Dominik Myślak

Kampanie Google AdWords, Pozycjonowanie stron www - Certyfikowany Partner Google AdWords

Wypowiedzi

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Mocno rozbudowane kampanie
    30.07.2012, 13:20

    Tomasz swojego czasu ja przygotowywałem te kampanie - dawno temu przed bumem szkieł...

    Z porad, które dali koledzy wydaje mi się, że najrozsądniejszym podziałem byłby zasugerowany przez Adama plus ewentualne dodatki jak konkurencja.

    Z nazwami konkurencji uważaj. Możesz zastosować jako słowo kluczowe, ale w tekście już nie za bardzo - zasady adwords jasno o tym mówią.

    Dodatkowo dochodzi nieuczciwa konkurencja i zawziętość konkurencji w kwestii bronienia własnej marki.

    Na pewno masz spore budżety na te kampanie, więc na pewno jesteś w stanie zrobić dodatkowo remarketing bo u Was sprawdzi się doskonale.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie ban w adWords
    2.07.2012, 20:24

    :)

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie ban w adWords
    2.07.2012, 17:50

    Sytuacja ciężka jak podkreśliła Paulina - dane nawet z usuniętych kampanii z x lat wstecz zostają na koncie i całe konto odpowiada za to co się działo na nim.

    Druga sprawa to sądzę, że jak założysz konto na inne dane rozliczeniowe i zaczniesz od nowa przygodę z adwordsem (bez poprzednich stron) to powinno być ok, ale...

    Adrian zasugerował Ci, żeby stosować się do regulaminu, czyli...

    Z tego co piszesz to reklamowałeś kilka domen z tego samego konta. Why? Każdy Klient odrębne konto - wszystkie konta podłączone do MCK. To wręcz wymóg, a nie porada.

    Jeśli nie jesteś pewnych branż to po prostu poszperaj, pytaj i będziesz wiedział czy dany temat jest możliwy do reklamowania - wtedy nie będziesz miał problemu.

    Częsta sytuacja. Zgłasza się do mnie Klient. Analizuje temat, branżę i od razu widzę, że będzie kłopot z reklamą strony w adwords. Po prostu odmawiam współpracy. Staram się wytłumaczyć dlaczego, ale tacy Klienci bardzo często sami wiedzą co jest przyczyną braku współpracy - doskonale znają temat i wiedzą, że ich branża jest "kłopotliwa" - że tak delikatnie to nazwę.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie PILNIE potrzebuje pomocy;) Mam pytanie, pomożecie?
    18.06.2012, 12:37

    Koledzy bardzo dobrze Ci podpowiadają.

    Natomiast samo pytanie dotyczyło ceny. Jeśli cena sugerowana za pierwszą stronę jest taka a nie inna, a Ty ustawisz np 1 zł to...

    google nie pobierze od Ciebie 1 zł za każde kliknięcie tylko najmniejszą wartość potrzebną do wyświetlenia reklamy. Także ustawiając nawet wyższą stawkę za kliknięcie google nie będzie starało się uzyskać tą maksymalną jaką ustawiłaś. Ty dajesz do zrozumienia narzędziu, że byłabyś w stanie dać nawet 1 zł jeśli zaszłaby taka potrzeba.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Kilka kont i kuponów dla jednej strony
    3.06.2012, 18:10

    :) celowo wkleiłem link.

    Zacytuje co jest tam napisane....

    "Tylko menedżerowie klientów (np. reklamodawcy działający w imieniu innych podmiotów lub firmy zajmujące się marketingiem w wyszukiwarkach) korzystający z Mojego Centrum Klienta mogą mieć kilka kont AdWords. Wszystkie powiązane konta muszą być połączone z kontem MCK danego menedżera."

    Czy teraz wszystko jasne?? :)

    Klient sam obsługujący sobie kampanie adwords ma jedno konto - tylko jedno.

    Agencje mogą mieć kilka kont pod danymi rozliczeniowymi.

    Google tak bardzo nie patrzy na tą zasadę dotyczącą jednego konta adwords dla jednego użytkownika, ale nie zmienia to faktu. Jeden kupon = jeden użytkownik (nie ważne ile kont ma) zadaj odpowiednio pytanie do supportu adwords i wtedy zobaczysz co Ci odpiszą.

    Jeśli nadal odpiszą Ci w sposób pozwalający uruchamianie kolejnych kont nawet dla innej strony www i wrzucanie kuponów (pod tą samą firmą) to będziesz musiał podać mi jak zadałeś pytanie.

