Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

W kilku wątkach ostatnio przewijało się pojęcie trendów (jakie trendy w szkoleniach?), innowacji, kreowania nowego podejścia do samego procesu uczenia, jak i strony merytorycznej szkoleń.
W którejś dyskusji zażartowałam sobie, że trener nie musi być trendsetterem :) i nie daje mi to teraz spokoju. Powinien nim być czy nie koniecznie?
Tomek pisał o tym, że doradztwo to biznes siwych włosów - ale czy "siwe włosy" mogą sobie pozwolić na uczenie/doradzanie według pomysłów z poprzednich epok?
Czy trenerzy powinni uczyć sprawdzonych, dobrze przetestowanych praktyk i wiedzy, czy może powinni być raczej w awangardzie i wprowadzać nowe trendy i innowacje?
Co Waszym zdaniem daje przewagę konkurencyjną - i trenerom i ich klientom?
Co o tym myślicie?Dorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 13.03.13 o godzinie 21:10
Przemysław Lisek

Przemysław Lisek Trener i konsultant
zarządzania
projektami

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Nie. Nie wierzę. Dorota, Ty nie zadałaś tego pytania. Powiedz, że nie zadałaś.
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Owszem, zadałam :)

Wasze opinie na tematy takie jak R&D, innowacji w szkoleniach, kryzysu na rynku szkoleniowym (tego intelektualnego) oraz trendów - które pojawiały się w innych wątkach - bywały powiedzmy ... zaskakujące...
Ja mam na ten temat swoje zdanie, więc nie pytam dlatego bo nie wiem co myśleć :)
nie oczekuję porady :)
Po prostu chciałam się dowiedzieć co tak naprawdę na ten temat myślicie..., bo bardzo cenię Wasze opinie i ich różnorodność - to doskonała gimnastyka dla mózgu (czasami)

Ale tym razem jak widać chyba szans na gimnastykę nie ma.... hmm...ciekawe dlaczego?
Czyżbym jako pierwsza trafiła w temat w którym wszyscy są jednomyślni? :))
Wszyscy nagle uważają, że tylko nowe trendy i innowacje w szkoleniach się liczą?

No to bardzo, kurcze, ciekawe co na przykład wobec tego na rynku robi taka masa programów szkoleniowych ze sprzedaży tłukących wkoło model "cecha-zaleta-korzyść" ... też mi nowy trend i super innowacja :)))

ps.
Przemek, co Cię tak zdziwiło? Teraz to ja nie mogę wyjść ze zdumienia :)
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Chyba mi się ciśnienie podniosło :)
więc jeszcze coś dodam

potraficie w co drugim wątku bić pianę o tym czy trener powinien być praktykiem tego czego naucza, czy nie, aż strach otworzyć wątek o pisakach i samochodach, żeby ten temat nie wyskoczył jak diabełek z pudełka...

a to jest pytanie nie o praktykę lecz o wiedzę, modele, teorie - czy te "dobrze sprawdzone i przetestowane w praktyce", te co w książkach wydanych parę lat temu i dostępnych w Empiku dla wszystkich,
czy poszukiwania nowych badań, nowych pomysłów, innowacji - z dużym ryzykiem, że się to większości uczestników "nie wczyta" bo ich praktyka codzienna jest inna...

Naprawdę to takie głupie pytanie? :)
(przyjmę z pokorą jeśli powiecie że głupie, tylko proszę o uzasadnienie)Dorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 15.03.13 o godzinie 20:56

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

jeśli mogę wstawić swoją dygresję... praktyka jest bardzo ważna, ale jeśli trener czuje się tak mocny, że tego nie potrzebuje to powinien dać sobie radę w każdych warunkach... Ja osobiście jestem usatysfakcjonowany ze swojego sprzedażowego doświadczenia i jest mi łatwiej spojrzeć na różne tematy jeśli mogę prowadzić szkolenie i pomóc innym.
Paweł Kaczmarek

Paweł Kaczmarek Coach efektywności,
trener coachingu
narzędziowego,
trene...

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Doroto, jak dla mnie to pytanie nie tyle jest głupie co irracjonalne.
Bo o kogo pytasz ? O jakiegoś wzorcowego, modelowego trenera biznesa ?

