Wypowiedzi
-
Witam Panie Rafale,
Zgodnie z Pana sugestiami wiele przerobiliśmy w XML i wreszcie mamy dobrze.
Serdecznie Pozdrawiam i dziękuję.
Michał -
Witam serdecznie,
Od pewnego czasu borykamy się z dość kłopotliwym problemem.
Posiadamy sklep internetowy, w którym jasno zdefiniowane są sposoby zapłaty (PayPal, PayU, Przelewy24, za pobraniem). Klient składając zamówienie opłaca je korzystając z jednego ze sposobów.
Takie zamówienia importujemy do Enovy - i tu jest kłopot. Sposób zapłaty poprzez synchronizator przenoszony jest jako cecha tekstowa z kodem np PayU, taki sposób zapłaty mamy także wprowadzony do Enovy.
Jak teraz zrobić by zamówienia poprawnie odczytały taką cechę i w zakładce Płatność było wypełnione pole Sposób zapłaty i Ewidencja ŚP zgodnie z tym jak złożył zamówienie klient w sklepie.
Dla przykładu podam tylko, że na tej samej zasadzie działa sposób wysyłki (cecha tekstowa) i idealnie program xDeft odczytuje jaka forma wysyłki została wybrana i automatcznie generuje listy.
Czy tak samo da rade zrobić by zautomatyzować kwestię sposobów zapłaty?
Serdecznie dziękuję za wszelkie porady.
Miłego dnia
Michał -
Dziękuję Panie Rafale za zainteresowanie:
Tak wygląda przykładowy XML z transakcją zagraniczną:
<?xml version="1.0" encoding="Unicode"?><session xmlns="http://www.soneta.pl/schema/business" business="true"> <DokumentHandlowy><Definicja where="Symbol=ZO"/><Magazyn where="Symbol=BWD"/><Kontrahent where="Kod=!INCYDENTALNY"/><DaneKontrahenta><Nazwa>Jan Kowalski</Nazwa><NIP></NIP><Adres><KodPocztowyS>73945</KodPocztowyS><Miejscowosc>Praga</Miejscowosc><Ulica>Street</Ulica><NrDomu>12</NrDomu><Wojewodztwo>nieokreślone</Wojewodztwo><Kraj>Czechy</Kraj><KodKraju>CZ</KodKraju><Gmina /><Powiat /><Telefon>+48111222333</Telefon><Faks /></Adres><RodzajPodmiotu>Krajowy</RodzajPodmiotu><StatusPodmiotu>PodmiotGospodarczy</StatusPodmiotu></DaneKontrahenta><Odbiorca where="Kod=!INCYDENTALNY"/><DaneOdbiorcy><Nazwa>Jan Kowalski</Nazwa><Adres><KodPocztowyS>73945</KodPocztowyS><Miejscowosc>Praga</Miejscowosc><Gmina /><Powiat /><Wojewodztwo>nieokreślone</Wojewodztwo><KodKraju>CZ</KodKraju><Ulica>Street</Ulica><NrDomu>12</NrDomu><Telefon>+48111222333</Telefon><Faks /></Adres><RodzajPodmiotu>Krajowy</RodzajPodmiotu><StatusPodmiotu>Finalny</StatusPodmiotu></DaneOdbiorcy><Obcy><Numer>16706</Numer></Obcy><Opis> Import z BS.
</Opis><Data>2019-04-25</Data><features><SposobPlatnosci>PayPal_bwd</SposobPlatnosci></features><features><SposobDostawy>UPS-STANDARD</SposobDostawy></features><features><NrPaczkomatu></NrPaczkomatu></features><features><XDKurierCzyPobranie>false</XDKurierCzyPobranie></features><features><XDKurierEmail>jankowalski@mail.pl</XDKurierEmail></features><Pozycje><Pozycja><Towar where= "Kod=BWD02739"/><Cena>116.33</Cena><Ilosc>1</Ilosc></Pozycja><Pozycja><Towar where= "Kod=UPS-STANDARD"/><Cena>9.33</Cena><Ilosc>1</Ilosc></Pozycja></Pozycje></DokumentHandlowy></session> -
Witam wszystkich serdecznie,
Korzystamy z Enova + Sklep internetowy (Synchronizacja poprzez eksport pliku XML i import go do Enova).
Pojawił się pewien problem i potrzebujemy cennej porady.
Synchronizujemy zamówienia ze sklepu internetowego. Zamówienia tworzone są dla klienta incydentalnego. Nie chcemy przepełniać kartoteki klientów w Enova każdym kolejnym klientem. Dlatego skorzystaliśmy ze sprytnej funkcji klienta incydentalnego. Wszystko działa sprawnie, wysyłamy dziennie kilkadziesiąt paczek korzystając z dodatkowych modułów ułatwiających ich nadawania itd.
Pojawił się problem kiedy uruchomiliśmy anglojęzyczną wersję serwisu. Doszła nowa waluta EURO.
Teraz każde synchronizowane zamówienie mimo sprzedaży w walucie EURO pojawia się w ENOVIE jako PLN.
Jak ustawić by dla klientów INCYDENTALNYCH przenoszonych do Enova poprzez XML gdzie jest oznaczony kod kraju np "CZ" dla klienta z Czech - domyślną i automatyczną walutą było EURO i tak dla każdego nawet z USA kod kraju "US".
Problem objawia się tym, że do Enova przenoszona jest np wartość zamówienia 50PLN a powinno być 50 Euro.
Pamiętając o tym, że klient z Polski powinien mieć PLN jako domyślną walutę.
Podsumuję:
Każdy klient importowany poprzez XML do enova to klient Incydentalny (ma wypełnione wszelkie dane kontrahenta, odbiorcy, poprawie uzupełniony kraj dostawy) - problem w walucie.
Pozdrawiam serdecznie,
Michał