Effective recruitment

Capgemini Polska Sp. z o.o.

Finance/Economics, Computer Science/Programming, Accounting/Audit/Taxes

About us

Capgemini to przede wszystkim różnorodność. Z nami, możesz tworzyć najnowocześniejsze rozwiązania dla wielu branż i korzystać ze wsparcia zespołów ekspertów o niezwykle szerokim zakresie kompetencji – od międzynarodowej księgowości, aż do zaawansowanych systemów IT. Jaki jest wspólny mianownik dla tej dynamicznej społeczności? Przede wszystkim wiedza i możliwości! Capgemini to firma posiadająca 50 lat doświadczenia w biznesie. Z oddziałami zlokalizowanymi w blisko 40 krajach zatrudniamy ponad 200,000 pracowników na świecie i ponad 8500 w Polsce. Dołącz do nas!

Address:
Aleje Jerozolimskie 96, Warszawa
Size:
> 5000 employees

Our HR Department

Federica Maraschio

Federica Maraschio

HR Process Specialist, Capgemini Polska Sp. z o.o.

Rafał Łazur

Rafał Łazur

Junior Recruitment Specialist, Capgemini Polska Sp. z o.o.

Employees reviews

Reliable reviews only
We care about credibility and your trust, therefore we do not allow employers to moderate or remove reviews.

Anonymously, pracował(a) w Capgemini Polska Sp. z o.o. ponad 3 lata temu
2.2
  • 3.0
    Salary
  • 1.0
    Development opportunities
  • 3.0
    Benefits
  • 3.0
    People
  • 1.0
    Atmosphere
2019.07.25

Firma dobra na początek kariery

Pros
  • odpowiednie wynagrodzenie "na start"
  • w miarę elastyczne godziny pracy
  • możliwość posługiwania się językiem obcym na codzień
  • sprawna rekrutacja
Cons
  • rotacja
  • team-liderzy
  • przeładowanie pracy
  • stres
Tips for the employer

Capgemini jak wiele firm idzie na ilość, a nie na jakość. Pracownik jest jednym ze słupków, cyferek, które muszą się zgadzać. Efektywność pracownika liczy się jako ilość odebranych calli w ciągu godziny, nie jakość rozmów prowadzonych z osobami po drugiej stronie. To Ty musisz się tłumaczyć, dlaczego grupa zadaniowa, do której przypisałeś zlecenie, nie chce go zrealizować i odbija Ci "ticketa", mimo, że robisz wszystko wg instrukcji. Na nocnych zmianach pracują tylko 2, góra 3 osoby i odbierają wszystkie połączenia przychodzące. Lidera w nocy brak, więc Twoją jedyną pomocą w bardzo trudnych sprawach jest wujek Google. Praca dobra dla studentów na początek, ale w porównaniu z innymi firmami, słabo.

Anonymously, pracował(a) w Capgemini Polska Sp. z o.o. ponad 2 lata temu
3.4
  • 3.0
    Salary
  • 2.0
    Development opportunities
  • 4.0
    Benefits
  • 4.0
    People
  • 4.0
    Atmosphere
2019.07.21

Dobra firma na początek, gdzie zdobędziesz podstawowe umiejętności pracy w korporacji. Obeznanie w excelu, poznanie kluczowych SKRÓTÓW KLAWISZOWYCH, to klasyka w tej firmie. Niestety w wielu projektach nie ma możliwości poznania działania SAPa, których jest kluczowym programem w dzisiejszych korpo, wiec uznaje to za straszny minus. Atmosfera jest całkiem ok. Ludzie z reguły sa mili. Największym minusem Capgemini jest polityka postępowania z pracownikami. Doświadczenie pracownicy, którzy pracują w firmie od kilku lat nie sa doceniani,. Osoby, które przychodzą do firmy bez żadnego doświadczenia dostają większe wynagrodzenie niż „dinozaur” l, który pracuje od lat. A to z pewnością demotywuje pracowników, którzy wiedząc jak dzila cała ta machinę , odchodzą. Prośby o podwyzszki sa odrzucane ... Doświadczony pracownik doceniaybjest dopiero w momencie złożenia wypowiedzenia... jeżeli chodzi o ścieżkę awansow, to również jest ona niezrozumiała. Często osoba, która obija się itd. dostaje promocje, a pracownik „robicy za dziesięć osób”, nie uzyskuje awansu, co powoduje demotywuje do dalszej pracy w firmie i nasuwa pytanie : czy kieruje się kadra zarządzająca...

