konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Witam.

Próbuję stworzyć stronę flash z tłem zawierającym video tak jak jest to np. tutaj: http://www.djnr.net/ . Mam jednak problem, ponieważ nie potrafię skompresować pliku tak, żeby na standardowym polskim łączu film działał bez zacinki i posiadał także jakość zbliżoną do tej na stronie podanej wyżej.

Czy ktoś już może próbował osiągnąć coś takiego??
Kasia Polus

Kasia Polus Designer. powiedzmy.

Temat: Idealna kompresja flv

kluczowa może być tutaj ta czarna siatka, która zasłania nieco elementy skompresowane.
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: Idealna kompresja flv

Zwiększ długość buffora i odpalaj wideo dopiero jak się zbuforuje. Ja zrobiłem preloader w postaci paska na dole strony(dostosowuje się do szerokości okna) i po załadowaniu video pojawia się płynnie na alfie(tweenMax). Zgadzam się z Kasią ten wzorek maskuje artefakty.
Odnośnie kodowani:
Jeśli twoje wideo nie zawiera przezroczystości to dekoduj (koniecznie!)bez kanału alfa.
Dekodowanie VBR 2 PASS (zmienny bitrate by nie marnować łącza na statyczne klatkami, dwa przejścia dają lepszy współczynnik kompresji)
Jeśli masz pstrokate kolorowe, zmienne tło to potrzeba więcej informacji by je zakodować w sensowej jakości. Jeśli dominuje zbliżona kolorystyka i duże jednokolorowe obszary (bez gradientów) można bardziej zejść z bitrate nie bojąc się pogorszenia jakości.

Teraz ja mam Pytanie: skąd wziąć fajną muzę do strony? Szukam czegoś w ten deseń:
http://www.dayspazen.com.pl/

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Kasia Mrozek:
kluczowa może być tutaj ta czarna siatka, która zasłania nieco elementy skompresowane.


No właśnie też mi się coś tak z tym zdawało, bo tutaj też jest taka siatka http://www.kiluka.ch/ . Pytanie tylko jak ją zrobić?

Jerzy Wierzchowski:
Teraz ja mam Pytanie: skąd wziąć fajną muzę do strony? Szukam czegoś w ten deseń:
http://dayspazen.com.pl/

miałem ostatnio fajną polską stronkę z bogatą biblioteką muzy, ale gdzieś po formacie przesiałem link. Postaram się poszukać jeszcze raz.Wojciech Dasiukiewicz edytował(a) ten post dnia 22.07.10 o godzinie 22:51

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Jerzy Wierzchowski:
Teraz ja mam Pytanie: skąd wziąć fajną muzę do strony? Szukam czegoś w ten deseń:
http://www.dayspazen.com.pl/

Mnie bardziej ciekawi ile 3ba zaplacic zeby miec Telepopmusik w podkladzie...
Ostatnio przegladalem audiojungle.net, ale zeby znalezc cos ciekawego w takim serwisie potrzebne sa kilogramy wolnego czasu.
Wojciech Dasiukiewicz:
Pytanie tylko jak ją zrobić?

No Wojtek, nie zartuj. Sa przynajmniej 3 sposoby na zrobienie takiej siatki.
Zalezy czy robisz we Flashu czy Flexie.
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: Idealna kompresja flv

Najprostrzy sposób:

Tworzysz w photoshopie cos takiego(4x4 pix):
[obrazek]
bez białego(przezroczytsość) bo tutaj wyglada jakby było tlo
Edycja->define pattern
Teraz zrób nowy dokument i wiaderkiem w trybie pattern(w górnym lewym rógu -zmieniasz z Foreground) wypełnij pusta warstwę. Usuń warstwe backkground i zapisz do web'a jako dwukolorową png-czarny i przezroczystość.
Plik będzię leciutki więc daj sporą wielkość.
Wrzuć do flasha nad Twoim "motion backgrounde'em"
Możesz też zrobić na kodzie taki wzorek ale więcej procka i pamięci namordujesz niż to wartę chyba.Jerzy Wierzchowski edytował(a) ten post dnia 23.07.10 o godzinie 00:44

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Jeszcze lepiej zapisac ten obrazek 4x4 px i nim wypelnic mc polozony nad filmem, tym bardziej jesli chcesz wypelniac cale okno przegladarki.
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: Idealna kompresja flv

no kumam ale chyba raczej powielać jako bitmaData(tzn stworzyć jedna dużą bitmapę rysowaną kodem) niż składać moveClipy. Ostatnio robiłęm podłogę do "dekoratora mebli" w przy większej ilości płytek/kratek podłogi flash zwaaaalniałłłłłł (ale nie było ich tak dużo wcale)
Pytanie co się stanie jak ktoś powiększy okno?
dorysowujemy brakujący fragment? To pixelArt prawie więć nie możemy tego zeskalować bo wyjdzie rozmyta sieczka. Ja zawsze duję dużego png z 2bitowym kolorem. Trochę partyzantka ale zdaje egzamin.

