Michał Lasocki

Deep Opti Machine Learning,Artificial Intelligence, Business Intelligence

Wypowiedzi

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie oczyszczanie ścieków w temacie poszukuję kontaktu z osobami zainteresowanymi...

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy oczyszczanie ścieków

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie INŻYNIERIA ŚRODOWISKA w temacie poszukuję kontaktu z osobami zainteresowanymi...
    1.07.2013, 10:57

    jak w temacie pozdrawiam
    ML

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Energetyka w temacie Poligeneracja, Trigeneracja, Kogeneracja
    20.06.2013, 12:42

    z pytania wynikałoby że jest to alternatywa a ja bym powiedzial ze zalezy od przypadku i możliwości lokalnych, np tam gdzie sie da to tri a jak nie to tylko albo aż kogeneracja a jak sie nie da nawet kogeneracji to pozostaje "zwykla" generacjaTen post został edytowany przez Autora dnia 20.06.13 o godzinie 12:43

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Energetyka w temacie Czarne płuca Europy
    20.06.2013, 12:33

    Czy to dużo czy mało?:
    zestawmy tę liczbe w kontekście:
    443 tys ludzi umiera rocznie w USA z powodu tytoniu - mysle ze podobnie w europie
    http://www.cdc.gov/tobacco/data_statistics/tables/heal...

    albo to
    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/...
    Indeed, the number of road fatalities in the EU-27 fell sharply during the decade between 1999 and 2009, from 57 691 deaths to an estimated 34 500 deaths (down 40.2 % overall).

    albo to:
    fakt: ilość śmierci samobójczych w Polsce przewyższa 2-3 krotnie ilość śmierci w wypadkach komunikacyjnych ( to apropos fotoradarów i dbałości o życie obywateli ministra Nowaka). czyli można przemnożyć te 34 tys razy trzy i masz 100 tys ludzi którzy kończą ze sobą co roku w Europie. Ten post został edytowany przez Autora dnia 20.06.13 o godzinie 12:38

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Specjalista ds. ochrony środowiska w temacie wprowadzanie ścieków przemysłowych do ziemi
    9.06.2013, 14:55

    jak zrozumialem problemem sa scieki z myjni a nie z powierzchni utwardzonych? A raczej fakt połączenia tych rodzajów . pozdrawiam
    M

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Specjalista ds. ochrony środowiska w temacie wprowadzanie ścieków przemysłowych do ziemi
    8.06.2013, 11:22

    W praktyce wody opadowe to kanalizacja deszczowa, a ścieki z myjni to ścieki z działalności. Obecnie nie spotyka się raczej sytuacji gdy uzyskuje się zgody na łączne odprowadzanie tych dwóch strumieni do jednego "odbiornika"
    pozdrawiam
    Michał Lasocki

    Marta K.:
    Witam,

    na terenie zakładu, w którym pracuje mamy myjnię samochodową (na własne cele).
    Ścieki deszczowe oraz właśnie z tej myjni są odprowadzane do rowu melioracyjnego. Nie mieliśmy do tej pory uregulowanej kwestii związanej z pozwoleniem wodnoprawnym.
    Wystąpiliśmy do urzędu i otrzymaliśmy pismo, że nie można wprowadzać ścieków przemysłowych do ziemi.

    Przecież jest rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego, które mówi że są szczególne warunki wprowadzania tych ścieków.

    Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jak można wybrnąć z sytuacji?

    Pozdrawiam
    Marta

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Turbiny w temacie poszukuje wykonawców na rurociąg pary świeżej pod...
    27.05.2013, 11:01

    wiecej informacji na priv
    pozdrawiam
    ML

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Energetyka w temacie poszukuje wykonawców na rurociąg pary świeżej pod...
    27.05.2013, 10:59

    więcej informacji na priv
    pozdrawiam
    ML

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Kogeneracja CHP w temacie czyzby to ktos zaczynał dostrzegac...
    22.05.2013, 11:08

