Umiejętności
Coaching
Microsoft Excel
Microsoft Office
Microsoft Word
Networking
Negocjacje
Prowadzenie szkoleń
rekrutacja
Zarządzanie zespołem
Planowanie strategiczne
Szkolenia pracowników
Sprzedaż
Analiza finansowa
Sprzedaż bezpośrednia
Analiza biznesowa
negocjacje handlowe
Zarządzanie
Analiza rynku
Fundusze inwesytycyjne
Bazy danych
Zarządzanie Sprzedażą
biznes plan
Prawo jazdy kat B
Tworzenie planów i budżetów oraz kontrola ich wykonania
Umiejętności analityczne
tworzenie bazy potencjalnych klientów,
fundusze unijne
Projekty unijne
Coaching managerski
Szkolenia produktowe
Prezentacje handlowe
Techniki sprzedaży i negocjacji
prowadzenie szkoleń i warsztatów
logistyka magazynowa
tworzenie raportów i analiz
rozmowy rekrutacyjne
Coaching sprzedażowy
Inwentaryzacja stanów magazynowych
Coaching i motywacja
sprzedaż hurtowa i detaliczna
Zarządzanie zapasami magazynowymi
budowanie bazy klientów
plan sprzedaży
Języki
polski
ojczysty
angielski
dobry
rosyjski
dobry
niemiecki
podstawowy
włoski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Kierownik Handlowy – kontrakt menadżerski
„NIKOS Sp. z o.o.” Sp. K.
Zakres odpowiedzialności:
• Organizacja sprzedaży suplementów dla zwierząt na rynku polskim i za granicą,
• Planowanie i egzekwowanie planów sprzedaży,
• Odpowiedzialność za koszty i wynik finansowy działu sprzedaży,
Zakres obowiązków:
• Pozyskiwanie nowych i obsługa dotychczasowych klientów hurtowych
i sieciowych,
• Pozyskanie kluczowych partnerów (hurtownie, kliniki weterynaryjne) i udrożnienie kanału sprzedaży przez weterynarzy,
• Nawiązywanie kontaktów handlowych z partnerami zagranicznymi,
• Koordynacja działań zespołu sprzedaży, menadżera produktu i koordynatora ds. mediów społecznościowych,
• Wysyłka ofert handlowych do klientów hurtowych i sieciowych,
• Rozpatrywanie reklamacji, korygowanie błędów i usprawnianie systemu dystrybucji,
• Reprezentowanie firmy na zewnątrz (targi, szkolenia, prezentacje, zawody sportowe, wystawy branżowe),
Osiągnięcia:
• Wzrost sprzedaży firmy o 35% w ciągu pół roku,
• Uporządkowanie zasad sprzedaży do różnych kanałów dystrybucji – hurt, sieci handlowe, detal, sprzedaż internetowa,
• Ujednolicenie cenników, baz danych i wzorów ofert handlowych.
• Znaczne przyspieszenie i uproszczenie procesu sprzedaży od zamówienia do wysyłki towaru,
• Obniżenie kosztów funkcjonowania działu poprzez obniżenie ilości reklamacji
o ponad 70%
• Organizacja sprzedaży suplementów dla zwierząt na rynku polskim i za granicą,
• Planowanie i egzekwowanie planów sprzedaży,
• Odpowiedzialność za koszty i wynik finansowy działu sprzedaży,
Zakres obowiązków:
• Pozyskiwanie nowych i obsługa dotychczasowych klientów hurtowych
i sieciowych,
• Pozyskanie kluczowych partnerów (hurtownie, kliniki weterynaryjne) i udrożnienie kanału sprzedaży przez weterynarzy,
• Nawiązywanie kontaktów handlowych z partnerami zagranicznymi,
• Koordynacja działań zespołu sprzedaży, menadżera produktu i koordynatora ds. mediów społecznościowych,
• Wysyłka ofert handlowych do klientów hurtowych i sieciowych,
• Rozpatrywanie reklamacji, korygowanie błędów i usprawnianie systemu dystrybucji,
• Reprezentowanie firmy na zewnątrz (targi, szkolenia, prezentacje, zawody sportowe, wystawy branżowe),
Osiągnięcia:
• Wzrost sprzedaży firmy o 35% w ciągu pół roku,
• Uporządkowanie zasad sprzedaży do różnych kanałów dystrybucji – hurt, sieci handlowe, detal, sprzedaż internetowa,
• Ujednolicenie cenników, baz danych i wzorów ofert handlowych.
