Robert Radko

konsultant, TZ-C

Wypowiedzi

  • Robert Radko
    Wpis na grupie ABI w temacie Nowy statut GIODO
    28.10.2011, 14:21

    Fakt - pamiętam w zeszłym roku nawet sam Pan Wiewiórowski mówił na IX Forum ADO/ABI o tym, że brakuje funduszy na oddziały zamiejscowe..

  • Robert Radko
    Wpis na grupie ABI w temacie GIODO - call center
    27.10.2011, 20:29

    Leszek K.:
    Moim zdaniem użycie nagrań do celów szkoleń wewnętrznych może mieścić się w art. 2 ust. 3

    W odniesieniu do zbiorów danych osobowych sporządzanych doraźnie, wyłącznie ze względów technicznych, szkoleniowych lub w związku z dydaktyką w szkołach wyższych, a po ich wykorzystaniu niezwłocznie usuwanych albo poddanych anonimizacji, mają zastosowanie jedynie przepisy rozdziału 5.

    Inaczej jak wskazać usprawiedliwiony *prawnie* cel administratora danych? (nalezy zwrócić uwagę na wyraz *prawnie*).

    Ciekawy pogląd :) o tym nie pomyślałem i myślę że to jest strzał w 10

  • Robert Radko
    Wpis na grupie ABI w temacie GIODO - call center
    27.10.2011, 20:21

    Roman Janas:

    Użycie nagrań do celów szkoleń wewnętrznych można podciągnąć pod Art. 23.1 pkt. 5 uodo. Dodatkowo nagrania można zanomizować tak by była treść rozmowy bez danych.

    O anonimizacji nagrań myślałem - jestem w trakcie sprawdzania czy jest taka możliwość.
    Ale czy prawnie usprawiedliwiony cel - to doskonalenie umiejętności pracowników? Tu nie byłbym taki pewny - chyba bez anonimizacji nagrań należałoby jednak prosić o zgodę na przetwarzanie ich w tym celu.
    Przy przetwarzaniu danych (nagrywanie jest też przetwarzaniem) potrzebna jest zgoda więc trzeba dodać informację, że jeżeli ktoś nie wyraża zgody na nagrywanie to musi się rozłączyć. Oczywiście jeżeli nagrywamy wszystko. Jeżeli nagranie będzie rozpoczęte w trakcie rozmowy to musi o tym poinformować agent rozmawiający z klientem. (Art 23.1 pkt 1 i Art. 24 pkt. 1 uodo.)

    Też tak sądzę, chciałem się umocować w poglądach (kierownictwu chodzi głównie
    o to, że dodanie każdego zdania/ czynności do wykonania dla pracownika to dodatkowy koszt dla firmy. Dla mnie liczy się zgodność postępowania zgodnego z wymaganiami Ustawy)

    Wielkie dzięki za włączenie się do dyskusji!
    Pozdrawiam
    RRRobert Radko edytował(a) ten post dnia 27.10.11 o godzinie 20:25

  • Robert Radko
    Wpis na grupie ABI w temacie GIODO - call center
    27.10.2011, 13:47

    Wracając do wątku Call center - to bardzo interesujące.
    Polecam przeczytanie artykułu w Wspólnocie :
    Wspólnota nr 41, 8 października 2011

    Chciałbym poruszyć kwestię nagrywania rozmów dla celów szkoleniowych.
    Chodzi mi o sytuację w której nagrania wykorzystywane są do doskonalenia techniki rozmowy z "klientem".

    Jak GIODO zapatruje się na tę kwestię? Nie mogę nigdzie znaleźć żadnego info na ten temat.

    Chodzi mi o to, że oczywiście klient wcześniej wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych do określonych celów ale nie było tam mowy o używaniu ich dla celów szkoleń wewnętrznych pracowników.

    Moje pytanie - Czy należy uzyskać osobną zgodę ? Nie chciałbym sugerować odpowiedzi :) choć mam już wyrobione zdanie na ten temat (szukam potwierdzenia lub zaprzeczenia - oczywiście ze stosownym uzasadnieniem).

    Druga sprawa -to jaka według Was powinna być treść informacji wstępnej o tym że rozmowy są nagrywane? Spotkałem się z kilkoma propozycjami. Czy uważacie, że np. klauzula: "W trosce o jakość usług rozmowy są nagrywane" jest wystarczająca? Czy może należałoby jeszcze (i tu jeżeli tak toś uważa to prosiłbym o podstawę prawną lub uzasadnienie) dodać informację o tym, że klient może się rozłączyć?

    Z materiałów "źródłowych" jakie znalazłem w tym temacie to wypowiedź Pana Wiewiórowskiego dla pisma które cytują powyżej ale nie wynika z niego obowiązek rozszerzenia takiej klauzuli:
    Cyt. "Gmina lub jej jednostka organizacyjna, decydując się na nagrywanie
    rozmów, powinna dopełnić tzw. obowiązku informacyjnego, o którym
    mowa w art. 24 ustawy o ochronie danych osobowych, czyli poinformować
    każdą telefonującą osobę o nagrywaniu rozmowy. Musi też zastosować
    odpowiednie środki techniczne i wprowadzić procedury mające na
    celu zabezpieczenie danych. Musi także dbać o to, aby nagrania rozmów
    w odpowiednim czasie zniszczyć".

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do