konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

chrońmy naszą tożsamość? - chrońmy kulturę?....

"Pewien młodzieniec z Żelazowej Woli
Tak komponował, że aż głowa boli!
Ronda, scherza, sonaty
Dla swej mamy i taty
I do reklamy TV Caca- Coli."

Agnieszka Kamieniecka
Limeryki Chopinowskie

zaczęłam dzisiejszy dzień limerykami....
ot! wzięło mnie na odrobinę patosu! a okazało się, że stały się one źródłem rozrywki :)

natomiast wyżej przytoczony limeryk przypomniał mi niedawną rozmowę ze znajomymi na temat wykorzystywania dzieł będących dziedzictwem kultury (!!!) dla celów komercyjnych...

sam fakt - choć niechlubny - jest o tyle mniej szkodliwy dla tych, którzy mając wiedzę co najwyżej poczują się zgorszeni....
przykro (w imieniu Fryderyka i mojego - do jego Muzyki - sentymentu) mi się zrobiło i niesmacznie słysząc muzykę Chopina, jako tło dla reklamy... odkurzacza!

SKRZYDEŁKA JEDNAK OPADAJĄ, kiedy....
słysząc słynną arię Habanera z opery Bizeta "Carmen"
http://www.youtube.com/watch?v=8w9yJdkeryI&feature=rel...
pytając młodą osóbkę o to, czy wie, co to za utwór,
odpowiada: jasne! piosenka Ajaxa! (domowy środek do czyszczenia!!!)

na ile - uważacie - słuszne i właściwe czy oburzające jest dzisiejsze rozpasanie komercyjne...
gdzie kończą się granice dobrego smaku?
gdzie prawo chroniące dziedzictwo kultury?
czy przesadzam?... czy jestem przewrażliwiona?
czy tylko niewspółczesna? jeśli tak - czy współczesność oznacza wtórny analfabetyzm kulturowy? cofamy się???......................................................................

podzielcie się ze mną swoimi opiniami na ten temat :)Joanna Paradowska edytował(a) ten post dnia 20.10.12 o godzinie 13:25

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

trochę lżej i na pewno zabawniej :)

"Pewien dizajner z Pragi
miał w sieci okropne lagi
Trafił na Szopena
opadła mu Szczena
nie słucha już Lady Gagi"

Magdalena Jędrusiak

"Fryderyku, jakże Ty ruszasz palcami
Wiedz przeto, że mnie to niezwykle mami
Ja ćwiczę Kochana jedynie pasaże
Ja o ekstazie teraz już nie marzę
Oto, jak geniuszu cud ginie pomiędzy udami!"

Barbara Wachsmann

Temat: Myśl na 20.10.2012

Joanna Paradowska:
na ile - uważacie - słuszne i właściwe czy oburzające jest dzisiejsze rozpasanie komercyjne...
Jeśli liczy się tylko efekt skuteczności danej reklamy dla wzrostu konsumpcji danego towaru, to działa wilcze prawo rynku. Nie ma sentymentów i towar ma być sprzedany, czy dasz się rozpasać, czy nie... ;)
gdzie kończą się granice dobrego smaku?
W dziale marketingu i PR.
gdzie prawo chroniące dziedzictwo kultury?
Prawo jest ustanowione, ale brakuje mu sankcji i działań wykonawczych jego przestrzegania
czy przesadzam?... czy jestem przewrażliwiona?
czy tylko niewspółczesna? jeśli tak - czy współczesność oznacza wtórny analfabetyzm kulturowy? cofamy się???
Raczej zmusza nas do refleksji, dystansowania się i świadomej obrony przed ogłuszaniem i oślepianiem nas przez media...

Temat: Myśl na 20.10.2012

Joanna Paradowska:
>
A dopuszczasz taką interpretację?...
http://www.youtube.com/watch?v=g5J7J_YSEZI

Temat: Myśl na 20.10.2012

Gwarantuję na 100% , że Joanna dopuszcza takową możliwość :)

Bardziej jestem pewny,niż tego,że jutro wzejdzie słońce :)

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

Piotr Rosa:
Joanna Paradowska:
>
A dopuszczasz taką interpretację?...
http://www.youtube.com/watch?v=g5J7J_YSEZI

bardzo ciekawa - moim zdaniem - interpretacja. przyjemna.
cóż - niektórzy maja niezły "instrument" w krtani....
choć nigdy nie zastąpi mi gry Polliniego (czuła..sentymentalna..liryczna i przy tym - aldente)
czy Rubinsteina (perfekcyjna i przy tym niesamowicie emocjonalna) :)

http://www.youtube.com/watch?v=3reUXCKKXVM&feature=fvst

obrazowanie muzyki - bawiłam się w to kiedyś :) bardzo ciekawe doświadczenie!
jeśli dokonuje tego wykwintny artysta - efekty cieszą mieszanką zmysłów :)

