Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

Chciałbym zaprosić do dyskusji na temat kluczowych argumentów, przytaczanych w rozmowach z potencjalnymi sponsorami.

Jeśli firma X ma przeznaczyć na Wasz projekt kwotę np. 2 mln zł, z pewnością dokona analizy opłacalności takiego przedsięwzięcia, porównując korzyści Waszej oferty do tych płynących z zainwestowania tej samej kwoty w typową reklamę.

Zatem zapraszam, wpisujcie jakie według Was czynniki (argumenty) przemawiają za sponsoringiem.
Jakie argumenty mają przekonać potencjalnego sponsora, iż sponsoring Waszego projektu, przyniesie większe korzyści od typowej reklamy prasowej, radiowej, telewizyjnej...itd.

Zapraszam również do dyskusji osoby, które sponsorowały dowolne wydarzenia.
Jakie argumenty okazały się kluczowe czy też decydujące w podjęciu decyzji?
Wojciech B.

Wojciech B. Wolny, szukający

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

Na przykład brak sztampowości w takiej reklamie, bazowanie na sytuacjach/osiągnięciach/dokonaniach prawdziwych, a nie wymyślonych na potrzeby reklamy, koszty sponsoringu - przynajmniej w przypadku projektów jednoosobowych - nieporównywalnie mniejsze od kosztów reklamy etc.

Ale - nic z tego moim potencjalnym i niedoszłym sponsorom nie trafiło do przekonania... kryzys, panie, kryzys...

konto usunięte

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

Uważam, że kluczowym argumentem bywa również spójność tego, co sponsor miałby sponsorować z jego branżą/grupą docelową. Na przykład: firma sprzedaje towary luksusowe (lub zajmuje się czymś adresowanym do wąskiego, wybranego grona) i sponsoruje trasę koncertową kwartetu smyczkowego - i otrzymuje powiedzmy pakiet ekskluzywnie wydanych płyt, czy zaproszenia na koncerty zamknięte, które może wręczać klientom, dodawać jako bonus etc. Krótko mówiąc mam na myśli przekonanie sponsora do tego, że wykładając kasę w nietuzinkowy sposób trafi do grupy docelowej (w miejsca, w których przebywa i w to, jak ona spędza czas wolny).

konto usunięte

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

autentycznośc wizerunku w grupie docelowej

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

A możesz Filipie rozwinąć swoją myśl?

konto usunięte

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

ja ją rozwinę :) generalnie sponsoring jest autentycznym źródłem wiedzy o produkcie, firmie w oczach grupy docelowej. zalożmy, że mamy firmę, która zainwestowala pieniądze w imprezę spotrową, zrobiła to ponieważ organizatorzy określili jaką jest grupa odbiorców i jaką formę promocji firma otrzyma w zamian za inwestycję. na miejscu imprezy gdzie odbywają się poszczegolne konkurencje w tle widac banery, sponsorzy są przedstawiani przez prowadzacego, jest stosonany sampling. jednak odbiorca przyszedl na impreze dla niej samej a nie dla sponsorów. oni sa przy okazji i nie kole w oczy ich obecnosc. nie ma zjawiska ignorancji wybieranej swiadomie jak w przypadku klasycznych reklam produktowych. odbiorcy, potencjalni konsumenci widzą, że ta świetna impreza jest zogranizowana dzięki takim i takim firmom, widać to potem na zdjęciach i innych materiałach promocyjnych i nikt nie ocenia tych firm czy ich produktow, tylko przyjmuje fakt ich istnienia. ludzie przychodza dla sportu, dla żywych i autentycznych emocji a przekaz reklamowy jest na 2 planie, jednak jest przyjmowany jako coś naturalnego i przez pryzmat tych uczuć i emocji. A podstawowym motywem zakupów są wlaśnie emocje. Reklama telewizyjna może nie być wstanie wywowałać takich uczuć jak rowerzysta który wygrywa zawody a logo danej firmy na koszulce jest wtedy lepiej zapamiętane.