Wydaje się mnie, że jest na rynku miejsce i zapotrzebowanie zarówno na trenerów-Prometeuszy, którzy niosą światło wprowadzając nowe, jak i dla solidnych rzemieślników, którzy "wiedzę z Empików" propagują, stwarzając warunki do trenowania, ćwiczenia, doświadczania itp. itd.
Wreszcie dla tych, którzy opierając się na sprawdzonych modelach odwołują się do własnej perspektywy, czerpią z własnych doświadczeń konfrontując teorię z praktyką :)

Osobiście nienawidzę, zawsze to powtarzam, słowa "powinien" :P

Pozdrawiam,
PawelPaweł Kaczmarek edytował(a) ten post dnia 15.03.13 o godzinie 21:53
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Paweł Kaczmarek:
Doroto, jak dla mnie to pytanie nie tyle jest głupie co irracjonalne.
Bo o kogo pytasz ? O jakiegoś wzorcowego, modelowego trenera biznesa ?

Wydaje się mnie, że jest na rynku miejsce i zapotrzebowanie zarówno na trenerów-Prometeuszy, którzy niosą światło wprowadzając nowe, jak i dla solidnych rzemieślników, którzy "wiedzę z Empików" propagują, stwarzając warunki do trenowania, ćwiczenia, doświadczania itp. itd.
Wreszcie dla tych, którzy opierając się na sprawdzonych modelach odwołują się do własnej perspektywy, czerpią z własnych doświadczeń konfrontując teorię z praktyką :)

Osobiście nienawidzę, zawsze to powtarzam, słowa "powinien" :P

Pozdrawiam,
Pawel

Słusznie, słowo powinien jest obrzydliwe ;p
ale to taki trend na tym forum :trener musi być sprzedawcą..." "trener powinien podążać za grupą" itd. ;p

A pytanie nie było o to czy jest miejsce dla wszystkich, czy jednych bądź drugich (bo jak widać po różnorodności tematów i zróżnicowania poziomu szkoleń, na rynku miejsce jest nawet dla tych co nie wiedzą sami co czynią :))
tylko o to co daje przewagę konkurencyjną - dodam: mierzoną rozwojem biznesu i wielkością przychodów.Dorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 15.03.13 o godzinie 22:13
Paweł Kaczmarek

Paweł Kaczmarek Coach efektywności,
trener coachingu
narzędziowego,
trene...

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

"Powinienem" teraz popisać się jakąś głęboką analizą a że nie umiem to wykorzystam wytarty slogan:

Chyba jest tak i w tym obszarze, że przewagę konkurencyjną daje w efekcie czynnik ludzki, znaczy się kompetencje osobiste i osobowość trenera.
Zakładając, że dostęp do wiedzy i metodologii może być porównywalny bo nawet jak się pojawi jakisik nowy trynd to niewiele wody w Wiśle upływa a już wszyscy dookoła się w tym specjalizują.
W efekcie i tak decyduje styl, w jakim się to-to robi i jak się on przekłada lub nie na efektywność.Paweł Kaczmarek edytował(a) ten post dnia 16.03.13 o godzinie 11:42
Dorota  Bienicewicz-Kras ek

Dorota
Bienicewicz-Kras
ek
CustomerCentric
Selling Poland

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

No i wszystko jasne :))

Przy okazji polecam książkę która nie jest już taka nowa (2002) ale w Polsce wydana została po raz pierwszy w lutym 2013
http://merlin.pl/Geoffrey-Moore/ksiazki/person/1,37345...
Model wprawdzie odnosi się do innowacji technologicznych, ale moim zdaniem do branży szkoleniowej też w dużym stopniu pasuje

http://www.jarche.com/wp-content/uploads/2010/11/learn...Dorota Bienicewicz-Krasek edytował(a) ten post dnia 16.03.13 o godzinie 17:12
Cyprian Szyszka

Cyprian Szyszka trener freelancer

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Dorota Bienicewicz-Krasek:
Tomek pisał o tym, że doradztwo to biznes siwych włosów - ale czy "siwe włosy" mogą sobie pozwolić na uczenie/doradzanie według pomysłów z poprzednich epok?
Czy trenerzy powinni uczyć sprawdzonych, dobrze przetestowanych praktyk i wiedzy, czy może powinni być raczej w awangardzie i wprowadzać nowe trendy i innowacje?
Wszyscy nagle uważają, że tylko nowe trendy i innowacje w szkoleniach się liczą?

