Joanna Zając

J.P. Klausen Polska Sp. z o.o. , Prezes Zarządu / Dyrektor Zarządzajacy
Szczecin, zachodniopomorskie

Języki

angielski
biegły

Doświadczenie zawodowe

Logo
Prezes Zarządu / Dyrektor Zarządzajacy
J.P. Klausen Polska Sp. z o.o.
Uniwersytet Szczeciński
Wykładowca
Uniwersytet Szczeciński
Prowadzenie zajęć z Komunikacji Interpersonalnej dla słuchaczy studium podyplomowego. Zajęcia dotyczyły procesu komunikacji społecznej w organizacji, jej procesu oraz barier występujących w komunikacji. Zajęcia miały charakter warsztatowy, niezbędny do uzyskania wiedzy teoretycznej oraz praktycznych umiejętności wykorzystywanych podczas komunikacji interpersonalnej.
Uniwersytet Szczeciński
Specjalista ds. administracyjno-organizacyjnych
Uniwersytet Szczeciński
Opracowanie i wdrożenie wytycznych i wzorów dokumentów w zakresie rozliczania finansowego oraz przepływu informacji i dokumentów rozliczeniowych w ramach Partnerstwa zgodnie z wymogami POKL/EFS; Weryfikacja planowanych wydatków w zakresie ich kwalifikowalności oraz wymogów dokumentacji POKL/EFS; Kontrola, weryfikacja i opisywanie dokumentów potwierdzających poniesione przez Partnera wydatki; Opracowanie części finansowej wniosków o płatność dot. wydatków Partnera Projektu; Udział w opracowaniu części merytorycznej wniosków o płatność; Współpraca w zakresie udzielania wyjaśnień instytucjom uprawnionym do kontrolowania projektu; Udział w grupach roboczych dotyczących rozliczeń, realizacji i kontroli budżetu i kwalifikowalności wydatków; Udział w archiwizacji dokumentów finansowych; Zapewnienie przekazania dokumentów i informacji niezbędnych do agregacji wniosków o płatność w terminie umożliwiającym wykonanie tej pracy i dotrzymanie obowiązującego terminu składania wniosku o płatność do Instytucji Pośredniczącej;
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Ekonomiczny w Szczecinie
Wykładowca
Prowadzenie zajęć na Studiach podyplomowych: Finanse się opłacają! – studia podyplomowe dla przedsiębiorców i pracowników z zakresu finansów z przedmiotu Miejsce controllingu w systemie zarządzania przedsiębiorstwem.
Logo
Sales Manager
J.P. Klausen & CO. A/S
Badania rynku i aktywny rozwój sieci sprzedaży produktów pochodzenia morskiego sprowadzanych Nowej Zelandii oraz krajów Ameryki Południowej. Pozyskiwanie wszelkich wymaganych przepisami pozwoleń potrzebnych do sprzedaży na rynkach UE, koordynacja wszelkich działań pomiędzy oddziałami firm z grupy J.P. Klausen A/S oraz Nordic Seafood A/S znajdującymi się w różnych krajach (Dania, Niemcy, Wlk. Brytania, Nowa Zelandia, ect.); organizacja spotkań oraz prowadzenie negocjacji z potencjalnymi klientami oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku np. poprzez udział w targach i wystawach.
Uniwersytet Szczeciński
Wykładowca w ramach Szkoły Przedsiębiorczości US – „Mój Biznes” oraz „Kobieta Biznesu"
Uniwersytet Szczeciński
1. Prowadzenie zajęć z osobami planującymi otwarcie własnej działalności gospodarczej. Tematyka zajęć obejmowała zakres:
- zawierania umów i ich prawnych zabezpieczeń,
- rodzaje spółek osobowych i handlowych występujących w polskim prawodawstwie
- techniki sprzedaży,
- prowadzenie negocjacji handlowych,
- autoprezentacją,
2. Prowadzenie doradztwa z uczestnikami projektu z przygotowywania biznesplanów i sposobów pozyskiwania środków z Unii Europejskiej na rozwój przedsiębiorstwa.
Zakłady Chemiczne "Police" S.A.
Zespół ds. ograniczania skutków kryzysu finansowego
1. Zintensyfikowanie działań w obszarze sprzedaży eksportowej produktów Z.Ch. POLICE SA, w szczególności na nowych rynkach zbytu.
2. Aktywne pozyskiwanie nowych klientów zagranicznych, przygotowywanie i realizacja planów sprzedażowych oraz inne działania mające na celu ograniczenie skutków kryzysu finansowego i spadku sprzedaży.
Uniwersytet Szczeciński
Wykładowca na studiach podyplomowych
Uniwersytet Szczeciński
Prowadzenie zajęć na studiach podyplomowych dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw współfinansowanych ze środków UE w ramach EFS z zakresu:
- prawa gospodarczego,
- zawierania umów handlowych (w tym prawne aspekty składania ofert handlowych),
- zabezpieczenia kredytu kupieckiego,
- podstawy kodeksu handlu,
- INCOTERMS
Zakłady Chemiczne "Police" S.A.
Zastępca Kierownika ds. eksportu Działu Kontroli Zabezpieczeń i Windykacji
1. Rozdział zadań na podległych pracowników oraz zabezpieczanie właściwej organizacji pracy zapewniające optymalne wykorzystanie przydzielonych sił i środków,
2. Motywowanie pracowników do efektywnych działań,
3. Badanie i analizowanie złożonych dokumentów finansowych i formalno-prawnych kontrahentów zagranicznych oraz polskich;
4. Analizowanie, ocenianie i egzekwowanie prawnych zabezpieczeń;
5. Tworzenie umów handlowych mających na celu zabezpieczenie interesu firmy,
6. Opiniowanie wniosków kontrahentów w sprawie sprzedaży na wydłużone terminy płatności;
7. Monitorowanie i analizowanie kondycji finansowej kontrahentów;
8. Określanie górnych limitów kredytu kupieckiego udzielanych kontrahentom zagranicznym na podstawie pełnych analiz finansowych;
9. Kontrolowanie ważności i aktualnej wartości złożonych przez kontrahentów prawnych zabezpieczeń;
10. Przyjmowanie i ocena prawna weksli handlowych składanych przez kontrahentów;
11. Podejmowanie wszelkich, przewidzianych przez procedury czynności windykacyjnych:
- negocjacje,
- przygotowywanie i zawieranie porozumień z dłużnikami
- współpraca z firmami windykacyjnymi.
12. Pośredniczenie w zawieraniu umów ubezpieczenia należności handlowych.
Zakłady Chemiczne "Police" S.A.
Specjalista ds kontroli zabezpieczeń
1. Badanie i analizowanie złożonych dokumentów formalno-prawnych i finansowych kontrahentów.
2. Analizowanie, ocenianie i egzekwowanie prawnych zabezpieczeń.
3. Opiniowanie wniosków kontrahentów w sprawie sprzedaży na wydłużone terminy płatności.
4. Monitorowanie i analizowanie kondycji finansowej kontrahentów.
5. Kontrolowanie ważności i aktualnej wartości złożonych przez kontrahentów prawnych zabezpieczeń
6. Przyjmowanie i ocena prawna weksli handlowych składanych przez kontrahentów.
7. Podejmowanie wszelkich, przewidzianych przez procedury czynności windykacyjnych.
Zakłady Chemiczne "Police" S.A.
Specjalista ds. sprzedaży Bieli Tytanowej i Chemikaliów
1. Pozyskiwanie nowych klientów oraz utrzymywanie relacji z już posiadanymi klientami,
2. Samodzielne prowadzenie negocjacji,
3. Przygotowywanie kontraktów handlowych,
4. Nadzór nad sprzedażą produktów,
5. Prowadzenie akcji promocyjnych,
6. Korespondencja handlowa,
7. Koordynacja działań w zakresie reklamacji,
8. Kontrolowanie płatności,
9. Obsługa zabezpieczeń bankowych, takich jak: akredytywy, gwarancje bankowe,
10. Analiza rynku.
11. Tworzenie budżetów sprzedażowych i analizowanie wyników sprzedaży całego zespołu.
Logo
Kierownik ds. marketingu i handlu
NZ Trading Masłowski, Zając S.j.
1. Pozyskiwanie nowych klientów,
2. Budowanie trwałych relacji z klientami,
3. Tworzenie budżetów sprzedaży, nadzór nad ich realizacją, analiza wykonania budżetów,
4. Samodzielne prowadzenie negocjacji handlowych oraz zawieranie umów,
5. Nadzór na sprzedażą od momentu pozyskania klienta do spływu należności,
6. Prowadzenie akcji promocyjnych i analizy rynku
7. Udział w licznych wystawach i targach międzynarodowych.
Logo
Koordynator Biura Konferencji
Biuro Konferencji Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego
1. Organizacja konferencji naukowych,
2. Przygotowywanie publikacji naukowych,
3. Pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej w ramach V Programu Ramowego na organizację konferencji oraz innych szkoleń prowadzonych przez US,
4. Poszukiwanie sponsorów oraz organizowanie akcji promocyjnych Wydziału
Logo
-
Biuro Informacji i Promocji Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego
1. Opracowywanie i przeprowadzanie akcji promocyjnych Uczelni wśród potencjalnych kandydatów,
2. Opracowywane materiałów reklamowych
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego
Ankieter
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego
projekt badawczym dr inż. Alberto Lozano Platonoff: Ogólna Diagnoza Szczecińskich Przedsiębiorstw
1. Przygotowywanie i przeprowadzanie ankiet w ramach projektu,
2. Telemarketing.

