Maciej Topolski

Menadżer ds. Public Relations, Fundacja Rozwoju Kultury Fizycznej
Warszawa, mazowieckie

Języki

angielski
dobry
rosyjski
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Menadżer ds. PR
Fundacja Rozwoju Kultury Fizycznej
- udział w tworzeniu strategii komunikacyjnej Fundacji
- budowa oraz utrzymanie relacji z mediami ogólnopolskimi i regionalnymi
- koordynacja współpracy PR z partnerami ze związków sportowych i organizacji pozarządowych
- organizacja i prowadzenie konferencji prasowych i eventów wizerunkowych
- reprezentowanie Fundacji w mediach
- przygotowanie informacji prasowych
- wsparcie w działaniach z zakresu zarządzania kryzysowego
Logo
Konsultant ds.projektów strategicznych
Agencja LINK PR
Udział w pozyskiwaniu nowych klientów, tworzenie ofert i strategii komunikacyjnych.
Logo
Menadżer ds. Public Relations
Spółka PL.2012+, zarządzająca Stadionem Narodowym w Warszawie
• budowanie oraz utrzymanie relacji z mediami ogólnopolskimi i regionalnymi w celu kreowania pozytywnego wizerunku Stadionu Narodowego w Warszawie
• wsparcie w działaniach z zakresu zarządzania kryzysowego
• koordynacja relacji z Parlamentem RP
• koordynacja współpracy PR z partnerami organizującymi duże eventy (koncerty, mecze, targi itp.) na Stadionie Narodowym
• organizacja i prowadzenie konferencji prasowych i eventów wizerunkowych
• reprezentowanie spółki w mediach
• przygotowanie informacji prasowych i prezentacji w Power Point
PL.2012 Sp. z o.o.
Manadżer ds. Public Relations
Spółka celowa Ministra Sportu i Turystyki, odpowiedzialna za działania koordynacyjne i kontrolne związane z przygotowaniami do Euro 2012 realizowanymi przez stronę publiczną (łącznie blisko 500 projektów organizacyjnych i infrastrukturalnych).

• budowa oraz utrzymanie relacji z mediami ogólnopolskimi i regionalnymi w celu realizacji polityki informacyjnej przygotowań Polski do EURO 2012 i komunikowania projektów realizowanych samodzielnie przez spółkę
• wsparcie w działaniach z zakresu zarządzania kryzysowego
• koordynacja relacji z partnerami, z którymi Spółka realizuje projekty z zakresu relacji publicznych
• koordynacja realizacji projektów własnych Spółki z zakresu relacji publicznych
• wsparcie w koordynacji działań Zespołu ds. Polityki Informacyjnej obszaru bezpieczeństwa przy Komitecie ds. Bezpieczeństwa UEFA EURO 2012
• budowa oraz wsparcie w zarządzaniu listą zjawisk oraz tematów wpływających na realizacje projektu przygotowań Polski do EURO 2012 wraz ze wsparciem w opracowaniu i wdrożeniu koncepcji działań reaktywnych i pro aktywnych
Logo
Pełnomocnik Zarządu ds. Public Relations
Kolporter Holding w Kielcach
Spółka udostępniająca kilkunastu firmom wchodzącym w skład Grupy Kolporter nowoczesne rozwiązania w dziedzinie organizacji, zarządzania i marketingu.

Pełnomocnik zarządu ds. Public Relations/Rzecznik Prasowy/Redaktor Naczelny miesięcznika „Nasz Kolporter”.
• Public Relations i komunikacja wewnętrzna w spółkach Grupy Kapitałowej
• inicjowanie i wdrażanie kampanii PR dla usług i produktów w branżach:
- dystrybucja prasy,
- dystrybucja towarów FMCG,
- handel detaliczny,
- usługi kurierskie,
- informatyka,
- budownictwo/usługi developerskie
- windykacja należności.
• kreowanie i rejestracja nowych marek.
• prowadzenie szkoleń z zakresu autoprezentacji i PR dla kadry menadżerskiej spółek Grupy Kolporter.

• przygotowanie koncepcji, nadzór nad redagowaniem i składem miesięcznika „Nasz Kolporter” (nakład 30 tys. egz.) przeznaczonego dla partnerów handlowych spółek Grupy Kolporter.
Kolporter S.A.
Pełnomocnik Zarządu ds. Public Relations
Największy ogólnopolski prywatny dystrybutor prasy, zatrudniający przeszło 2000 osób.
• kreowanie i prowadzenie działań PR na rzecz Kolportera SA
Logo
Dziennikarz
Redakcja „Słowo Ludu” w Kielcach Jeden z największych lokalnych dzienników (nakład 60 tys. egz.)
Redagowanie tekstów o tematyce ekonomicznej i politycznej. Szef działu regionalnego, później działu publicystyki.

