Joanna Stankiewicz-Trzaskawka
Terapeuta wielofunkcyjny zaburzeń neurorozwojowych, wykładowca akademicki, pedagog specjalny, dyrektor .
Wypowiedzi
-
Jako pedagog specjalny, terarapeuta zaburzeń neurorozwojowych serdecznie polecam Kurs I stopnia HANDLE „Program HANDLE® w zaburzeniach ze spektrum autyzmu. Wprowadzenie do metody”. Polecam szczególnie terapeutom, logopedom, którzy wspomagają dzieci z wyzwaniami rozwojowymi. Po dwóch latach pracy podejściem HANDLE ® staram się aby Wrocław mógł podzielić się tą wiedzą dalej.
Pozdrawiam.
HANDLE ® - 13.09.2014
Holistic Approach to Neuro-Development & Lerning Efficiency.
INTEGRACYJNY PUNKT PRZEDSZKOLNY
PUCHATKOWA ZAŁOGA i lek. MARIA DĄBROWSKA JĘDRAL
zapraszają na
Kurs I stopnia HANDLE „Program HANDLE® w zaburzeniach
ze spektrum autyzmu. Wprowadzenie do metody”.
Termin: 13 wrzesień 2014, godz. 9-17:00
Adresaci: pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, fizjoterapeuci, osoby pracujące z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, rodzice i opiekunowie.
Prowadzenie: Maria Dąbrowska- Jędral, lekarz, certyfikowany Skriner HANDLE,
certyfikowany Instruktor HANDLE I stopnia
Liczba miejsc: 25
Cena: dla profesjonalistów 370 zł, dla rodziców / opiekunów 320 zł
Wpisowe : 100 zł
Miejsce: Adres
Organizator: mgr Joanna Stankiewicz, pedagog specjalny, terapeuta zaburzeń neurorozwojowych, dyrektor integracyjnego przedszkola Puchatkowa Załoga we Wrocławiu
Całkowity koszt szkolenia powinien zostać uregulowany do 2 tyg. przed terminem szkolenia.
Kontakt: 607073101, mgr Joanna Stankiewicz
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KURS ?
Zgłoszenia na adres mailowy: joasia.stankiewicz@gmail.com z dopiskiem w tytule- HANDLE -Wrzesień.
Po zgłoszeniu woli udziału otrzymają państwo kartę zgłoszeniową, z prośbą o wypełnienie danych osobowych
i dane do przelewu.
Pierwszeństwo mają chętni, którzy nie dostali się na poprzednią edycję kursu we Wrocławiu.
W cenę kursu wliczone są materiały, kawa, herbata, woda, przekąski.
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z filozofią HANDLE oraz jej podstawowymi zasadami, jak również przedstawienie ich zastosowania w praktyce codziennego życia i pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Uczestnicy szkolenia poznają i nauczą się wykonywać podstawowe ćwiczenia HANDLE, zrozumieją współzależności i powiązania w obrębie układu nerwowego i całego organizmu oraz nauczą się odczytywać oznaki napięcia w układzie nerwowym.
PLAN KURSU
Historia The HANDLE INSTITUTE/ INSTYTUTU HANDLE
Podstawy HANDLE i ich związek ze spektrum autyzmu.
Ćwiczenia HANDLE - możliwe modyfikacje i poszukiwania odpowiednich form w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb.
Środowisko wewnętrzne i zewnętrzne oraz jego znaczenie.
