Temat: Koszty - 2 tyg

Jestem ciekawy czy możecie podać z własnych doświadczeń koszty na miejscu pobytu 2 tyg.
Plan jest taki 3-4 dni w jednym miejscu - wynająć skuter i zwiedzanie lokalne.
Wymagania noclegowe - czysto, klimatyzacja oraz łazienka.
Wyżywienie - nie mam nic przeciwko jedzeniu "na ulicy". Trzyma zapewne poziom Tajlandii.
Wiem, że 2 tyg. to raczej nie za długo ale jednak...
Dzięki.

Witam

byłam w tym roku we wietnamie przez 3 tygodnie... lod dostaliśmy w Quatar Airways za 2150 w dwie strony. Jadłam w różnych miejscach i na bogato i drogo... spaliśmy w hotelach dwie gwiazdki, z tym samym wymaganiem co Ty... przejechaliśmy cały Wietnam z Ha longiem włącznie... jeździliśmy i nocnymi busami i skuterem i prywantym autem z kierowcą na różne wycieczki... powiem tak południe Wietnamu do Hue za każde pieniądze raz jeszcze... a północ... gdyby nie Ha Long pewno dużo osób by rezygnowało z Hanoi :)... inni ludzie, inne żarcie inny klimat i atmosfera...
ale za te trzy tygodnie funu nie wydałam nawet razem z lotem 5 tys... odliczam moje fantazje na masaże, prezenty czy naciągnięcie na inne zabiegi ;)

Dzięki za odpowiedź.
Aktualnie ceny biletów poprzez Quatar to 3000 (koniec sierpnia)
plan 2 tyg:
Hanoi - Ha Long
Hue
Sajgon - Delta Mekkongu
Phu Quoc
loyt pomiędzy miastami wychodzą aktualnie za 550 (suma)
pzdr.

Temat: Koszty - 2 tyg

my lot wykupilismy w listopadzie 2012 na kwiecień 2013... promocje bywają... natomiast loty po Wietnamie trzeba uważać na przewoźnika... ufałabym tylko Vietanam Airlines... Jet star i VietJet lubią odwoływać loty lub bardzo mocno je opóźniać... z resztą same loty bardzo są zależne od burz... nie radzę ustawiać sobie lotów powrotnych lub innych połoczeń z malym buforem czasowym... może być cienko :)... my z Hanoi wracaliśmy do Sajgonu na powrót do Warszawy... z Hanoi była obsuwa z powodu burzy... dolecieliśmy na styk i to dzięki temu, że linie pięknie wszystko nam pomogły załatwić bez grosza opłat i w ostatniej chwili na lotnisku...

jak już będziecie Hue blisko do Hoi An - polecam... piękne miasteczko i blisko morza...

Hoi An też jest celem...
Dzięki za rady.
Ha Long z noclegiem na łodzi czy jedniowy wyjazd wystarczy?

Temat: Koszty - 2 tyg

co do Ha Longa... my planowaliśmy 2 noce na łodzi (polecam Luxury Imperial Cruise)... ale jest ale... do Twojego planowania wtrąca się pogoda i rząd wietnamski... otóż mogą Ci odwołać wycieczkę z noclegami na łodzi i zaproponować tylko jednodniową, no chyba, ze jesteście w czasie kiedy są wolne hotele to noc na CatBa lub w porcie w hotelu... gdy prognoza pokaże burze jest zakaz przebywania na łodziach i wszystkie muszą wrócić do portów i nikt nie może na nich przebywać... my trafiliśmy na burze i byliśmy w czasie dlugiego wietanmskiego weekendu... i zobaczyliśmy tylko piękną jaskinię i pływaliśmy pół dnia... nie mogli dac nic w zamian i wróciliśmy do Hanoi... wycieczki wykupujcie w Hanoi w razie takich akcji zwrot pieniędzy jest łatwiejszy... polecam ten akurat cruise bo goście solidni i fajni... Juanczy jakoś tak pilnował do ostatniej chwili by nam wszystko zwrócono (bo my kupiliśmy wszytsko w Sajgonie).... jak trafi Wam się pogoda to wyjazd super... i piękny... tak jak pisała, ... jedyne cudo, które ciągnie turystów na północ Wietanamu... po od Hue w dół jest najpiękniej, najfajniej, najfajniejsi ludzie, żarcie i klimat...
Marta C.

Marta C. Project Manager/Team
Leader, E_misja
Interactive 360

Temat: Koszty - 2 tyg

A moim zdaniem na północy też jest pięknie, choćby w SaPa! Przepiękne tarasy ryżowe, rewelacyjne widoki i górskie plemiona żyjące 'za ścianą'.
Delta Mekkongu jak dla mnie mało interesująca, ale warto samemu się przekonać :)
Hue i Hoi An koniecznie!
HaNoi tylko tranzytem ;)
Za to HaLong jest super - my załatwialiśmy przez SinhCafe w HaNoi (tylko trzeba uważać, żeby trafić do oryginalnego sinh, ba tej samej uliczce jest kilka podróbek ;)). Warto negocjować ceny! Na samo pytanie o rabat dostaliśmy 20% upustu, a na tym się nie skończyło :)

Udanej podróży!
Andrzej Cieszyński

Andrzej Cieszyński specjalista, Centrum
Techniki Okrętowej
S.A.