ja nie. W klasyce znajduję daleko więcej rzetelności edukacyjnej i mocy szkoleniowej niż w większości innowacyjnych ozdobników edutainmentowych.
Cyprian Szyszka

Cyprian Szyszka trener freelancer

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Dorota Bienicewicz-Krasek:

Naprawdę to takie głupie pytanie? :)
(przyjmę z pokorą jeśli powiecie że głupie, tylko proszę o uzasadnienie)

to jest pytanie w punkt, bo sprawdza postawę trenerów wobec wiedzy. Jako takie jest zagrażające, jak rozumiesz. Łatwiej nie zrozumieć pytania.
a to jest pytanie nie o praktykę lecz o wiedzę, modele, teorie - czy te "dobrze sprawdzone i przetestowane w praktyce", te co w książkach wydanych parę lat temu i dostępnych w Empiku dla wszystkich,
czy poszukiwania nowych badań, nowych pomysłów, innowacji - z dużym ryzykiem, że się to większości uczestników "nie wczyta" bo ich praktyka codzienna jest inna...

od siebie odpowiem - preferuję 'innowacje wstecz'. Tzn sprawdzone modele w poszerzone o ich dyskusję w naukach społecznych, ekonomicznych i klasycznym backgroundzie filozoficznym, aplikowalne do aktualnych dylematów klienta - na tyle na ile potrafi to wziąć. Czyli stosowane dialogi sokratejskie jako teoria, a jako warsztat trening w starym stylu - piłowanie do oporu. Tyle, nic więcej.
Adam K.

Adam K. PH / DT a mimo to
ISTOTA LUDZKA [+48
602 678 250]

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Trendsetter jest przede wszystkim twórcą bądź autorem trendu.
Jeśli faktem jest iż w ciągu ostatnich 10 lat przybyło parę setek firm szkoleniowych to profesjonalizm i wysoki poziom niektórych z nich może zaginąć w tłumie.
Opieranie się na książkach i pomysłach z zachodniej części Europy oznacza jedynie naśladownictwo dlatego twórca nowego trendu w naturalny sposób wywodzi się z praktyka.
Konfrontuje swój pomysł na żywym organizmie podczas szkoleń dokonując weryfikacji pomysłu i budując właściwy styl gwarantujący skuteczny przekaz treści.
Uczestniczę w szkoleniach, każdy Trener przekazuje wiedzę w inny sposób. Jego styl i charyzma pozostawiają ślad bądź nie. Treść ta sama, przekaz różnoraki.
Uzgadniając jednak tempo zmian rynkowych uważam że opieranie się na klasycznych obszarach dostępnej wiedzy jest BŁĘDEM.
Wielkie uznanie dla Pani Doroty za wywołanie dyskusji.

AK
Agata Sosnowska

Agata Sosnowska Trener Biznesu,
Trener Sprzedaży,
Coach

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

W moim słowniku Trener to ktoś, jakkolwiek szumnie zabrzmi "niosący kaganek oświaty". Osoba łącząca wyuczone (z książek, szkoleń, warsztatów etc.) schematy z własnym doświadczeniem. Jednak ważna jest Kreatywność. To ona sprawia, że Trener staje się Twórcą nowych rozwiązań, często lepszych, odważniejszych i bardziej przydatnych, niż formuły "wyuczone". Poprzez Kreatywność można stać się biznesowym trendsetterem właśnie. Odkryć i "zaaplikować" innym coś unikalnego. Niepowtarzalnego. Coś, co sprawi, że środowisko szybko "załapie" nową formę i zacznie ją wykorzystywać. Takie trendy w trenerstwie biznesu to chociażby metody przekładania kultury walk wschodnich na kulturę biznesu - ktoś wpadł na pomysł, zaczął łączyć na szkoleniach i powstał pewien ciekawy trend. Jest tego dużo. Oczywiście, są trenerzy rzemieślnicy i trenerzy kreacjoniści. Znam i takich i takich. Nie każdy ma wysoce rozwiniętą w sobie odwagę i pomysłowość, by stać się trendsetterem, natomiast ich brak wcale nie wyklucza tego, że ktoś jest dobrym trenerem biznesu. Pozdrawiam, życząc wszystkim Kreatywności i pomysłów :)

konto usunięte

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Trener powinien szukać nowych koncepcji, narzędzi, metod pracy lecz nie powinien ich na siłę wprowadzać na szkoleniach.
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Dorota Bienicewicz-Krasek:

Dorota, patrząc na rynek powiedziałbym, że akurat ogólna mentalność jest odwrotna i jest raczej powtarzanie starych rozwiązań. W tym niestety takich, które się w międzyczasie zdezaktualizowały, wymagają drobnej, ale kluczowej zmiany*, lub - co najczęstsze - nigdy tak naprawdę nie miały solidnych podstaw i jechały głównie na anegdotach i "błędzie ocalałych" (selektywnym wnioskowaniu, po paru caseach firm, które zastosowały podejście i im wyszło, że to podejście się sprawdza - gdy tymczasem jest masa innych firm, które to samo podejście stosowało i na tym straciło, więc podejście zmniejsza szanse na sukces).

*Choćby z banalnych przykładów, deklarowanie swoich celów wobec innych osób ma sens tylko przy spełnieniu pewnych kryteriów, inaczej może być kontrproduktywne.

Niemal od początku swojej firmy ściągałem do Polski trenerów z zachodu uczących nowych metod z zakresu zmiany osobistej, coachingu i terapii. I niestety osób, które faktycznie robią w tej działce coś nowego jest na świecie tyle, co kot napłakał. A przy tym nie ma też generalnie tendencji do weryfikowania tych rzeczy, które są stosowane, także od dawna i wiele z narzędzi i modeli, które są na rynku opiera się na... w zasadzie nie wiadomo czym. Na widzimisie twórcy i na tym, że brzmią zdroworozsądkowo i/lub pasują do fantazji klientów, więc są łykane.

Czy trener powinien być trendsetterem? Nie wiem. Niektórzy na pewno, zdecydowanie nie wszyscy będą i to też jest ok. Czy powinien weryfikować swoją wiedzę, także w świetle tej, jakże wszechogarniającej listy: http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_b%C5%82%C4%99d%C3%B... ? Oj, zdecydowanie. Czy to robi? No cóż...

konto usunięte

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Artur Król:

Niemal od początku swojej firmy ściągałem do Polski trenerów z zachodu uczących nowych metod z zakresu zmiany osobistej, coachingu i terapii. I niestety osób, które faktycznie robią w tej działce coś nowego jest na świecie tyle, co kot napłakał.


Jeżeli ktoś jest na bieżąco z nowościami w swojej branży to spotkanie z trenerami z zagranicy nie koniecznie musi spowodować gwałtowny przełom w ich pracy. Lecz wierzę, że wysłuchanie ich zawsze powoduje otwarcie jakiejś klapki.

Z drugiej strony to co dla Ciebie nie jest przełomowe dla kogoś innego może być epokowym wydarzeniem.

konto usunięte

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Dorota Bienicewicz-Krasek:
W kilku wątkach ostatnio przewijało się pojęcie trendów (jakie trendy w szkoleniach?), innowacji, kreowania nowego podejścia do samego procesu uczenia, jak i strony merytorycznej szkoleń.

Dorota
Od pewnego czasu są organizowane szkolenia otwarte z narzędzi Lean Manufakturing na terenie firm produkcyjnych. Tak się zastanawiam czy ten model szkolenia można przełożyć na inne tematy szkoleniowe. Szukasz gimnastyki umysłu to może to jest wyzwanie.

Pozdrawiam
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Tomek, ja doskonale wiem, że coś, co dla mnie jest starocią dla wielu osób będzie nowe i przełomowe. Jednoczęśnie jeśli mówimy o faktycznej innowacyjności i trendsettingu to wydaje mi się, że warto równać raczej w górę.

I w tym zakresie niestety, przynajmniej w działce rozwojowej, jest dość przeciętnie obecnie. A trenerów z zagranicy podałem również dlatego, że w tej konkretnej działce nie wiem, czy mógłbym choć jedną osobę z PL faktycznie nowatorską wymienić, więc przynajmniej na zachodzie, jednak większym, szukam.
Agata Sosnowska

