Paweł Krzyworączka

TajemniceEbiznesu.pl - Trener i Doradca Ebiznesowy, właściciel KRZYWY.PL

Wypowiedzi

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie BIZNESMEN Każdy może nim być w temacie "Milionaire Magazine – przedsiębiorcy dla...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BIZNESMEN Każdy może nim być

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie BIZNESMEN Każdy może nim być w temacie "Milionaire Magazine – przedsiębiorcy dla...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BIZNESMEN Każdy może nim być

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie Google w temacie Plan kontroli nad światem
    24.08.2009, 10:39

    Adrianie,

    Przeczytałem cały Twój post (niezły wyczyn ;-). To prawdopodobnie najdłuższy post na GL, jaki widziałem i czytałem. Powiem jedno: zgadzam się z Tobą. W zasadzie z każdym słowem. Lubię przemyślane wypowiedzi, w zasadzie bez niepotrzebnych emocji.

    Sam - tak się złożyło - jestem m.in. specjalistą od MW (materiały wybuchowe - nie marketing wirusowy, hehe) i wyburzania obiektów budowlanych metodami saperskimi. Pewnie jestem na specjalnym podsłuchu. W końcu potrafiłbym powalić w miejscu pałac kultury itp. Oby tak było, bo ktoś się przynajmniej uśmieje, jak posłucha moich niektórych tekstów przez telefon ;-)

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    Nie zlecaj pozycjonowania...

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie BIZNESMEN Każdy może nim być w temacie Winą za kryzys powinni podzielić się krótkowzroczni,...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BIZNESMEN Każdy może nim być

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie Dostępność i Użyteczność w temacie Nietypowe nieczytelne menu i bardzo przyjemna stronka.
    21.08.2009, 18:36

    Hmm, racja, nie wszystko jest dla wszystkich. Fakt.

    Podany przez Was serwis ma jednak na celu sprzedaż. Chyba się nie mylę? Czy zatem nie jest tutaj najważniejsza skuteczność? Czy jeśli uproszczenie nawigacji przyniosło by im 1 klienta miesięcznie więcej i zarobili by np. na czysto 10 tys., to czy nie warto zrezygnować z ego webdesignera na rzecz rozsądku? ;-)

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    najlepsze miejsce na wypoczynek w górach

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie Dostępność i Użyteczność w temacie Nietypowe nieczytelne menu i bardzo przyjemna stronka.
    21.08.2009, 16:45

    Sorry, Panowie, ale dla mnie ten ich serwis jest jedynie... ciekawym pomysłem. Niczym więcej.

    Kompletnie nie rozumiem tzw. "kreatywnych" twórców serwisów internetowych. "Don't make me think" czytam po lewej, a oni zmuszają mnie, żebym... think :-)

    Wiem, wiem - tzw. zwykłe, standardowe serwisy są nudne. Trzeba udziwniać, kreować, pokazywać umiejętności. Mam tylko jedno pytanie: jaka jest skuteczność takiego serwisu? Usability niestety ma na nędznym poziomie.

    "Reklama, która nie sprzedaje nie jest kreatywna" - większość z nas kojarzy te słowa. Szkoda, że większość designerów uważa, że "reklama, która nie jest fajna nie jest kreatywna".

    Oczywiście to tylko moja skromna opinia. Włączcie walce i jeździjta do woli po mym grzbiecie ;-)

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    DarmowyKursPozycjonowania.plPaweł Krzyworączka edytował(a) ten post dnia 21.08.09 o godzinie 16:47

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie Marketing Internetowy w temacie SZKOLENIA
    20.08.2009, 15:00

    Już pisałem o szkoleniu, ale... czerwcowym ;-)
    Teraz zapraszam na II edycję szkolenia stacjonarnego z e-biznesu:

    "Tajemnice Ebiznesu"
    (http://TajemniceEbiznesu.pl)

    Szkolenie stacjonarne z ebiznesu już 12 i 13 września 2009 w Krakowie.

    Zapraszam.

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    http://Darmowy-Kurs-Biznesplanowania.pl - biznes plan za darmo? Żaden problem!

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie WSPÓŁPRACA BIZNESOWA w temacie Biznesplan - potrzebna pomoc
    15.08.2009, 14:57

    Witaj Łukaszu,
    Nie wiem zbytnio o jakie zabezpieczenie Ci chodzi.
    Taki biznesplan, jak każde inne dzieło, opracowanie tego typu, podlega prawu autorskiemu. Zatem z automatu jest chroniony prawnie.
    Z tego co się orientuję, patentów na takie rzeczy nie udziela się.