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

Piotr Rosa:
Joanna Paradowska:
na ile - uważacie - słuszne i właściwe czy oburzające jest dzisiejsze rozpasanie komercyjne...
Jeśli liczy się tylko efekt skuteczności danej reklamy dla wzrostu konsumpcji danego towaru, to działa wilcze prawo rynku. Nie ma sentymentów i towar ma być sprzedany, czy dasz się rozpasać, czy nie... ;)
czy przesadzam?... czy jestem przewrażliwiona?
czy tylko niewspółczesna? jeśli tak - czy współczesność oznacza wtórny analfabetyzm kulturowy? cofamy się???
Raczej zmusza nas do refleksji, dystansowania się i świadomej obrony przed ogłuszaniem i oślepianiem nas przez media...

tak - osoby świadome zmusza do refleksji
tak - osoby świadome zdystansują się i zawsze będą bronić przed ogłuszaniem...
bo maja tego świadomość!

niebezpieczeństwo widzę w tym, iż nie wyrabia się, nie kształtuje tej świadomości....
kultura, obyczajowość, refleksyjność.... coraz częściej słyszę w odpowiedzi: archaiki!
za to przystosowanie do łykania "szybkiej papki" mediów + brak wiedzy + powyższe rozpasanie dają w efekcie Bizetowski Ajax ;)

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

bardzo chciałabym (liczę na to :) ) przeczytać również wypowiedzi osób, które nie zgodzą się ze mną.
chciałabym poznać stanowisko takich osób - poznać ich system myślenia, wartości (oprócz - czysto materialnych), argumenty (!!!!!), które mogłyby bronić działania komercyjne, w których wykorzystuje się dzieła sztuki.

czy jest możliwe...hmmmm....
aby działo się to bez szkody dla tych dzieł? bez szkody dla ludzi? bez poniżenia?

Temat: Myśl na 20.10.2012

Joanna Paradowska:

SKRZYDEŁKA JEDNAK OPADAJĄ, kiedy....
słysząc słynną arię Habanera z opery Bizeta "Carmen"
pytając młodą osóbkę o to, czy wie, co to za utwór,
odpowiada: jasne! piosenka Ajaxa! (domowy środek do czyszczenia!!!)
Niektóre młode osóbki potrafią ją również zaśpiewać, nie uważasz... :))
http://starymarzyciel.wrzuta.pl/film/2nGrAquLk8B/agnie...

Temat: Myśl na 20.10.2012

Joanna Paradowska:
bardzo chciałabym (liczę na to :) ) przeczytać również wypowiedzi osób, które nie zgodzą się ze mną.
chciałabym poznać stanowisko takich osób - poznać ich system myślenia, wartości (oprócz - czysto materialnych), argumenty (!!!!!), które mogłyby bronić działania komercyjne, w których wykorzystuje się dzieła sztuki.

czy jest możliwe...hmmmm....
aby działo się to bez szkody dla tych dzieł? bez szkody dla ludzi? bez poniżenia?
Nie uważasz, że takie poszukiwania tych osób są trochę naiwne? Te działania o których piszesz są wykonywane przez inteligentnych, zaprzedanych w system ludzi, często dla kariery, dla kasy. Czy ktoś przyzna się do takich cynicznych i manipulatorskich działań i będzie ich bronił? Nie sądzę...
Prywatnie może nawet może Ci przyzna rację, ale powie, że człowiek jest słaby, c'est la vie etc...

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

Piotr Rosa:
Joanna Paradowska:
bardzo chciałabym (liczę na to :) ) przeczytać również wypowiedzi osób, które nie zgodzą się ze mną.
chciałabym poznać stanowisko takich osób - poznać ich system myślenia, wartości (oprócz - czysto materialnych), argumenty (!!!!!), które mogłyby bronić działania komercyjne, w których wykorzystuje się dzieła sztuki.

czy jest możliwe...hmmmm....
aby działo się to bez szkody dla tych dzieł? bez szkody dla ludzi? bez poniżenia?
Nie uważasz, że takie poszukiwania tych osób są trochę naiwne? Te działania o których piszesz są wykonywane przez inteligentnych, zaprzedanych w system ludzi, często dla kariery, dla kasy.
tak - w tym kontekście niestety masz rację.
czasem jednak takie osoby używają dobrze przemyślanych argumentów (osobno rozważając, na ile same w to do końca szczerze wierzą).
chciałabym (w swojej naiwności ;) ) usłyszeć przynajmniej takie przykładowe argumenty - czym (nawet - jeśli jest to lawirowanie słowem i przysłowiowe: przewracanie kota ogonem) można bronić takie praktyki.

np.
"by związać produkt z ideą chronienia i opiewania naszego krajowego produktu! (podnoszenie PKB) zaznaczamy, że - jak muzyka Szopena - tak produkt xxx jest dziełem polskich rąk! stawiajmy na Polskę!"