O HANDLE:
• podejście systemowe: zintegrowana wiedza z różnych dyscyplin, dziedziczność, warunki socjalne, sytuację w rodzinie, styl życia, sposób odżywiania
• zachowanie jako komunikat
• priorytety uwagi i bezpieczeństwo
• indywidualne różnice w zachowaniach ludzi
• bezpośrednia komunikacja z klientem niezależnie od jego wieku czy domniemanych umiejętności
• dostrzeganie czynników emocjonalnych i społecznych jako uzupełnienia do etapów rozwoju w celu wzmocnienia układu nerwowego i ochrony psychiki
• ocena przez obserwację
• plastyczność układu nerwowego, powstawanie synaps jako procesy towarzyszące w ciągu całego życia, dzięki którym mózg stale się rozwija i zmienia w reakcji na czynniki środowiskowe
• rola żywienia w rozwoju układu nerwowego
• zorganizowany ruch oraz bodźce wspierane przez optymalne środowisko wpływają na biochemię mózgu, pomagają formować jego strukturę i organizują procesy myślowe
• siła i użyteczność próby mentalnej
• układy poddane stresowi nie wzmacniają się i często się blokują
• układy zużywają tylko niezbędną ilość energii (przy możliwie najmniejszej ilości zasobów), z jak najmniejszą dawką stresu, aby uzyskać oczekiwane rezultaty
• Łagodne Wzmocnienie® jest kluczem do efektywnego funkcjonowania
• Opukiwanie twarzy
• Zakręcona słomka
• Masaż kręgosłupa dwoma palcami
• Siłowanie palcami
• Opukiwanie głowy
• Dmuchana piłka
Autorką Podejścia HANDLE ® JEST JUDITH BLUESTONE (1944– 2008), kobieta która zatriumfowała nad własnymi trudnościami związanymi z autyzmem. Założycielka i dyrektorka The HANDLE Institute.
Akronim HANDLE ® oznacza Holistyczne Podejście do Neurorozwoju i Efektywnego Uczenia się.
Dotyczy podstawowych przyczyn szerokiego zakresu zaburzeń rozwoju układu nerwowego, trudności w uczeniu się i zaburzeń funkcjonalnych.
HANDLE ® oferuje narzędzia dla klientów i opiekunów do interakcji w nieinwazyjny, delikatny sposób uwzględniając indywidualne możliwości układów neurorozwojowych. Jest to bardzo skuteczne, systemowe podejście, pomagające odkryć możliwości klienta.
Zapraszamy
mgr Joanna Stankiewicz i lek. Maria Dąbrowska Jędral
Więcej o HANDLE: znajdą państwo na stronie :
http://handle.org
http://fundacjarozwiazacautyzm.pl
http://puchatkowazaloga.com -
Jako pedagog specjalny, terarapeuta zaburzeń neurorozwojowych serdecznie polecam Kurs I stopnia HANDLE „Program HANDLE® w zaburzeniach ze spektrum autyzmu. Wprowadzenie do metody”. Polecam szczególnie terapeutom, logopedom, którzy wspomagają dzieci z wyzwaniami rozwojowymi. Po dwóch latach pracy podejściem HANDLE ® staram się aby Wrocław mógł podzielić się tą wiedzą dalej.
Pozdrawiam.
HANDLE ® - 13.09.2014
Holistic Approach to Neuro-Development & Lerning Efficiency.
INTEGRACYJNY PUNKT PRZEDSZKOLNY
PUCHATKOWA ZAŁOGA i lek. MARIA DĄBROWSKA JĘDRAL
zapraszają na
Kurs I stopnia HANDLE „Program HANDLE® w zaburzeniach
ze spektrum autyzmu. Wprowadzenie do metody”.
Termin: 13 wrzesień 2014, godz. 9-17:00
Adresaci: pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, fizjoterapeuci, osoby pracujące z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, rodzice i opiekunowie.
Prowadzenie: Maria Dąbrowska- Jędral, lekarz, certyfikowany Skriner HANDLE,
certyfikowany Instruktor HANDLE I stopnia
Liczba miejsc: 25
Cena: dla profesjonalistów 370 zł, dla rodziców / opiekunów 320 zł
Wpisowe : 100 zł
Miejsce: Adres
Organizator: mgr Joanna Stankiewicz, pedagog specjalny, terapeuta zaburzeń neurorozwojowych, dyrektor integracyjnego przedszkola Puchatkowa Załoga we Wrocławiu
Całkowity koszt szkolenia powinien zostać uregulowany do 2 tyg. przed terminem szkolenia.
