Jarosław Waśkiewicz

Jarosław Waśkiewicz Biznesnafali.pl
Markajestkobieta.pl
Jaroslawwaskiewicz.c
om

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Kawa i jej jakość ma istotny wpływ na atmosferę pracy w biurze oraz na zewnętrzne relacje biznesowe z klientami firmy – wynika z badania TNS OBOP.


Obrazek


Z badania wynika, że w zdecydowanej większości firm (66%), ponad połowa pracowników pije kawę zaraz po przyjściu do biura. W 33% przedsiębiorstw zwyczaj ten dotyczy prawie wszystkich pracowników danej firmy, a tylko w co setnej firmie (1%) kawy na rozpoczęcie dnia pracy nie pije nikt lub prawie nikt. Na tej podstawie można wyciągnąć wniosek, że kultura picia kawy na stałe zagościła także w sferze zawodowej naszego życia.


Okazuje się, że nie bez znaczenia jest również jakość kawy w biurze. Respondenci pytani o ulubiony jej rodzaj ani razu nie wskazali kawy rozpuszczalnej czy sypanej. Możliwość korzystania z ekspresu do kawy wpływa więc bezpośrednio na lepszą atmosferę pracy i to zdaniem aż 65% respondentów. Według 63% ankietowanych możliwość wypicia filiżanki dobrej kawy wpływa także na poprawę warunków pracy w ogóle. Zarządzający firmą, którzy zauważyli taką relację, decydują się często na wydzielenie specjalnego miejsca na terenie biura, gdzie pracownicy mogą usiąść, napić się kawy i porozmawiać. Z badania wynika, że taką możliwość mają pracownicy aż 72% firm.

Możliwość korzystania z ekspresu do kawy przez pracowników wpływa na poprawę wizerunku firmy w ogóle i to zdaniem aż 68% rozmówców – wynika z badania TNS OBOP.

W trzech na pięć firm (59%) klienci są zawsze lub prawie zawsze częstowani kawą z ekspresu, a tylko w 4% firm nie ma takiego zwyczaju. Co istotne, zdecydowana większość badanych (81%) twierdzi, że częstowanie klientów kawą z ekspresu dobrej jakości, wpływa na polepszenie kontaktów i lepsze relacje, przy czym aż co czwarty respondent (25%) jest o tym zdecydowanie przekonany.

Badanie potwierdza, że dwie na pięć firm (40%) zdecydowało się na zakup ekspresu do kawy ze względu na aspekt socjalny - ponieważ chciało poprawić warunki pracy pracownikom, a 23% firm dokonało takiego zakupu pod wpływem oczekiwań klientów. Dla podobnego odsetka firm (20%) czynnikiem, który przyczynił się do nabycia ekspresu była chęć podążania za trendami i przekonanie, że w każdej nowoczesnej firmie jest ekspres.

Niezależnie od motywów, niemal wszyscy badani (94%) byli zdania, że decyzja o zakupie ekspresu do kawy była jak najbardziej słuszna.

Badanie telefoniczne CATI przeprowadzone przez TNS OBOP w dniach 8-22 września 2010 roku na próbie 300 polskich firm (200 posiadających ekspresy do kawy i 100 takich, które nie posiadają ekspresu do kawy) na zlecenie Nestlé Nespresso S.A.


A jak to wygląda w waszym przypadku, w waszych firmach?
Sypana, czy rozpuszczalna?
Jaką markę najbardziej lubicie?

I czy faktycznie...kawa ma wpływ na atmosferę w waszej firmie i relacje biznesowe?

konto usunięte

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Możliwość korzystania z ekspresu do kawy wpływa więc bezpośrednio na lepszą atmosferę pracy i to zdaniem aż 65% respondentów. Według 63% ankietowanych możliwość wypicia filiżanki dobrej kawy wpływa także na poprawę warunków pracy w ogóle.

