Robert G.

Robert G. I never think of the
future. It comes
soon enough. (A.
Ei...

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Jestem ciekaw opinii współforumowiczów nt Q5.
Wchodzi na rynek europejski w cenie konkurencyjnej do A4 i A5. Przyjmie się?

konto usunięte

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Robert G.:
Jestem ciekaw opinii współforumowiczów nt Q5.
Wchodzi na rynek europejski w cenie konkurencyjnej do A4 i A5. Przyjmie się?

Dla mnie zdecydowanie HIT.
Wyglada "swiezo", takie male Q7. Ciekawy desig,ciekawie otwierana klapa bagaznika i te diody w przednich i tylnich lapmach...miodzio :)
Cena wysoka ale to AUDI.
Warte zakupu ale z duzym motorem 3.0 TDI lub nowym (jezeli pojawi sie w Q5) 3.0 T Benzynka :)Kamil Bastek edytował(a) ten post dnia 19.08.08 o godzinie 15:38
Robert G.

Robert G. I never think of the
future. It comes
soon enough. (A.
Ei...

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

W Niemczech nowy w gołej wersji będzie kosztował ok. 130,000 zl.
to nie będzie drogie auto.
Marcin Wystrychowski

Marcin Wystrychowski General Manager at
BIG FOUR Group;
Owner at
BFAgencja.pl

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Witam, mocno monitoruje q5 i tak:
- w cenie to bedzie ale nie A5 i nie A4 - podstawa w POlsce bedzie od ok 145 tys (2,0 TFSI, 211 KM Stronic) - rakieta, ale w wersji base duzo juz bedzie miala. A5 i A4 sa o ok 20-25 tys tansze w podstawie - w Niemczech ceny to 38,850 EURO za 2,0 - A4 i A5 sa od 28 i 33 tys - wiec troche wiecej, ale to zupelnie inna klasa samochodu i dla mnie inny target )przynajmniej w odniesnieu do A5)
- porownujac to z jakakolwiek konkurencja - przestarzalym x3, GLK, ktory jest w takiej samej cenie a mi sie nie podoba i xc60 ktory wydaje sie byc ciekawy, ale to troche inny odbiorca i design to IMHO autko nie bedzi emialo konkurencje i pewnie szybko bedzie kolejka oczekiwania tak jak w przypadku A5 czy tiguana na 8-10 miesiecy.
- technologicznie ten model ma wszystko, co audi wymyslilo od lat - moim zdaniem bije konkurencje na glowe i designem i technologicznie. silnik 211 KM TFSI to pewnie bedzi ebajka - jezdzilem 2,0 160, 170, 200 KM i wyobrazam sobie jak bedzie chodzic 211km w stronicu ;-))

To by bylo tyle!
Robert G.

Robert G. I never think of the
future. It comes
soon enough. (A.
Ei...

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Dzięki!
Generalnie, nie jestem fanem takich SUVów, dlatego jestem tak ciekaw Q5. Czytałem tylko, że jest w nim relatywnie mało miejsca...

Czekam na jazdę próbną. A co do ceny to, to co napisałeś zgadza się - Q5 ma mieć w std dużo lepsze wyposażenie - co po dozbrojeniu A4 czy A5 będzie bardzo zblizone w PLN.

Dzięki za opinie i pozdrawiam!
Tomasz N.

Tomasz N. kompetentna sprzedaż
i doradztwo w
sektorze opieki
zdrowo...

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Q5 wygląda stylistycznie dobrze. Bardzo dobrze.
Poza tym nie liczyłbym na jakiekolwiek możliwości jazdy nawet w grząskim terenie.
2.0TFSI to byłaby rakieta przy znacznie mniejszej masie... A tu pasuje chyba 3.0 TDI - oczywiście wg. gustu.

Będzie hitem na pewno.
Nie liczyłbym na jakiekolwiek rabaty (teraz Audi na wszystkie prawie modele daje rabat) - to samo co z Tiguanem - dobrze się sprzedaje - nie dajemy rabatów.
Pewnie żeby skonfigurować jakieś przyzwoite minimum wyposażenia trzeba będzie wydać ok. 180 tys. zł, nie mówię o podstawowej wersji bo wiadomo że Audi = kup dodatki. To daleko do Q7 - rzeczywiście - ale to inna klasa.Tomasz N. edytował(a) ten post dnia 27.08.08 o godzinie 15:50

konto usunięte

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

W dobie malych podniesionych kombiaków (tak to sobie nazywam) Q5 będzie hitem. Zdecydowanie.