Kontakt: 607073101, mgr Joanna Stankiewicz
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KURS ?
Zgłoszenia na adres mailowy: joasia.stankiewicz@gmail.com z dopiskiem w tytule- HANDLE -Wrzesień.
Po zgłoszeniu woli udziału otrzymają państwo kartę zgłoszeniową, z prośbą o wypełnienie danych osobowych
i dane do przelewu.
Pierwszeństwo mają chętni, którzy nie dostali się na poprzednią edycję kursu we Wrocławiu.
W cenę kursu wliczone są materiały, kawa, herbata, woda, przekąski.
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z filozofią HANDLE oraz jej podstawowymi zasadami, jak również przedstawienie ich zastosowania w praktyce codziennego życia i pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Uczestnicy szkolenia poznają i nauczą się wykonywać podstawowe ćwiczenia HANDLE, zrozumieją współzależności i powiązania w obrębie układu nerwowego i całego organizmu oraz nauczą się odczytywać oznaki napięcia w układzie nerwowym.
PLAN KURSU
Historia The HANDLE INSTITUTE/ INSTYTUTU HANDLE
Podstawy HANDLE i ich związek ze spektrum autyzmu.
Ćwiczenia HANDLE - możliwe modyfikacje i poszukiwania odpowiednich form w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb.
Środowisko wewnętrzne i zewnętrzne oraz jego znaczenie.
O HANDLE:
• podejście systemowe: zintegrowana wiedza z różnych dyscyplin, dziedziczność, warunki socjalne, sytuację w rodzinie, styl życia, sposób odżywiania
• zachowanie jako komunikat
• priorytety uwagi i bezpieczeństwo
• indywidualne różnice w zachowaniach ludzi
• bezpośrednia komunikacja z klientem niezależnie od jego wieku czy domniemanych umiejętności
• dostrzeganie czynników emocjonalnych i społecznych jako uzupełnienia do etapów rozwoju w celu wzmocnienia układu nerwowego i ochrony psychiki
• ocena przez obserwację
• plastyczność układu nerwowego, powstawanie synaps jako procesy towarzyszące w ciągu całego życia, dzięki którym mózg stale się rozwija i zmienia w reakcji na czynniki środowiskowe
• rola żywienia w rozwoju układu nerwowego
• zorganizowany ruch oraz bodźce wspierane przez optymalne środowisko wpływają na biochemię mózgu, pomagają formować jego strukturę i organizują procesy myślowe
• siła i użyteczność próby mentalnej
• układy poddane stresowi nie wzmacniają się i często się blokują
• układy zużywają tylko niezbędną ilość energii (przy możliwie najmniejszej ilości zasobów), z jak najmniejszą dawką stresu, aby uzyskać oczekiwane rezultaty
• Łagodne Wzmocnienie® jest kluczem do efektywnego funkcjonowania
• Opukiwanie twarzy
• Zakręcona słomka
• Masaż kręgosłupa dwoma palcami
• Siłowanie palcami
• Opukiwanie głowy
• Dmuchana piłka
Autorką Podejścia HANDLE ® JEST JUDITH BLUESTONE (1944– 2008), kobieta która zatriumfowała nad własnymi trudnościami związanymi z autyzmem. Założycielka i dyrektorka The HANDLE Institute.
Akronim HANDLE ® oznacza Holistyczne Podejście do Neurorozwoju i Efektywnego Uczenia się.
Dotyczy podstawowych przyczyn szerokiego zakresu zaburzeń rozwoju układu nerwowego, trudności w uczeniu się i zaburzeń funkcjonalnych.
HANDLE ® oferuje narzędzia dla klientów i opiekunów do interakcji w nieinwazyjny, delikatny sposób uwzględniając indywidualne możliwości układów neurorozwojowych. Jest to bardzo skuteczne, systemowe podejście, pomagające odkryć możliwości klienta.
