Jolanta Pasoń

Specjalizacja: zarządzanie sprzedażą
Opole, opolskie

Umiejętności

Handel Microsoft Office Obsługa klienta Analiza danych Zarządzanie Sprzedażą Budowanie zepołu Kreatywne rozwiązywanie problemów Techniki sprzedaży i negocjacji znajomość rynku HoReCa sumienność, rzetelność, zaangażowanie, samodzielność Doświadczenie w branży FMCG Coaching i motywacja współpraca z ludźmi, umiejętności komunikacyjne prawo jazdy (kategoria B, czynne) Budowanie relacji z klientem

Języki

polski
ojczysty
angielski
dobry
niemiecki
podstawowy

Doświadczenie zawodowe

Logo
Specjalista ds. Rozwoju Sprzedaży
P.P.H "ADA" Henryka Węgrzynowska
- podejmowanie handlowych kontaktów telefonicznych i bezpośrednich z określoną grupą klientów (zarówno obecnych jak i nowych)
- nawiązywanie i utrzymanie z klientami pozytywnych relacji oraz dbałość o wysoką jakość obsługi,
- ocena potencjału zakupowego klienta, określanie potrzeb oraz oczekiwań klientów,
- przygotowywanie ofert handlowych, indywidualnie dobranych pod klienta,
- prowadzenie negocjacji handlowych,
- śledzenie nowych trendów rynkowych,
- monitorowanie działań konkurencji.
Makro Cash and Carry Polska S.A.
Kierownik Działu Sił Sprzedaży
- planowanie i realizacja celów sprzedażowych: rozwijanie sprzedaży oraz profitu poprzez efektywne zarządzanie poszczególnymi grupami Klientów;
- monitorowanie i raportowanie wyników zespołu, analiza i wdrożenie ewentualnych działań korygujących;
- start i rozwijanie sprzedaży w nowym kanale sprzedaży: dostaw do klientów (2015 ogólnopolski sukces hali w Opolu);
- budowanie i rozwijanie sieci franczyzowej ODIDO;
- wdrażanie strategii firmy;
- zarządzanie zespołem kilkunastu Przedstawicieli Handlowych (HoReCa i Trader);
- rekrutacja, budowanie relacji i współpracy w zespole;
- odpowiedzialność za rozwój kompetencji w zespole: ocena pracy i potencjału, motywowanie, coaching oraz szkolenie PH;
- zarządzanie zmianą i współtworzenie rozwiązań na poziomie lokalnym;
- zarządzanie kosztami funkcjonowania działu.
Makro Cash and Carry Polska S.A.
Kierownik Działu Kontaktów z Klientami
- efektywne kierowanie zespołem pracowników: ustalanie planu pracy Przedstawicieli Handlowych w zakresie wskaźników ilościowych i jakościowych oraz kontrola ich realizacji, szkolenia i dbałość o rozwój PH;
- główne obowiązki biznesowe: odpowiedzialność za osiągnięcie celów w obszarze (województwo opolskie) tj. identyfikowanie potrzeb klientów, planowanie i realizacja obrotu oraz profitu, liczba klientów kupujących, sprzedaż na klienta, udział marek własnych;
- monitorowanie konkurencji i trendów sprzedażowych oraz gastronomicznych;
- współpraca z innymi działami w hali i w Biurze Zarządu;
- współpraca z dostawcami;
- współtworzenie i opiniowanie procedur oraz regulaminów;
- organizacja szkoleń i spotkań z klientami oraz pokazów kulinarnych i imprez integracyjnych.
Makro Cash and Carry Polska S.A.
Kierownik Działu Obsługi Klienta
- zapewnienie wysokiego poziomu jakości obsługi klienta w hali;
- planowanie i organizacja pracy zespołu kilkunastu pracowników;
- odpowiedzialność za postępowanie reklamacyjne: (gwarancja i rękojmia): kontrola, analiza statystyk zwrotów i reklamacji, reprezentowanie firmy w kontaktach z klientami i instytucjami prawnymi;
- organizacja akcji lokalnych i działań promocyjnych w hali;
- kierowanie zespołem pracowników: rekrutacja, ocena pracy i diagnoza potencjału, szkolenie pracowników i dbanie o ich rozwój.
Makro Cash and Carry Polska S.A.
Z-ca Kierownika Działu Współpracy z Klientami
- odpowiedzialność za funkcjonowanie i wysoką jakość pracy Działu Obsługi Klienta;
- dbałość o jakość rejestracji klientów i obsługę reklamacyjną;
- współpraca z innymi działami i dostawcami;
- odpowiedzialność za funkcjonowanie telemarketingu lokalnego;
- opracowanie i prowadzenie szkoleń z dbałości o klienta dla wszystkich pracowników hali;
- pełnienie funkcji coacha w programie rozwojowym dla pracowników z potencjałem;
- organizacja spotkań z klientami i imprez integracyjnych dla najlepszych klientów oraz dla pracowników.
ZPC OTMUCHÓW S.A.
Mistrz Zmianowy Wydziału Chrupek
- efektywne zarządzanie zespołem kilkudziesięciu pracowników: rozdzielanie pracy, kontrola ilościowej i jakościowej realizacji zadań, szkolenia pracowników;
- realizacja planów produkcyjnych zgodnie z normami technologicznymi;
- odpowiedzialność za gospodarkę surowcami, opakowaniami, półproduktami i gotowymi wyrobami: zapotrzebowanie, rozliczanie, dbałość o koszty, współpraca z magazynem surowców/opakowań i wyrobów gotowych;
- kontrola jakości produktów/półproduktów: prowadzenie rejestru badań i prób wraz z wynikami laboratoryjnymi;
- udział w codziennych spotkaniach/naradach operacyjnych;
- czynny udział w próbach technologicznych;
- udział w targach branżowych;
- współpraca z innymi działami: Dz. Jakości, Dz. Sprzedaży i Marketingu, Dz. Technologii;
- podejmowanie na Wydziale przedstawicieli instytucji kontrolnych np. Sanepid.
ZPC OTMUCHÓW S.A.
Asystent Mistrza Zmianowego Wydziału Czekoladowego i Chrupek
- przyuczenie do zawodu Mistrza Zmianowego;
- pomoc przy pobieraniu surowców i opakowań oraz wydawaniu gotowych wyrobów do Magazynu, zgodnie z planem produkcji na dany dzień;
- kontrola bieżących procesów produkcyjnych i prowadzenie dokumentacji rozliczeniowej produkcję na zmianie, zgodnie z normami i procedurami;
- dbałość o utrzymanie na wydziale porządku i czystości, zgodnie ze standardami obowiązującymi w zakładach produkcji spożywczej.

