Maciej Olejnik

Executive Director, Central & Eastern Europe ODC Lead at UBS Business Solutions Poland
Kraków, małopolskie

Umiejętności

BPO Analiza biznesowa Rozwój działalności procesy biznesowe usprawnianie procesów biznesowych Business Transformation Zarządzanie zmianą Rozwiązywanie konfliktów Consulting Centra kontaktowe Zarządzanie incydentami Integracja Interim Management Zarządzanie IT IT Operations Outsourcing IT Zarządzanie usługami IT Strategia IT ITIL Zarządzanie Management Consulting Offshoring zarządzanie operacyjne Outsourcing Outsourcing Management Zarządzanie personelem PMO przedsprzedaż Program Management Realizacja projektów Project Management Planowanie projektów Zarządzanie portfelem projektów Projekty Zarządzanie zasobami dostarczanie usług Service Desk Zarządzanie usługami Sla zarządzanie udziałowcami Przywództwo w zespole pomoc techniczna Telekomunikacja zarządzanie dostawcami Wideo na życzenie Zarządzanie zespołem Call Centers

Języki

polski
ojczysty
angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Executive Director, CEE ODC Lead
UBS Business Solutions Poland
Member of the Strategic Delivery Centres business function, providing oversight of Outsourced Delivery Centres in Central and Eastern Europe. Heading up a team based in Poland with stakeholders located globally. Responsible for Risk Management and Compliance of Service Delivery from ODC locations.
Logo
Client Delivery Director
CGI IT UK Ltd
Management of service transformation activities for a substantial Public Sector client. Accountability for the development, implementation and transition into delivery of the new ERP, Enterprise Integration, Intranet and Internet services to one of the UK’s city councils. Management of contract partners and third party suppliers involved in the contract. Responsibility for setting up multiple work streams and projects, appointment of project managers and timely delivery of contractual obligations.
• Delivery of the new ERP, Enterprise Integration, Internet and Intranet systems. Data migration and user training for over 15000 corporate users.
• End User Computing transformation for all corporate users.
• Transformation of multiple other internal and external systems like room booking, bulk printing, library systems
• Management of WAN network migration of over 350 sites to next generation fiber network
Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Partner Manager
Konsulting partnerstw i rozwoju biznesu w Grupie Onet.pl SA przy projektach informatycznych i medialnych. Nawiązywanie kontaktów biznesowych, udział w negocjacji umów, analizy rynkowe.
Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Head of OnetVOD
Responsible for business planning, product development, monetization and daily operations of the OnetVOD service at Grupa Onet.pl.

Building external and internal business partnerships for new project at Grupa onet.pl. Consulting and coordination of project planning and execution.

OnetVOD is a leading polish Video on Demand service offering streaming video of TV series, TV shows and feature movies from TVN Group, Major Hollywood Studios, independent content providers.
Logo
Owner and Consultant
NATECOM
Logo
Project Manager - Scanmed St. Rafael Hospital
Scanmed S.A.
Project Management at Scanmed SA covering all aspects of St. Rafael Hospital design, renovation work, equipment procurement, procedure design, personnel recruitment and IT systems design and implementation.
Capgemini Polska Sp. z o.o.
Senior Operations Manager, ITO, Capgemini
Odpowiedzialność za działanie kilkunastu serwisów wsparcia technicznego dla klientów (dużych międzynarodowych korporacji) z Europy i Stanów Zjednoczonych. Zarządzanie pracą kilku Operations Managerów odpowiedzialnych za te serwisy. Utrzymywanie relacji z klientami. Zapewnienie utrzymania parametrów jakości serwisów zgodnie z podpisanymi kontraktami i SLA. Opracowywanie i wdrażanie planów poprawy jakości serwisu. Podtrzymanie współpracy z przedstawicielami klienta. Zarządzanie pracą ponad 200 pracowników.
Capgemini Polska Sp. z o.o.
Senior Operations Manager
Managing 6 Operation Managers handling 11 customer services and over 300 staff in the IT outsourcing delivery centre across multiple sites. Responsible for client interaction, escalation, service operation and continuous improvement. Accountable for delivery of all services including budgeting and service improvement in a delivery centre operational structure. Worked as a member of bid teams including client reference visits and participated in client presentations.
Capgemini Polska Sp. z o.o.
Operations Manager, ITO, Capgemini
Bezpośrednia odpowiedzialność za jeden z serwisów wsparcia technicznego prowadzony przez dział IT Outsourcing firmy Capgemini. Zarządzanie 30 osobowym zespołem inżynierów UNIX/Linux/Solaris rozwiązującym zaawansowane problemy sprzętowe i konfiguracyjne na platformach wiodącej światowej firmy produkującej serwery i systemy pamięci masowych.
Capgemini Polska Sp. z o.o.
Team Leader, ITO, Capgemini
Kierowanie 13 osobowym zespołem analityków wsparcia technicznego w wewnętrznym serwisie prowadzonym dla pracowników firmy Capgemini zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii. Wyznaczanie celów, kontrola wskaźników efektywności pracy, raportowanie wewnętrzne i do klienta.
Usunięty Użytkownik
współpracownik
wystawiono
Maciek to rewelacyjna osoba do kierowania zespołami - zarówno małymi, jak i całymi organizacjami. Dodatkowo posiada szeroką i usystematyzowaną wiedzę z zakresu IT. Współpraca z nim to była czysta przyjemność.
Logo
Project & Business Development Manager, Ultramedio
Ultramedio Sp. z o.o.
Project & Business Development Managemer in a 2D & 3D Graphics, Multimedia and Animation production company. Client discovery, contract negotiations, sale execution. Project development participation in both conceptual and production phases
Logo
Project & Business Development Manager, Xylab
Xylab Sp. z o.o.
Project & Business Development Manager, Working on several projects from conception to execution both operationally and financially. Cooperation with large clients to achieve important goals in a timely manner. Contract negotiations, 3rd party suppliers coordination, project team management. Managing an installation, warehousing and technical support team of 50 employees during installation of 1000+ automatic meteorological weather stations.
Leliwa Telecom Sp. z o.o.
Technical Trainer, Support Engineer, Leliwa
Technical Trainer in GSM Mobile Telephony Theoretical Principles of Operation and Telecommunication equipment operation & maintenance. Conducting technical training courses around the world representing Ericsson - Swedish mobile infrastructure provider. Since autumn 2000 contracted as a Technical Support Engineer in Ericsson's Custome Support Centre in Guildford, UK. Partner in the Leliwa Telecom company.