Zapraszamy
mgr Joanna Stankiewicz i lek. Maria Dąbrowska Jędral
Więcej o HANDLE: znajdą państwo na stronie :
http://handle.org
http://fundacjarozwiazacautyzm.pl
http://puchatkowazaloga.com -
Jako pedagog specjalny, terarapeuta zaburzeń neurorozwojowych serdecznie polecam Kurs I stopnia HANDLE „Program HANDLE® w zaburzeniach ze spektrum autyzmu. Wprowadzenie do metody”. Polecam szczególnie terapeutom, logopedom, którzy wspomagają dzieci z wyzwaniami rozwojowymi. Po dwóch latach pracy podejściem HANDLE ® staram się aby Wrocław mógł podzielić się tą wiedzą dalej.
Pozdrawiam.
HANDLE ® - 13.09.2014
Holistic Approach to Neuro-Development & Lerning Efficiency.
INTEGRACYJNY PUNKT PRZEDSZKOLNY
PUCHATKOWA ZAŁOGA i lek. MARIA DĄBROWSKA JĘDRAL
zapraszają na
Kurs I stopnia HANDLE „Program HANDLE® w zaburzeniach
ze spektrum autyzmu. Wprowadzenie do metody”.
Termin: 13 wrzesień 2014, godz. 9-17:00
Adresaci: pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, fizjoterapeuci, osoby pracujące z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, rodzice i opiekunowie.
Prowadzenie: Maria Dąbrowska- Jędral, lekarz, certyfikowany Skriner HANDLE,
certyfikowany Instruktor HANDLE I stopnia
Liczba miejsc: 25
Cena: dla profesjonalistów 370 zł, dla rodziców / opiekunów 320 zł
Wpisowe : 100 zł
Miejsce: Adres
Organizator: mgr Joanna Stankiewicz, pedagog specjalny, terapeuta zaburzeń neurorozwojowych, dyrektor integracyjnego przedszkola Puchatkowa Załoga we Wrocławiu
Całkowity koszt szkolenia powinien zostać uregulowany do 2 tyg. przed terminem szkolenia.
Kontakt: 607073101, mgr Joanna Stankiewicz
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KURS ?
Zgłoszenia na adres mailowy: joasia.stankiewicz@gmail.com z dopiskiem w tytule- HANDLE -Wrzesień.
Po zgłoszeniu woli udziału otrzymają państwo kartę zgłoszeniową, z prośbą o wypełnienie danych osobowych
i dane do przelewu.
Pierwszeństwo mają chętni, którzy nie dostali się na poprzednią edycję kursu we Wrocławiu.
W cenę kursu wliczone są materiały, kawa, herbata, woda, przekąski.
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z filozofią HANDLE oraz jej podstawowymi zasadami, jak również przedstawienie ich zastosowania w praktyce codziennego życia i pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Uczestnicy szkolenia poznają i nauczą się wykonywać podstawowe ćwiczenia HANDLE, zrozumieją współzależności i powiązania w obrębie układu nerwowego i całego organizmu oraz nauczą się odczytywać oznaki napięcia w układzie nerwowym.
PLAN KURSU
Historia The HANDLE INSTITUTE/ INSTYTUTU HANDLE
Podstawy HANDLE i ich związek ze spektrum autyzmu.
Ćwiczenia HANDLE - możliwe modyfikacje i poszukiwania odpowiednich form w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb.
Środowisko wewnętrzne i zewnętrzne oraz jego znaczenie.