Pros
  • Elastyczne godziny pracy
  • Dobra lokalizacja
  • Praca zdalna
Cons
  • Wynagrodzenie
  • Słaba możliwość awansowania
  • Brak negocjowania wynagrodzenia
Tips for the employer

Dawanie szansy człowiekowi bez doświadczenia jest plusem, jednak budowanie działania firmy, na niedoświadczonych pracownikach, nie wróży nic dobrego. Zarządzający powinny bardziej doceniać osoby doświadczone, które pracują w firmie od kliku lat. Powinny zostać określone ścieżki awansów oraz wyrównane wynagrodzenia w odniesieniu do innych krakowskich korporacji, bo za kilka lat żaden człowiek nie skusi się na prace w tym miejscu.

Analityk Finansowy, nadal pracuje w Capgemini Polska Sp. z o.o.
3.4
  • 3.0
    Salary
  • 3.0
    Development opportunities
  • 3.0
    Benefits
  • 5.0
    People
  • 3.0
    Atmosphere
2019.04.07

Korpo dobre na początek, niskie zarobki w porównaniu z innymi korporacjami. Można się tutaj nauczyć jak działa i jak wygląda praca w takiej firmie, ale im dłużej się tutaj pracuje tym większe poczucie marnowanego czasu. Ze względu na sporą rotację i młody zespół pracuje się przyjemnie, minusem jest kierownictwo.

Pros
  • młody zespół
  • luźny dress code
  • jeśli to pierwsza taka praca to można się wiele nauczyć
Cons
  • management dba w zasadzie tylko o siebie, im się mają statystyki zgadzać. Wiecznie na callach i meetingach a co się dzieje na na spejsie to już średnio ogarniają. Przez co tak naprawdę to doświadczeni szeregowcy utrzymują projekty na powierzchni
  • brak transparentności, niejasne zasady awansów i premii
  • po pewnym czasie praca nudna i powtarzalna
  • brak balansu, są dni kiedy się nudzimy, a później trzeba robić nadgodziny
Tips for the employer

Przydałoby się zachęcić doświadczone osoby do pozostania w firmie. Zarobki są zależne od stanowiska, a nie doświadczenia i nowo przyjęta osoba bez doświadczenia dostaje tyle samo (a nawet więcej) od osób z 2-3 letnim stażem. Doprowadzenie do sytuacji, gdzie nowo przyjęte osoby bez doświadczenia na starcie mają wyższą pensję jest niepoważne. Prośby o podwyżkę są odrzucane, a ludzie spławiani jakimś dennym tekstem typu "mieścisz się w widełkach". Oczywiście wszelkie dane są poufne i oficjalną drogą nie można się nawet dowiedzieć ile wynoszą te widełki, czy zarabiasz zgodnie z aktualnymi stawkami w projekcie czy też jak wypadasz na tle pozostałych osób na tym samym stanowisku. Trzeba pogrozić wypowiedzeniem żeby zostać potraktowanym poważnie. Poza tym premie i awanse są przydzielane uznaniowo, a nie na podstawie rzeczywistych efektów pracy. Efekty pracy, raporty miesięczne, kwartalne czy roczne są, a jakże, danymi poufnymi. Drodzy managerowie i team-leaderzy- my, szeregowi pracownicy, rozmawiamy ze sobą, wiemy kto ile zarabia i wiemy też kto i ile pracuje. Ugłaskanie premią osób które pokazują swoje niezadowolenie przy jednoczesnym pomijaniu osób które rzeczywiście ciągną ten wózek jest demotywujące i- tak po ludzku- po prostu nie w porządku. Podsumowując- brakuje tutaj jawnej polityki płacowej, jasnego systemu premiowania i konkretnych wymagań odnośnie awansów. Poza tym kierownictwo dba tylko o swoje sprawy, ale to jest temat na osobny wpis.