Grzegorz Nabiałczyk

Kierownik serwisu / fotograf

Wypowiedzi

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Canon w temacie kalibracja obiektywów
    7.10.2012, 18:05

    Ten czart do którego podałeś linku słabo się nadaje do regulacji AF :( Rzekłbym nawet, że się nie nadaje. Nie z punktu widzenia serwisu. W serwisie posiadają czart 3d z liniami poziomymi i pionowymi. Konieczne jest to dla tego, że czujniki czułe na piony nie zadziałają na poziomach i odwrotnie.
    Takim czartem jak podałeś w linku można się pobawić w domu ale...
    Regulacja AF w obiektywach odbywa się ZAWSZE przy maksymalnym otwarciu przysłony a w obiektywach zoom reguluje się skrajne ogniskowe. Czyli dla przytaczanego tu 24-70 osobno reguluje się 24mm i osobno 70mm i zawsze na F2,8 :)

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Canon w temacie kalibracja obiektywów
    6.10.2012, 21:50

    Arkadiusz Gnat:
    Grzegorz Nabiałczyk:
    konieczne jest dostarczenie body wraz z obiektywami.

    aparat ma działać ze wszystkimi szkłami, a nie z tymi dostarczonymi. Tak samo w drugą stronę.
    Wzorcem tam jest 85 1.2 i metoda opisana przez Władka. Do obiektywów wzorcem jest tablica ostrości.

    Może jednak trochę wytłumaczę. Na działanie AF składa się zestaw czyli body i obiektyw (mogę się wypowiadać na temat CANON i SONY choć z tego co wiem to i u innych jest tak samo).
    Chmm mówisz 85 f1,2 jest wzorcem. Niestety nie :) Dodam jeszcze, że nie jest to też 85 f1,8. Jest tam coś takiego jak narzędzie optyczne zwane potocznie wzorcem. Wzorcowy układ optyczny to nic innego jak kawałek metalu i szkła.
    Masz rację używa się do regulacji AF tablic tzw. 3d ustawionych w odległości 50x ogniskowa aktualnie regulowanego obiektywu.

    To tak w skrócie.Grzegorz Nabiałczyk edytował(a) ten post dnia 06.10.12 o godzinie 21:51

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Canon w temacie kalibracja obiektywów
    6.10.2012, 12:39

    Z tego co wiem to regulację wykonuje się programowo w ściśle określonych przez danego producenta warunkach (dystans, temperatura barwowa światła itp). Jeśli chodzi o body to istnieje coś takiego jak "wzorcowy układ optyczny" a do obiektywów nie ma wzorca. 5D nie jest wzorcem! Do regulowania AF konieczne jest dostarczenie body wraz z obiektywami.

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Canon w temacie błąd 99 w "trzydziestce"
    6.10.2012, 12:32

    error 99 jest to tylko i wyłączenie informacja, że trzeba się zgłosić do serwisu :( może on dotyczyć np. przysłony w obiektywie lub jakiegoś elementu w samym aparacie jak migawka, mirror box, naciąg migawki i wiele wiele innych :)

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie Wasze Strony
    5.09.2008, 10:42

    to i ja coś wstawię
    http://fotonabialczyk.com

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie fotografia ślubna w temacie Własne atelier
    27.01.2008, 19:43

    W plener to proponuję kupić jakąś lustrzankę cyfrową + dwa dobre obiektywy (np 17-35 i 70-200 f2,8 bądź f4). Do tego polecam zakup 2-3 blend najlepiej 5-cio warstwowych w kilku rozmiarach. I jakiegoś pomocnika do trzymania tych blend :)Gdyby była kiepska pogoda to proponuję bezprzewodowo wyzwalać flesze systemowe odbijając światło od blendy.
    Na temat sprzętu studyjnego się nie wypowiem bo nikłe me doświadczenie w tej dziedzinie :) Ja ze względów finansowych używam funsporta, jednak nie trzymają one parametrów i błyski mają słabą powtarzalność. Na pewno ELFO, Sun box, makro flash, to firmy na których nie powinnaś mieć tego problemu co ja.
    KONIECZNIE ŚWIATŁOMIERZ DO FLESZY!!Grzegorz Nabiałczyk edytował(a) ten post dnia 27.01.08 o godzinie 19:48

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie fotografia ślubna w temacie mistrzowie fotografii ślubnej
    27.01.2008, 19:19

    Witam
    Jak dla mnie to takim mistrzem jest YERVANT http://www.yervant.com/
    Polecam również wejść na stronę http://www.mastersofweddingphotography.com/profiles.html jest tam kilku fajnych fotografów. W swojej fotografii staram się podchodzić do tego tak jak ci kolesie. PEŁNY PROFESJONALIZM bez myślenie, że ślub to tylko chałtura!!! Jak ktoś tak myśli to nie powinien tego robić!!!