Agata Sosnowska Trener Biznesu,
Trener Sprzedaży,
Coach

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

No i tu pojawia się dylemat odwieczny, nie tylko trenerstwu bliski - opierać się na tym, co znane, latami kształtowane, czy iść w nowe. Z każdą dziedziną nauki (a także z każdą dziedziną życia) jest tak, że posiada bardziej, lub mniej solidne podwaliny, od ktorych wszystko się zaczęło. Nazwiska, nazwy, teorie. Bagatelizowanie ich świadczy o pewnej jednotunelowości myślenia, a ta z kolei przekreślić może mnie, jako Trenera. Jednocześnie "zasiedzenie" tylko w teoriach zamierzchłych to takie trochę stanie w miejscu. Nie każdy ma umiejętność Kreowania nowych trendów. To już, z resztą, pisałam. Każdy jednak Trener powinien mieć zdolność do wyciagania ze znanych mu koncepcji/teorii etc. jak najwięcej i przekładania tego na swój system nauczania, własną wrażliwość i etykę trenerską. Trendsetterów na rynku nie brakuje - nie tylko na rynku zachodnim. Skąd się oni wzięli? Właśnie stąd, że odważyli się to, co znali - podwaliny - przekreować zgodnie z własnym, oryginalnym pomysłem, podać coś na nowo, nadać sens temu, co wcześniej było pomijane itp. Burząc dotychczasowe formy itp. Kreowanie nowych trendów nie ma granic między tym, co "stare" i tym, co "nowe". Akt tworzenia zawsze jest przefiltrowywaniem świata zastanego i lepieniem go na nowo :)

Temat: Czy trener biiznesu powinien być biznesowym trendsetterem?

Dorota Bienicewicz-Krasek:
W kilku wątkach ostatnio przewijało się pojęcie trendów (jakie trendy w szkoleniach?), innowacji, kreowania nowego podejścia do samego procesu uczenia, jak i strony merytorycznej szkoleń.
W którejś dyskusji zażartowałam sobie, że trener nie musi być trendsetterem :) i nie daje mi to teraz spokoju. Powinien nim być czy nie koniecznie?
Tomek pisał o tym, że doradztwo to biznes siwych włosów - ale czy "siwe włosy" mogą sobie pozwolić na uczenie/doradzanie według pomysłów z poprzednich epok?
Czy trenerzy powinni uczyć sprawdzonych, dobrze przetestowanych praktyk i wiedzy, czy może powinni być raczej w awangardzie i wprowadzać nowe trendy i innowacje?
Co Waszym zdaniem daje przewagę konkurencyjną - i trenerom i ich klientom?
Co o tym myślicie?

Ciekawe pytanie........

Bajka - Jak Siwe Włosy rozmawiały z Tlenioną Blondynką /z EŚ Jana/

Pewnego dnia Siwe Włosy przyszły do Tlenionej Blondynki i usiadły u Jej stóp. Kocham Cię Czy masz jakąś potrzebę? - zapytały.
-Mam. Chcę wiedzieć o przewagach dojrzałych osób i młodych - powiedziała Tleniona Blondynka.
-Gdy ktoś dojrzały robi to co robi i ma wyniki to znaczy, że możesz korzystać z jego rad. A gdy ktoś jest młody i starą duszą jest to też wszystko wie na temat tego czego uczy - powiedziały Siwe włosy.
-Skąd wiadomo kiedy dusza jest stara? -zapytały Tlenione włosy.
-Po tym jak się wypowiada i co mówi oraz po wynikach tego za co odpowiada - powiedziały Siwe Włosy.
-No tak rozumiem ale często ma prawo być tak, że Ktoś mówi: Mało wiesz. Potrzebuję "wygi" w tym - powiedziała Tleniona Blondynka.
-No widzisz to jest tak. Każdy ma prawo znać Swoją potrzebę i gdy tak jest i On to wie to znaczy, że masz inny target klientów. Szukaj dalej - powiedziały Siwe włosy.
-No tak rozumiem ale czy mam się z tym pogodzić, że muszę umieć odnaleźć Swój target klientów? -zapytała Tleniona Blondynka.
-Właśnie tak. Szukałam i w końcu znalazłam Swój target klientów. To było wiele prób i błędów aż do tego doszłam. Ty też tak zrób. Uda Ci się. Życzę Ci powodzenia - powiedziały Siwe Włosy.

Pytania:
Co do Cię dotarło,doszło?
Co ta bajka Ci dała?

Cieplutko pozdrawiam,

Następna dyskusja:

Czy trener powinien dociekać?




Wyślij zaproszenie do