wkurzyło ostatnio bo czasem cue pointsy nie działały tzn raz działały a raz nie i dopiero upgrade do najnowszego playera na kompie "produkcyjnym" aplikacji pomógł-chociaż tam była 9 albo 10 więc wersje które mają cue Pointsy)
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Nie bardzo rozumiem chłopaki o czym mówicie - piszecie .. jedyny problem jaki jest z f4v to cue pointsy, które można sobie przy odrobinie chęci samemu oprogramować na jakimś timerze (łowienie ich na podstawie definicji z pliku). Ja robiłem na tym szkołę auto ( http://szkola-auto.pl/#/video/szkola_auto/intro ) i jakoś nie miałem problemu z tym...

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Dariusz Polarczyk:
Nie bardzo rozumiem chłopaki o czym mówicie - piszecie .. jedyny problem jaki jest z f4v to cue pointsy, które można sobie przy odrobinie chęci samemu oprogramować na jakimś timerze (łowienie ich na podstawie definicji z pliku). Ja robiłem na tym szkołę auto ( http://szkola-auto.pl/#/video/szkola_auto/intro ) i jakoś nie miałem problemu z tym...

A mógłbyś mi powiedzieć jakiej wartości nasłuchujesz do tworzenia tego jasno-szarego paska na tej stronie? http://showroom.mug.pl/

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

W najprostszy możliwy sposób, czyli na podstawie NetStream.bytesLoaded i NetStream.bytesTotal. Można by się pokusić chociaż o korekcję NetStream.bufferLength , ale to już inna bajka ... Swoją drogą, czy tylko mi przeszkadza porównywanie załadowania (bajty) z odtwarzaniem (czas) ?

Temat: Idealna kompresja flv

Kasia Mrozek:
kluczowa może być tutaj ta czarna siatka, która zasłania nieco elementy skompresowane.

Do tego można skompresować video z mniejszą rozdzielczością, a to ma główny wpływ na finalną wielkość video - bo np. po co przygotowywać video w 800x600 jak później połowa pixeli i tak jest zasłonięta przez maskę.
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Idealna kompresja flv

Jeśli kolory są nieistotne można by się ich pozbyć co też zmniejszy wielkość.
Chyba jednak będę wolał swf niż flv.
Ale się pobawię i zobaczę co da się z tego flv wycisnąć.

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Michał Mikłowski:
Tak zrobilem polprzezroczysta szachownice na menu tutaj.

Offtopując jeśli mogę się przyczepić, to w realizacjach podpisy pod folderami są rozmazane - nieładnie to wygląda. Zapewne efekt pozychonowania tekstu na współrzędnych wymiernych, a nie naturalnych (X i Y nie są zaokrąglone co liczb naturalnych).

Przepraszam. Więcej nie będę :P
Tak czy inaczej strona mi się podoba generalnie :)Bartosz Wiśniewski edytował(a) ten post dnia 06.08.10 o godzinie 19:34
Przemysław Słota

Przemysław Słota Scrum Master/
Product Owner /
Technical Project
Manager (...

Temat: Idealna kompresja flv

Dariusz Polarczyk:
Z ciekawości zapytam - dlaczego nikt nie wspomniał nawet słowem o alternatywie w postaci f4v?

A jak wygląda kwestia licencji na kodek H.264 którym zakodowaliście film do użytku komercyjnego ?

Właśnie stworzyłem w AE film reklamowy który będzie wyświetlany na TV w aplikacjach AIR i format f4v pasowałby mi idealnie, jednak wyczytałem, że kodowanie przy użyciu H.264 jest darmowe do użytku niekomercyjnego.Przemysław Słota edytował(a) ten post dnia 16.02.11 o godzinie 12:58

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

To jest chyba jakiś wstydliwy temat dla Adobe...
W FAQ ( http://www.adobe.com/uk/products/hdvideo/faq/ ) na pytanie
"What type of license for use of H.264 technology is provided when I buy Adobe products?"

Można przeczytać następującą odpowiedź:
"The end-user license for Flash Player allows users to play back H.264 content for their own noncommercial use. Commercial use of Flash Player to decode H.264 video may require a separate license. Licensing terms for H.264 are available on the MPEG LA website (H.264) and the Via Licensing website (HE-AAC)."

Problem w tym, że pytanie dotyczy zakupionego softu Adobe (które notabene służy raczej do kodowania video), a odpowiedź flash playera (służącego do dekodowania video), którego każdy może pobrać bezpłatnie... W każdym bądź razie ja to odczytuję, że licencji wymaga (może wymagać dokładnie rzecz ujmując) komercyjne wykorzystywanie samego playera, a nie przygotowanie materiału video. Jest to jednak raczej luźna interpretacja i chętnie wysłucham zdania osób bardziej kompetentnych :-)
Przemysław Słota

Przemysław Słota Scrum Master/
Product Owner /
Technical Project
Manager (...

Temat: Idealna kompresja flv

Z tego co można wyczytać tutaj: http://www.osnews.com/story/23236/Why_Our_Civilization... problem jest poważniejszy bo licencję z tego co zrozumiałem przy użytku komercyjnym należy mieć i na kodowanie i na dekodowanie. W przytoczonym artykule wspomniano również, że nie jest ważne jak zakodowane jest finalny film, ale sam fakt że na którymkolwiek etapie obróbki, czy tworzenia materiału użyto kodeka h.264. A ten jak wiadomo jest używany w kamerach HD na etapie nagrywania :)
We wspomnianym tekście wyczytać można że aparaty Canona oferujące nagrywanie filmów HD (Canon 1D Mark IV za $5000 lub Canon XL-H1A $8000) reklamowane jako aparaty dla profesjonalnego użytku dostarczane są z licencją pozwalającą na nagrywanie video do użytku niekomercyjnego ("personal use and non-commercial") :p I to nie jest problem wyłącznie Canona, ale całej reszty producentów.
Wygląda mi na to że firmy oferujące profesjonalne sprzęty i oprogramowanie mają gdzieś licencję firmy MPEG-LA i za nic mają użytkowników tych sprzętów/oprogramowania, którzy wiadomo, że nie kupują tego do użytku prywatnego. I Adobe tutaj nie wyróżnia się na tle innych producentów (w instrukcji do IPhone'a przeczytałem to samo - noncommercial use). Kodek h.264 jest świetny, niestety dla profesjonalnych zastosowań platny :/ Aż dziw bierze że przy takiej licencji jest pakowany do każdego softu i urządzenia.

Następna dyskusja:

2 filmy FLV jeden po drugim




Wyślij zaproszenie do