Wjeżdża do ligi tych droższych egzemplarzy i sporo namiesza. X3 się już zestarzało. GLK to niewypał - nie podoba mi się, poza tym Mercedesy skończyły się na starej SL'ce. Podciągając hondę CR-V itd. - myślę, że Q5 pozostawia je w tyle. A jak jeszcze dostnie dwusprzęgłową S-Tronic (dobrze pamietam nazwe?) to będzie HIT.

Bardzo mi się podoba.
Marcin Wystrychowski

Marcin Wystrychowski General Manager at
BIG FOUR Group;
Owner at
BFAgencja.pl

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Tomasz N.:
2.0TFSI to byłaby rakieta przy znacznie mniejszej masie... A tu pasuje chyba 3.0 TDI - oczywiście wg. gustu.

Tu bym sie nie zgodził. Skoro wyszło im, ze 211 KM S-tronic przyspiesza 7,2 s do 100 to bedzie naprawde przyzwoite autko, dynamika na poziomie 3,0 TDI w Q7. S-tronic to zupelnie inna skrzynia, niz jakiekolwiek inne - multi czy tiptr. Dla potrzeb q5 to powinien byc najlepszy silnik, zwlaszcza, ze jest dosc odzczedny, w klasie 2 litrowek nie ma konkurencji i w dobie zrownania cen deisla z benzyna chyba nie ma to juz tak duzego znaczenia.
Artur Jazienicki

Artur Jazienicki właściciel Dude.pl,
specjalista ds.
SEO/SEM

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Marcin Wystrychowski:
dynamika na poziomie 3,0 TDI w Q7.

Nie można tego tak porównywać. Q7 jest znacznie większe. Wszy o ok 700 kg więcej. Co do silników to polecam artykuł o Audi Q5 - silnik 2.0 TFSI jest co prawda nadzyczaj konkurencyjny, ale to nie jest "zwykły" TDI. W tej wersji silnikowej Q5 kosztuje o przeszło 30 tys drożej niż odpowiednik 2.0 TDI. Co do 3.0 TDI to dynamika dynamiką, ale spralenie które podaje producent to bajka. On pali w trasie 10 litrów.

Silniki ma dobre, ale nie rewelacyjne.
Minusy:
2.0 TFSI - drogi
2.0 TDI - słabe osiągi
3.0 TDI - dużo pali
Oczywiście te silniki mają dużo zalet. Są elastyczne. Maksymalny moment mają już pd 1500/1750 obrotów. To jest coś. Jak ktoś nie liczy złotówek to szczerze polecałbym 2.0 TFSI, jest i tak mimo wszystko tańszy od 3.0.

Generalnie auto może zwojować rynek i w odpowiedzi na temat wątku wg mnie będzie to HIT.Artur Jazienicki edytował(a) ten post dnia 02.01.09 o godzinie 15:36

konto usunięte

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

A ja trochę napiszę inne odczucia ... naprawdę w podstawowej wersji jest niezłym pasztetem (mam na myśli 2.0 TDI), ogólnie mam zastrzeżenia do tylnej kanapy i bagażnika. Jak ma to być konkurent ML-a czy X5 to ciężko będzie, ponieważ wypasiona wersja może przekroczyć 300.000 zł.

Silniki na +, zdecydowanie 3.0 TDI lub 3.0T
Wnętrze i materiały +
Prowadzenie +
Wyposażenie dodatkowe +
Komfort +

Ilość miejsca, wielkość bagażnika, cena -

Czas pokaże ale jak stawiam obecnie ?

Pozdr.Paweł Świć edytował(a) ten post dnia 03.01.09 o godzinie 19:17
Artur Jazienicki

Artur Jazienicki właściciel Dude.pl,
specjalista ds.
SEO/SEM

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Paweł Świć:
Jak ma to być konkurent ML-a czy X5 to ciężko będzie

Zdecydowanie to nie ma być konkurent X5 tylko X3. Podobnie z ML.

A z ceną 300 tys też mocno przesadziłeś. Wersja podstawowa 143 a pełen pakiet 300 ??

konto usunięte

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Widzisz to raczej powinni zmienić plasowanie albo segmenty, ponieważ nie będę się wywodził na ten temat ale jest to jedyny model obecnie w tym segmencie, Q7 konkuruje z GL, Cayenne, Escalade, czyli największymi SUV, dlatego też BMW miało wprowadzić X7 ale się wycofało na dzień dzisiejszy. Prosta jest ta konkluzja zatem odnośnie plasowania modelu Q5, a jego wymiary wskazują, że oprócz standardowych X3, GLK itp. będzie porównywany również do większych modeli.