    Walczę z nieuczciwymi reklamodawcami, walczę ze sprzedażą kuponów - jedynie słownie na forach, ale staram się by kupony adwords nie zalewały rynku bo dla mnie to samo ZŁO - mimo, że czasem sam użyje dla swojego Klienta (jeśli jestem pewien, że Klient w 100% nie korzystał z takich kuponów - jest to kampania na koncie stworzonym przeze mnie - kupon nie wychodzi na zewnątrz.

    Google zapętliło się i nadal mnie dziwi promocja kuponów. Kupony robią więcej szkody niż pożytku. Super promocja kuponowa jest fajna, ale jeśli wszyscy stosowaliby się do reguł.

    Co chwilę widzę konta, gdzie zwykłe frazy, których koszt nie powinien kosztować więcej niż 1 zł za klik potrafią kosztować po 6-10 zł - ciekawe dlaczego??

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Kilka kont i kuponów dla jednej strony
    3.06.2012, 14:40

    Damianie nie zabezpieczysz się - pozostanie Ci udowodnienie, że Ty reklamowałeś się zgodnie z regulaminem.

    Marcinie sądzę, że mylisz się, ponieważ kupon przyznawany jest JEDNEMU użytkownikowi.

    Tak jak w zacytowanym przez Ciebie fragmencie pierwsze zdanie.

    Druga sprawa to posiadanie przez Klienta kilku kont również jest wbrew regulaminowi. http://support.google.com/adwords/certification/bin/st...

    Kupon przyznawany jest konkretnemu użytkownikowi. Nie ważne, że w drodze wyjątki ma kilka kont - z różnych przyczyn tak się może stać - kupon może wykorzystać tylko raz - jeden kupon (na kontach te same dane rozliczeniowe)

    Jeśli na różnych kontach reklamowane są różne strony www jako różne podmioty to jak najbardziej wtedy kupon przysługuje każdemu podmiotowi.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Kilka kont i kuponów dla jednej strony
    3.06.2012, 11:58

    Damian Dubiel:
    [..]
    P.oza tym, może być taka sytuacja że kilka osób współtworzy jakiś portal i każdy z nich na swoim koncie wykorzysta swój kupon do reklamowania tego samego portalu - czy to jest łamanie regulaminu? [...]

    Tak to jest łamanie regulaminu.

    Przeczytajcie uważnie http://www.google.pl/intl/pl/adwords/coupons/terms.html

    W tym przypadku użytkownik oznacza osobę posiadającą daną stronę www.

    kilka opcji

    - jeden użytkownik kilka kont - różne strony www - na każdym koncie doładowany kupon - łamie regulamin
    - kilku użytkowników te same dane rozliczeniowe - jedna strona www - każdy użytkownik doładowuje swoje konto reklamując tą samą domenę - łamanie regulaminu
    - - kilku użytkowników różne dane rozliczeniowe - jedna strona www - każdy użytkownik doładowuje swoje konto reklamując tą samą domenę - łamanie regulaminu

    Wiem, że kupon adwords to fajna rzecz i można zaoszczędzić, ale...

    korzystanie nagminne z kuponów prędzej czy później zostanie wyłapane. Zadałem pytanie pracownikom google adwords co jeśli agencja nie mając pojęcia co robił Klient dla swojej strony (użył kupon czy też nie) użyje dla niego kupon adwords - przepraszam, ale opinia była jednoznaczna. Oczywiście takie sytuacje mogą mieć miejsce dlatego zapytałem czy da się to wyjaśnić przez support - tak, da się, ale wymaga czasu.

    Druga sprawa to psucie rynku. Jak? Każdy Wasz darmowy kupon to zapewne podniesione stawki CPC - przecież macie za darmo. Ale nie widzicie problemu, który nastąpi w przyszłości, gdy zechcecie reklamować się uczciwie. Wpadniecie w te same stawki bo konkurencja przez Was też zawyżyła stawki - przez takie manewry zwykła fraza pomoc drogowa szczecin potrafiło kosztować po 5-7 zł/kliknięcie.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Kilka kont i kuponów dla jednej strony
    3.06.2012, 09:11

    Mariusz Sosnowski:
    Miałem podobną sytuację ale nie prowadziłem kampanii z kilku kont jednocześnie tylko w różnych odstępach czasu z różnych kont. Wszystko na jeden adres. Nie mam zablokowanego żadnego konta.