O HANDLE:
• podejście systemowe: zintegrowana wiedza z różnych dyscyplin, dziedziczność, warunki socjalne, sytuację w rodzinie, styl życia, sposób odżywiania
• zachowanie jako komunikat
• priorytety uwagi i bezpieczeństwo
• indywidualne różnice w zachowaniach ludzi
• bezpośrednia komunikacja z klientem niezależnie od jego wieku czy domniemanych umiejętności
• dostrzeganie czynników emocjonalnych i społecznych jako uzupełnienia do etapów rozwoju w celu wzmocnienia układu nerwowego i ochrony psychiki
• ocena przez obserwację
• plastyczność układu nerwowego, powstawanie synaps jako procesy towarzyszące w ciągu całego życia, dzięki którym mózg stale się rozwija i zmienia w reakcji na czynniki środowiskowe
• rola żywienia w rozwoju układu nerwowego
• zorganizowany ruch oraz bodźce wspierane przez optymalne środowisko wpływają na biochemię mózgu, pomagają formować jego strukturę i organizują procesy myślowe
• siła i użyteczność próby mentalnej
• układy poddane stresowi nie wzmacniają się i często się blokują
• układy zużywają tylko niezbędną ilość energii (przy możliwie najmniejszej ilości zasobów), z jak najmniejszą dawką stresu, aby uzyskać oczekiwane rezultaty
• Łagodne Wzmocnienie® jest kluczem do efektywnego funkcjonowania
• Opukiwanie twarzy
• Zakręcona słomka
• Masaż kręgosłupa dwoma palcami
• Siłowanie palcami
• Opukiwanie głowy
• Dmuchana piłka
Autorką Podejścia HANDLE ® JEST JUDITH BLUESTONE (1944– 2008), kobieta która zatriumfowała nad własnymi trudnościami związanymi z autyzmem. Założycielka i dyrektorka The HANDLE Institute.
Akronim HANDLE ® oznacza Holistyczne Podejście do Neurorozwoju i Efektywnego Uczenia się.
Dotyczy podstawowych przyczyn szerokiego zakresu zaburzeń rozwoju układu nerwowego, trudności w uczeniu się i zaburzeń funkcjonalnych.
HANDLE ® oferuje narzędzia dla klientów i opiekunów do interakcji w nieinwazyjny, delikatny sposób uwzględniając indywidualne możliwości układów neurorozwojowych. Jest to bardzo skuteczne, systemowe podejście, pomagające odkryć możliwości klienta.
Zapraszamy
mgr Joanna Stankiewicz i lek. Maria Dąbrowska Jędral
Więcej o HANDLE: znajdą państwo na stronie :
http://handle.org
http://fundacjarozwiazacautyzm.pl
http://puchatkowazaloga.com -
Jako pedagog i arteterapeuta serdecznie polecam Kurs I stopnia HANDLE „Program HANDLE® w zaburzeniach
ze spektrum autyzmu. Wprowadzenie do metody”. Polecam szczególnie terapeutom, którzy wspomagają dzieci z trudnościami w rozwoju. Po dwóch latach pracy tym podejściem staram się aby Wrocław mógł podzielić się tą wiedzą dalej.
HANDLE ® - 13.09.2014
Holistic Approach to Neuro-Development & Lerning Efficiency.
INTEGRACYJNY PUNKT PRZEDSZKOLNY
PUCHATKOWA ZAŁOGA i lek. MARIA DĄBROWSKA JĘDRAL
zapraszają na
Kurs I stopnia HANDLE „Program HANDLE® w zaburzeniach
ze spektrum autyzmu. Wprowadzenie do metody”.
Termin: 13 wrzesień 2014, godz. 9-17:00
Adresaci: pedagodzy, psycholodzy, nauczyciele, fizjoterapeuci, osoby pracujące z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, rodzice i opiekunowie.
Prowadzenie: Maria Dąbrowska- Jędral, lekarz, certyfikowany Skriner HANDLE,
certyfikowany Instruktor HANDLE I stopnia
Liczba miejsc: 25
Cena: dla profesjonalistów 370 zł, dla rodziców / opiekunów 320 zł
Wpisowe : 100 zł
Miejsce: Adres
Organizator: mgr Joanna Stankiewicz, pedagog specjalny, terapeuta zaburzeń neurorozwojowych, dyrektor integracyjnego przedszkola Puchatkowa Załoga we Wrocławiu
Całkowity koszt szkolenia powinien zostać uregulowany do 2 tyg. przed terminem szkolenia.