    Tak więc Twój biznesplan jest chroniony prawami autorskimi. Ale jak wyegzekwować ich ewentualne złamanie? To inna kwesta.

    Jeszcze do niedawna w pewnym zespole specjalistów wykonywaliśmy wspólnie projekty inżynierskie, że tak je nazwę ogólnie. Projekty były o klasę lepsze od innych tego typu opracowań na rynku (nie chwalę się - po prostu robiliśmy w tym temacie wiele opracowań naukowych, a inni pisali tylko ogólne sformułowania). I oczywiście po jakimś czasie zaczęły krążyć kopie niemalże naszych opracowań. Czy coś z tym zrobiliśmy? Nic. Dlaczego? Szkoda czasu. Zapewne w wielu przypadkach jest sens walczyć o prawa autorskie, jednak nie zawsze.

    Tutaj masz jeszcze trudniejszą sytuację. Przecież nikt nie musi dokładnie skopiować Twojego pomysłu. Wystarczy, że łyknie ideę. A Tobie byłoby z pewnością ekstremalnie trudno w sądzie udowodnić, że to Twój pomysł itd.

    Moim zdaniem - nic nie możesz sensownego zrobić. Ale mogę się mylić, bo mylę się często ;-)

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    Biznesplan za darmo? Czemu nie!Paweł Krzyworączka edytował(a) ten post dnia 15.08.09 o godzinie 14:57

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie WSPÓŁPRACA BIZNESOWA w temacie Piszę biznesplany do wniosków kredytowych, urzędów pracy...
    15.08.2009, 00:56

    Szanowny Jacku,
    Jak widzisz, nie tylko ja byłem zdegustowany Twoimi "technikami marketingowymi". Znasz powiedzenie "Kto mieczem wojuje..."
    Po moim pierwszym poście od razu odbiłeś piłeczkę na pozycjonowanie, żeby odwrócić uwagę od tego, co wyczyniasz.
    Uważam wklejanie tego samego posta n-ty raz oraz dopiski "jak wyżej" za mniej więcej coś takiego, jak pisanie farbą po murach. Cel jeden: zerowy nakład pracy, nachalny efekt jest (ludzie idąc koło tego muru muszą siłą rzeczy czytać napisy wandali).
    Usprawiedliwianie się pomaganiem komuś? Plisssssssssss.
    Dobrze zrobił kolega przede mną. Dla mnie dla takiego kogoś nie ma miejsca na GL.
    A jak chcesz poznać kulturę osobistą - którą się tak chwalisz - to zapraszam na forum e-biznesowe, na którym... zresztą poczytaj kilka dowolnych wątków, a zrozumiesz o czym mówię.
    Raczej bez odbioru (szkoda czasu na takie "wontki").

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    Tajemnice EbiznesuPaweł Krzyworączka edytował(a) ten post dnia 15.08.09 o godzinie 00:57

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie BIZNESMEN Każdy może nim być w temacie Winą za kryzys powinni podzielić się krótkowzroczni,...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BIZNESMEN Każdy może nim być

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie BIZNESMEN Każdy może nim być w temacie Winą za kryzys powinni podzielić się krótkowzroczni,...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BIZNESMEN Każdy może nim być

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie Opinie i oceny stron www/grafik w temacie Które logo "lepsze"

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Opinie i oceny stron www/grafik

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie Dostępność i Użyteczność w temacie I ja spytam o uzytecznosc :)
    9.08.2009, 10:19

    Bartku,
    Nie będę zbytnio polemizował. Cenię Twoje zdanie i wiedzę. Ja wyrażam swoje opinie. W tym przypadku mamy nieco odmienne zdanie, to wszystko.

    Nie uważam, żeby umieszczenie ilości produktów obok kategorii zmniejszało przejrzystość nawigacji. Podałem wcześniej link do sklepu z zegarkami - czy tam jest nieprzejrzyście?
    Ludzie szukają na stronach WWW informacji. To zdanie powinno być wyryte w umyśle każdego z nas. I nawet jeśli można czasem polemizować na temat: czy lepiej dać nieco więcej informacji (tu: ilość produktów) czy uważać na ewentualne zaciemnianie nawigacji, to moim zdaniem informacja zazwyczaj (lub nawet zawsze) wygrywa. Oczywiście dopiero testowanie mogłoby wykazać, jak byłoby najlepiej.