    Możesz mieć niedługo powód do nie nudzenia się ...

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Kilka kont i kuponów dla jednej strony
    1.06.2012, 18:20

    Doświadczenie mogą mieć osoby łamiące tą zasadę.

    Ja Ci mogę tylko napisać, że w tej chwili jeśli zostałoby zablokowane Twoje uczciwie reklamowane konto to musisz napisać do supportu adwords z wyjaśnieniem, bądź prośbą o wyjaśnienie co się dokładnie stało. Jeśli odpisaliby, że wykryto, że stronę reklamowano na więcej niż jednym koncie za pośrednictwem kuponów to musisz wytłumaczyć sytuację i poczekać na rozpatrzenie.

    Natomiast co do blokowania strony www. Jeśli sytuacja się powtarza co do firmy, która uzupełnia danymi rozliczeniowymi konta i reklamuje tą samą stronę to nie dość, że strona www zostaje blokowana na kolejnych kontach to jeszcze twoje dane rozliczeniowe mogą być przyczyną blokowania danego konta.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Nie wyświetlająca się kampania w sieci reklamowej
    30.05.2012, 12:28

    Tak jak napisał Marcin Stojak...

    "Ciezko powiedziec jesli nie "widzi" sie konta"

    Sprawa byłaby jasna po wejściu na konto :)

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Nie wyświetlająca się kampania w sieci reklamowej
    30.05.2012, 11:15

    Mariusz daj znać czy udało Ci się coś wskurać.

    to co możesz jeszcze zrobić to podesłać nam do 5 stron, na których chciałeś wyświetlać reklamę. To może pomóc przy ustaleniu odpowiednich stawek za kliknięcie.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Karton gips - pytanie o budżet sensowny
    28.05.2012, 18:34

    poniżej zacytowane są Twoje dwie wypowiedzi

    Jarosław Milnikel:

    Moze kiedys bede updatowal swoj profil na Goldenie i wtedy bedziesz wiedzial ze widze o wiele wiecej niz Ty.

    Pozdro,
    Jarek

    Jarosław Milnikel:
    Po pierwsze to żadna tajemnica:)
    Narzędzia mamy takie same ja wyliczam budżet za pomocą prognozy odwiedzin albo narzędzia propozycji kluczowych. Natomiast mam support ze strony menadżerów, którzy mogą o wiele więcej niż my wszyscy na tym forum.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Jarosław Milnikel
    Zespół AdWords Polska
    j.milnikel@google.com

    Widzisz różnicę? To Ty napisałeś, że widzisz więcej - nie że widzą to menadżerowie.

    I powiedz mi jak to w końcu jest. Pracujesz w Google?? Czy dla firmy współpracującej z Google??

    Jak to jest z tymi stopkami Waszymi. Nadal nie mogę tego pojąć. "Zespół AdWords Polska"

    A co do wiedzy to może w tej chwili już coś więcej umiesz, ale początek na goldenline wytknąłem Ci konkretne błędy w wypowiedziach.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Karton gips - pytanie o budżet sensowny
    28.05.2012, 17:07

    Janusz nie unoś się :)

    Pan Jarosław pracuje w firmie, która współpracuje z Google tylko nie wiem dlaczego taką tajemnicę z tego robi. Obsługują Klientów zapewne tworząc dla nich pierwszą kampanię, itp.

    Zapewne tak jak pisze ma dostęp do lepszych narzędzi, tylko po co o tym pisać. Trochę wtopa bo...

    Jeśli google udostępniło im takie narzędzie (lepsze narzędzie) niż nam narzędzie propozycji słów kluczowych czy narzędzie prognozy odwiedzin (które wiemy jak działają) to według mnie duża wtopa.

    Dlaczego nam zwykłym zjadaczom chleba takie narzędzie nie może być udostępnione. Prowadzilibyśmy o niebo lepiej rozmowy z Klientami o kosztach kampanii, a następnie lepiej prowadzili kampanie dla Klientów.

    Wtedy Paweł nie zadawałby tutaj takiego pytania bo wiedziałby ile przeznaczyć na kampanię...

    Albo inaczej może i by zadawał - nie musi się znać na wszystkim - ale my byśmy mu skrupulatnie pomogli i nasze dywagacje, czy najlepiej uruchomić kampanie nie miałoby miejsca...

    ups ... tajemnica prysła. Nie musiałby uruchamiać kampanii - wiedział by wcześniej o kosztach - czy wtedy Klient by się skusił i wydał pieniądze na kliknięcia?

