Wypowiedzi
-
Witam,
Jestem Doradcą ADR -DGSA od 2003r i praktykiem , pomagam renomowanym koncernom i małym pracodawcom .
od 1 stycznia 2012r nastąpiły znaczące zmiany obowiązków pracodawcy.
Marian
601717777
marian@maxer.pl -
Witam
niestety nie wygląda to tak prosto , mówimy o Osobach innych niż kierowcy , którzy mają zaświadczenie o zadnym egzaminie ADR na 5 lat , ale inni pracownicy zaangażowani u załadowcy / nadawcy/ lub rozładowcy / odbiorcy/ są pracownicy nie przeszkoleni i właśnie o tych osobach piszę i ich zaświadczeniach w aktach .
Pozdrawiam
Marian -
Witam
tylko możliwość kontaktu dla zainteresowanych tematem i postępowaniem ustawodawcy , skutki takiego zapisu mogą być zinterpretowane bardzo literalnie i wszystkich będą ścigać .
Pozdrawiam
Marian -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BHP Wrocław
-
od 01.01.2012 nowa ustawa o towarach niebezpiecznych ADR , RID,ADN...
Art. 14.
1. Uczestnik przewozu towarów niebezpiecznych jest obowiązany przeszkolić osoby wykonujące czynności związane z przewozem drogowym, koleją i żeglugą śródlądową towarów niebezpiecznych, zatrudnione przez niego lub wykonujące na jego rzecz czynności związane z przewozem towarów niebezpiecznych przed podjęciem tych czynności, w zakresie odpowiednim do odpowiedzialności i obowiązków tych osób. Szkolenie powinno być okresowo uzupełnianie w celu uwzględnienia zmian w przepisach dotyczących przewozu towarów niebezpiecznych. 2. Szkolenie, o którym mowa w ust. 1, prowadzi osoba posiadająca świadectwo przeszkolenia doradcy odpowiednio w zakresie przewozu drogowego, przewozu koleją lub przewozu żeglugą śródlądową towarów niebezpiecznych, zwane dalej „świadectwem doradcy”, lub osoba posiadająca wiedzę i wykształcenie niezbędne do zapewnienia prawidłowego przebiegu szkolenia. 3. Osoba przeprowadzająca szkolenie potwierdza na piśmie przeszkolenie osób, o których mowa w ust. 1.
WIĘCEJ :
Pozdrawiam
Marian Markiewicz
mobile : +48/ 601 71 7777
Skype : marianbm9898
marian.markiewicz@dgsa-adr.pl -
od 01.01.2012 nowa ustawa o towarach niebezpiecznych ADR , RID,ADN...
Art. 14.
1. Uczestnik przewozu towarów niebezpiecznych jest obowiązany przeszkolić osoby wykonujące czynności związane z przewozem drogowym, koleją i żeglugą śródlądową towarów niebezpiecznych, zatrudnione przez niego lub wykonujące na jego rzecz czynności związane z przewozem towarów niebezpiecznych przed podjęciem tych czynności, w zakresie odpowiednim do odpowiedzialności i obowiązków tych osób. Szkolenie powinno być okresowo uzupełnianie w celu uwzględnienia zmian w przepisach dotyczących przewozu towarów niebezpiecznych. 2. Szkolenie, o którym mowa w ust. 1, prowadzi osoba posiadająca świadectwo przeszkolenia doradcy odpowiednio w zakresie przewozu drogowego, przewozu koleją lub przewozu żeglugą śródlądową towarów niebezpiecznych, zwane dalej „świadectwem doradcy”, lub osoba posiadająca wiedzę i wykształcenie niezbędne do zapewnienia prawidłowego przebiegu szkolenia. 3. Osoba przeprowadzająca szkolenie potwierdza na piśmie przeszkolenie osób, o których mowa w ust. 1.
WIĘCEJ :
Pozdrawiam
Marian Markiewicz
mobile : +48/ 601 71 7777
Skype : marianbm9898
marian.markiewicz@dgsa-adr.pl -
witam
jakie są to ilości i jaki czas ?
Pozdrawiam
Marian Markiewicz
mobile : +48/ 601 71 7777
Skype : marianbm9898
marian.markiewicz@dgsa-adr.pl -
mi spotkania nic nie dawały , gdyż za każdym razem co innego mówiono , a odpowiedź na piśmie dopiero wyjaśniła stanowisko Głównych tych instytucji , kto wg. inspektorów jest odbiorcą , a kto rozładowcą ? czy jest jakaś różnica ? kto transportuje a kto składa sprawozdanie i w czyim imieniu ? kto odpowiada za zdarzenie na terenie zakładu , a kto jest rozładowując za nie przeszkolonych pracowników ulegających poszkodowaniu z użyciem towarów niebezpiecznych / bez odpowiedniej wiedzy ?/, z nam już przypadki rozmów i decyzji administracyjnych nakładanych na Przedsiębiorcę nie wykonującego przepisów .
