Wypowiedzi
-
Witam serdecznie,
Nie wiem czy Ci pomogę ale napiszę Ci jak to było u mnie :-):
Przede wszystkim za wartościowy projekt nie powinno się dawać podwyżki, a premie/nagrodę.
Wszystko zależy od strategii wynagradzania jaką stosujecie. Zazwyczaj jest tak: podwyżki są 1 w roku po rocznej ocenie pracownika, po przeanalizowaniu kompetencji pracownika, budżet na podwyżki jest ustalony przez Zarząd jako procent budżetu wynagrodzeniowego - to proste :-)
Ja budżetowałam wynagrodzenia w SAPie w pozycji "salary", a nagrody, premie w pozycji "bonus" - osobno. O ile zabudżetowanie wynagrodzeń podstawowych jest proste to trudno jest przewidzieć ile będzie spektakularnych projektów czy wyczynów w ciagu roku. Dlatego najczęściej byly to kwoty z poprzedniego roku powiększone o.... inflacje/o to na ile zarząd się zgodził itp.
Nie bardzo rozumiem po co chcesz dzielić ten budżet na każdego kierownika.... czy każdy kierownik ma szanse dać nagrodę? (tu tez pytanie o to za co nagradzacie, o u mnie to było wcale nie tak często)
Środki na nagrody lokowałam na ogólnych centrach kosztówych dyrektorów departamentów, bo to oni akceptują decyzję o ich uruchomieniu. Po takiej decyzji o nagrodzie przesuwałam konkretne środki na centrum kosztów danego pracownika. W efekcie czego dało się przeanalizować, zmierzyć kto i ile wydał na nagrody.
pozdrawiam,
MałgosiaMałgorzata Siudzińska edytował(a) ten post dnia 25.06.10 o godzinie 11:40