Szkolenia i kursy

Grudzień 2008
Ochrona danych osobowych w Zakładach Chemicznych „POLICE” S.A.
Listopad 2008
Szkolenie: Zarządzanie ryzykiem nadużyć, Financial Managers Association oraz Dział Zarządzania Ryzykiem Nadużyć Ernst & Young
Maj 2008
Szkolenie: Podstawy obsługi systemu SAP; Zakłady Chemiczne POLICE SA
Listopad 2007
Szkolenie: Excel - platforma analiz biznesowych z elementami budżetowania, Centrum Edukacji INFOR Training - Grupa Wydawnicza INFOR S.A.
Czerwiec 2007
Szkolenie: Elementy prawa gospodarczego i cywilnego – zorganizowane przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu w ramach drugiego projektu szkoleniowego dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Socjalnego (EFS)
Październik 2006
Szkolenie: Sztuka negocjacji – zorganizowane przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu w ramach projektu szkoleniowego dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Socjalnego (EFS)
Wrzesień 2006
Szkolenie: Przywództwo i zarządzanie personelem – zorganizowane przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu w ramach projektu szkoleniowego dofinansowanego z EFS
Luty 2006
Szkolenie: Techniki sprzedaży – zorganizowane przez Zachodniopomorską Szkołę Biznesu w ramach projektu szkoleniowego dofinansowanego z EFS
1997
kurs języka angielskiego w Dublin School of English, level: upper – intermediate
1994
kurs języka angielskiego w Wessex Academy, School of English, level: intermediate

Edukacja

Logo
Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, MBA
Uniwersytet Szczeciński
Logo
Zarządzanie i Marketing na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, magisterskie
Uniwersytet Szczeciński

Specjalizacje

Edukacja/Szkolenia
Uczelnie

Zainteresowania

Psy, konie, sport, muzyka