Co do ceny 300, miałem na myśli wersję 3.0 TDI.

Pozdrawiam,

Paweł
Artur Jazienicki

Artur Jazienicki właściciel Dude.pl,
specjalista ds.
SEO/SEM

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Jest dużo racji w tym co piszesz, ale zauważ, że Q5 jest na płycie podłogowej A4.
A A4 konkuruje reczej z BMW 3, niż BMW 5. Teraz przekładając to na "X" to mamy X3 i X5. Poza tym X5 jest większe niz Q5.

Konkurentami Q5 są:
Volvo XC60,
BMW X3
Land Rover Freelander
Mazda CX-7
Mercedes GLK

Nie liczy się tylko wymiar samochodu, ale jego przeznaczenie, funkcjonalność itp.

Wracając do Q7. To miało być auto przeznaczone głównie na rynek amerykański. Tam wszystko muszą mieć większe. W praktyce okazało się bardzo popularnym autem w Europie. Co jednak nie oznacza, że Q7 jest jedynie w swojej klasie. Konkurentami Q7 jest właśnie X5, ML czy Cayenne.

konto usunięte

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Artur,

W tym co piszesz jest wiele racji, jednak w Audi trochę to wygląda inaczej. Musiałbym napisać duży wywód jednak wolę pozostawić to klientom :) Pamiętaj że w ofercie nie ma Q3 więc mamy coś na zasadzie Q5 który zapełnia 2 segmenty, a Q7 to inna bajka to której nie dorasta ML czy X5.

Pozdrawiam serdecznie :)
Artur Jazienicki

Artur Jazienicki właściciel Dude.pl,
specjalista ds.
SEO/SEM

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

W zasadzie teraz nie podałeś żadnego argumentu, tylko się upierasz przy swoim. To kto wg Ciebie konkuruje teraz na rynku Europejskim z Q7? Nie ma konkurentów?

Zauważ, że zarówno Q7 jak i X5 to SUVy na siedem miejsc. W Q5 to jest nie do pomyślenia. Ponadto Q5 ma inne przeznaczenie i Audi same o nim mówi, że to "mały" SUV. Ponadto przejrzyj sobie na portalach motoryzacyjnych kilka publikacji o Q5, Q7, X5 i zobacz jakich tam wymieniają konkurentów. Dalej idąc, zobacz ceny tych poszczególnych aut. Co prawda Q7 jest większe od X5, ale za to Q5 jest dużo mniejsze i wymiarami przypomina bardziej X3. Ponadto dlaczego BMW waha się z wprowadzeniem X7 do produkcji skoro niby ma być konkurentem Q7 - auta, które podbiło Europę.
Ponadto Audi ma 2 SUVy teraz a BWM już 3 + Crossover w postaci X6. BMW wypełnia szczelnie każdą lukę. Jeśli dojdzie do produkcji X7 to tylko dlatego, żeby wymiarami dorównać Q7. To, że Q7 jest większe niż X5 nie oznacza, że te auta należą do innego segmentu.

OTArtur Jazienicki edytował(a) ten post dnia 05.01.09 o godzinie 10:35

konto usunięte

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

..:
W dobie malych podniesionych kombiaków (tak to sobie nazywam) Q5 będzie hitem. Zdecydowanie.

Wjeżdża do ligi tych droższych egzemplarzy i sporo namiesza. X3 się już zestarzało. GLK to niewypał - nie podoba mi się, poza tym Mercedesy skończyły się na starej SL'ce. Podciągając hondę CR-V itd. - myślę, że Q5 pozostawia je w tyle. A jak jeszcze dostnie dwusprzęgłową S-Tronic (dobrze pamietam nazwe?) to będzie HIT.

Bardzo mi się podoba.

Nie rozumiem stwierdzenia "niewypał" w stosunku do samochodu "premium" który w pierwszym miesiącu sprzedaży sprzedał się w ilości 10000 egzemplarzy, ponadto może ty kolego masz starego Sl-a i nie miałeś nawet okazji siedzieć w nowszych mercedesach bo według mnie przewyższają jakością 90 % samochodów innych producentów

konto usunięte

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Artur Jazienicki:
W zasadzie teraz nie podałeś żadnego argumentu, tylko się upierasz przy swoim. To kto wg Ciebie konkuruje teraz na rynku Europejskim z Q7? Nie ma konkurentów?