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie Karton gips - pytanie o budżet sensowny
    28.05.2012, 14:21

    Jarosław Milnikel:
    Moze kiedys bede updatowal swoj profil na Goldenie i wtedy bedziesz wiedzial ze widze o wiele wiecej niz Ty.

    Pozdro,
    Jarek

    A ja nadal mam mieszane uczucia co do oddawania pewnych segmentów adwords firmom zewnętrznym przez Google Panie Jarosławie - nie ma co się chwalić zmianą stanu profilu, trzeba postarać się o zaufanie i potwierdzenie tego wiedzą.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie Pozycjonowanie stron www w temacie Waszych Klientów też wypozycjonowało PKT?? Na to...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Pozycjonowanie stron www

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie Pozycjonowanie stron www w temacie Waszych Klientów też wypozycjonowało PKT?? Na to...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Pozycjonowanie stron www

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie AdWords w temacie [TEKST] 10 trików na prawie darmową reklamę internetową w...
    15.05.2012, 08:04

    Trochę dziwnie brzmi to 10 trików... tak jakby to był sposób na oszukanie adwords a to zwykła funkcjonalność adwords, z której się po prostu korzysta.

    Zapewne cała książka jest fascynująca, ale nie uwierzę Ci, że nie wiedziałeś o tych 10 punktach.

    Do tego powinno jeszcze dojść.

    11. Grupuj słowa kluczowe - nie twórz tylko jednej grupy reklam (w sieci wyszukiwania) i tam umieszczaj wszystkich słów kluczowych. Przy małej ilości słów kluczowych możesz pokusić się o stworzenie dla każdej frazy odrębnej grupy reklam.
    W każdej z tych grup utwórz 2-3 teksty reklamowe by po pewnym czasie wybrać te/ten najlepsze/najlepszy. Użyj słowa kluczowe w tekście reklamy. Zastosuj wezwanie do działania adekwatne do działań jakie chcesz osiągnąć na swojej stronie typu zarezerwuj pokój, kup lodówkę, zapoznaj się z naszą ofertą, zadzwoń, itp.

    12. Nie bądź nadmiernie leniwy. Nie korzystaj z automatyzacji. Na początku swojej przygody z adwords odwiedzaj częściej konto niż 1 w tygodniu.

    13. Załóż konto analytics i połącz je z kontem adwords by mieć lepsze pojęcie o działaniach internautów.

    [...]

    101. Stosuj z rozwagą dopasowania do słów kluczowych. W zależności od użytego dopasowania z Twoich 10 słów kluczowych w kampanii Twoja reklama może pojawić się na setki fraz bliskoznacznych, synonimów itp. Sprawdzaj raport Wyszukiwanych słów kluczowych - przycisk pod wykresem na zakładce Słowa kluczowe.

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie Kraków w temacie Siatkówka środa godz. 18-20 SP30
    9.05.2012, 14:32

    ŚRODA
    9.05.2012 godz. 18.00

    1. Romek
    2. Wojtek Wiśniewski (Skarbonka)
    3. Ula Leśniak
    4. Artur Sikora
    5. Piotr Pachel
    6. Kasia Strzelczyk
    7. Marcin Pacek
    8. Paulina W-J
    9. Maciek K
    10. Krzysztof Pułapa
    11. Rafał Horn
    12. Dominik Myślak - wezmę piłkę

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie Kraków w temacie Siatkówka środa godz. 18-20 SP30
    18.04.2012, 16:48

    wezmę ze sobą piłkę

  • Dominik Myślak
    Wpis na grupie Kraków w temacie Siatkówka środa godz. 18-20 SP30
    16.04.2012, 10:31

    ŚRODA
    18.04.2012 godz. 18.00

    1. Marta Osuch (Skarbonka) - stała
    2. Wojtek Wiśniewski (Skarbonka)- stała
    3.Ula Leśniak
    4. Artur Sikora - stała
    5. Piotr Pachel
    6. Kasia Strzelczyk - stała
    7. Marcin Pacek - stała
    8. Monika Palowska-stała
    9. Romek C
    10. Marcin Apanasowicz
    11. Rafał Horn - stała
    12. Michał Pacek

    Lista rezerwowa:
    1. Mariusz P
    2.Łukasz Łagosz
    3. Paulina W-J
    4. Dominik Myślak
    5.

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do