jeśli masz coś na piśmie sygnowanego przez uprawnione organy to bardzo proszę
Marian
601717777
marian.markiewicz@dgsa-adr.pl -
witajcie
każdy uczestnik operacji rozładunkowej / wózkowy, pani sprawdzająca dokument wystawiony na odbiorcę - sprawdzająca ilość dostarczonego towaru /tak wynika z pism od Inspekcji i miałem już przypadki gdzie to zadziałało i ludzi obroniło przed popełnieniem błędy , a nawet kalectwa .
marian -
Witaj Marcinie , jak najbardziej forma spoko.
tak jak pisałem towary niebezpieczne w & 14 Karty charakterystyki określają wstępnie zakres obowiązków , natomiast po pojemności opakowania / pojemnika, cysterny , beczki , worka / i ich ilości indywidualnie i całościowo , tabela 3.2 określa czy przyjechał towar niebezpieczny na pomarańczowych tablicach , czy na wyłączeniu z tych przepisów ,
jeśli na wyłączeniu to mamy go z bani
jeśli na tablicach barwy pomarańczowej , to już dokument przewozowy musi wypełniony być zgodnie z ADR , pracownik - kierowca musi mieć przeszkolenie i zdany egzamin państwowy , natomiast inni pracownicy po stronie odbiorcy mają posiadać zaświadczenie o przeszkoleniu w aktach personalnych , resztę dokumentacji ADR z tym związanym odbiorem zajmuje się doradca- jak w Polst .
nie potrafię uzyskanych interpretacji przesłać na forum i pewnie wielu osobą to niepotrzebne .
od zaistnienia tematu już wysłałem kilkadziesiąt
Pozdrawiam
Marian -
tak na początku roku 2011 zapytałem Głównego Pracy i Ochrony Środowiska o towary niebezpieczne / kwasy, paliwo,ługi , zasady i tym podobne/ tam gdzie w karcie charakterystyki & 14 jest zapis UN...., czy odbiorca ma jakieś przyczyny do obaw ?
odpowiedzi dostałem w marcu i interpretacja jest ciekawa , pracowników przeszkolić , dokumentację prowadzić dodatkową , co przyjeżdża do zakładu na pomarańczowych tablicach i z oznakowaniem w rąby / takie kolorowe / pewnie podlega tym przepisom .
to dlatego obawiam się iż za tym poszło do wojewódzkich
pozdrawiam
Marian -
witam
jeśli będą zainteresowani to udostępnię najnowsze wykładnie do
towarów niebezpiecznych w zakładach , które takowe odbierają z
transportu drogowego, konieczności zaświadczeń dla pracowników i
innej dokumentacji .
Pozdrawiam
Marian
mam to w formie papierowej , wyślę @
marian.markiewicz@gmail.com
601717777 -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BHP Wrocław
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BHP Wrocław
-
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy BHP Wrocław
-
Witajcie .
Dzięki za zaproszenie , jestem Doradcą ADR , i w DGSA zajmujemy się doradzaniem przy załadunku , przewozie i rozładunku towarów niebezpiecznych zgodnie z prawem .
Pozdrawiam
P.S.
Jeśli macie jakieś pytania to postaram się coś poradzić . -
Witaj
gorąco polecam kontakt z GITD - oni mają najwięcej materiałów , jak również strażacy , znam kolegę który ściąga ze stanów filmiki z katastrofami ADR
Pozdrawiam Marian -
Witam
czy kolega jest Doradcą ADR ?
co do magazynów są odrębne przepisy o ochronie środowiska i prawo budowlane ,ADR jest do transportu i operacji transportowych , za i rozładunku , warto mieć przeszkolonych pracowników i własnego doradcę DGSA
Pozdrawiam Marian -
Witajcie Panowie
ja już o tych kwestiach rozmawiam na spotkaniach i konferencjach od 2003r i nic z tą kwestią nie można uczynić , gdyż nasi koledzy i kileżanki biorą coś niecoś , twierdząc iż lepsze coś /50 zł/ niż nic , a ile można zawołąć za 1 cysternę ?
Dlatego rynek usług ADR jest rozwalony , znam doradców biorących i 4500 za rozładowcę towaru , ale to nieliczne przypadki .
Tak więc opłacalność i odpowiedzialność DGSA jest nie adekwatna do pierwszych wypadkó i konsekwencji dla Doradcy ,bez ubezpieczenia OC i NW , bo większość takiego nie posiada , nie wspominając że Sprawozdanie Roczne jest robione niekiedy Faxem za 50 zł bez umowy i obsługi przez resztę roku, bez szkoleń pracowników itd...
Pozdrowienia Marian -
Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Polityka