konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Oj, nic, dlatego że go wymyśliłem ;). Na pewno coś takiego jest, za grube pieniądze. A jeśli nie ma - to będzie.

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

To ja znalazłem coś fajnego.

http://www.fontmaster.nl/pdf/KernMaster.pdf

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Ano właśnie! Tylko że te ich 5000 par dla całej Europy to chyba ciut mało. Ciekawe też, jaka jest jakość tego kerningu. Już zapuszczam demo...

Oj, no nie wiem :(Marcin Frontczak edytował(a) ten post dnia 13.04.08 o godzinie 15:50

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Algorytm w DTL KernMaster to ten sam algorytm "Kernus", który stosowany jest w kerningu optycznym w Adobe InDesign — jest to algorytm opracowany jakieś 20 lat temu i opatentowany przez dr. Petera Karowa w Hamburskiej firmie URW. Mogą istnieć niewielkie różnice w implementacji, gdyż od czasu powstania Kernusa InDesign i KernMaster trochę się rozwinęły.

A.

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Ciekawe, czy w demie Kernmastera jest full-wypas tego algorytmu, czy tylko jego prewka?

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Na pewno "full-wypas". Inaczej byłoby to nielogiczne i nieekonomiczne.
Demo wygenerowało mi tylko 417 par; stąd moje rozczarowanie, bo nie wiem jak się to ma do możliwości wersji pełnej, a rozsądne minimum to chyba 700-1000 par. No ale gdyby demo robiło wszystko, to nikt by programu nie kupił...

Miałem chrapkę na funkcję "italic" BezierMaster'a, ale wynik okazał się w 100% identyczny z przechylaniem krzywych w Illustratorze, a chyba nie tędy droga. W dodatku pochylać glify można tylko o pełne kąty!

W ogóle czuję się coraz bardziej sfrustrowany zetknięciem z typograficznym softwarem.Marcin Frontczak edytował(a) ten post dnia 15.04.08 o godzinie 09:51

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

To wszystko śmietnik, tak.
Oczywiście stare metody są najlepsze.
Próbowałeś Ikarusa? To chyba musiał być hardkor.

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Ikarus? A to znowu dr Karow się kłania. Nie, nie próbowałem. Moje najwcześniejsze wspomnienia to Fontographer w znajomym studio. Jestem świeżo po lekturze manuala do FontLaba, bo myślałem o kupnie. Wprawdzie nie jest user friendly (np. edycja glifów przypomina wbijanie gwoździa butelką), na pewno jest doskonałym, profesjonalnym narzędziem. Niestety nie dla mnie. Poprzeczka pomiędzy wygenerowaniem fontu który wygląda jak katar sienny a profesjonalnym produktem jest ustawiona tak wysoko, że wyeliminowałaby nawet boskiego Leonarda.

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Wprawdzie nie jest user friendly (np. edycja glifów przypomina wbijanie gwoździa butelką), na pewno jest doskonałym, profesjonalnym narzędziem. Niestety nie dla mnie. Poprzeczka pomiędzy wygenerowaniem fontu który wygląda jak katar sienny a profesjonalnym produktem jest ustawiona tak wysoko, że wyeliminowałaby nawet boskiego Leonarda.

Chodzi ci o Fontlab czy Ikarus w tym zdaniu?

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Oczywiście chodziło mi o Fontlab. Domyślam się że bardziej intuicyjne i przyjazne rozwiązania interfejsu są strzeżone amerykańskimi patentami. Mógłbym podać całą listę rzeczy do poprawienia, ale to nie ten wątek a i chyba byłoby to bezcelowe.

A z tą "poprzeczką", to nie chodziło mi o samą trudność w pracy, bo do tego jestem przyzwyczajony: po prostu ogrom fachowej wiedzy niezbędnej do wykonania profesjonalnego fontu przekracza moje zdolności wchłaniania w rozsądnym czasie. Ale to nie zarzut, tylko proste stwierdzenie smutnego faktu.

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Marcin Frontczak:
Oczywiście chodziło mi o Fontlab. Domyślam się że bardziej intuicyjne i przyjazne rozwiązania interfejsu są strzeżone amerykańskimi patentami. Mógłbym podać całą listę rzeczy do poprawienia, ale to nie ten wątek a i chyba byłoby to bezcelowe.

Amerykańskie patenty nie są problemem. Powodem takiego czy innego interfejsu w FontLab Studio jest po prostu fakt, że główna struktura programu powstała w roku 1994, a przez ostatnie 13 lat dodawaliśmy do niego nowe funkcje. W tej chwili rozpoczynamy gruntowną przebudowę architektury aplikacji FontLab, więc wszelkiego rodzaju uwagi i sugestie są jak najbardziej celowe — można by poświęcić temu nowy wątek w tym forum.

Pozdrawiam,
Adam Twardoch
product and marketing manager
Fontlab Ltd.

konto usunięte

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

product and marketing manager
Fontlab Ltd.

Oj, wiem, wiem. Wygoniłem wilka z lasu ;).

A wracając do pierwotnego tematu wątku, po przemyśleniu wszystkich wypowiedzi wyciągnąłem dla siebie wniosek: krój pisma jest rodzajem świata, któremu twórca nadaje rodzaj fizyki. Jeśli prawa nim rządzące są logiczne, to krój używać sobie będą nawet Marsjanie. A zatem nie ideologia, ale rzetelna kompozycja.
Piotr M.

Piotr M. Arpeggio.pl:
przyjazna nauka
języków, pracy
głosem, muzyk...

Temat: Antykwa Półtawskiego - prawda czy mit?

Dziękuję za ten wątek- ten krój pisma jest jednym z moich ulubionych- a ze względu na Walentynki mogę powiedzieć, że i ukochanych. Złożone są Antykwą wszystkie najlepsze przed- i tuż-
powojenne podręczniki muzyki i zbiory nut. Uwielbiam małe y i w, oraz duże K czy S. Jestem bardzo wdzięczny za stworzenie elektronicznej repliki tej czcionki przez zespół Bogusława Jackowskiego, Janusza M. Nowackiego i Piotra Strzelczyka- i bezpłatne udostępnienie jej w sieci. Choć ubolewam nad niektórymi niepochlebnymi głosami w tej dyskusji- to cenię sobie fakt, że jest tyle rożnych poglądów na sprawę- coż to za rozmowa, jeśli wszyscy sobie przyklaskują. Przy okazji dziękuję za podpowiedź tytułu rewelacyjnego Elementarza Stylów. Pozdrawiam wszystkich Uczestników,
PiotrTen post został edytowany przez Autora dnia 15.02.19 o godzinie 02:48



Wyślij zaproszenie do