"ten mebel jest wyjątkowy i klasyczny, jak muzyka Szopena! wykorzystując więc tło niepodważalnie doskonałej muzyki identyfikujemy jakość naszego produktu"
meble Kler - przyznaję - doskonałe pod względem gatunku materiałów, jaki i wykonania, wykończenia. piękne. meble, których nie powstydzisz się, a będziesz użytkował z przyjemnością na lata. ale dalej nie tłumaczy to - w moim mniemaniu - poniżenia dzieła dla uzyskania celów czysto komercyjnych. choć - w tym przypadku - przynajmniej nie ma marnej interpretacji.
Czy ktoś przyzna się do takich cynicznych i manipulatorskich działań i będzie ich bronił? Nie sądzę...
nie, nie przyzna się do cynizmu, do zaniedbania, tym bardziej - do manipulacji!
wówczas byłby to dla kogoś takiego strzał sobie w kolano na przedstarcie...

tym więcej! zbudza moją ciekawość linia obrony !

przecież to bardziej żenujące od czegoś, co nazywało się disco polo ;) masakra!
i tym bardziej oburzające, że wykorzystywany jest temat z bezcennego dzieła!
http://www.youtube.com/watch?v=iTuB7keiOms&feature=rel...
http://www.youtube.com/watch?v=rZ2rjgcC-50&playnext=1&...

Prywatnie może nawet może Ci przyzna rację, ale powie, że człowiek jest słaby, c'est la vie etc...
przyznałby się do słabości... nie, zdecydowanie nie przyznałby tego....

ciekawa jestem, czy wśród naszych dyskutantów osoby nie związane z reklamą mają swoje opinie na ten temat - razi je to czy nie.... podoba się, czy nie. dlaczego?Joanna Paradowska edytował(a) ten post dnia 21.10.12 o godzinie 14:54

Temat: Myśl na 20.10.2012

Joanna Paradowska:
Przeróbki jazzowe utworów Bacha, Chopina, Czajkowskiego etc. Żarty muzyczne - w tym doskonały "Obiad rodzinny" ze słowami Młynarskiego do podkładu menueta Boccheriniego, czy najbardziej znany utwór Procol Harum "Bielszy odcień bieli" do Arii na strunie G Bacha... Mnie to nie razi, a nawet doceniam kunszt tej przeróbki.
Zresztą oceń sama...
http://www.youtube.com/watch?v=z713eEHgrcM
Co do użycia fragmentów przerobionych dzieł muzyki poważnej do reklam.
Od kiedy w dadaiźmie przyprawiono Giocondzie wąsy i powielono ten wizerunek
na plakatach nic już mnie ani nirezaskoczy, ani nnie zdziwi.

Pytanie, czy taka rytmiczna przeróbka dzieł w reklamie razi?
Ja na to patrzę z przymrużeniem oka. Znam oryginał, ale nie traktuje tego jak swiętość nie do ruszenia.
Jak Ci się podoba reklama skody z przeróbką Bacha? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=sEEtAEOSwVk

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

Piotr Rosa:
Joanna Paradowska:
Przeróbki jazzowe utworów Bacha, Chopina, Czajkowskiego etc. Żarty muzyczne - w tym doskonały "Obiad rodzinny" ze słowami Młynarskiego do podkładu menueta Boccheriniego, czy najbardziej znany utwór Procol Harum "Bielszy odcień bieli" do Arii na strunie G Bacha... Mnie to nie razi, a nawet doceniam kunszt tej przeróbki.
Zresztą oceń sama...
http://www.youtube.com/watch?v=z713eEHgrcM
chyba trzeba by być pozbawionym poczucia humoru i nie mieć dystansu, by nie docenić, a negować takie przepyszne zabawy :) szczególnie w mistrzowskim (!) wykonaniu

z resztą - sam Mozart był osobą dość..hmmm... frywolną ;) lubił igraszki! i nie szkodzilo to jego geniuszowi!!! :)

często przez szacunek dla wielkich twórców dodajemy im więcej powagi, niż jej posiadali i samą w sobie cenili... muzykę klasyczną wrzucamy do jednego wora z napisem: "Poważna!" (co - z założenia często odstręcza młode osoby, które nie chcą popadać w powagę), a przecież nie jest tak do końca - często jest zabawna, potrafi być - jak wyżej - frywolna, jak sam Autor ;)
szacunek nie musi oznaczać więc zamknięcia w sztywne normy....
im bardziej bawi, porusza, bawi, wzrusza, bawi - tym bardziej znaczy to o tym, że TRAFIA! :) :)

