Wypowiedzi
-
Małymi, Kaśka.
-
Wyczytałam w NSPP, że uzupełnić coś można czymś albo o coś, więc może lepiej uzupełnić ilustrację puzzlami?
-
W rozp. Ministra Infrastruktury znalazłam d.c.m.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:A...
Może przez analogię do n.p.m.? -
Aktualnie z serwisu korzysta ponad 5000 użytkowników, co przy udziale większości hurtowni z całego kraju zapewnia im dostęp do niemalże wszystkich stanów magazynowych w Polsce.
Według różnych słowników: z udziałem. Tu chyba to nie pasuje. Może: wspólnie z? -
Jesteśmy bardzo mile zaskoczeni dużym zainteresowaniem PlayStation również mniejszych sklepów.
Czy jasne jest, kto jest czym zainteresowany? Może: ze strony mniejszych sklepów? -
– To nie prawdziwy krokodyl. Jest nadmuchiwany.
Zdanie jest OK, prawda? -
– Mmm-mmm! Ten ser jest pyszny.
Gdzieś tu na forum widziałam zapis powtórzonych form z łącznikiem. Czy tu też tak może być?
Drugi problem: pewnie jest OK, ale dopytam: Ułóż wszystkie 13 obrazków i zepnij zszywaczem.
Jeśli błędu nie widzicie, to pewnie go nie ma :-)Ten post został edytowany przez Autora dnia 11.12.15 o godzinie 19:54 -
Znajdź zagadki w środku!
Znajdź w środku zagadki!
Czy jest jakaś różnica w znaczeniu?
W książce są zagadki (przy tekście, na marginesie). Żeby je rozwiązać, dziecko musi czytać uważnie. -
Dopuszczalna masa całkowita – dmc. czy DMC?
Jak powinnam zapisać? -
Czy nazwę ruchu (koncepcji) Freineta powinnam zapisać jak powyższe metody, czyli nowoczesna szkoła francuska?
-
Zarówno dziecko, jak i dorosły nie lubi, aby mu cokolwiek narzucać.
Dziecko nie lubi, dorosły nie lubi. Jest zgodność. Ale czy nie powinno tu być orzeczenie w liczbie mnogiej?
Z poradni PWN-u:
Jeśli natomiast tego rodzaju podmiot występuje przed orzeczeniem, to zachodzą dwie możliwości: albo jest to podmiot zbudowany z rzeczowników konkretnych i wówczas orzeczenie ma wartość liczby mnogiej („Zarówno Jaś, jak i Małgosia przyszli”), albo też podmiot jest zbudowany z rzeczowników abstrakcyjnych i wówczas orzeczenie ma zwykle wartość liczby pojedynczej, a rodzaj taki jak sąsiadujący składnik podmiotu („Zarówno lenistwo, jak i nadgorliwość jest wadą”, „Zarówno lenistwo, jak i nadgorliwość była wadą”). -
Julia K.:
Precyzyjnie, jak najbardziej.
Jeśli chcesz precyzyjnie, to prawidłowo: numery od 1 do 12. -
Julia K.:
Anna K.:
cyfry od 1 do 12
Mniej więcej znaczy to tyle co litery od A do PIES.
Julio, nie rozumiem, dlaczego PIES.
Wniosek z tego taki, że u mnie powinno się pojawić słowo liczby. -
Julia K.:
Pierwsza wypowiedź autorki nie daje żadnych podstaw do zamiany. Druga wprowadza lekkie zamieszanie, ale nadal nie ma podstaw, bo przecież cyfr też jest 10.
A jeśli puzzle są ponumerowane od 1 do 12 (bo tyle jest elementów), to w poleceniu powinny być chyba liczby, nie cyfry: Ułóż obrazek, wpisując w okienka cyfry od 1 do 12. To jest układanka bez wycinania. Wpisuje się liczby (?) w diagram – na tym polega "układania puzzli" :-) -
Możemy coś uzupełnić czymś.
1. Uzupełnij ilustrację za pomocą puzzli.
2. Spróbuj uzupełnić obrazek za ich pomocą. [We wcześniejszym zdaniu mowa o puzzlach]
I teraz nie wiem: czy zdania są w porządku, czy lepiej:
1. Uzupełnij ilustrację puzzlami.
2. Spróbuj uzupełnić nimi obrazek.
Pewnie jest między nimi subtelna różnica. -
Masa-piasek to piasek kinetyczny.
Zastanawiam się, czy łącznik jest potrzebny. Bo przecież piasek kinetyczny to rodzaj masy. W internecie wyczytałam, że: Kinetic składa się w 98% z czystego piasku, pozostałe 2% to nietoksyczny polimer, nadający masie plastyczności. Nie wiem, czy każdy piasek kinetyczny ma taki skład. Na innej stronie znalazłam: Piasek kinetyczny to nic innego jak zwykły piasek z polimerami.
Dodam, że z łącznikiem zapisała nauczycielka, która podaje przepis na piasek kinetyczny do zrobienia w domu (mąka + oliwka dla dzieci).Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.12.15 o godzinie 12:30 -
Połóżcie się na ziemi i machając rękoma i nogami, wykonajcie orzełka.
Czy powinnam dodać przecinek po "i"? -
Julia K.:
1. Jeśli czegoś nie widać, to wcale nie znaczy, że tego nie ma:
Zgromadzeni goście nie mieli interesu mówić prawdy.
Zgromadzeni goście nie mieli interesu mówić prawdę.
Zgromadzeni goście nie mieli interesu, by mówić prawdę.
Zgromadzeni goście nie mieli interesu w tym, by mówić prawdę.
OK.
Czyli moje zdania są poprawnie zbudowane? Te z pokrywaniem? Czepiam się, a jest dobrze?
2. Pokrywać, czyli obejmować.
Park wystarczy :-)
3. Park samochodowy to po angielsku, bo po turecku, jeśli wolisz, będzie tabor. -
O co chodzi z tym pokrywaniem? W kolejnym tekście to samo. Rozumiem, że to język branżowców?
różnice w pokryciu parku samochodów
nie zapewniają pokrycia choćby 60% parku samochodów
O co do licha chodzi? -
Może doradzicie, czy muszę wydzielać przecinkami datę: "Po dwóch latach(,) 15 lipca 2011 roku(,) Trybunał orzekł, że Polska naruszyła art. 5 ust. 8 Konwencji".