• Znaczne przyspieszenie i uproszczenie procesu sprzedaży od zamówienia do wysyłki towaru,
• Obniżenie kosztów funkcjonowania działu poprzez obniżenie ilości reklamacji
o ponad 70%
Kierownik działu handlowego
BLYCOLIN Textile Services Sp. z o.o.
Zakres odpowiedzialności:
• Odpowiedzialność za wyniki sprzedaży,
Zakres obowiązków:
• Wyznaczanie planów sprzedaży w rozbiciu na poszczególne regiony,
• Nadzorowanie pracy 5 kierowników regionalnych na terenie całego kraju,
• Rozliczanie i ocena okresowa zespołu handlowego,
Osiągnięcia:
• Opracowanie kompleksowej bazy hoteli na terenie całego kraju.
• Odpowiedzialność za wyniki sprzedaży,
Zakres obowiązków:
• Wyznaczanie planów sprzedaży w rozbiciu na poszczególne regiony,
• Nadzorowanie pracy 5 kierowników regionalnych na terenie całego kraju,
• Rozliczanie i ocena okresowa zespołu handlowego,
Osiągnięcia:
• Opracowanie kompleksowej bazy hoteli na terenie całego kraju.
Kierownik Zespołu Sprzedaży – umowa agencyjna
Zakres odpowiedzialności:
• Odpowiedzialność za wyniki sprzedaży,
• Rekrutacja i szkolenie współpracowników,
Zakres obowiązków:
• Budowa zespołu handlowego, rekrutacja, szkolenie, planowanie, egzekwowanie planów,
• Sprzedaż produktów finansowych klientom indywidualnym,
• Organizacja i prowadzenie konferencji finansowych i forów przedsiębiorczości
w celu budowania świadomości planowania finansowego,
• Organizacja i prowadzenie szkoleń wewnętrznych, produktowych, sprzedażowych i motywacyjnych,
• Organizacja i prowadzenie warsztatów handlowych dla współpracowników,
• Nawiązywanie współpracy z firmami pośrednictwa finansowego w celu poszerzenia oferty handlowej,
• Doradztwo w zakresie planowania finansowego, doboru produktów inwestycyjnych,
• Doradztwo gospodarcze, opracowania analityczne i strategiczne, biznesplany do celów kredytowych, pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej.
Osiągnięcia:
• Zbudowanie od podstaw 32 osobowego zespołu sprzedaży produktów finansowych,
• Wygenerowanie wzrostu sprzedaży w ciągu pierwszych dwóch lat o ponad 200%,
• Stworzenie warunków do rozwoju i podnoszenia kompetencji dla podległego zespołu poprzez prowadzenie szkoleń handlowych, produktowych, motywacyjnych oraz coaching,
• Dzielenie się dobrymi praktykami handlowymi i umiejętnościami budowania długotrwałych relacji,
• Nawiązanie współpracy z agencjami i firmami pośrednictwa finansowego (Novision, Wealth Solutions, New World Alternative Inwestment, Bank Ziemi, Fox Estate),
• Pozyskiwanie dotacji z Unii Europejskiej dla przedsiębiorstw.
• Odpowiedzialność za wyniki sprzedaży,
• Rekrutacja i szkolenie współpracowników,
Zakres obowiązków:
• Budowa zespołu handlowego, rekrutacja, szkolenie, planowanie, egzekwowanie planów,
• Sprzedaż produktów finansowych klientom indywidualnym,
• Organizacja i prowadzenie konferencji finansowych i forów przedsiębiorczości
w celu budowania świadomości planowania finansowego,
• Organizacja i prowadzenie szkoleń wewnętrznych, produktowych, sprzedażowych i motywacyjnych,
• Organizacja i prowadzenie warsztatów handlowych dla współpracowników,
• Nawiązywanie współpracy z firmami pośrednictwa finansowego w celu poszerzenia oferty handlowej,
• Doradztwo w zakresie planowania finansowego, doboru produktów inwestycyjnych,
• Doradztwo gospodarcze, opracowania analityczne i strategiczne, biznesplany do celów kredytowych, pozyskiwanie środków z Unii Europejskiej.