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Mhm, wlasnie bitmapData mialem na mysli.

Przy kazdym resize event'cie, nie dorysowujemy, ale czyscimy i rysujemy nowa siatke.

Tak zrobilem polprzezroczysta szachownice na menu tutaj.
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Idealna kompresja flv

Jerzy Wierzchowski:
Zwiększ długość buffora i odpalaj wideo dopiero jak się zbuforuje. Ja zrobiłem preloader w postaci paska na dole strony(dostosowuje się do szerokości okna) i po załadowaniu video pojawia się płynnie na alfie(tweenMax). Zgadzam się z Kasią ten wzorek maskuje artefakty.
Odnośnie kodowani:
Jeśli twoje wideo nie zawiera przezroczystości to dekoduj (koniecznie!)bez kanału alfa.
Dekodowanie VBR 2 PASS (zmienny bitrate by nie marnować łącza na statyczne klatkami, dwa przejścia dają lepszy współczynnik kompresji)
Jeśli masz pstrokate kolorowe, zmienne tło to potrzeba więcej informacji by je zakodować w sensowej jakości. Jeśli dominuje zbliżona kolorystyka i duże jednokolorowe obszary (bez gradientów) można bardziej zejść z bitrate nie bojąc się pogorszenia jakości.

Teraz ja mam Pytanie: skąd wziąć fajną muzę do strony? Szukam czegoś w ten deseń:
http://www.dayspazen.com.pl/


http://pro.jamendo.com/pl/product/licensing/offer

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Marcin Południkiewicz:
http://pro.jamendo.com/pl/product/licensing/offer

Właśnie o tej stronie mówiłem ;] Dzięki za przypomnienie linka

A jeszcze wracając do tej siatki, to wiedziałem o BitmapData itp, ale czy ta siatka coś mi da? Myślałem, że jakiś kodek, albo program ją dorabia przy kompresjiWojciech Dasiukiewicz edytował(a) ten post dnia 23.07.10 o godzinie 09:37
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: Idealna kompresja flv

Jeśli dodasz ja do filmu to po kompresji siatka będzie nie ostra a poza tym utrudni jego kompresję. W duuużym uproszczeniu:
aby zapisać obraz można zrobić tak ze dla każdego pixla zapisywać jego kolor(RGB) Czyli dla jednego obrazu to będzie wysokosc*szerokosc*3 8 bitowych wartości. Trochę dużo a mówimy o jednej klatce!
Można też zapisać sobie powtarzające się bloki i potem tylko informacje gdzie w obrazie je wkleić.Czyli przy jednokolorowym obrazie wystarczy zapisać wartość jednego pixla(RGB) a potem tylko dla punktu obrazu podać indeks tego zdefiniowanego pixla. Czyli by zapisać ten obrazek potrzeba wysokość *szerokość*1 + 3 (Wartosci RGB dla powielanego wzorcowego pixla)

kodeki są oczywiscie bardziej sprytne, analizują wideo wyszukując powtarzające się bloki.. jeśli obszary obrazu są podobne to je uśrednia by sprowadzić je do takiego jednego bloku(widać przy dużej kompresji). Analizują tez różnice miedzy klatkami oraz kodują w bardzo wyrafinowany sposób.
Kratka może spowodować że zamiast kilku pixli na klatkę kodek będzie musiał wrzucić więcej informacji.

Coś w ten deseń:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Drzewo_czwórkowe
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kodowanie_Huffmana <-kodowanie bezstratne(w png jest miedzy innymi to)

Wracając do tematu: Siatka daje wrażenia ostrości(jakości filmu) więc nie należy jej wrzucąć do niego bo będzie zrobi się z niej papka a objętość flv przy danym bitracie może wzrosnąć.
Poprawka: bitrate definuje objętość- spodnie jakość przy danym bitrate'cieJerzy Wierzchowski edytował(a) ten post dnia 25.07.10 o godzinie 23:02
Kuba Regucki

Kuba Regucki IT Team Leader

Temat: Idealna kompresja flv

beginBitmapFill()
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Idealna kompresja flv

Wojciech Dasiukiewicz:
Marcin Południkiewicz:
http://pro.jamendo.com/pl/product/licensing/offer

Właśnie o tej stronie mówiłem ;] Dzięki za przypomnienie linka

A jeszcze wracając do tej siatki, to wiedziałem o BitmapData itp, ale czy ta siatka coś mi da? Myślałem, że jakiś kodek, albo program ją dorabia przy kompresji