Kontakt: 607073101, mgr Joanna Stankiewicz
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KURS ?
Zgłoszenia na adres mailowy: joasia.stankiewicz@gmail.com z dopiskiem w tytule- HANDLE -Wrzesień.
Po zgłoszeniu woli udziału otrzymają państwo kartę zgłoszeniową, z prośbą o wypełnienie danych osobowych
i dane do przelewu.
Pierwszeństwo mają chętni, którzy nie dostali się na poprzednią edycję kursu we Wrocławiu.
W cenę kursu wliczone są materiały, kawa, herbata, woda, przekąski.
Celem kursu jest zapoznanie uczestników z filozofią HANDLE oraz jej podstawowymi zasadami, jak również przedstawienie ich zastosowania w praktyce codziennego życia i pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Uczestnicy szkolenia poznają i nauczą się wykonywać podstawowe ćwiczenia HANDLE, zrozumieją współzależności i powiązania w obrębie układu nerwowego i całego organizmu oraz nauczą się odczytywać oznaki napięcia w układzie nerwowym.
PLAN KURSU
Historia The HANDLE INSTITUTE/ INSTYTUTU HANDLE
Podstawy HANDLE i ich związek ze spektrum autyzmu.
Ćwiczenia HANDLE - możliwe modyfikacje i poszukiwania odpowiednich form w celu zaspokojenia indywidualnych potrzeb.
Środowisko wewnętrzne i zewnętrzne oraz jego znaczenie.
O HANDLE:
• podejście systemowe: zintegrowana wiedza z różnych dyscyplin, dziedziczność, warunki socjalne, sytuację w rodzinie, styl życia, sposób odżywiania
• zachowanie jako komunikat
• priorytety uwagi i bezpieczeństwo
• indywidualne różnice w zachowaniach ludzi
• bezpośrednia komunikacja z klientem niezależnie od jego wieku czy domniemanych umiejętności
• dostrzeganie czynników emocjonalnych i społecznych jako uzupełnienia do etapów rozwoju w celu wzmocnienia układu nerwowego i ochrony psychiki
• ocena przez obserwację
• plastyczność układu nerwowego, powstawanie synaps jako procesy towarzyszące w ciągu całego życia, dzięki którym mózg stale się rozwija i zmienia w reakcji na czynniki środowiskowe
• rola żywienia w rozwoju układu nerwowego
• zorganizowany ruch oraz bodźce wspierane przez optymalne środowisko wpływają na biochemię mózgu, pomagają formować jego strukturę i organizują procesy myślowe
• siła i użyteczność próby mentalnej
• układy poddane stresowi nie wzmacniają się i często się blokują
• układy zużywają tylko niezbędną ilość energii (przy możliwie najmniejszej ilości zasobów), z jak najmniejszą dawką stresu, aby uzyskać oczekiwane rezultaty
• Łagodne Wzmocnienie® jest kluczem do efektywnego funkcjonowania
• Opukiwanie twarzy
• Zakręcona słomka
• Masaż kręgosłupa dwoma palcami
• Siłowanie palcami
• Opukiwanie głowy
• Dmuchana piłka
Autorką Podejścia HANDLE ® JEST JUDITH BLUESTONE (1944– 2008), kobieta która zatriumfowała nad własnymi trudnościami związanymi z autyzmem. Założycielka i dyrektorka The HANDLE Institute.
Akronim HANDLE ® oznacza Holistyczne Podejście do Neurorozwoju i Efektywnego Uczenia się.
Dotyczy podstawowych przyczyn szerokiego zakresu zaburzeń rozwoju układu nerwowego, trudności w uczeniu się i zaburzeń funkcjonalnych.