konto usunięte

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

genialny przykład na "infomercial"

http://www.youtube.com/watch?v=HQ7R_buZPSo

konto usunięte

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

Katarzyna Czaplicka:
ja ją rozwinę :) generalnie sponsoring jest autentycznym źródłem wiedzy o produkcie, firmie w oczach grupy docelowej. zalożmy, że mamy firmę, która zainwestowala pieniądze w imprezę spotrową, zrobiła to ponieważ organizatorzy określili jaką jest grupa odbiorców i jaką formę promocji firma otrzyma w zamian za inwestycję. na miejscu imprezy gdzie odbywają się poszczegolne konkurencje w tle widac banery, sponsorzy są przedstawiani przez prowadzacego, jest stosonany sampling. jednak odbiorca przyszedl na impreze dla niej samej a nie dla sponsorów. oni sa przy okazji i nie kole w oczy ich obecnosc. nie ma zjawiska ignorancji wybieranej swiadomie jak w przypadku klasycznych reklam produktowych. odbiorcy, potencjalni konsumenci widzą, że ta świetna impreza jest zogranizowana dzięki takim i takim firmom, widać to potem na zdjęciach i innych materiałach promocyjnych i nikt nie ocenia tych firm czy ich produktow, tylko przyjmuje fakt ich istnienia. ludzie przychodza dla sportu, dla żywych i autentycznych emocji a przekaz reklamowy jest na 2 planie, jednak jest przyjmowany jako coś naturalnego i przez pryzmat tych uczuć i emocji. A podstawowym motywem zakupów są wlaśnie emocje. Reklama telewizyjna może nie być wstanie wywowałać takich uczuć jak rowerzysta który wygrywa zawody a logo danej firmy na koszulce jest wtedy lepiej zapamiętane.

co jest Twoim zdaniem powodem bardzo niskiego poziomu (w skali
ilosci) sponsoringu w polsce?Ewelina Kościelniak edytował(a) ten post dnia 23.05.10 o godzinie 15:48

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

http://www.sponsorship.org/esaPressDetail.asp?id=538

Dobry artykuł na zadany temat.

konto usunięte

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

Ewelina Kościelniak:
co jest Twoim zdaniem powodem bardzo niskiego poziomu (w skali
ilosci) sponsoringu w polsce?

a skąd masz informacje, że w Polsce jest bardzo niski poziom?Katarzyna Czaplicka edytował(a) ten post dnia 29.06.09 o godzinie 12:14

konto usunięte

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

Katarzyna Czaplicka:
Ewelina Kościelniak:
co jest Twoim zdaniem powodem bardzo niskiego poziomu (w skali
ilosci) sponsoringu w polsce?

a skąd masz informacje, że w Polsce jest bardzo niski poziom?Katarzyna Czaplicka edytował(a) ten post dnia 29.06.09 o godzinie 12:14
w sumie spodziewałąm sie własnie tego pytania zwrotnego :) nie dysponuje danymi, moja obserwacja wynika raczej z braku komentarzy na ten temat. właśnie czemu tak mało sie o tym pisze. moze to tylko moje wrażenie, ale skoro tylu specjalistów ds marketingu reklamy itd jest tu zarejestrowanych i dzielą się doświadczeniami ze swojej działności, wiec najwyrazniej mają coś do powiedzenia. A na forach dotyczących sponsoringu sa pustki. Czemu? sama powidziałąś, że sie nie wypowiadaja... brak doświadzczeń???

konto usunięte

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

1. nie wiem czy jest dobrze łączyć brak aktywności na forum z poziomem sponsoringu w Polsce
2. każdy może się nazwać specjalistą a już na pewno od marketingu i reklamy, szczególnie na forum wiec nie traktowałabym tego jako wyznacznika :) poza tym należy przyjrzeć się wartości tych wypowiedzi bo róznie to bywa (szczególnie na forum)
3. "jest mało specjalistów, albo Ci specjaliści nie siedzą w większości na forach" bo nie lubią, nie wiedzą albo nie mają czasu
4. to jest wiedza która w większosci polega na praktyce i zdobytych doświadczeniach. każdy ma swoje wyrobione sposoby ktore są cennym know how i czynią z danej osoby specjaliste. doświadczenia o jakich chciałabyś poczytać byłyby gotowymi receptami na zdobycie klienta- sponsora do których niektórzy ludzie dochodzili latami wiec nic dziwnego ze za darmo nie chcą tego oddac :)Katarzyna Czaplicka edytował(a) ten post dnia 29.06.09 o godzinie 13:43