Edukacja

Logo
public relations, studia podyplomowe
Uniwersytet Warszawski
Logo
filologia polska, magisterskie
Uniwersytet Łódzki

Specjalizacje

Public Relations
Zewnętrzny PR

Zainteresowania

Literatura, film, narciarstwo, snorkeling.

Inne

Osiągnięcia zawodowe
Pozytywna zmiana wizerunku Stadionu Narodowego – styczeń 2012 – nadal
Utrzymywanie bezpośrednich relacji dziennikarzami i wydawcami (TVP1, TVP 2, TVN, Polsat, TVP Info, Polsat News, TVN, TVN 24, TVN CNBC, Polskie Radio (I, III, IV), Radio ZET, RMF FM, TOK FM, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Przegląd Sportowy. Ukazało się ponad 200 pozytywnych relacji w ciągu 9 miesięcy br.

Dużym sukcesem zakończyły się samodzielnie przygotowane konferencje prasowe, dotyczące najistotniejszych działań podejmowanych na Stadionie Narodowym przez PL.2012+:
„Efekty i wyniki 5 miesięcy działań nowego operatora: PL.2012+”, „Wakacyjne atrakcje na Narodowym”, „Wyniki finansowe Stadionu Narodowego”
W każdej z nich udział wzięło kilkudziesięciu dziennikarzy. Ukazało się kilkaset pozytywnych relacji w programach o największej oglądalności, w najbardziej poczytnych gazetach i na portalach internetowych.

Zbudowanie i utrzymanie bardzo dobrych relacji z najważniejszymi redakcjami mediów elektronicznych i gazet 2011-2012

Zbudowanie relacji z TVP1, TVP 2, TVN, Polsat, TVP Info, Polsat News, TVN, TVN 24, TVN CNBC, Polskie Radio (I, III, IV), Radio ZET, RMF FM, TOK FM, Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Przegląd Sportowy. Ukazało się na temat spółki ponad 150 pozytywnych relacji w ciągu roku.

Spektakularnym sukcesem zakończyły się samodzielnie przygotowane konferencje prasowe, dotyczące najistotniejszych projektów realizowanych przez PL.2012:
„Polish Guide” (internetowy przewodnik dla turystów zagranicznych), „Start rekrutacji Wolontariatu Miast Gospodarzy”. „Zakończenie pierwszego etapu Wolontariatu Miast Gospodarzy”, „Warsztaty PL.2012 z kibicami zagranicznymi”, „Start rekrutacji Wolontariatu – Włącz się”.
W każdej z nich udział wzięło kilkudziesięciu dziennikarzy polskich i zagranicznych mediów. Ukazało się kilkaset pozytywnych relacji w programach o największej oglądalności, w najbardziej poczytnych gazetach i na portalach internetowych.

Praca w Krajowym Centrum Medialnym, reprezentującym podczas EURO 2012 stronę publiczną
Od 5 czerwca do 3 lipca 2012 r. praca w systemie 24h/dobę, udział w przygotowaniu kilkudziesięciu materiałów prasowych, kilkunastu konferencji prasowych, bieżąca obsługa kilkuset dziennikarzy mediów polskich i zagranicznych. Bardzo pozytywny przekaz medialny na temat EURO 2012 w Polsce.

Prowadzenie wykładów na branżowych konferencjach
Wykład „Jak odbudować wizerunek firmy po sytuacji kryzysowej” na konferencji „Employer Branding – Jak stać się pracodawcą z wyboru” zorganizowanej przez Informedia Polska i „Puls Biznesu” w Warszawie.

Kampania PR promująca XX lecie Kolportera i planowany debiut giełdowy 2010

Przygotowanie i realizacja kampanii PR promującej Kolportera. Efekt – kilkadziesiąt informacji na temat firmy i jej giełdowych planów ukazało się we wszystkich opiniotwórczych dziennikach, czasopismach gospodarczych i handlowych, liczących się portalach internetowych. Kampania została zrealizowana bez budżetu reklamowego.