Projekty

Sprzedaż paczek świątecznych
Lider halowego projektu sprzedaży Świątecznych Prezentów - Boże Narodzenie 2016 (Opole w pierwszej 10 hal Makro, z najlepszymi wynikami sprzedaży paczek)
Najlepszy Sprzedawca produktów Debic 2016
Wygrana kierowanego przeze mnie opolskiego zespołu Sił Sprzedaży HoReCa, w konkursie na "Najlepszego Sprzedawcę produktów Debic 2016"
"Feet on the street"
Opracowanie planu zadań wraz z instrukcjami i harmonogramem działań: "Feet on the street 2015" - ogólnopolskiej akcji recanvassingu lokali gastronomicznych w obrębie 30 minut od każdej z hal Makro, w którą zaangażowanych było kilkuset PH
"Recepta na sukces delivery"
"Recepta na sukces delivery": opolskie rozwiązania rozwoju kanału sprzedaży w dostawach, zaimplementowane do hal w Polsce
Organizacja plebiscytów na najlepszy lokal gastronomiczny Opola
Organizacja plebiscytów dla opolskich Restauratorów i ich klientów na najlepszy lokal Opola -2 edycje: 2013 rok "Rozpocznij lato w swoim ulubionym lokalu" i 2015 rok "Pożegnaj lato w swoim ulubionym lokalu", przy wspólpracy z Urzędem Miasta Opola
Rozwój współpracy z 2 klientami HoReCa o potencjale 1-5 mln
Konsultant SCO
Udział Hali w Opolu, w projekcie "Konsultant SCO" - PH z mojego zespołu sprzedażowego, osiągnął najlepsze w Polsce wyniki sprzedażowe, we współpracy z klientami "biurowymi"
Organizacja pokazów i szkoleń kulinarnych
Organizacja pokazów i szkoleń kulinarnych dla klientów - zarówno w Hali jak i w lokalach klientów gastronomicznych (z Unilever Food Solutions, Nestle oraz kucharzami Makro np. Gastro Hity dla Makro Elity, poświęcony produktom convenience), wyjazdy z klientami na Targi EuroGastro
Przygotowanie imprezy: Bal dla Złotych Klientów Makro oraz Staff Party
Organizacja imprez dla kilkaset uczestników: dla najlepszych Klientów opolskiej Hali Makro - w salonie Mercedes Wróbel w Opolu (klimat brazylijskiej samby) oraz dla wszystkich Pracowników Hali Makro w Restauracji Salomon (styl glamour).
Przygotowanie systemu motywacyjnego dla pracowników Działu Obsługi Klienta
Zainicjowanie i wdrożenie systemu nagradzania, najlepszych Pracowników Działu Obsługi klienta, na podstawie miesięcznej oceny ich zachowań, prowadzonej przez współpracujących z nimi kierowników funkcyjnych (ankiety oceniające realizację wymaganych/oczekiwanych postaw)
Szkolenia z profesjonalnej obsługi klienta oraz zasad reklamacji
Przygotowanie oraz cykliczne prowadzenie szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi klienta oraz z reklamacji dla ponad 100 pracowników opolskiej hali Makro
"reklamacja = nazwisko"
Zainicjowanie i wdrożenie projektu "reklamacja = nazwisko", polegajacego, na prowadzeniu postępowania reklamacyjnego danego klienta, od początku do końca przez jednego Pracownika Działu Obsługi Klienta. Rozwiązanie to zostało zaimplementowane w pozostałych Halach Makro w Polsce.