konto usunięte

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

Katarzyna Czaplicka:
1. nie wiem czy jest dobrze łączyć brak aktywności na forum z poziomem sponsoringu w Polsce
2. każdy może się nawzać specjalistą a już na pewno od marketingu i reklamy, szczególnie na forum wiec nie traktowałabym tego jako wyznacznika :) poza tym należy przyjrzeć wartości tych wypowiedzi bo róznie to bywa (szczególnie na forum)
3. "jest mało specjalistów, albo Ci specjaliści nie siedzą w większości na forach" bo nie lubią, nie wiedzą albo nie mają czasu
4. to jest wiedza ktora w większosci polega na praktyce i zdobytych doswiadczeniach. kazdy ma swoje wyrobione sposoby ktore sa cennym know how i czynią z danej osoby specjaliste. doswiadczenia o jakich chciałabyś poczytać byłyby gotowymi receptami za zdobycie klienta- sponsora do ktorych niektorzy ludzie dochodzili latami wiec nic dziwnego ze za darmo nie chca tego oddac :)
zgadzam sie z tobą :) ale zdarzaja sie wypowiedzi naprawde fachowców (szefów operacyjnych) i nikt tu nie mówi aby zdradzać tajniki swojego rzemiosła... :) ale coś na miere gupkowatych komentarzy, wtrąceń itp sama zdradziłaś może nie tajemnice, ale dałaś komentarz w swojej wczesniejszej wypowiedzi dotyczacej reklamy... :D A co do bycia wyznacznikiem - aktywność jest wyznacznikiem. Jak najbardziej miarodajnym... dzieki za komentarz :) pozdrawiam

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

To może w takim razie skręcimy nieco temat.
Kogo polecacie kto zajmuje się pozyskiwaniem sponsorów?

Myślę, że tym którzy tutaj zagladają, szukając rady, przede wszystkim zależy na realizacji swoich projektów.

Tylko nie piszcie rad w stylu, skontaktuj się ze specjalistą d/s marketingu. Tych specjalistów są setki tysięcy a nie wszyscy mają wiedzę w tym temacie.
Proponujcie sprawdzone kontakty (ludzi, agencje), które potrfią pomóc.
Monika Pabijańska

Monika Pabijańska archetika.
generalna.

Temat: Sponsoring lepszy od reklamy??? Jakie przytaczać argumenty?

Jarosław Szwarc:
Jakie argumenty mają przekonać potencjalnego sponsora, iż sponsoring Waszego projektu, przyniesie większe korzyści od typowej reklamy prasowej, radiowej, telewizyjnej...itd.

1. większa dokładność w co do grupy docelowej (na eventach spotykają się zwykle ludzie o określonym profilu, bardziej precyzyjnym niż profil widza/słuchacza, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie czynniki (czas i inne).

2. mniejsza nachalność, a więc większa skuteczność (ale o tym już pisano wyżej)

3. większe możliwości (po dogadaniu się ze Sponsorowanym, można wieeeele ;))
Zapraszam również do dyskusji osoby, które sponsorowały dowolne wydarzenia.
Jakie argumenty okazały się kluczowe czy też decydujące w podjęciu decyzji?

My jako Prime Invest, zbudowaliśmy naszą markę w Łodzi właściwie wyłącznie w oparciu o Sponsoring. Argumenty to:
- praktyczny - z filozofii firmy wynika rezygnacja z tradycyjnej reklamy
- lokalny - tylko Łódź
- pragmatyczny - większa kontrola nad tym jaki skutek wywołamy

Muszę jednak przyznać, że większość musieliśmy wywalczyć sami. Sponsorowani, w wielu przypadkach, nie mają świadomości co mogą zaoferować w zamian, a nawet że w ogóle powinni (ale nie wszyscy!, nie wszyscy!)

Pozdrawiam,
Monika
PRIME INVEST

Następna dyskusja:

oferta sponsoring kultury




Wyślij zaproszenie do