A ja dziękuję Wam za tą rozmowę.
Ha, nawet miałem kurs porządny a i tak nic o masce nie usłyszałem.
Do kompresji używam wiele darmowych programów do konwersji.
Czasami konwertując przez 3 różne programy można na prawdę zyskać na rozmiarze.
Można przy okazji zmniejszać lub zwiększać bitrate.
Niedługo sprawdzę inną metodę kompresji.
Wyeksportuję klatki ze źródłowego swf np. do jpg.
Zoptymalizuje jpg i innym programem skonwertuję do flv.
To i tak powinno być lepsze niż to co miało do zaproponowania demo pewnego płatnego programu.
Z swf(145 KB) zrobił flv (1 MB) przy czym nie miał wcale funkcji zmieniania ustawień.
To trochę jak z VirtualDub.
Na pewnym forum radzili jak usuwać dźwięk z filmu.
Z ciekawości zrobiłem wg ich rad i..z pliku 20 MB wyszedł mi 1,25 GB.
No, ale dźwięku faktycznie już nie było.
A inny darmowy program zmniejszył rozmiar filmu(zabawach w opcjach wcale nieskomplikowane to usuwanie dźwięku, ale widocznie nikomu się nie chce).
Wracając jednak do kompresji flv..
znalazłem linka, gdzie można ocenić(np. po konwersji) który plik flv jest lepszy:
http://www.flashvideofaq.com/

A ponieważ lubię szukać w sieci to znalazłem też taka opinię co do kompresji flv:

"On Sat, 10 Nov 2007 11:13:25 -0000, <maras...@poczta.onet.pl> wrote:
sprawa wyglada tak ze chce zrobic konwersje podczas dodawania filmu do
flv tych formatow na jednym serwerze , zas gotowe pliki bylyby by
automatycznie przesylane na drugi sewer , Chce tak zrobic aby odciazyc
serwery i zeby wszystko dzialao wmiare szybko i sprwanie . Czy to
rozwiazeni jest dobre jesli chce aby dodawanie plikow odbywalo sie w
miare szybko ,jaki wczytywanie plikow do playera tez bylo w miare
szybkie.Ewnetulanie pliki dodawane bylbyby na piewrwszy serwer w
pierwotnym formacie i na nim odbywala sie konwersja do flv i
przesłanie do drugiego serwera odpowiedzilnego za wczytywanie .a i
jescze jedno czy konwersja do flv zmniejszy rozmiar pliku, zaluzmy ze
np plik jest w formacie wmv i ma rozmiar 20mb , to jaki bedzie jego
rozmiar w flv.

I tak, i nie. Kompresja w flv (szczególnie, jeśli obchodzi cię
kompatybilność z nienajnowszymi wersjami wtyczki) jest słaba i zachowanie
jakości porównywalnej z MPEG-4 (DivX w AVI, H.264 w MOV/MP4) będzie
wymagało sporego _powiększenia_ pliku.

Z drugiej strony, przy publikowaniu w sieci nie można przesadzać z
wielkością, bo użytkownicy pooglądają sobie tylko "buferring...", więc
będziesz zmuszony brutalnie zmiażdżyć plik do wielkości i jakości
bluroblobów na youtube."

http://groups.google.com/group/pl.comp.lang.php/browse...

Z moich doświadczeń wynika, że główną przyczyną obniżenia jakości zwykle jest bitrate oraz, że duzo zależy też od programu, którym to robimy.

Czasami po konwersji z flv do swf plik zajmuje dwa razy mniej.
Czy zatem warto się upierać przy flv?Marcin Południkiewicz edytował(a) ten post dnia 23.07.10 o godzinie 12:27
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: Idealna kompresja flv

.
Do kompresji używam wiele darmowych programów do konwersji.
Czasami konwertując przez 3 różne programy można na prawdę zyskać na rozmiarze.

ee... To ze zyskujesz an rozmoarze to nie zasługa różnych programów programów tylko spadku jakości(ilosci detali) obrazu po każdej kompresji stratnej.
Obraz należy kodowąć raz do docelowego formatu by uzyskać najlepszy stosunek jakość/rozmiar.
Zapis zjakis obrazek jako jpg. Potem go wyłącz i znowu otwórz w photoshopie znowu zapis znic nei zmieniając. znowu zamknij, otwórz i zapisz. jałś zrobisz tak kilka razy to zobaczysz jak straci na jakości przez sam fakt zapisu ( ponownej kompresji).