Prowadzenie wykładów na branżowych konferencjach i seminariach 2010

Wykład „Od komunikacji B2B do internetowego dialogu z prosumentem.
Ewolucja działań Public Relations na przykładzie Grupy Kolporter:
od tradycyjnego dystrybutora prasy do prekursora nowych technologii”.
na IX Kongresie Public Relations w Rzeszowie i konferencji Promocja Sprzedaży zorganizowanej przez Informedia Polska i „Puls Biznesu” w Warszawie.

Kampania PR promująca pierwszy polski system sprzedaży
elektronicznych książek i czytnik e-booków eClicto 2009-2010

Udział w opracowaniu i wdrożeniu strategii PR dla nowatorskiego projektu eClicto.
Cel - nawiązanie bardzo dobrych relacji z dziennikarzami czasopism branżowych piszącymi o nowych technologiach, mediów piszących o kulturze, mediów masowych i większością ogólnopolskich telewizji, a także opiniotwórczymi blogerami piszącymi o nowych technologiach. Efekt - kilka tysięcy informacji w mediach tradycyjnych, internetowych, głównym wydaniu wiadomości TVP 1, TVN, TVN24, Polsacie, telewizjach regionalnych, radiu ZET, RMF itd. Publikacje i dyskusje na temat projektu ukazały się też na wszystkich liczących się blogach i forach tematycznych.
Kampania została zrealizowana bez budżetu reklamowego.

Budowanie znajomości marki napoju energetycznego „Tabu” 2009-2010

Przygotowanie i przeprowadzenie kampanii PR promującej nowy napój energetyczny „Tabu” produkowany przez Kolportera. Kilkadziesiąt informacji na temat „Tabu” ukazało się we wszystkich znaczących mediach handlowych.
Kampania została zrealizowana bez budżetu reklamowego.

Kreowanie i prowadzenie działań PR na rzecz klubu piłkarskiego Kolporter Korona Kielce 2002-2008

Wypromowanie we współpracy z zespołem współpracowników nieznanego wcześniej klubu piłkarskiego z Kielc – w efekcie tych działań był on postrzegany jako jeden z najbardziej profesjonalnie zarządzanych klubów piłkarskich w Polsce. Zdobycie dużego doświadczenia w wystąpieniach przed kamerami TV, również podczas nagrań w studiu „na żywo” (kilkaset newsów i programów).
Uczestniczenie w dwóch bardzo poważnych sytuacjach kryzysowych, obie zostały rozwiązane medialnie z korzyścią dla firmy.

Kreowanie i prowadzenie działań PR na rzecz największego prywatnego dystrybutora prasy 2001 - 2002

W ciągu 12 miesięcy samodzielna organizacja i przeprowadzenie 12 konferencji prasowych dla mediów lokalnych. Efekt - kilkaset pozytywnych informacji na temat firmy

Nagrody i wyróżnienia
2006 – Menedżer Roku Grupy Kapitałowej Kolporter.
2002 - Złota Odznaka Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
2000 - Złote Pióro Business Centre Club „za propagowanie wiedzy ekonomicznej i szerzenie idei wolnego rynku”.
1998 - Złote Pióro Business Centre Club „za propagowanie wiedzy ekonomicznej i szerzenie idei wolnego rynku”.

Grupy

1 wszystkich wypowiedzi
1 plus
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki
Uniwersytet Łódzki powstał 24 maja 1945 roku jako kontynuator dorobku wcześniejszych instytucji działających w okresie międzywojennym w Łodzi. Obecnie jest jedną z największych polskich uczelni.
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski
Uniwersytet Warszawski, założony w 1816 roku, jest największą polską uczelnią i jednocześnie jedną z najlepszych w kraju.
AHEVA wyjątkowa agencja hostess
AHEVA wyjątkowa agencja hostess
Grupa założona z myślą o: - klientach, którzy chcą lepiej poznać specyfikę naszej agencji - hostessach i modelkach należących do zacnego grona :) - hostessach i modelkach, które chcą dołączyć do na
Marketing, PR
Marketing, PR
oferty pracy z branży marketing, PR
Public Relations w praktyce
Public Relations w praktyce
Czym jest Public Relations? Jak działać najefektywniej, a zarazem efektownie?
WSPÓŁPRACA  BIZNESOWA
WSPÓŁPRACA BIZNESOWA
Grupa, w której można nawiązać kontakty handlowe, biznesowe. Zarekomendować siebie lub kogoś. Dla tych którzy chcą poszerzać swoje kontakty biznesowe http://www.goldenline.pl/grupa/networker