    Przesadzam z rozsuwanym menu? To Twoja opinia, Bartku. Dodam tylko 2 rzeczy:
    - to nie jest tylko moje zdanie w tym temacie - praktycznie wszyscy moi znajomi, siedzący w ebiznesie, podobnie uważają
    - na większości serwisów www, gdzie są podobne menu - są zwijane w sposób, który opisałem (można rzucić okiem np. na Złote Myśli).

    Być może ja i moi znajomi się mylimy. I większość projektantów serwisów internetowych również. Ale przedstawiłem swoje zdanie w oparciu o moją wiedzę i doświadczenie. To wszystko.

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    Jak pokonać stres w biznesie?Paweł Krzyworączka edytował(a) ten post dnia 09.08.09 o godzinie 10:18

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie BIZNESMEN Każdy może nim być w temacie Winą za kryzys powinni podzielić się krótkowzroczni,...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BIZNESMEN Każdy może nim być

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie Dostępność i Użyteczność w temacie I ja spytam o uzytecznosc :)
    8.08.2009, 12:03

    Arturze,

    Może i ja dorzucę 2 grosze. Co prawda wątek sprzed 1,5 miesiąca, ale patrząc w kod strony... dalej stary ;-)
    Choć nie ma co się przejmować jakoś strasznie. Choć błędów jest blisko 200 w kodzie, to są to niemal same pierdołki.

    Ale do rzeczy:

    1. Dałbym przy kategoriach gier (czyli np. dział "Gry planszowe i towarzyskie" - kategoria "dla 2 osób") w nawiasie okrągłym ilość produktów. Moim zdaniem lepiej jeśli jest podane np. (1) czy (2), niż jak wcale nie wiadomo ile jest produktów. Użytkownik czuje się pewniej, gdy wie jaka (przynajmniej ilościowo) jest zawartość. A produktów masz masę, więc nie będzie problemu. Chodzi mi o coś takiego jak tu http://reloj.pl

    2. Grafiki przy działach produktów są... jakby niedopracowane. Takie mam wrażenie. Może warto by było je dopieścić graficznie.

    3. Koniecznie zmień jedną rzecz: rozwijanie działów produktów. Jeśli mam rozwinięty jeden dział i klikam inny, ten wcześniej rozwinięty musi automatycznie się zwijać! Jest to bardzo nieużyteczne i upierdliwe, że muszę jeszcze raz klikać w dział, żeby go zwinąć. A gdy nie zwijam działów, to... sam sprawdź, jak się wydłuża strona ;-)

    4. Ikona koszyka niech będzie klikalna. Jest to intuicyjne klikać w ten wózek.

    5. Rozbuduj stopkę. Warto dać np. 3 kolumny w stopce i tam dać wszystkie linki do podstron typu "o nas", "jak kupować" itp.

    6. Masz niebieskie linki. Doskonale! Nie zmieniajcie tego przypadkiem przy modyfikacjach.

    7. Rzeczywiście, blog prawie nie do znalezienia, hehe. Wyróżnij go.

    Tyle na szybko.
    Sklep jest generalnie super, jeśli chodzi o towar.
    Ale design sklepu nie w moim stylu. Ja wolę minimalizm i skupienie się na Najbardziej Pożądanej Akcji.

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    Tajemnice EbiznesuPaweł Krzyworączka edytował(a) ten post dnia 08.08.09 o godzinie 12:04

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie WSPÓŁPRACA BIZNESOWA w temacie Piszę biznesplany do wniosków kredytowych, urzędów pracy...
    4.08.2009, 23:35

    Chyba niezbyt etyczne jest takie pisanie samemu wątku tylko po to, żeby pojawiał się w panelu jako coś nowego, nieprawdaż?
    Myślę, że są lepsze sposoby promocji, np. pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    Darmowy Kurs Biznesplanowania

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie Domeny w temacie Prośba o wycenę kilku domen
    31.07.2009, 14:46

    Jeśli chodzi o domeny, to sprawa nie jest tak jednoznaczna, jak niektórzy chcieliby myśleć. Oczywiście są pewne ogólne zasady (bez ogonków, myślnik przeszkadza, lepiej krótka domena, z sensem, aliteracja, rym, łatwa do podyktowania itd.). Jednak wybór domeny zależy w olbrzymiej mierze od jej przeznaczenia.