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

Piotr Rosa:
Jak Ci się podoba reklama skody z przeróbką Bacha? ;)
http://www.youtube.com/watch?v=sEEtAEOSwVk

moje zdanie.
autor/producent TEJ reklamy zadał sobie trudu!
(nie ma możliwości porównania do podanych przeze mnie rażących przykładów, które - swoją marnością - budzą niesmak, a kształtują błędne pojęcie / poczucie estetyki wśród odbiorców)

sama aranżacja muzyki...hhmmmm.....
obrazowanie - filmowanie (doskonałe ujęcia), tonacja czarno-biała (tendencyjna - kolor nie odwraca uwagi, blask i krystaliczność oraz miękkie tony wydobywają się jedynie z gry światła) oraz sztuka grafiki komputerowej - z wykorzystaniem nie tylko możliwości technicznych, ale z zaspokojeniem wymagań sztuki plastycznej! (doskonała kompozycja)

dziś reklama również (poza przekazem) może być sztuką (!!!). i ta reklama jest tego dowodem.Joanna Paradowska edytował(a) ten post dnia 21.10.12 o godzinie 17:56

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

Jacek Aleksander G.:
Gwarantuję na 100% , że Joanna dopuszcza takową możliwość :)

Bardziej jestem pewny,niż tego,że jutro wzejdzie słońce :)

no proszę, Jacku, skąd to tak dobrze mnie znasz? :) :) :)

w drugą stronę - ja nie mam tej umiejętności (odwagi?) mówienia, gwarantowania za myśli innych... nie wiem więc, jak Ty odnosisz się do tematu...
a jako, że (wróżki, szklana kula - trele morele ;) ) wiem, iż dziedzina muzyki co najmniej nie jest Ci obca (!!!) , chciałabym poznać również Twoje zdanie, jakie są twoje odczucia: obojętne? oburzenie? niesmak? pełna akceptacja?...... inne?

Temat: Myśl na 20.10.2012

Są rzeczy tak powszechnie wiadome jak to,że po nocy będzie dzień :):):)

W kilku miejsach już informowałaś jaka muzykę lubisz.
A że potrafię czytać ze zrozumieniem, to zrozumiałem i przyswoiłem.

Nie ma muzyki dobrej i złej...ale można piękny utwór schrzanić debilnie pokręconym wykonaniem.

Osobiście wolę zawsze oryginalne wykonania...no może kilka dosłownie jest takich utworów,których covery są lepsze niż prawykonanie.
Zabawy muzyczne ..i owszem.

Ale zabawa ma to do siebie,że jest jak sól w zupie... musi być umiar, bo inaczej nie da się tego strawić.

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

Jacek Aleksander G.:
Zabawy muzyczne ..i owszem.

Ale zabawa ma to do siebie,że jest jak sól w zupie... musi być umiar, bo inaczej nie da się tego strawić.

zabawa. a - czysto w temacie - wykorzystanie w reklamach?

Temat: Myśl na 20.10.2012

Jeśli będzie użyta z umiarem, to reklamowany produkt zyska nabywców...a jeśli będzie to extrahipermix niepodobny do niczego...to będzie efekt odwrotny.

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

Jacek Aleksander G.:
Jeśli będzie użyta z umiarem, to reklamowany produkt zyska nabywców...a jeśli będzie to extrahipermix niepodobny do niczego...to będzie efekt odwrotny.
produkt zyska nabywców... ok - marketing. a co z dobrem dzieła? z uszanowaniem sztuki? czy raczej - rzuceniem jej na bruk?

konto usunięte

Temat: Myśl na 20.10.2012

Rozmawia dwóch dresiarzy:
- Znasz takich: Beethoven, Mozart?
- A, co? Kroimy ich?
- Nie. Spoko goście. Melodyjki do komórek piszą.

Następna dyskusja:

Drewniana myśl na 24-10-2012




Wyślij zaproszenie do