Temat: Przeksięgowanie kosztów
WitamZnajoma ma sytuację:
Mama była zatrudniona, otworzyła działalność. Na razie były tylko koszty.
Córka otworzyła niezależną działalność gospodarczą.
Po jakimś czasie Mama traci zatrudnienie. Żeby zaoszczędzić np na ZUSie chcą zamknąć działalność Mamy, ale wystawić fakturę na wartość kosztów poniesionych do tej pory na działalność Córki.
Czyli np koszty działalności Mamy 50k, wystawiają fakturę na firmę Córki 50k, działalność Córki ma nierozliczone koszty działalności Mamy.
Czy można tak zrobić? Czy ma znaczenie fakt, że pierwsze koszty w działalności Mamy powstały w poprzednim roku?
Obie działalności są VATowe, koszty do tej pory z VATem, VAT nie odbierany. Sprzedaż = 0.
Poradźcie proszę...
tak przy okazji - ile może kosztować profesjonalna opinia, i czy bazując na takowej można się nią ew. podpierać przed US?
pozdrawiam