konto usunięte

Temat: Kit na Hit

Witam,
coś cicho na tym forum, ale spróbuję :)
chciałam zamienić kitowy obiektyw sony 18-70 i nie wiem co wybrać. Z tych co przeglądałam w necie wybrałabym pomiędzy:
SONY SAL-16105 16-105mm
a
Sigma 17-70 mm F2.8-4.5 DC MACRO
Proszę o propozycje, porady, sugestie.
Nadmienie tylko że dodatkowo posiadam obiektyw tamron 70-300, fotografuję amatorsko. Najbardziej lubię street foto, zdjęcia reportażowe, sytuacyjne, portrety, ludzie, troszkę architekturę, nie pociągają mnie natomiast krajobrazy, robaczki, żabki, roślinki.
Marcin Chiliński

Marcin Chiliński Grafik, Pracownik
fizyczny

Temat: Kit na Hit

Proponuję SONY SAL-16105 16-105mm :)

konto usunięte

Temat: Kit na Hit

Do alfy pasują szkła minolty AF wyprodukowanie po 1985 r,

Ja używam prawdziwego szklanego obiektywu. 28-105 minolty.

Warto poszukać na Allegro jest tam sporo zabytkowych szkieł AF.

Aparaty analogowe wymagały większej dokładności niż cyfrowe od obiektywu.

Po za tym mam jeszcze pięć innych słoików minolty, to taka mała zabytkowa kolekcja i na nich pstrykam.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Kit na Hit

Marcin Chiliński:
Proponuję SONY SAL-16105 16-105mm :)

osobiście podpisuje sie także pod tym wyborem, o ile pamiętam Sigma na te 2.8 tylko przy maksymalnym otworze więc tego rodzaju parametry traktuje marketingowo, po drugie (w moich oczach) rolą zooma nie jest prortretowanie a szybkie kadrowanie więc w więszości przypadków przyszłona rzedu 5 załatwia sparwe plenetowych głebi ostrości...

obecnie używam zestawu:
SAL16105 i SAL50F18 (na plastik sie nie obrażam)... pierwsze szklo prawie do wszystkiego a drugie portrety i trudne (cienio) warunki w klubach...
Marcin G.

Marcin G. Specjalista ds.
Projektów Bankowości
Elektronicznej

Temat: Kit na Hit

Dołączę się do stwierdzenia że SAL16-105 to dobry wybór. Używałem go z A200 i teraz z A700 i pomimo "ciemności" szkła nic nie można mu zarzucić.
Co do "ciemności" z tego co pamiętam ciemnieje tek samo jak KIT więc nie będzie różnicy a jakość wykonania i generowanego obrazu i tak to rekompensuje (nie mówiąc o lepszym zakresie na obu "końcach" obiektywu).Marcin G. edytował(a) ten post dnia 22.10.09 o godzinie 15:11
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Kit na Hit

Wojciech Drzazgowski:
Do alfy pasują szkła minolty AF wyprodukowanie po 1985 r,

Ja używam prawdziwego szklanego obiektywu. 28-105 minolty.

Warto poszukać na Allegro jest tam sporo zabytkowych szkieł AF.

Aparaty analogowe wymagały większej dokładności niż cyfrowe od obiektywu.

Po za tym mam jeszcze pięć innych słoików minolty, to taka mała zabytkowa kolekcja i na nich pstrykam.


Podzielam zdanie kolegi, na allegro czy ebayu szkła minolty schodzą jak ciepłe bułeczki, najbardziej chodliwe to 50/1.4, 24 - 105, 100/2.8 marco, 100 - 300 APOJarek B. edytował(a) ten post dnia 29.07.11 o godzinie 01:14

konto usunięte

Temat: Kit na Hit

Jarek B.:

Podzielam zdanie kolegi, na allegro czy ebayu szkła minolty schodzą jak ciepłe bułeczki, najbardziej chodliwe to 50/1.4, 24 - 105, 100/2.8 marco, 100 - 300 APO

Są jeszcze trzy kultowe szkła które potocznie nazywa się „Flintami Dziadka”:
Mała Flinta 100 – 200 f/ 4.5
Flinta 75 – 210 f/ 4 (polecam)
Duża Flinta 75 – 300 f/ 4.5 -5.6

Szkła starsze od węgla ale rewelacyjne i dosyć tanie.
Jarek B.

Jarek B. Life goes on...

Temat: Kit na Hit

Wojciech Drzazgowski:
Jarek B.:

Podzielam zdanie kolegi, na allegro czy ebayu szkła minolty schodzą jak ciepłe bułeczki, najbardziej chodliwe to 50/1.4, 24 - 105, 100/2.8 marco, 100 - 300 APO

Są jeszcze trzy kultowe szkła które potocznie nazywa się „Flintami Dziadka”:
Mała Flinta 100 – 200 f/ 4.5
Flinta 75 – 210 f/ 4 (polecam)
Duża Flinta 75 – 300 f/ 4.5 -5.6

Szkła starsze od węgla ale rewelacyjne i dosyć tanie.


W rzeczy samej, ostatnio nabyłem 80 - 200 f2.8 APO to powiem że mając dotychczas 100 - 300 to inny świat, żyleta od pełnej dziury i w każdym zakresie, znajomy ma Sony 70-300 mm F/4.5-5.6 G SSM dałem mu do jego Alfy 700 żeby przetestował 80 - 200 Minolty i efekt jest taki, że z Japonii przyleciał taki sam egzemplarz a Sony 70-300 mm F/4.5-5.6 G SSM idzie na allegro, sam stwierdził co za idiota z niego był że kupił taki shit.
Oczywiście poluję na kilka szkiełek jeszcze.
Ostatnio widziałem 100/2.8 Soft Focus fajna zabaweczka do portretów. Fakt cena trochę odstraszająca bo 2200 ale jakbym miał wybierać między nowym SONY a używaną w dobrym stanie Minoltę to biorę w ciemno Minoltę.Jarek B. edytował(a) ten post dnia 04.08.11 o godzinie 16:27

Następna dyskusja:

oswiadczyny w walentynki? h...




Wyślij zaproszenie do