Osiągnięcia:
• Zbudowanie od podstaw 32 osobowego zespołu sprzedaży produktów finansowych,
• Wygenerowanie wzrostu sprzedaży w ciągu pierwszych dwóch lat o ponad 200%,
• Stworzenie warunków do rozwoju i podnoszenia kompetencji dla podległego zespołu poprzez prowadzenie szkoleń handlowych, produktowych, motywacyjnych oraz coaching,
• Dzielenie się dobrymi praktykami handlowymi i umiejętnościami budowania długotrwałych relacji,
• Nawiązanie współpracy z agencjami i firmami pośrednictwa finansowego (Novision, Wealth Solutions, New World Alternative Inwestment, Bank Ziemi, Fox Estate),
• Pozyskiwanie dotacji z Unii Europejskiej dla przedsiębiorstw.
Przedstawiciel Handlowy ds. sektora publicznego
Zakres obowiązków:
• obsługa przetargów na dostawę sprzętu komputerowego i oprogramowania,
• koordynacja tworzenia dokumentacji przetargowej,
• pozyskiwanie i obsługa klientów należących do sektora publicznego,
• współpraca przy organizacji wdrożeń systemów informatycznych,
• reprezentowanie firmy w kontaktach z klientami.
Osiągnięcia:
• opracowanie kompletnej bazy danych projektów unijnych które dostały dofinansowanie na inwestycje IT pod kątem przyszłych inwestycji w sprzęt
i oprogramowanie.
• obsługa przetargów na dostawę sprzętu komputerowego i oprogramowania,
• koordynacja tworzenia dokumentacji przetargowej,
• pozyskiwanie i obsługa klientów należących do sektora publicznego,
• współpraca przy organizacji wdrożeń systemów informatycznych,
• reprezentowanie firmy w kontaktach z klientami.
Osiągnięcia:
• opracowanie kompletnej bazy danych projektów unijnych które dostały dofinansowanie na inwestycje IT pod kątem przyszłych inwestycji w sprzęt
i oprogramowanie.
Współprowadzący działalność gospodarczą
Instytut Doradztwa Europejskiego - Innowacja
Zakres odpowiedzialności:
• Akwizycja usług doradczych firmy,
• Pozyskiwanie dotacji z Unii Europejskiej dla przedsiębiorstw i jednostek publicznych,
Zakres obowiązków:
• Pozyskiwanie zleceń na wnioski unijne, biznes plany, studia wykonalności i inne usługi,
• Negocjowanie umów z klientami,
• Organizacja pracy zespołu i koordynacja realizacji projektów,
• Nadzorowanie wykonania zleceń przez pracowników i współpracowników firmy,
• Uczestnictwo we wdrożeniu Wieloletnich Planów Inwestycyjnych i Planów Rozwoju Lokalnego w gminach,
• Samodzielne sporządzanie prognoz budżetów dla jednostek samorządu terytorialnego, i prezentacja wyników wraz ze szczegółowym uzasadnieniem,
• Prowadzenie sesji strategicznych,
• Nadzorowanie sporządzania dokumentacji,
• Utrzymywanie stałych kontaktów z klientami i Instytucjami udzielającymi wsparcia np. MARR, ARiMR, Urząd Marszałkowski,
Osiągnięcia:
• Pozyskanie i realizacja ponad 20 zleceń na wnioski, unijne, biznesplany, Plany Rozwoju Lokalnego i studia wykonalności na kwotę pow. 11 tys. zł netto średnio-miesięcznie,
• Opracowanie kompleksowego zestawu arkuszy kalkulacyjnych do obsługi Wieloletniego Planowania Inwestycyjnego w jednostkach samorządu terytorialnego,
• Udoskonalenie zestawu arkuszy kalkulacyjnych służących do opracowania prognozy budżetowej w układzie zadaniowym dla jednostek samorządu terytorialnego.