Szkolenia i kursy

Bycie Kierownikiem (Dynargie);
Jak podejmować efektywne decyzje? (Solaris);
Komunikacja z klientem (IRB);
Ocena potencjału (Human Factor);
Przywództwo – budowanie autorytetu (STC);
Przywództwo – zbuduj fundament (IRB);
Rozmowa okresowa (Human Factor);
Rozmowy rozwojowe (MCC PL);
Skuteczna rekrutacja (MCC PL);
Sztuka negocjacji (Core Business; Jacek Słoma i Rafał Łabędzki) + sesje coachingu indywidualnego;
Sztuka prezentacji (Ideator);
Świadomość biznesowa – podejmowanie decyzji na podstawie analizy danych liczbowych i analizy problemu (AIM – Personel System);
Techniki sprzedaży (Blue Accelerator; Jacek Sitek i Jacek Słoma) + sesje coachingu indywidualnego w terenie;
Umiejętności komunikacyjne w pracy kierownika (WELT);
Wprowadzenie do innowacji, rozwiązywanie problemów i myślenie innowacyjne, strategia błękitnego oceanu (e-learning Innowator);
Zarządzanie czasem (Profes);
Zarządzanie stresem (ROE);
Zarządzanie własną karierą (Human Factor);
Zarządzanie zmianą (e-learning Makro).

Edukacja

Logo
Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, specjalizacja: Technologia Zbóż, magisterskie
Akademia Rolnicza we Wrocławiu
Logo
Technologia Żywności i Żywienie Człowieka, inżynierskie
Akademia Rolnicza we Wrocławiu

Specjalizacje

Obsługa klienta
Inne
Produkcja
Zarządzanie produkcją
Sprzedaż - FMCG
Artykuły spożywcze/Alkohol/Tytoń
Sprzedaż - FMCG
Zarządzanie sprzedażą - FMCG
Sprzedaż - Sieci handlowe
Zarządzanie sprzedażą – sieci handlowe

Zainteresowania

Ogrodnictwo
- dyplom Zarządu ROD im. „Chabry” za wzorowe zagospodarowanie działki i ochronę naturalnego środowiska (2017).

Organizacje

Jestem potencjalnym dawcą szpiku, zarejestrowanym w fundacji DKMS

Inne

* Udział w konferencji biznesowej "Rozwój menedżera impulsem dla rozwoju Regionu", organizowanej przez firmę "Binsztok i Partnerzy" z inicjatywy Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Prezydenta Miasta Opola, przy współudziale Opolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych 01.2014
* Dyplom Gwiazdy Makro Regionu Południe za aktywną postawę we wdrażaniu realizowanych projektów i kreatywnośćw poszukiwaniu rozwiązań, wpływających na wzrost wyników hali, w kategorii ZAANGAŻOWANA, 2014
* Dyplom za III miejsce w Polsce wśród Kierowników Sił Sprzedaży, za największą liczbę klientów, kupujących w kanale dystrybucji w grupie HoReCa 2015

Grupy

Opole
Opole
Grupa dla osób mieszkających, pracujących, czy po prostu od czasu do czasu bywających w Opolu.
Rozwój osobisty
Rozwój osobisty
Dla tych, co już znaleźli i dla tych, co właśnie szukają. Siebie.
WSPÓŁPRACA  BIZNESOWA
WSPÓŁPRACA BIZNESOWA
Grupa, w której można nawiązać kontakty handlowe, biznesowe. Zarekomendować siebie lub kogoś. Dla tych którzy chcą poszerzać swoje kontakty biznesowe http://www.goldenline.pl/grupa/networker