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Foto - maniak w temacie Jak wbić się w rynek foto

    Aby mieć możliwość przeczytania tego posta musisz być członkiem grupy Foto - maniak

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia uliczna w temacie Z klasą czy "na chama"?
    2.08.2007, 08:54

    Iwona S.:
    Bardzo ciekawy wątek, dla mnie jeszcze przyszłościowy, póki co jestem na etapie zbierania odwagi do fotografowania ludzi (poza sytuacjami, w których mnie nie widzą).
    Pytanie moje dotyczy istotnej kwestii: publikacji zdjęć. Nie wolno publikować zdjęć, na których przedstawione osoby są rozpoznawalne, bez ich zgody. Jak sobie z tym radzicie? Ryzykujecie? Wielu fotografii nie obejrzy aż tyle osób, by ktoś się mógł łatwo rozpoznać, co jednak z wyborem fotografii na konkurs czy wystawę?

    CHHHHMMMM no właśnie co z tym robicie??Grzegorz Nabiałczyk edytował(a) ten post dnia 02.08.07 o godzinie 08:54

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie kto kręci COKINem ?
    22.04.2007, 20:55

    Remigiusz R.:
    ostatnio zaczynam rozbudowywać swój zestaw o CPL ND4 oraz połówki ND4 niebieski i tabaczkowy
    zaczynam rzeźbę w kadrach

    zastanawia mnie kilka rzeczy
    czy szary ND4 nie powinien być kwadratowy żeby nie wystawał poza osłonę i nie łapał niepotrzebnego światła

    do matryc apsc chyba będą bardziej przydawać się z ostrym przejściem między przeźroczystym a kolorem

    Filtry są prostokątne z tego względu, że żadko kiedy ustawia się linię horyzontu centralnie na środku kadru i taka ich konstrukcja pozwala nam przesunąć go w górę lub w dół bez ryzyka wejścia końcówki filtra w kadr.
    Do uchwytów możesz dokupić osłony p. słoneczne.
    Ja zrezygnowałbym z kolorowych filtrów bo kolor można dodać na kompie. Lepiej chyba kupić kilka filtrów połówkowych szarych o różnych gęstościach.

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie Canon 400d i ujemne temperatury
    19.04.2007, 10:37

    Dokładnie o jakie temperatury chodzi?? Producent teoretycznie podaje minimalną temperaturę pracy w okolicach 0 stopni C. Natomiast znajdujemy się w klimacie gdzie mamy dość często poniżej zera. Aparat nadal działa ale... zmniejsza się jego wydajność, może się zawieszać, i oczywiście bateria trzyma o wiele mniej niż w temp. plusowych. Ponadto po przejściu z zimnego do ciepłego pomieszczenia osadza się na sprzęcie para wodna która jest zabujcza dla aparatu. Ja używałem aparatu cyfrowego przy -15 i działał (ale nie canona 400D tylko minelote:).
    Pozdrawiam

    Widzę, że Piotr mnie ubiegł :)Grzegorz Nabiałczyk edytował(a) ten post dnia 19.04.07 o godzinie 10:39

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie Skaner?
    17.04.2007, 09:16

    nikon coolscan V ED

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie Marumi CPL DHG 67mm
    4.04.2007, 23:11

    chmm no tak ale weź Sławku pod uwagę fakt, że wkręcając połówkę na obiektyw przejście masz zawsze w połowie obiektywu. Natomiast teroria mówi, że nie dzielimy kadru horyzontem na pół. W systemie Cokina ustawiasz sobie przejście pomiędzy jasnym a ciemnym obszarem tak jak Ty chcesz a nie jak sobie wykonał to producent. To sprawia że ten system jest o wiele fajniejszy od filtrów klasycznych. Natomiast masz rację JEST TO UPIERDLIWE :)

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie jakiego sprzętu używacie?
    4.04.2007, 21:11

    Jarek B.:



    hmmm dziwnie bo mam swoja D7D 2 lata, kilka upadkow, wylamane kilka elementow, i chodzi bez ani jednego problemu, silniczek AF tak szarpie ze wylecialy mi zeby w obiektywie no ale to raczej wina obiektywu bo inne chadza dobrze.
    Eksploatacja glownie w fotografi gorskiej i lesnej wiec wilgosc niskie lub wysokie temeratury i zadnych problemow nie mam.