Szkolenia i kursy

ITIL Foundations,
Podstawy zarządzania zaosbami ludzkimi,
SGR (SUN Global Resolution Techniques),
Duża liczba praktycznych i teoretycznych szkoleń dotyczących zasad działanie sieci komórkowych w standardzie GSM oraz zasad działania sprzętu telekomunikacyjnego produkowanego przez firmy Ericsson, Siemens, Nec

Edukacja

Logo
Elektronika i Telekomunikacja, magisterskie
Politechnika Wrocławska

Specjalizacje

IT - Administracja
Wsparcie techniczne/Helpdesk
IT - Administracja
Zarządzanie usługami
IT - Rozwój oprogramowania
Zarządzanie IT

Zainteresowania

Córka Natasza ;-) ,
Rowerowa turystyka górska,
Muzyka Erica Claptona

Grupy

Business IT
Business IT
Grupa firm branży IT / INTERNET. Liderzy i Eksperci. Wydarzenia branżowe rynku IT (B2B). Zarządzanie IT, badanie IT, startupy IT, technologia IT, internet IT, ebiznes IT.
Call Contact Center. Jak skutecznie kierować grupą
Call Contact Center. Jak skutecznie kierować grupą
dla tych którzy borykaja się z kierowaniem grupą osob, dla których praca już po pierwszym miesiącu może stać się monotonna...
Capgemini
Capgemini
Grupa zrzeszająca pracowników CAPGEMINI Polska
Creative & Innovative
Creative & Innovative
Najlepsze sposoby znajdywania nowych ciekawych pomysłów to kolektywne myślenie kreatywne. A najlepsze pomysły powstają na styku różnych idei!
Grupa PM
Grupa PM
PRINCE2, PMI, IPMA, ITIL, MoR, MSP, PBP, RUP, Six Sigma, Lean Management, ISO, Kaizen, FMEA i inne.
IT World
IT World
Wszystko co chciałbyś wiedzieć o IT oraz Telco
Londyn
Londyn
Grupa osób pracujących/studiujących/mieszkających w Londynie
Outsourcing
Outsourcing
Dzieląc się czasem i pieniędzmi, mamy więcej czasu i pieniędzy.
Praktycy ITIL
Praktycy ITIL
Praktycy ITIL
Psychologia biznesu.
Psychologia biznesu.
Wszystko co chciałeś wiedzieć, ale nie wiedziałeś, kogo o to zapytać.
Rozwój osobisty
Rozwój osobisty
Dla tych, co już znaleźli i dla tych, co właśnie szukają. Siebie.
Top Manager
Top Manager
Zapraszam do dyskusji kadrę zarządzającą i młodych ludzi na początku kariery zawodowej.