Zauważ, że zarówno Q7 jak i X5 to SUVy na siedem miejsc. W Q5 to jest nie do pomyślenia. Ponadto Q5 ma inne przeznaczenie i Audi same o nim mówi, że to "mały" SUV. Ponadto przejrzyj sobie na portalach motoryzacyjnych kilka publikacji o Q5, Q7, X5 i zobacz jakich tam wymieniają konkurentów. Dalej idąc, zobacz ceny tych poszczególnych aut. Co prawda Q7 jest większe od X5, ale za to Q5 jest dużo mniejsze i wymiarami przypomina bardziej X3. Ponadto dlaczego BMW waha się z wprowadzeniem X7 do produkcji skoro niby ma być konkurentem Q7 - auta, które podbiło Europę.
Ponadto Audi ma 2 SUVy teraz a BWM już 3 + Crossover w postaci X6. BMW wypełnia szczelnie każdą lukę. Jeśli dojdzie do produkcji X7 to tylko dlatego, żeby wymiarami dorównać Q7. To, że Q7 jest większe niż X5 nie oznacza, że te auta należą do innego segmentu.

OTArtur Jazienicki edytował(a) ten post dnia 05.01.09 o godzinie 10:35


Artur odpowiedź jest prosta i nie musisz czytać Auto Świat-a ;)
W segmencie Audi nie ma odpowiednika dla ML-a i X5, tak więc lukę zastępuje Q5 chociaż jest dużo mniejsze jak z resztą napisałeś. Dla Q7 jest odpowiednikiem Range, GL, Escalade itp.

Odnośnie ceny to bardzo proste wejść na 300 tyś zł, więc sprawdź sobie dokładnie cennik, naturalnie miałem na myśli wersję 3.0 TDI a nie 2.0 TDI jak podałeś.

Cennik std. poniżej:

SUV-5d quattro 2.0 Ben 180 KM TFSI Manualna-6 148 300 PLN
SUV-5d quattro 2.0 Ben 211 KM TFSI Manualna-6 165 300 PLN
SUV-5d quattro 2.0 Ben 211 KM TFSI Automatyczna-7 S tronic 175 600 PLN
SUV-5d quattro 3.2 Ben 270 KM FSI Automatyczna-7 S tronic 207 400 PLN
SUV-5d quattro 2.0 Die 143 KM TDI Manualna-6 143 100 PLN
SUV-5d quattro 2.0 Die 170 KM TDI Manualna-6 152 400 PLN
SUV-5d quattro 2.0 Die 170 KM TDI Automatyczna-7 S tronic 161 400 PLN
SUV-5d quattro 3.0 Die 240 KM TDI Automatyczna-7 S tronic 210 700 PLN
Pozdr.

konto usunięte

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Paweł Świć:
W segmencie Audi nie ma odpowiednika dla ML-a i X5, tak więc lukę zastępuje Q5 chociaż jest dużo mniejsze jak z resztą napisałeś. Dla Q7 jest odpowiednikiem Range, GL, Escalade itp.

W UK wszystkie publikacje pisza, ze Q7 konkuruje bezposrednio z X5, M-klasa, Range Roverem...
Filip R.

Filip R. Członek Zarządu,
PROTiM

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Generalnie zakłada się, że o przynależności do klasy decyduje głównie rozmiar. Są jednak pewne odstępstwa, przykładem może być choćby octavia, która czasami pojawia się w klasie C a czasem w segmencie D. Oczywiście wielkość auta to nie jest jedyny wyznacznik, ale jak to się mówi "rozmiar ma znaczenie" :)
Nie przyglądałem się aż tak dokładnie Q5, jednakże w moim odczuciu porównywałbym go z X3, XC60, GLK. Nie można raczej porównywać tego auta z takimi jak ML, X5 itp.

Pozdrawiam
Filip

konto usunięte

Temat: Q5 - to będzie hit czy kit?

Jedna istotna uwaga do kolegow odnosnie mocy silnikow. Pare osob napisalo ze jesli Q5 ma byc szybkie, to pod maska musi pracowac 3.0 TDI 240 KM. Powiem tak - jezdze skromna Octavia 2.0 TDI DSG ( skodowski odpowiednik S-Tronic) o mocy 140 KM i dzieki tej skrzyni subiektywne odczucia sa takie jakby auto mialo pod maska ok. 160 KM, a w trybie Sport dla skrzyni na swiatlach ta skromna Octavia zostawila nawet Scirocco:) Zmierzam do tego, ze - przynajmniej jak dla mnie - mocne Q5 to w zupelnosci wersja z silnikiem 2.0 TDI i skrzynia S-Tronic ( jezdzilem takim,rewelacja) a wersje 3.0 TDI raczej klasyfikowałbym do "potworow" w pozytywnym tego słowa znaczeniu:)

Następna dyskusja:

VW czy Audi?




Wyślij zaproszenie do