Krzysztof Bieliński

ARTYSTA-NAJEMNIK, TEATRALNY FOTOGRAF, www.bielinski.art.pl

Wypowiedzi

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia w temacie Album "LUPA/TEATR"
    1.03.2010, 12:06

    Polecam uwadze tekst Pana Tadeusza Nyczka z niedawnego Przekroju:

    http://www.przekroj.pl/opinie_czytanienatrawie_artykul...

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie ARTYŚCI i miłośnicy sztuki! w temacie Album "LUPA/TEATR"

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ARTYŚCI i miłośnicy sztuki!

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie ARTYŚCI i miłośnicy sztuki! w temacie Album "LUPA/TEATR"

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ARTYŚCI i miłośnicy sztuki!

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia w temacie Album "LUPA/TEATR"
    29.12.2009, 13:05

    Dzisiaj w Wyborczej recenzja albumu autorstwa Joanny Derkaczew.

    http://wyborcza.pl/1,75475,7402822,Lupa_przez_czarny_o...

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    12.08.2009, 21:19

    widzę cień na ścianie, boję się, co to?!
    soooos sojooowy, ułleeee!!

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    12.08.2009, 20:26

    Nieeeeeeeeeeeeeee! ja tylko żartowałem, nie chcę oglądać tej strony. Ratunku!!!

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    12.08.2009, 19:52

    Piotr F.:
    Krzysztof Bieliński:
    cóż, nie wszystkich jest stać na dobre zdjęcia, i nie jest to kwestia braku pieniędzy...


    bardzo mi sie podoba to zdanie :)

    Dziękuję! Sam wymyśliłem! ;)

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    12.08.2009, 19:51

    Piotr F.:

    dlatego wiekszosc produktowek to renderingi. sa tansze i nie wymagaja stwarzania specjalnych warunkow dla fotografa. niestety

    Jednak najczęściej jest to współpraca fotografa z grafikiem.

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    12.08.2009, 19:12

    fotomontaż!

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    12.08.2009, 19:10

    cóż, nie wszystkich jest stać na dobre zdjęcia, i nie jest to kwestia braku pieniędzy...

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    12.08.2009, 12:47

    chyba najbardziej kuskus, albo może ryż jaśminowy z dodatkiem kurkumy

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    12.08.2009, 12:39

    Julia,

    nie rozumiem. Czy my żyjemy w innej rzeczywistości?

    1. Sprzęt kosztuje - powiedzmy 50-100tys. za aprat i zestaw obiektywów (i nie piszę tu o Sinarze, bo to nieco wyższe sumy) - przy intensywnej pracy to jakieś 2 lata - proszę policzyć amortyzację. Przy wynajmowaniu sprzętu płaci się np. 2tys. za dzień za dobrej klasy aparat. Można przeliczyć stawkę na godzinę.
    2. Studio - wynajem lub koszt utrzymania, jeśli własne. W tym wyposażenie studia - tutaj długa rozmowa na temat tego, czy do danego zdjęcia wystarczą lampy, ile i jakie (może się okazać, że klient oczekuje punktowego oświetlania każdego detalu, bo zobaczył zdjęcie robione w Niemczech na Broncolorze ze światłowodami).
    3. Utrzymanie firmy.
    4. I w końcu praca fotografa (dwa podejścia - ile godzin zajmie dobry packshot, albo w drugą stronę - ile byle fotek naklepiesz w ciągu godziny).

    Dobre zdjęcie produktowe to stawki od kilkuset złotych w górę przy dużej ilości zdjęć i kilka, kilkanaście i kilkadziesiąt tysięcy za zdjęcie w zależności od umowy i zakresu wykorzystania.
    Takie z filmu to koszt przyzwoitego samochodu.

    Nie wiem, czy macie świadomość tego, że jeśli napiszecie, nawet krytykując - "5zł za packshot", albo "50zł za packshot", ktoś później próbując się dowiedzieć, ile to kosztuje (nowy człowiek w firmie, który chce się dobrze zaprezentować szefostwu na starcie) przyjdzie i powie "nie wiem, ile to kosztuje, ale słyszałem, że niewiele, na stocku widziałem za kilka dolarów, to tutaj da radę taniej, tak?"