Temat: Koszty - 2 tyg

Bywam często w Wietnamie - uważam, że północ jest równie ciekawa co południe. Prawdą jest to, że różni się od południa (ludzie kuchnia klimat). Hotele w HaLong droższe niż w Hanoi i to powiedzmy nawet pięciokrotnie. Można znależć hoteliki w pobliży Bay Chai (plaża - ulica w Ha Long) za przyzwoitą cenę.
W Hanoi hotel od 8 do 35 $ całkiem przyzwoity. Oczywiście podaję ceny w standardzie turystycznym - czyli bez konstelacji gwiazdek ale kulturalnie czysto i miło.
Jestem w stanie przeżyć w wietnamie za 100$ tygodniowo żywiąc się w niezłych knajpkach i popijać piwko, kupić prezenty itp.
Moja uwaga jest generalnie taka - targujcie sie rodacy - to dla nich całkiem miły gest z waszej strony. Ceny pamiatek ciuszków itp są 100% wyższe niż faktycznie chcą zarobić. Dla osób pragnących kupić coś fajnego na pamiątkę - proponuję halę targową w Hong Gai - po drugiej stronie mostu od HaLong. Kupujcie perły i jedwabie ).
O godzinie 8 rano wypływają dzonki z przystani i 8$ kosztował bilet na całodzinną wyprawę (z wyżywieniem). Nocować proponuję na londzie i pyszne rybne restauracyjki w Bay Chai (ha Long). W 2006 roku 45 lot śmigłowcem nad zatoką kosztował 45$,
Jako ciekawostka podpowiem wam, że jedzenie tradycyjnych restauracjach kupuje sie na stół - a my europejczycy kupujemy każdy dla siebie - dlatego oni ograniczają porcje, Kupując na stół wydamy tyle samo co za danie dla jednej osoby a naje się czterech ludzi.
Życzę powodzenia w eksploracji pięknego i jeszcze nie zdeptanego przez turystów Wietnamu.
Polecam się - jeśli jeszcze mogę w czymś pomóc. najlepiej maila prosze przysłąć.

Temat: Koszty - 2 tyg

no własnie mi zabrakło więcej HaLonga przez burze więc dlatego za wrażenia południe bardziej mnie ciągnie... byłam dwa razy i chciałabym jeszcze :)

Temat: Koszty - 2 tyg

Plan na teraz jest taki:

Ho Chi Minh City (SGN) - Kuala Lumpur (KUL)
Kuala Lumpur (KUL)- Hanoi (HAN) - (HaLong)
Hanoi (HAN) - Phu Quoc (PQC)
Phu Quoc (PQC) - Ho Chi Minh City (SGN)

Kuala Lumpur zastąpił Da Nang (Hue oraz Hoi An)...

Jednak czy warto....?
Marta Łabas

Marta Łabas opiekun marki

Temat: Koszty - 2 tyg

Wietnam jest tak piękny, ciekawy i zaskakujący ze te 2 tyg to nie jest wcale za dużo czasu a jeszcze Kuala Lumpur.....wg mnie szkoda tracić czasu na taki misz masz zamiast Kuala polecam SAPE - przecudowna

Temat: Koszty - 2 tyg

jeśli jesteś typem, który lubi tylko powiedzieć "byłem w Wietanmie, Malezji etc" to jak najbardziej... ale jest różnica w byciu a zobaczeniu i docenieniu całego piękna... Hanoi/Ha Long /HChM to nie jest cały Wietanm... to główne miasta i kawałek pięknej natury... takim lataniem wychodzi Ci straszny chaos i pominiety cały środek Wietanamu, kupa czasu na lotniskach i przelotach... a Malezja i samo Kuala Lumpur... jak chcesz zaliczyć miasta Azji to i Singapur/Bangkok tam dołóż... ;) (żart)

ja byłam 3 tygonie w Wietnamie... przejechałam od HChN do Hue co dwa dni inne miejsca, inne widoki, zabytki, przyroda, żarcie... z Hue był lot na północ... i mi za mało... wciąż czuję niedosyt Ha Long (bo dzień to mało)... Hanoi jednak przesyt, bo 4 dni za dużo... a całe dwa tygodnie na południe malutko... zabrakło czasu na Dalat, na góry, więcej na plażę bym chciała... nie zaznasz pełnego Wietnamu leżąc na pięknej plazy w Phu Quoc, plynąc po Ha long i widząc wielkie dwa miasta ... to moje zdanie... nigdy nie byłam zwolennikiem powrotów wakacyjnych do tych samych krajów, miejsc... po Wietnamie zmieniam zdanie... byłam dwa razy... raz tylko wietnam i trasa na Kambodżę, drugi raz już opisywałam... nad trzecim już myślę :)...