• Akwizycja usług doradczych firmy,
• Pozyskiwanie dotacji z Unii Europejskiej dla przedsiębiorstw i jednostek publicznych,
Zakres obowiązków:
• Pozyskiwanie zleceń na wnioski unijne, biznes plany, studia wykonalności i inne usługi,
• Negocjowanie umów z klientami,
• Organizacja pracy zespołu i koordynacja realizacji projektów,
• Nadzorowanie wykonania zleceń przez pracowników i współpracowników firmy,
• Uczestnictwo we wdrożeniu Wieloletnich Planów Inwestycyjnych i Planów Rozwoju Lokalnego w gminach,
• Samodzielne sporządzanie prognoz budżetów dla jednostek samorządu terytorialnego, i prezentacja wyników wraz ze szczegółowym uzasadnieniem,
• Prowadzenie sesji strategicznych,
• Nadzorowanie sporządzania dokumentacji,
• Utrzymywanie stałych kontaktów z klientami i Instytucjami udzielającymi wsparcia np. MARR, ARiMR, Urząd Marszałkowski,
Osiągnięcia:
• Pozyskanie i realizacja ponad 20 zleceń na wnioski, unijne, biznesplany, Plany Rozwoju Lokalnego i studia wykonalności na kwotę pow. 11 tys. zł netto średnio-miesięcznie,
• Opracowanie kompleksowego zestawu arkuszy kalkulacyjnych do obsługi Wieloletniego Planowania Inwestycyjnego w jednostkach samorządu terytorialnego,
• Udoskonalenie zestawu arkuszy kalkulacyjnych służących do opracowania prognozy budżetowej w układzie zadaniowym dla jednostek samorządu terytorialnego.
Dyrektor regionalny
Zakres odpowiedzialności:
• Odpowiedzialność za wyniki sprzedaży oddziału,
• Odpowiedzialność za wybrane elementy marketingu,
• Planowanie i egzekwowanie planów sprzedaży,
• Organizacja pracy oddziału handlowego i magazynu,
• Windykacja przeterminowanych należności handlowych,
Zakres obowiązków:
• Kierowanie oddziałem handlowym,
• Nadzorowanie pracy handlowców na terenie Polski południowo-wschodniej,
• Nadzorowanie pracy magazynu oddziału w Krakowie,
• Organizacja wysyłek towarów na wyznaczonych trasach,
• Pozyskiwanie nowych partnerów handlowych i negocjacje warunków współpracy,
• Bieżąca analiza rynku i wnioskowanie do działu zakupów,
• Wprowadzanie nowych produktów do sprzedaży zgodnie z zapotrzebowaniem rynku,
• Analiza działań konkurencji,
• Przygotowanie i nadzorowanie akcji promocyjnych na terenie całego kraju,
• Udział w targach i wystawach branżowych,
• Koordynacja przepływu informacji między oddziałami,
• Nadzorowanie gospodarki magazynowej i logistyki firmy,
• Rozmowy i negocjacje handlowe z sieciami handlowymi i kluczowymi klientami firmy,
• Prowadzenie korespondencji handlowej z Siecią Dyskontową PLUS,
• Nadzór nad windykacją należności,
Osiągnięcia:
• Wdrożenie indeksacji towarów handlowych, dzięki czemu w prosty i szybki sposób można planować zakupy towarów, przesunięcia magazynowe i unikać strat wynikających z przeterminowania produktów,
• Wdrożenie jednolitego systemu planowania i raportowania sprzedaży, dzięki czemu przyczyniłem się do wzrostu sprzedaży o ponad 70 %.
• Odpowiedzialność za wyniki sprzedaży oddziału,
• Odpowiedzialność za wybrane elementy marketingu,
• Planowanie i egzekwowanie planów sprzedaży,
• Organizacja pracy oddziału handlowego i magazynu,
• Windykacja przeterminowanych należności handlowych,
Zakres obowiązków:
• Kierowanie oddziałem handlowym,
• Nadzorowanie pracy handlowców na terenie Polski południowo-wschodniej,
• Nadzorowanie pracy magazynu oddziału w Krakowie,
• Organizacja wysyłek towarów na wyznaczonych trasach,
• Pozyskiwanie nowych partnerów handlowych i negocjacje warunków współpracy,
• Bieżąca analiza rynku i wnioskowanie do działu zakupów,
• Wprowadzanie nowych produktów do sprzedaży zgodnie z zapotrzebowaniem rynku,
• Analiza działań konkurencji,
• Przygotowanie i nadzorowanie akcji promocyjnych na terenie całego kraju,
• Udział w targach i wystawach branżowych,
• Koordynacja przepływu informacji między oddziałami,
• Nadzorowanie gospodarki magazynowej i logistyki firmy,
• Rozmowy i negocjacje handlowe z sieciami handlowymi i kluczowymi klientami firmy,
• Prowadzenie korespondencji handlowej z Siecią Dyskontową PLUS,
• Nadzór nad windykacją należności,
Osiągnięcia:
• Wdrożenie indeksacji towarów handlowych, dzięki czemu w prosty i szybki sposób można planować zakupy towarów, przesunięcia magazynowe i unikać strat wynikających z przeterminowania produktów,
• Wdrożenie jednolitego systemu planowania i raportowania sprzedaży, dzięki czemu przyczyniłem się do wzrostu sprzedaży o ponad 70 %.