    ....Obecnie w Europie panuje duży bałagan w kwestii odnawialnych źródeł energii...
    ...W efekcie pieniądze marnowane są na budowę paneli słonecznych w regionach mało nasłonecznionych, czy też wiatraków w miejscach, gdzie nie ma wiatru ... ( Lena Kolarska-Bobińska)

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Żeglarstwo morskie w temacie GRIBY i ich (mądre) użzytkowanie...
    14.05.2013, 16:16

    Panie Jacku,
    Co jest Pana zdaniem nie tak z wypowiedzią przedpiszcy że nazwał Pan to "pierdoletami"?

    pozdrawiam
    ML

    Jacek P.:
    Michał B.:
    Ufaj gribom bezgranicznie ale kontroluj nieustannie - bo jak każde narzędzie ma wady i zalety...

    Naprawdę w Warszawie takie "pierdolety" trenerzy pociskają na szkoleniach?

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Kogeneracja CHP w temacie CCS Carbon Capture and Storage - wierzycie w to?
    25.03.2013, 17:29

    a tymczasem:
    WNP podaje
    "Projekt instalacji pilotowej aminowego usuwania CO2 ze spalin prowadzą specjaliści Grupy Tauron oraz ICHPW. W jego ramach planuje się przeprowadzenie badań w dwóch lokalizacjach. Pod koniec kwietnia instalacja rozpocznie roczną pracę na terenie Elektrowni Łaziska, współpracując z konwencjonalnym blokiem 200 MW. Następnie zostanie przewieziona do Elektrowni Jaworzno III, gdzie będą prowadzone badania na spalinach z kotła fluidalnego."

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Kogeneracja CHP w temacie dla wszystkich którzy czekaja na wdrożenie dyrektywy o...
    21.03.2013, 13:25

    może wreszcie coś sie wydarzy w tej sprawie...
    szkoda że wszyscy za to zaplacimy. bo jak obywatel się spozni np z deklaracją... ale jak parlament się spóźni z ustawami to... nie ma winnych

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Prawne aspekty ochrony środowiska w temacie Darmowe szkolenie - specjalista ds. systemu zarządzania...
    20.03.2013, 22:26

    Michał Lasocki edytował(a) ten post dnia 20.03.13 o godzinie 22:44

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Kogeneracja CHP w temacie bankructwo Suntechu - zaszkodzi, pomoze?
    20.03.2013, 13:06

    Suntech -duzy producent paneli PV nie spłacił obligacji na ponad 500 mln. Czyli że jest cienko w tym segmencie. Nie to zebym sie cieszył bo nie lubie bankructw ogolnie ale zastanawiam sie czy to wplynie jakos na polski rynek OZE a raczej na ustalajacych poziomy wspracia. Scenariusz pierwszy - to bedzie argument zeby bardziej wspierac PV kosztem innych np CHP. Scenariusz drugi - ceny PV pojda w góre, bedzie mniej konkurencyjna, dostenie mniejsze wsparcie, inni dostana wiecej. co myslicie.

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Energetyka w temacie Nakłady inwestycyjne związane z instalacją silników...
    8.03.2013, 14:00

    tylko że nie można tak prosto przeliczyć na 1 KW bo nakłady nie są liniowe a wręcz bardzo skokowe. mozna się bardzo grubo pomylić w szacunkach.

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Energetyka w temacie Nakłady inwestycyjne związane z instalacją silników...
    7.03.2013, 21:18

    liczysz jeden duzy czy 2 male silniki?

    Maciej M.:
    dla 5 MW na gaz taki system CHP to bedzie ok 17 mln zł z czego sam silnik to bedzie 9 baniek :)

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Zrównoważony transport w temacie Tiry na rzeki
    7.03.2013, 09:24

    Panowie
    jako wodniak z zamiłowania i osoba która naprawde sporo popływała po różnych wodach (w tym polskich środlądowych) naprawde nie mam nic przeciwko rozsądnym projektom powiększenia sieci transportu o śródlądowe drogi wodne.
    Cieszy mnie każda inwestycja która sprawia że można gdzieś dalej dopłynąć, i każdy nowy port . I życzę Wam sukcesów w promowaniu tej idei.

