konto usunięte

Temat: Jak robicie? Zbieranie informacji.

W wątku:
http://www.goldenline.pl/forum/2523112/senior-unix-adm...
pojawił się temat, dla którego zawsze chętnie przeglądam sieć. Chodzi o zestaw narzędzi, sposobów jakimi inni rozwiązują określone problemy. Problemów, narzędzi, sposobów - cała masa, więc i temat rzeka. Dlatego chciałbym zawęzić go do zbierania informacji.

Inne wątki, z podobnym tematem mogą zawierać narzędzia do monitorowania sieci, czy tam innego io, backupowanie... Tematów jest cała masa. Wiem, że większość jest oczywista, ale - nie dla wszystkich, no i zawsze ktoś coś ciekawego dorzuci. A, że sezon ogórkowy - coś się będzie działo! :D

Narzędzia:
hamster - applet do gnome'a - pozwala na rejestrowanie czasu, zapisuje w sqlite, więc łatwo potem wyeksportować do formatu, który akceptuje druga strona.
zim - lokalne wiki.
rednotebook - coś jak skrzyżowanie dwóch powyższych. Wyszło mi, że większość notatek i tak robię per dzień, jest tego stanowczo za dużo dla hamstera. Efekt był taki, że w zimie miałem stronę - wizyty i potem każda w osobnej podstronie... Jak jeszcze pamiętałem przynajmniej jedno słowo z treści - można było znaleźć. No, ale tagowanie pozwala się odnaleźć - po 2-3 miesiącach... :)
getting things gnome - też próbowałem, jak ktoś ma dobrze kontrolowane środowisko i chce sobie zrobić eksport np. z jiry do gtg - może się doskonale sprawdzić.
trac,
bugzilla,
jira
Z tego zestawu zdecydowanie preferuję traca - w jedym miejscu zarządzanie zgłoszeniami i baza wiedzy.
achievo - narzędzie do planowania, rejestrowania czasu pracy - może i da się to dobrze skonfigurować, ale... nie lubię go, no i jest dziurawe.