Wypowiedzi
-
Witam,
nie chcę zaczynać nowego tematu, więc podepnę się pod ten istniejący...
Dziewczyna chce zamknąć działalalność, więc w jej imieniu proszę o pomoc w wyjaśnieniu kilku kwestii, tzn.:
1. rozliczenie środków trwałych:
- telefon (faktura na firmę), który leży dawno w szufladzie, bo właściciel kupił nowy (nowy telefon nie jest środkiem trwałym w działalności)
- drukarka ("wciągnięta" do firmy)- zesputa, od 2 lat leży w piwnicy
- komputer (również "wciągnięta" jako środek trwały, ale od jakiegoś czasu stoi bezużyteczny, bo kupiła nowy komputer - bez faktury, bo w trakcie zawieszenia działalności, laptop nie został więc zakwalifikowany jako środek trwały)
- aparat fotograficzny (włączony jako środek trwały do firmy).
Czy na zepsuty sprzęt wystarczą protokoły zniszczenia (sprzęt wyrzucić do kontenerów, które są podstawiane m.in. w dużych centrach handlowych)? Co ze środkami trwałymi, które chce zatrzymać (np. aparat) po zakończeniu działalności?
2. rozliczenie materiału do wyrobu biżuterii (dziewczyna hobbistycznie robi biżuterię i rozszerzyła działalność, żeby w hurtowaniach płacić taniej) - w hurtowniach wystawiali jej faktury, ale biżuterię robiła nie na sprzedaż, więc nie uwzględniała tych faktur w KPiR.
Czy więc musi to jakość rozliczyć, skoro faktury nie zostały uwzględnione w KPiR?
3. zeznanie roczne - czy jeśli kończy się działalność np. w sierpniu to pit należy rozliczyć od razu czy czekać na koniec roku i rozliczyć go z umową o pracę.
Z góry dziękuję za pomoc.