    Do filmu oprócz czasu powinny być też dodane ceny poszczególnych rzeczy - studio (sam wynajem), aparat z przystawką cyfrową (grubo ponad 100 tys.zł), lampy (kolejne kilkadziesiąt tysięcy) i inne zabawki, nawet stół kosztuje 2-3tys.zł., w sumie pewnie w okolicach 200tys.zł

    Nie rozumiem, po co piszecie takie rzeczy. Miałaś takich klientów? Nie wierzę.

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    12.08.2009, 00:04

    kasza manna jest bardzo zdrowa, chociaż osobiście wolę kuskus lub kaszę gryczaną

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie ARTYŚCI i miłośnicy sztuki! w temacie Album "LUPA/TEATR"

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy ARTYŚCI i miłośnicy sztuki!

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    17.07.2009, 12:55

    Kamil Dura:
    Mariusz B.:
    ale zrozum inna strone.

    Wszystko rozumiem ale

    Wygląda na to, że Pan nie rozumie. A ze słów, których Pan używa, typu "stękanie" wynika, że brakuje Panu elementarnego szacunku dla ludzi. Szczególnie, że Pan Mariusz podał Panu jakieś rozwiązania.

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie Fotografia wnętrz [warsztaty] ?
    17.07.2009, 12:37

    no i mamy nową niszę do zapełnienia ;)))

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia reklamowa w temacie [know how] Packshot
    17.07.2009, 12:32

    Kamil Dura:
    Piotr F.:
    bo aktualnie mamy pokolenie "daj"

    Przeraża mnie interesowność pokolenia "hajs, albo mam Cię w dupie".

    Proszę odwrócić sytuację - jest Pan dyrektorem artystycznym, co widzę w podpisie - co Pan pomyśli widząc na forum pytanie na temat know-how w Pańskim fachu?
    Pytanie brzmiało - "jak się do tego prawidłowo zabrać?" - odpowiedź - wziąć lekcje u kogoś, kto się na tym zna.
    W tej sytuacji to Pan żąda hajsu (czyli w tym przypadku jego ekwiwalentu w postaci know-how, za które firmy płacą nam bardzo duże pieniądze, bo przecież nie za pilnowanie aparatu) i oburza się nie wiadomo dlaczego.
    Poza tym nikt nie będzie tutaj opowiadał, jakich pomysłów używa przy fotografowaniu kawy, żeby wyglądała jak kawa, jak fotografuje sztućce, a czego musi użyć, żeby można było odróżnić kamyczek za 5000zł od kamyczka za 500zł.

    PS. wyszukiwarka Panu podpowie podstawowe lektury, w księgarni na półce jest kilka książek o podstawach fotografii, gdzie jest na pewno dział - jak wyposażyć studio - wystarczy poszukać.Krzysztof Bieliński edytował(a) ten post dnia 17.07.09 o godzinie 12:33

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia w temacie monitor EIZO CG222W czy coś innego?
    17.07.2009, 11:38

    A w warunkach mniej idealnych mamy stały zestaw urządzeń, tylko część w drukarni na ulicy x, a część w fotolabie na ulicy y, a w domu profile, stałe oświetlenie obok monitora, kalibrator i stały zestaw ustawień pod każdą z maszyn, a w fotolabie i drukarni pytają - tak, jak zawsze? - tak, wstrząśnięty, nie mieszany
    ;)

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia w temacie monitor EIZO CG222W czy coś innego?
    17.07.2009, 10:16

    Conrad R.:
    Na pewno przejęzyczenie, wracając do wątku. Pracuje na stanowisku wielomonitorowym na EIZO, model S1931 i S1932 i muszę powiedzieć, że porządny sprzęt w swojej klasie.Conrad R. edytował(a) ten post dnia 08.07.09 o godzinie 13:42


    W swojej klasie tak. Tych modeli akurat nie proponowałbym do kontroli koloru.

  • Krzysztof Bieliński
    Wpis na grupie Fotografia w temacie monitor EIZO CG222W czy coś innego?
    17.07.2009, 10:14

    Paweł M Falcman:
    masz ten cudowny komfort, że jak na ekranie masz dobrze to w druku/na odbitce też.


    Oczywiście pod warunkiem, że skalibrujemy to ze sprzętem drukującym biorąc pod uwagę konkretny papier, na którym to będzie drukowane. Inaczej nawet Nec Reference 21 będzie pokazywał swój własny idealny obraz, a wydruki będą "kłamać".

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do