Kawa faktycznie może być swego rodzaju papierkiem lakmusowym.

Jednak moim zdaniem współzależność kawy i atmosfery w firmie wygląda nieco inaczej: to nie dobra kawa wpływa na poprawę atmosfery i relacji w firmie. Dobra kawa jest OZNAKĄ dobrej atmosfery w firmie.

Kawa i ekspres to koszty. Jednym słowem, jeśli pracodawca oszczędza na kawie, prawdopodobnie oszczędza też na wszystkim co wpływa na dobrą atmosferę w biurze (wyposażenie biura, imprezy integracyjne itp).

Sam ekspres, choć zapewne zostanie ciepło przyjęty przez pracowników, raczej nie wpłynie w większym stopniu na atmosferę. Cóż po ekspresie, jeśli w firmie panują lodowate stosunki między zarządem a pracownikami?Piotr C. edytował(a) ten post dnia 20.10.10 o godzinie 10:10
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Dyrektor Obszaru
Detalicznego - ING
Bank Śląski S.A.

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Oczywista oczywistość, ze owa kawa to super sprawa - nie czuje ze rymuje :). Otóz u mnie w oddziale od początku mojej dzialalności stoi ekspres cisnieniowy, ktory mieli ziarna kawy i taka świeżą kawkę proponujemy klientom. To jest kapitalna sprawa, wzmaga profesjonalizm, poważne podejście a poza tym to doskonałe narzędzie sprzedażowe. Dodatkowo jak wchodzi się do oddziału pachnie delikatnie takim miłym, kawowym aromatem i jest w tym jakaś "magia", tak sadzę. Poza tym podajemy ta kawę w firmowych filiżankach, co wzmaga cały efekt - bardzo polecam, gdyż testuje to od 2 lat i to jest super sprawa.... Piją ją klienci, kontrahenci, moi pracusie (na dobry początek dnia) no i oczywiście ja :).Arkadiusz Błoszyk edytował(a) ten post dnia 20.10.10 o godzinie 21:42

konto usunięte

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Arkadiusz Błoszyk:
Piją ją klienci, kontrahenci, moi pracusie (na dobry początek dnia) no i oczywiście ja :).

Ja tam w ING żadnej kawy nigdy nie dostałem (w przeciwieństwie do innych banków). Z drugiej strony to i tak nie wpłynęłoby w żaden sposób na moją wyrobioną przez lata, negatywną opinię na temat jakości Waszych usług.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 21.10.10 o godzinie 09:49
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Dyrektor Obszaru
Detalicznego - ING
Bank Śląski S.A.

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Napisałem - "w moim oddziale" :). Nie napisałem, że we wszystkich oddziałach ING. Poza tym nie to było tematem przewodnim wątku, tylko kawa jako budowanie atmosfery i relacji....

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

u mnie natomiast -super panuje atmosfera, współpraca b.dobrze się mniędzy nami układa ALE jest pewne ALe.......

konto usunięte

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Arkadiusz Błoszyk:
Poza tym nie to było tematem przewodnim wątku, tylko kawa jako budowanie atmosfery i relacji....

A czyż nie o relacji pisałem? W tym przypadku jest to relacja ja, czyli klient - bank (i nie chodzi tu o bankowość detaliczną). W ING zawsze czuję się jak petent. Nie sądzę jednak by kawa cokolwiek tu zmieniła.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 21.10.10 o godzinie 10:40

konto usunięte

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Piotr C.:

Sam ekspres, choć zapewne zostanie ciepło przyjęty przez pracowników, raczej nie wpłynie w większym stopniu na atmosferę. Cóż po ekspresie, jeśli w firmie panują lodowate stosunki między zarządem a pracownikami?

No jezeli ekspress bedzie serwował lodowatą (nie mylic z ice coffee) kawę, to pewnie nie.
Ale dobre, gorące espresso moze stać sie pierwszym ognikiem w ocieplaniu stosunków.
Arkadiusz B.