HANDLE ® oferuje narzędzia dla klientów i opiekunów do interakcji w nieinwazyjny, delikatny sposób uwzględniając indywidualne możliwości układów neurorozwojowych. Jest to bardzo skuteczne, systemowe podejście, pomagające odkryć możliwości klienta.
Zapraszamy
mgr Joanna Stankiewicz i lek. Maria Dąbrowska Jędral
Więcej o HANDLE: znajdą państwo na stronie :
http://handle.org
http://fundacjarozwiazacautyzm.pl
http://puchatkowazaloga.com -
„Zmysł równowagi, a rozwój dziecka” -szósty zmysł !
17.03.2011 godzina 16:30
SPOTKANIE BEZPŁATNE-
Spotkanie skierowane do rodziców, nauczycieli i terapeutów .
Prowadzący: Bernadetta Lis
Specjalista wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka, terapeuta dzieci, młodzieży i dorosłych, instruktor i diagnosta integracji odruchów według koncepcji dr Swietlany Masgutowej- szkolenia, praktyki i współpraca z dr Masgutową na Międzynarodowych Turnusach Rehabilitacyjnych, kinezjolog- terapeuta i instruktor programu „Gimnastyka mózgu” według Paula Dennisona, terapeuta integracji sensorycznej I i II stopnia.
Znajdujący się w uchu środkowym ośrodek równowagi, tzw. układ przedsionkowy ma ogromne znaczenie dla zdrowia i rozwoju twojego dziecka – nie tylko fizycznego (chodzenie, koordynacja ruchowa), ale i umysłowego.
Z jego pomocą odczuwamy przyciąganie ziemskie, panujemy nad własnym ciałem, przyjmujemy różne pozycje. Wzmacnia układ nerwowy, pomaga odbierać bodźce rejestrowane przez inne Istnieje zależność między dobrze funkcjonującym układem przedsionkowym a uczeniem się, rozwojem mowy, umiejętnością skupiania uwagi, a nawet czytaniem i pisaniem!
” Doznania zmysłowe z oczu, uszu, mięśni i stawów muszą byś połączone z bodźcem ze strony układu przedsionkowego, zanim taka informacja może zostać efektywnie przetworzona. Jeśli to prawda, to wszystko to, co widzimy, słyszymy, i czujemy ma sens jedynie jeśli układ przedsionkowy dobrze funkcjonuje”-Pyfer, Johnson.
Bądź świadomym rodzicem i dbaj o prawidłowy rozwój Twojego dziecka!!!
miejsce spotkania:
Puchatkowa Załoga
Jaworowa 39
Zapraszamy! -
SZKOLENIE:
Tematyka szkolenia dotyczy nadzoru pedagogicznego oraz ewaluacji wewnętrznej, kontroli wizytatorów w placówce.
Szkolenie prowadzne jest przez osoby z MEN I Kuratorium
Szkolenie w m-cu wrześniu.
Zapisy: Joanna Stankiewicz, tel. 607073101 lub joasia.stankiewicz@gmail.com
WYDAWNICTWO FORUM I PUCHTKOWA ZAŁOGA -
SZKOLENIE:
Tematyka szkolenia dotyczy nadzoru pedagogicznego oraz ewaluacji wewnętrznej, kontroli wizytatorów w placówce.
Szkolenie prowadzne jest przez osoby z MEN I Kuratorium
Szkolenie w m-cu wrześniu.
Zapisy: Joanna Stankiewicz, tel. 607073101 lub joasia.stankiewicz@gmail.com
WYDAWNICTWO FORUM I PUCHTKOWA ZAŁOGA -
SZKOLENIE: „Gimnastyka mózgu” I i II stopień, 18,19 IX i 25,26 XI.2010 r.
Kurs trwa 32 godziny zegarowe ( dwa weekendy),
Koszt szkolenia 450 zł.
Kontakt tel. 502 38 99 37 Bernadetta Lis lub asto@home.pl
Puchatkowa Załoga i Ośrodek Terapeutyczno-Edukayjny ASTO