Wypowiedzi
-
A jak dziala flex na mobile geniuszu;)? Pozatym aswing to dobre komponenty do gui w grach, a flex to zamkniety system ile trzeba sie napocic zeby "dostac" kontekst stage na ktorym mozna by rysowac gre.
-
Jakub Stolarek:
Łukasz Bezpośredni:
flex jest ble, mxml jest ble a rozne tricki jak blinding jeszcze bardziej zle.
to stwory adobe ktorych juz samo adobe nie chce, flex(czyli te niezbyt udane komponenty) to muł ;)
Zacznijmy od tego że temat jest w stylu: "porządek w kodzie"
A nie: "jaka to technologia"
Skoro uważasz FLEX'A za BLE to podaj jakąś alternatywę która jest NIE-BLE.
chcoiazby http://www.aswing.org/
bardzo fajne komponenty, ktore bardzo latwo dostosowac wizualnie do swoich potrzeb. -
flex jest ble, mxml jest ble a rozne tricki jak blinding jeszcze bardziej zle.
to stwory adobe ktorych juz samo adobe nie chce, flex(czyli te niezbyt udane komponenty) to muł ;) -
Michał Przybyś:
po pierwsze, gdyby playerglobal.swc bylo wkompilowane do srodka to niepotrzebnie by zwiekszalo rozmiar pliku .swf
po drugie, dzieki temu mozna uruchomic plik .swf skompilowany dla nowszej wersji w starszym playerze i bedzie teoretycznie przynajmniej czesciowo dzialal.
od okreslania minimalnej wersji playera jest html/js, mozna tez skorzystac z klasy Capabilities
pozdrawiam
Ok zeby nie mieszac, playergloba.swc to NAGLOWKI, cala logika tych klas znajduje sie we flash playerze (dltego z wersji na wersje staje sie ciezszy bo ma wiecej natywnych "ficzerow")
playerglobal potrzebny jest glownie do zewnetrznych IDE, zeby działaly hinty itp.
Tak wiec playerglobal mozesz wrzucic nawet z najnowszej wersji kompilowac pod jakiegos starego flexa 4.x i o ile w IDE bledow mial nie bedziesz to podczas kompilacji blad bedzie bo flash nie bedzie znal "rightClick" eventu. -
http://www.actionscript.org/showMovie.php?id=459
to jest actionscript1, rok 2002.
to co podales
http://www.everydayflash.com/flash/pv3d/bend/
jest pod prehistoryczne pv3d, jesli chcialbys to zaimplementowac do jakiegos nowego silnika 3D, ok ale to transforumuje wedlug "danego rownania" wierzcholki, strona = 2 trojkaty / 1 trojkat - 4 indexy. wiec zeby uzyskac fajny efekt w/w technika (transformacja wierzcholkow) trzeba by strone zbudowac z kilkuset trojkatów... wiec samo z siebie takie rozwiazanie ultra szybkie by nie było, a efekt mysle nie koniecznie duzo lepszy od chociazby tego z 2002 po lekkim liftingu. -
Michał Przybyś:
Wystarczy
+ pdf2swf z http://www.swftools.org/
+ efekt przerzucania stron (bardzo prosto zrobic w oparciu o pv3d + klasy do wyginania kształtów Bartka Drożdża http://www.everydayflash.com/flash/pv3d/bend/ )
No własnie NIE, takie cos zamuli flasha cholernie.
troche sprytu, pageflip to zwykla strona ktora jest przesuwana a nad nia maska + dropshadow.
ten efekt byl stosowany wieki temu za czasow as1,2 wiec sorry z tym 3d. -
Metatag jak embed, inline itp sa wykonywane przez prekompilator, tzn w momencie kompilacji sa bezposrednio rozwiazywane(zalenie od metatagu)
dla Embed kompilator, wkompilowuje dany plik do pliku wynikowego programu i tworzy tylko odnosnik w pierwszej zmiennej <Class>poznizej tego tagu, to nie dziala runtime wiec plik main, nie ma nic do rzeczy..
w tagu embed podajesz sciezke bezposrednio wzgledem KLASY w korej go uzywasz*.
*-w ktorej wersji flasha chyba da sie odniesc globalnie zamiast pisac ../ milion odwolan do nadrzednego folderu. -
stopAllChildren(this);
function stopAllChildren(target:*):void
{
for (var i:int = 0; i < target.numChildren; i+=1)
{
var current:* = target.getChildAt(i)
if (current is MovieClip)
{
checkNumChildren(current);
current.stop();
}
}
} -
w momencie MouseDown (dla obiektu)
podpinasz MouseUp dla stage. -
Jerzy W.:
Nie lepiej regować na zdarzenie, zmianę statusu?
Nie tyle lepiej, ale to jedyne sensowne podejscie, dla sound jest SOUND_COMPLETE dla video sa statusy.Łukasz Bezpośredni edytował(a) ten post dnia 30.11.11 o godzinie 00:02 -
"czy da się za pomocą aplikacji flashowej"
SWF jest otwartym formatem, w AS3.0 jest BA.
TAk Da sie.
"prosiłbym o jakąś wskazówkę, pod jakimi hasłami tego szukać."
zaczął bym od tego
http://wwwimages.adobe.com/www.adobe.com/content/dam/A...