Wypowiedzi

  • Michał Fortuniak
    Wpis na grupie enova w temacie Waluty w Enova
    15.05.2019, 12:40

    Witam Panie Rafale,

    Zgodnie z Pana sugestiami wiele przerobiliśmy w XML i wreszcie mamy dobrze.

    Serdecznie Pozdrawiam i dziękuję.
    Michał

  • Michał Fortuniak
    Wpis na grupie enova w temacie Sposoby zapłaty
    15.05.2019, 10:20

    Witam serdecznie,

    Od pewnego czasu borykamy się z dość kłopotliwym problemem.

    Posiadamy sklep internetowy, w którym jasno zdefiniowane są sposoby zapłaty (PayPal, PayU, Przelewy24, za pobraniem). Klient składając zamówienie opłaca je korzystając z jednego ze sposobów.

    Takie zamówienia importujemy do Enovy - i tu jest kłopot. Sposób zapłaty poprzez synchronizator przenoszony jest jako cecha tekstowa z kodem np PayU, taki sposób zapłaty mamy także wprowadzony do Enovy.

    Jak teraz zrobić by zamówienia poprawnie odczytały taką cechę i w zakładce Płatność było wypełnione pole Sposób zapłaty i Ewidencja ŚP zgodnie z tym jak złożył zamówienie klient w sklepie.

    Dla przykładu podam tylko, że na tej samej zasadzie działa sposób wysyłki (cecha tekstowa) i idealnie program xDeft odczytuje jaka forma wysyłki została wybrana i automatcznie generuje listy.

    Czy tak samo da rade zrobić by zautomatyzować kwestię sposobów zapłaty?

    Serdecznie dziękuję za wszelkie porady.
    Miłego dnia
    Michał

  • Michał Fortuniak
    Wpis na grupie enova w temacie Waluty w Enova
    25.04.2019, 21:11

    Dziękuję Panie Rafale za zainteresowanie:

    Tak wygląda przykładowy XML z transakcją zagraniczną:

    <?xml version="1.0" encoding="Unicode"?><session xmlns="http://www.soneta.pl/schema/business" business="true"> <DokumentHandlowy><Definicja where="Symbol=ZO"/><Magazyn where="Symbol=BWD"/><Kontrahent where="Kod=!INCYDENTALNY"/><DaneKontrahenta><Nazwa>Jan Kowalski</Nazwa><NIP></NIP><Adres><KodPocztowyS>73945</KodPocztowyS><Miejscowosc>Praga</Miejscowosc><Ulica>Street</Ulica><NrDomu>12</NrDomu><Wojewodztwo>nieokreślone</Wojewodztwo><Kraj>Czechy</Kraj><KodKraju>CZ</KodKraju><Gmina /><Powiat /><Telefon>+48111222333</Telefon><Faks /></Adres><RodzajPodmiotu>Krajowy</RodzajPodmiotu><StatusPodmiotu>PodmiotGospodarczy</StatusPodmiotu></DaneKontrahenta><Odbiorca where="Kod=!INCYDENTALNY"/><DaneOdbiorcy><Nazwa>Jan Kowalski</Nazwa><Adres><KodPocztowyS>73945</KodPocztowyS><Miejscowosc>Praga</Miejscowosc><Gmina /><Powiat /><Wojewodztwo>nieokreślone</Wojewodztwo><KodKraju>CZ</KodKraju><Ulica>Street</Ulica><NrDomu>12</NrDomu><Telefon>+48111222333</Telefon><Faks /></Adres><RodzajPodmiotu>Krajowy</RodzajPodmiotu><StatusPodmiotu>Finalny</StatusPodmiotu></DaneOdbiorcy><Obcy><Numer>16706</Numer></Obcy><Opis> Import z BS.
    </Opis><Data>2019-04-25</Data><features><SposobPlatnosci>PayPal_bwd</SposobPlatnosci></features><features><SposobDostawy>UPS-STANDARD</SposobDostawy></features><features><NrPaczkomatu></NrPaczkomatu></features><features><XDKurierCzyPobranie>false</XDKurierCzyPobranie></features><features><XDKurierEmail>jankowalski@mail.pl</XDKurierEmail></features><Pozycje><Pozycja><Towar where= "Kod=BWD02739"/><Cena>116.33</Cena><Ilosc>1</Ilosc></Pozycja><Pozycja><Towar where= "Kod=UPS-STANDARD"/><Cena>9.33</Cena><Ilosc>1</Ilosc></Pozycja></Pozycje></DokumentHandlowy></session>

  • Michał Fortuniak
    Wpis na grupie enova w temacie Waluty w Enova
    25.04.2019, 19:21

    Witam wszystkich serdecznie,

    Korzystamy z Enova + Sklep internetowy (Synchronizacja poprzez eksport pliku XML i import go do Enova).
    Pojawił się pewien problem i potrzebujemy cennej porady.

    Synchronizujemy zamówienia ze sklepu internetowego. Zamówienia tworzone są dla klienta incydentalnego. Nie chcemy przepełniać kartoteki klientów w Enova każdym kolejnym klientem. Dlatego skorzystaliśmy ze sprytnej funkcji klienta incydentalnego. Wszystko działa sprawnie, wysyłamy dziennie kilkadziesiąt paczek korzystając z dodatkowych modułów ułatwiających ich nadawania itd.

    Pojawił się problem kiedy uruchomiliśmy anglojęzyczną wersję serwisu. Doszła nowa waluta EURO.
    Teraz każde synchronizowane zamówienie mimo sprzedaży w walucie EURO pojawia się w ENOVIE jako PLN.

    Jak ustawić by dla klientów INCYDENTALNYCH przenoszonych do Enova poprzez XML gdzie jest oznaczony kod kraju np "CZ" dla klienta z Czech - domyślną i automatyczną walutą było EURO i tak dla każdego nawet z USA kod kraju "US".
    Problem objawia się tym, że do Enova przenoszona jest np wartość zamówienia 50PLN a powinno być 50 Euro.

    Pamiętając o tym, że klient z Polski powinien mieć PLN jako domyślną walutę.

    Podsumuję:
    Każdy klient importowany poprzez XML do enova to klient Incydentalny (ma wypełnione wszelkie dane kontrahenta, odbiorcy, poprawie uzupełniony kraj dostawy) - problem w walucie.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Michał

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do