Szkolenia i kursy
• Program Rozwoju Best You – kurs samodyscypliny, Damian Redmer 2016 - 2017
• Mini Kurs Efektywnej Nauki – Dorota Filipiuk 2017
• SWITCH – kurs niegasnącej motywacji, Damian Redmer 2016
• Kody Umysłu – kurs poprawy koncentracji, Damian Redmer 2016
• Easy Work System – kurs efektywnej organizacji pracy, Damian Redmer 2016
• Kreator Nawyków – kurs efektywności osobistej, Damian Redmer 2015
• 21-dniowy Program Osobistej Transformacji, RO-PARTNERS 2014
• Biblia o finansach – Kurs liderów, Edukacja Finansowej CROWN 2009 - 2010
• Osiąganie równowagi w życiu, Brian Tracy 2009
• Podróż Bohatera – szkolenie motywacyjne, Mariusz Szuba 2008
• Sztuka Zarządzania Sprzedażą, Brian Tracy 2008
• Droga do Sukcesu – szkolenie motywacyjne, Brian Tracy 2007
• Łącznie odbytych ponad 200 szkoleń, produktowych, motywacyjnych, menadżerskich, negocjacji, warsztatów sprzedażowych, kursów internetowych
• Mini Kurs Efektywnej Nauki – Dorota Filipiuk 2017
• SWITCH – kurs niegasnącej motywacji, Damian Redmer 2016
• Kody Umysłu – kurs poprawy koncentracji, Damian Redmer 2016
• Easy Work System – kurs efektywnej organizacji pracy, Damian Redmer 2016
• Kreator Nawyków – kurs efektywności osobistej, Damian Redmer 2015
• 21-dniowy Program Osobistej Transformacji, RO-PARTNERS 2014
• Biblia o finansach – Kurs liderów, Edukacja Finansowej CROWN 2009 - 2010
• Osiąganie równowagi w życiu, Brian Tracy 2009
• Podróż Bohatera – szkolenie motywacyjne, Mariusz Szuba 2008
• Sztuka Zarządzania Sprzedażą, Brian Tracy 2008
• Droga do Sukcesu – szkolenie motywacyjne, Brian Tracy 2007
• Łącznie odbytych ponad 200 szkoleń, produktowych, motywacyjnych, menadżerskich, negocjacji, warsztatów sprzedażowych, kursów internetowych
Edukacja
Specjalizacje
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Sprzedaż - FMCG
Zarządzanie sprzedażą - FMCG
Zainteresowania
Sport - czynnie, turystyka górska i rowerowa, gotowanie, finanse osobiste, psychologia biznesu, informatyka, teatr, muzyka
Organizacje
Stowarzyszenie Edukacja Finansowa CROWN
Inne
DODATKOWE DOŚWIADCZENIA:
• Prowadzenie zajęć ze studentami I roku studiów dziennych i zaocznych UJ
z przedmiotu „Podstawy Zarządzania” na kierunkach: Zarządzanie w kulturze, Zarządzanie w administracji publicznej, Zarządzanie turystyką
Kraków, Zakopane 1998/1999 - 2000/2001
• Prowadzenie zajęć ze studentami II roku studiów dziennych i zaocznych UJ
z przedmiotu „Zarządzanie Strategiczne” na kierunkach Zarządzanie w kulturze, Zarządzanie w administracji publicznej, Zarządzanie w oświacie
Kraków 1998/1999 - 2000/2001
• Udział w opracowaniu strategii rozwoju gmin: Stąporków i Gostyń (analiza budżetów z lat poprzednich), opracowaniu Planów Rozwoju Lokalnego gmin: Czechowice-Dziedzice, Uście Gorlickie, Jodłownik (prowadzenie sesji strategicznych oraz udział w opracowaniu dokumentów), wdrożeniu wieloletnich planów inwestycyjnych w gminach: Łapsze Niżne, Opatów, Czorsztyn, Sanok
i w powiecie Wałeckim (prognoza dochodów i wydatków na najbliższe 5 lat) oraz wdrożeniu budżetu zadaniowego w gminie Sitkówka Nowiny, Podegrodzie, Czorsztyn, Wieliczka, Krosno (prognoza dochodów i wydatków).