    To masz szczęście!!! I zazdroszczę Ci bezawaryjności!!! ale TFU TFU coby urok na nią nie padł ;)
    Sprzedałem kilka tych aparatów i niestety część z nich miała te wady o których mówiłem.

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie Marumi CPL DHG 67mm
    4.04.2007, 20:54

    A czy nie lepiej jest kupić filtry cokin?? kupujesz oprawkę pierścień i filtr i stosujesz do każdego obiektywu jaki będzie w twoim posiadaniu. Wymieniasz tylko pierścienie a filtry stosujesz dalej. Do takiej średnicy filtra to musiałbyś kupić system "P" i możesz potem nakładać polary (oczywiście do systemu cokin) filtry połówkowe i wszelakie inne cuda. Jeden wydatek i pasi do wszystkiego a taki marumi jak kupisz to tylko do szkiełka o danej średnicy pasi, kiedyś zmienisz szkło i jeśli zmieni się średnica gwintu to i filtr będziesz musiał wymienić. Natomias cokin wymienisz pierścień (koszt do 50zł)i dalej masz zestaw filtrów.

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie jakiego sprzętu używacie?
    4.04.2007, 14:41

    Jarek B.:

    Konica minolta dynax 7D - strasznie zawodny sprzęt :(

    sprecyzuj dokladniej prosze :)


    ano zawodna jędza jak sialala :( Ten korpus ma to do siebie, że występuje w nim tzw. error 58 czyli coś nie tak z elektroniką i migawką, AF ma częstą dolegliwość w postaci BF i FF i wiele dupereli mniej lub bardziej istotnych. Moja bestja już 2 razy leżała na stole operacyjnym w bremen a teraz jak gwarancji niet kolejny raz się szykuje :( Tym razem są to : napęd AF się wiesza ale to pikuś najgorsze jest to że spust migawki zaczyna nawalać!!! Dodam jeszcze, że nie jest to mój pierwszy 7D pierwszą sztukę wymieniono mi bo coś się w niej tak porobiło, że dali mi nową. Niestety nie tylko ja mam takie problemy. Jak na dynaxie 9 mogłem polegać zawsze i wszędzie tak na tym ustrojstwie nie. I zawsze gdy mam coś poważniejszego do robienia mam ze soba d9 tak na wszelki wypadek. :((

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie jakiego sprzętu używacie?
    4.04.2007, 13:49

    Witam
    Należę do mniejszości bo używam minolty:
    Minolta dynax 9 -świetny aparat
    Konica minolta dynax 7D - strasznie zawodny sprzęt :(
    obiektywy KM 17-35mm f2,8-4; tokina 28-70 pro SV f2,8; tamron 90mm macro 1:1 f2,8; minolta 80-200 APO G f2,8 statyw Mn 190 i monopod 680. Jakieś błyskawice też są ;)Grzegorz Nabiałczyk edytował(a) ten post dnia 04.04.07 o godzinie 13:49

  • Grzegorz Nabiałczyk
    Wpis na grupie Fotografia w temacie Marumi CPL DHG 67mm
    4.04.2007, 13:13

    Witam
    Pytanie do jakiego to obiektywu chcesz założyć??
    Ja osobiscie jestem zwolennikiem wywalania wszelkich filtrów bo pogorszą one właściwości obiektywu. Dzieje sie tak wtedy gdy wwalimy jakieś "cuś" przed płaszczyznę główną obiektywu. Jeśli już naprawdę chcesz mieć jakiś filtr to polecałbym filtry firmy BW ale to spory wydatek bądź system firmy cokin.Grzegorz Nabiałczyk edytował(a) ten post dnia 04.04.07 o godzinie 20:55

Dołącz do GoldenLine

Oferty pracy

Sprawdź aktualne oferty pracy

Aplikuj w łatwy sposób

Aplikuj jednym kliknięciem

Wyślij zaproszenie do