Arkadiusz B. Dyrektor Obszaru
Detalicznego - ING
Bank Śląski S.A.

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Piotr C.:
Arkadiusz Błoszyk:
Poza tym nie to było tematem przewodnim wątku, tylko kawa jako budowanie atmosfery i relacji....

A czyż nie o relacji pisałem? W tym przypadku jest to relacja ja, czyli klient - bank (i nie chodzi tu o bankowość detaliczną). W ING zawsze czuję się jak petent. Nie sądzę jednak by kawa cokolwiek tu zmieniła.Piotr C. edytował(a) ten post dnia 21.10.10 o godzinie 10:40

Zapraszam do mnie do oddziału, Szczecin ul. Krzywoustego i gwarantuję, ze zmienisz zdanie :).

konto usunięte

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Arkadiusz Błoszyk:
Zapraszam do mnie do oddziału, Szczecin ul. Krzywoustego i gwarantuję, ze zmienisz zdanie :).

Dziękuję za propozycję. Nie wątpię, że Wasza kawa jest doskonała :)
Szkoda tylko, że by mieć dobrą obsługę w ING, musiałbym jechać aż 660km ;)

Wybiorę dobre relacje (i kawę) w innych bankach na miejscu.

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Nie oszukujmy się.
Pracownikom będzie zawsze brakować kawy, nawet tej najgorszej. Zwłaszcza jak jest darmowa. Im lepsza kawa, tym większe przywiązanie do firm(owego ekspresu). Im wydajniejszy ekspres, tym większy krąg chętnych do pogaduszek przy kawie. Nie można powiedzieć, że nijak nie przekłada się to na wydajność pracownika. Przy dużym zużyciu kawy, ekspresu do kawy nigdy się nie będą chcieli pozbyć.
A managera z chęcią :P

PS. Szanowni pracownicy. Mleko służbowe jest tylko do kawy, a nie do płatków śniadaniowych
Piotr Makowski

Piotr Makowski Key Account Manager

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Andrzeju, chyba trochę przesadzasz...
Gdy mam do wyboru kiepską kawę firmową i dobrą prywatną to wolę jednak tę prywatną...
Szczęśliwie teraz jednak nie muszę już stawać wobec tak trudnych dylematów. Mamy świetny ekspres i dobrą kawę. Atmosfera w firmie też jest bardzo dobra. Wszystkim forumowiczom życzę tego samego.
Pozdrawiam,
Piotr

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Nie wiem czy dobrą kawę serwujemy, ale zawsze kupowana jest Cafe Rizzi złota.
Pachnie świetnie {_}>
Joanna Małgorzata W.

Joanna Małgorzata W. Wiceprezes
Zarządu/Dyrektor
zarządzający J4J Sp
z o.o.

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Dla wielbicieli kawy jej jakość jest na pewno istotna i w jakiś tajemniczy sposób przekłada się również na jakość relacji i atmiosferę.
Osobiscie preferuje latte, ponieważ nie słodzę niczego i jest to jakiś sposob na złagodzenie goryczy:)
Poza tym kawy, którą naprawde lubię i mogę pić bez mleka (szwedzka Gevalia) w Polsce chyba nie ma, choć w Ikei nie sprawdzałam:)
Karolina U.

Karolina U. freelance - projekty
tłumaczeniowe
(rosyjski) oraz
public...

Temat: Jakość kawy a atmosfera w pracy i relacje biznesowe?

Jarek W.:
Z badania wynika, że w zdecydowanej większości firm (66%), ponad połowa pracowników pije kawę zaraz po przyjściu do biura.
No coś w tym jest :) Ja po przyjściu do biura, pierwsze co robię to włączam komputer i idę zrobić sobie kawę - rozpuszczalną z cukrem i mlekiem :) nic tak mnie nie orzeźwia z rana jak porządna dawka energii :)



Wyślij zaproszenie do