• Prowadzenie szkoleń z zakresu: podstaw informatyki, zastosowań informatyki
w zarządzaniu gminą, pozyskiwania grantów, podstaw baz danych, zastosowania programu MS Excel w biznesie, szkolenia handlowe, podstawy negocjacji jako szkoleniowiec firm: Wydawnictwo Prawnicze LEX Sp. z o.o., Ośrodek Doradczo Szkoleniowy PROFI-EXPERT, Instytut Doradztwa Europejskiego - Innowacja
• Prowadzenie zajęć ze studentami I roku studiów dziennych i zaocznych UJ
z przedmiotu „Podstawy Zarządzania” na kierunkach: Zarządzanie w kulturze, Zarządzanie w administracji publicznej, Zarządzanie turystyką
Kraków, Zakopane 1998/1999 - 2000/2001
• Prowadzenie zajęć ze studentami II roku studiów dziennych i zaocznych UJ
z przedmiotu „Zarządzanie Strategiczne” na kierunkach Zarządzanie w kulturze, Zarządzanie w administracji publicznej, Zarządzanie w oświacie
Kraków 1998/1999 - 2000/2001
• Udział w opracowaniu strategii rozwoju gmin: Stąporków i Gostyń (analiza budżetów z lat poprzednich), opracowaniu Planów Rozwoju Lokalnego gmin: Czechowice-Dziedzice, Uście Gorlickie, Jodłownik (prowadzenie sesji strategicznych oraz udział w opracowaniu dokumentów), wdrożeniu wieloletnich planów inwestycyjnych w gminach: Łapsze Niżne, Opatów, Czorsztyn, Sanok
i w powiecie Wałeckim (prognoza dochodów i wydatków na najbliższe 5 lat) oraz wdrożeniu budżetu zadaniowego w gminie Sitkówka Nowiny, Podegrodzie, Czorsztyn, Wieliczka, Krosno (prognoza dochodów i wydatków).
• Prowadzenie szkoleń z zakresu: podstaw informatyki, zastosowań informatyki
w zarządzaniu gminą, pozyskiwania grantów, podstaw baz danych, zastosowania programu MS Excel w biznesie, szkolenia handlowe, podstawy negocjacji jako szkoleniowiec firm: Wydawnictwo Prawnicze LEX Sp. z o.o., Ośrodek Doradczo Szkoleniowy PROFI-EXPERT, Instytut Doradztwa Europejskiego - Innowacja
Grupy
UEK
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, założony w 1925 roku, to jedna z najlepszych państwowych uczelni ekonomicznych w Polsce, a jednocześnie największa uczelnia ekonomiczna w Europie Środkowej.
A jak zarobić pierwszy milion.
Jeśli jesteś osobą, która chce zarabiać w milionach, lub już tak zarabia to jest to grupa dla ciebie :)
ALIENACJA RODZICIELSKA
Przemoc emocjonalna wobec dziecka prowadząca do powstania jego zaburzeń w relacji co najmniej jednym z jego prawidłowo postępujących rodziców.
Anioły Pracy
Jesteśmy społecznością ludzi pomagających sobie nawzajem w znalezieniu pracy zgodnej z naszymi umiejętnościami, predyspozycjami (talentami) i indywidualnymi priorytetami.
Antymanipulacja
Grupa dla osób, które pragną dowiedzieć się w jaki sposób bronić się przed manipulacją.
Dla wszystkich tych, którzy postępują etycznie,
którzy nie manipulują innymi oraz nie chcą aby nimi manipulowa
Arena Biznesu
Grupa dla młodych i starszych :-) przedsiębiorców, którzy chcą w innowacyjny sposób promować swoją firmę.
Biblia... co mówi o
Co Biblia mówi o różnych kwestiach: małżeństwie, rodzinie, Bogu, aniołach, Jezusie, etc.