Z swf(145 KB) zrobił flv (1 MB) przy czym nie miał wcale funkcji zmieniania ustawień.
To trochę jak z VirtualDub.

flv to zupełnie inne formaty! Swf trzyma przede wszystkim dane wektorowe które sa lekkie. Po konwersji do flva ten zapisuje je jako grafikę rastrową wiec musi i opisać każdy pixel a nie tylko kilka krzywych.
Radzę poczytać o różnicy między grafiką wektorową i rastrową bo do dosyć duży brak...
Na pewnym forum radzili jak usuwać dźwięk z filmu.
Z ciekawości zrobiłem wg ich rad i..z pliku 20 MB wyszedł mi 1,25 GB.
Ustawiłem by nie kompresował pliku. Tyle własnei zajmuje plik gdy opisuje się kazdy pixel z osobna w każdej klatce aniamcji. Przy dłuższych filmikach może Ci dysku nie starczyć...
No, ale dźwięku faktycznie już nie było.
A inny darmowy program zmniejszył rozmiar filmu(zabawach w opcjach wcale nieskomplikowane to usuwanie dźwięku, ale widocznie nikomu się nie chce).
Wracając jednak do kompresji flv..
znalazłem linka, gdzie można ocenić(np. po konwersji) który plik flv jest lepszy:
http://www.flashvideofaq.com/
Z moich doświadczeń wynika, że główną przyczyną obniżenia jakości zwykle jest bitrate oraz, że duzo zależy też od programu, którym to robimy.

dźwięk w formacie mp3 i przy bitracie nei zajmuje wcale tak dużo:
można to policzyć bitrate(ilość kiloBitów na sekundę * czas trwania w sekundach. Tak sam o można policzyć objętość obrazu.
Bitrate to maxymalna ilośc danych jaką może posłużyć się encoder to opisania sekundy filmu. Jeśli jest mały to upraszcza obraz by zmieścić się w tym limicie.

Na Helion pl jest ksiazka flash:techniki studyjne. Wiele Ci rozjaśni.

Czasami po konwersji z flv do swf plik zajmuje dwa razy mniej.
Czy zatem warto się upierać przy flv?

flv- filmy wideo
swf -wektorowe(z elementami grafiki rastrowej), interaktywne animacjeJerzy Wierzchowski edytował(a) ten post dnia 23.07.10 o godzinie 12:51
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Idealna kompresja flv

Wiem jaka jest różnica między rastrami a wektorami.
Tylko na flv widocznie się kiepsko znam..
Dzięki za wytłumaczenie.
W takim razie nie lepiej wszystko zwektoryzować i zapisać w swf?

ps. bawiłem się w bitrate dźwięku i raz plik zajmował jakieś 10 MB a raz 17 MB.
Tak więc niezależnie od formatu jednak wpływa na wielkość.

ad. swoją drogą i tak ciągle się uczę i sporo przede mną
np. jak zamieścić interaktynwy svg w html
;)Marcin Południkiewicz edytował(a) ten post dnia 23.07.10 o godzinie 13:03
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: Idealna kompresja flv

flv to tak jak normalny film czyt sekwencja obrazków:)
Nie dobieraj wcześniejszej moje wypowiedzi jako jakiś atak. Poprostu widze ze nie do końca kumasz temat.
Zwektoryzować? Grafika wektorowa jest prosta - można powiedzieć rysunkowa. Opisanie rzeczywistego zdjęcia za pomocą gradientów, krzywych i punktów wymagała by bardzo dużej ich ilości, więc traci to trochę sens(ilośc danych i moc potrzebna na narysowanie każdej klatki). Poza tym programowa wektoryzacja to bardzo złożony problem z dziedziny rozpoznawania obrazu.
Marcin Południkiewicz

Marcin Południkiewicz Gotowy na wszystko.

Temat: Idealna kompresja flv

ha
zatem już lepiej rysować odręcznie i skanować albo na tablecie
ale tak każda klatka to mnóstwo pracy
niemniej wydaje mi się, że z rysunkami jest w sumie łatwiej niż kolorowa grafiką czy zdjęciem
nawet tu piszą o tym
http://www.inkscape.org/doc/tracing/tutorial-tracing.p...

tak się zastanawiam
bo znam program co ze zdjąć robi galerię i można zapisać ją w svg właśnie
a właściwie jego starsza wersja
jeszcze sprawdzę..
sprawdzę tez jeszcze tego Gimpa, gdyz wg tego co tu pokazują
http://www.gimpuj.info/tutoriale/wektoryzacja-bitmapy-...
wygląda na to, że nie jest tak źle

niemniej zgodzę się, że nie dużo jak na obecne czasy wiem, chociaż się staram
;)
i dzięki za zrozumienie
Jerzy Wierzchowski

Jerzy Wierzchowski Senior Software
Developer

Temat: Idealna kompresja flv

Adobe ilustrator też potrafi wektoryzować. Za gimpem nie przepadam specjalnie, ma potencjał ale jakiś taki dziwny jest...

konto usunięte

Temat: Idealna kompresja flv

Z ciekawości zapytam - dlaczego nikt nie wspomniał nawet słowem o alternatywie w postaci f4v?

Następna dyskusja:

2 filmy FLV jeden po drugim




Wyślij zaproszenie do