    tutaj jeden z moich rejsów hydrograficznych:
    http://www.szekla.net.pl/?p=1222
    a tak wygląda Wisła na środku przy niskiej wodzie
    http://www.szekla.net.pl/?p=1232

    Wierzę że można ożywić turystykę i że niektórzy z nas będą pływać hausbotami na starość, może nawet od Morza Czarnego do Atlantyku, z Paryża do Moskwy i spowrotem (da się)
    Wierzę również że w Polsce potrzebna jest retencja, i wiecej hydroenergetyki
    Też bardzo lubię Zalew Włocławski.
    Ale zawodowo zajmuję się inwestycjami i wiem jakie są schody ( i przede wszystkim koszty) z przejściem przepisów związanych z ochroną środowiska obecnie przy projektach infrastrukturalnych.

    Zobaczmy jak bedzie sie rozwijać sprawa tamy na Wiśle która ma ratować tamę we Włocławku - sami się przekonamy.
    Co innego jest zrewitalizować drogę E70 do II klasy ( bardziej turystyka ) a co innego zrobić tam drugi Ren czy Skaldę jaką mozna zobaczyć w Antwerpii,
    Po prostu nie widzę jak to ma się zwrócić, bo na końcu ktoś musi to utrzymac i spłacić ( następne pokolenia)
    przykład:
    http://www.janowiec.pl/index.php?id=268&lan=pl - ponad 50 milionów na 3 przystanie, a prac pogłębiarskich przy rzece nawet nie tknięto. Oceniam okres zwrotu na jakieś 350 lat. Dla tych co powiedzą że to za unijne pieniądze, zapraszam do Hiszpanii i Grecji pooglądać jak się kończy bezrefleksyjne wydawanie środków unijnych

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Zrównoważony transport w temacie Tiry na rzeki
    6.03.2013, 18:09

    Może byś podał skąd masz dane że wisłą jest jedyną tak zanieczyszczoną w Europie . czy tylko bijesz piane.
    Może byś sprawdził jak wyglądają inne europejskie rzeki na tym tle.
    Może byś się konkretnie ustosunkował do uwag w moim poscie - bo ja nie znam sposobu na masowy transport towarów rzeką która ma 15 cm głebokości.
    Jesli nie podasz konkretów to dziekuje za dalsza dyskusje na tym poziomie.

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Zrównoważony transport w temacie Tiry na rzeki
    6.03.2013, 17:25

    Dziwi mnie że nikt nie podnosi dwóch kwestii:
    po pierwsze transport rzeczny to sie na daje do towarów typu żwir, ruda ,węgiel - niskiej wartości w proporcji do masy i objętości i niepsujących sie . Co innego spożywka do biedronki np, albo towary które klient chce mieć za dwa dni.

    po drugie jak już chcecie byc tacy ekologiczni to weźcie pod uwagę że obecny stan polskich rzek ( wiem bo spłynałem Wisłą mniej więcej od Annopola do Modlina) to piękna dzika rzeka, która w lecie w wielu miejscach ma głębokość "kajakową" (10-15 cm ) przy niskiej wodzie. A głębokość Renu w Duesseldorfie 15 metrów.
    Jaki wpływ na środowisko, i jakie BEZSENSOWNE KOLOSALNE KOSZTY trzebaby ponieść żeby Wisła stałą się drogą wodną z prawdziwego zdarzenia? I jakie to by było zniszczenie dla środowiska naturalnego?
    Ja jestem przeciw bo to jest jedyna taka rzeka w Europie.
    Dlatego powiedzmy sobie jasno że to są sny o potędze z tym transportem wodnym przynajmniej na Wiśle.

  • Michał Lasocki
    Wpis na grupie Lotnictwo w temacie Lublin Airport
    5.03.2013, 16:22

    moglbys rozwinac mysl ?:

    Radom powinien raczej zacząć współpracę z Puławami tworząc szlak wodny do Szczecina, odciążyłoby to nasze kiepskie drogi.
    pozdrawiam
    M

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do