    Poruszyliście temat myślnika / myślników w domenach. Ja np. dla mojego darmowego kursu pozycjonowania zrobiłem tak:
    DarmowyKursPozycjonowania.pl
    Ale pod pozycjonowanie lepiej jest dać myślniki:
    Darmowy-Kurs-Pozycjonowania.pl

    Co jeszcze przemawia za myślnikami?
    Większość z nas promuje się w Sieci. Często się zdarza, że nie możemy używać dowolnych anchorów dając gdzieś nasz link. Co wtedy?
    http://darmowy-kurs-pozycjonowania.pl wygląda czytelniej niż http://darmowykurspozycjonowania.pl, a wstawienie wielkich liter pomaga obydwu domenom, z tym że... tej z myślnikami bardziej.

    Jak więc zrobiłem? Prosta sprawa: kupiłem obydwie domeny i zrobiłem przekierowanie na http://darmowy-kurs-pozycjonowania.pl. Dzięki temu, mam korzyści płynące z obydwu domen:
    - gdy gdzieś komuś podaję domenę, jest podawana w wywiadzie czy przez telefon - podawana jest bez myślników
    - gdy umieszczam gdzieś link do kursu - wtedy daję domenę z myślnikiem

    Wilk syty i owca cała ;-)

    Minusy? W sumie głównie jeden: trzeba przedłużać 2 domeny. Ale jak ktoś poważnie podchodzi do ebiznesu, to te kilka zeta netto miesięcznie nie gra roli.

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    Tajemnice Ebiznesu

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie e-learning w temacie Programy do tworzenia Screencast-ów

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy e-learning

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie ALLEGRO w temacie brak szacunku do klienta przez Allegro
    23.07.2009, 15:18

    Andrzej Ruschke:
    Platforma Allegro jest to tylko narzędzie w rękach ludzi którzy biorą udział w wyścigu szczurów nie przebierając w środkach. Użytkowników można podzielić na kilka kategorii tych którzy sprzedają dla zysku finansowego i na tych którzy sprzedają dla ilości pozytywnych komentarzy
    Również nie kumam zbytnio tej wypowiedzi. Co masz dokładnie na myśli?

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    Stacjonarne Szkolenia Ebiznesowe

  • Paweł Krzyworączka
    Wpis na grupie ALLEGRO w temacie brak szacunku do klienta przez Allegro
    15.07.2009, 15:30

    Sylwio,
    W sumie rozpoczęłaś ten watek, żeby się wyżalić (jak sama piszesz) na postępowanie Allegro. Jak przedmówcy zauważyli, 2 miesiące zwlekania w płatnościach to szmat czasu. Spóźnij się o dzień ze składką na ZUS za zdrowotne i możesz zapomnieć o kasie jak zachorujesz (trzeba pisać pismo do ZUS z prośbą o przywrócenie ubezpieczenia i czekać 180 dni (!), bo niby nie płacę ten 1 dzień w terminie to rezygnuję z ubezpieczenia, hehehehe, państwo w państwie).

    Wyobraź sobie, że ktoś (klient) przez 2 miesiące zalega Ci z kasą. Co byś zrobiła? Nikt tego nie napisał, ale zapewne większość osób czytających ten wątek sądzi, że musiałaś wcześniej dostać ze 2 maile z Allegro ws. tych zaległości. Sam zalegałem chwilowo ze 2 razy do tej pory i zawsze miałem szybko maila z przypomnieniem. Grzecznego. I zawsze od razu płaciłem. I nie było problemów.

    Nie chcę być źle zrozumiany. Też zaczynam nie trawić Allegro za niszczenie polskiego e-handlu (tak, tak - pozwalanie na wolną amerykankę powoduje, że uczciwie płacący podatki przedsiębiorcy mają olbrzymie problemu w wielu branżach). Ale po 2 miesiącach bez zapłaty spodziewałbym się takiego maila czy pisma. I zapłaciłbym bezzwłocznie bez gadania.

    Zatem, Sylwio, jeśli możesz, rozważ delikatną zmianę podejścia do współbiesiadników tego miejsca. Chcesz wsparcia, a w zasadzie atakujesz innych. To nigdy nikomu nie przyniosło nic dobrego ;-)

    Pozdrawiam z uśmiechem,
    Paweł Krzyworączka
    Darmowy Kurs PozycjonowaniaPaweł Krzyworączka edytował(a) ten post dnia 15.07.09 o godzinie 15:30

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do