Tomasz Szopiński

Tomasz Szopiński immoclick.pl |
szopinski.eu.org |
doktorzyfirm.pl

Temat: odpowiadanie na emaila

chciałem rozpocząć tutaj temat dotyczący odpowiadania na emaile. W wielu firmach panuje niestety kultura nieodpowiadania na zapytania emailowe.
Cieszę się jeżeli ktoś w miarę szybko odpowiada na emaile zdarza się to dosyć rzadko. Z kolei często kiedy piszę emaile do Niemiec zazwyczaj Ci ludzie odpowiadają szybko, nawet wtedy gdy nie potrafią spełnić prośby informują o tym. W Polsce niestety panuje lekceważenie klientów, kontrahentów. Zastanawiam się z czego ono wynika?
Katarzyna Pietrzyk

Katarzyna Pietrzyk Przez
dotychczasowych
współpracowników i
przełożonych był...

Temat: odpowiadanie na emaila

ja osobiście nie lekceważę żadnego zapytania i jeśli mogę to odpowiadam od razu, niestety czasem muszę poczekać na informację, ale w moim przypadku kontahent może być pewny, że odpowiem jak tylko będę mogła...
Christian Kroczek

Christian Kroczek Tony Stark Sprzedaży
i Zarządzania
Relacjami z
Kluczowymi...

Temat: odpowiadanie na emaila

Tomasz S.:chciałem rozpocząć tutaj temat dotyczący odpowiadania na emaile. W wielu firmach panuje niestety kultura nieodpowiadania na zapytania emailowe.
Cieszę się jeżeli ktoś w miarę szybko odpowiada na emaile zdarza się to dosyć rzadko. Z kolei często kiedy piszę emaile do Niemiec zazwyczaj Ci ludzie odpowiadają szybko, nawet wtedy gdy nie potrafią spełnić prośby informują o tym. W Polsce niestety panuje lekceważenie klientów, kontrahentów. Zastanawiam się z czego ono wynika?


Irlandczycy z kolei z natury nie odpowiadaja i trzeba 2-3 wykonac telefony, zeby cos wyniklo.
PS. Sam wszedlem juz na dobre miedzy wrony, ale nie kracze...

Temat: odpowiadanie na emaila

Ja się staram jak mogę :) Odpisuję na maile i oddzwaniam, kiedy nie odbiorę połączenia.
Izabela P.

Izabela P. Team Leader

Temat: odpowiadanie na emaila

a i sluszny temat, niestety mam takie samo zdanie jak Tomasz, niestety spotkalam sie juz wielokrotnie z lekcewazeniem wszelkiego rodzaju zapytan... niestety .... nawet w duzych firmach.... po prostu mialam pecha ....

Tomasz zastanawia sie z czego wynika taki a nie inny stosunek polskich firm do klientow? Rowniez mnie to interesuje! Sama pracuje w olbrzymiej firmie gdzie kazdego dnia naplywaja masowe zapytania zarowno interne jak i externe i mam taka wlasna strategie zeby nie powiedziec - swoj DEADLINE - kazdy mejl odpowiedziany jest DO GODZINY ( w najjgorszych przypadkach! ).KLient nasz pan, wiec powinno sie go traktowac z szacunkiem ....
Anna G.

Anna G. W życiu chodzi o to
by być trochę
niemożliwym ;)

Temat: odpowiadanie na emaila

Ja równiez staram się odpowiadać na wszelkiego typu zapytania... Może czasem troszke później. Korespondencję traktuję wybiórczo - to co pilne leci w eter od reki to co może poczekać... czeka :)
Katarzyna G.

Katarzyna G. MARKETING I PR I
E-COMMERCE

Temat: odpowiadanie na emaila

Jeśli mail jest od klienta - odpisuje natychmiast. Inni moga poczekac
Karolina C Dulnik

Karolina C Dulnik Ekspertka w
dziedzinie
komunikacji
wewnętrznej,
interpers...

Temat: odpowiadanie na emaila

Polecam monity i priorytety ;-)
Michał Tadeusz Gajewski

Michał Tadeusz Gajewski multifuntion manager
#PR #ADS #EVENT

Temat: odpowiadanie na emaila

To prawda - nieraz spotkalem się z ignorancją w tej materii.

Przyczyną może by także to, że wiele firmy ma maila na wyrost - bo trzeba mieć - a w zreczywistości konto nie jest sprawdzane.

Łatwo też ocenić po aliasie mailowym z kim mamy do czynienia, przykladowo:

domena http://firma.com.pl a kontakt dupamaryny@wp.pl zamiast biuro@firma.com.pl

w ten sposób łatwo ocenić z kim mamy do czynienia.

Drugi powód - mentalne naleciałości i brak kultury - starsza nacja użytkowników internetu nie łapie kwestii i nie wie, co to dobre relacje z kimkolwiek - nie wychodzą z założenia, iż w przyszlości jednak to się może opłacić.


Pozdrawiam/


Monika S.

Monika S. Marketing / Product
Management /
Komunikacja
wewnętrzna

Temat: odpowiadanie na emaila

a co sądzicie o ustawianiu potwierdzenia odczytania wiadomości? czasami to przydatne, ale ja się irytuję, jak takie potwierdzenie wyskakuje mi przed nosem. szczególnie jeżeli to mail wewnątrzfirmowy.
Anna G.

Anna G. W życiu chodzi o to
by być trochę
niemożliwym ;)

Temat: odpowiadanie na emaila

A ja uważam że to bardzo słuszne nawet jeśli jest to wewnątrzfirmowy mail. Zawsze chciałabym mieć potwierdzenie że dotarło to co dotrzeć powinno! ( to tak jak podpisywanie korespondencji że dotarła)

konto usunięte

Temat: odpowiadanie na emaila

Aniu
w tym cslym spamie zdarza sie mi ze wywale czyjs mail zupenie niechcacy... czy ten ktos powienin sie na mnie obrazic, czy tez po prostu mnie zabbic, a mioze wysklac nastepny. Nie jestem jesynym dostajacym kilkaset maili dziennie...

konto usunięte

Temat: odpowiadanie na emaila

Potwierdzanie maili nie potwierdza czy mail dotarł tylko czy został przeczytany. Jeśli mail nie dotrze to "mailer_daemon" wysyła powiadomienie o błędzie.

Natomiast fakt czy ja przeczytam maila (czy też SMSa) jest wyłącznie moją sprawą i nawet gdy ktoś żąda potwierdzenia to mój program pocztowy ustawiony jest tak aby go nie wysyłać.
Nic nikomu do tego co czytam, kiedy czytam i kiedy zechcę na to odpowiedzieć. Ta wolność jest największą zaletą emaila i nie zamierzam oddać jej pod kontrolę.
Tomasz Poradowski

Tomasz Poradowski Specjalista od
wytwarzania
oprogramowania

Temat: odpowiadanie na emaila

[author]Edward
Katarzyna Wylon

Katarzyna Wylon Menedżer Personalny
Regionu / HR
Business Partner

Temat: odpowiadanie na emaila

Pocztę sprawdzam kilka razy na dzień, ale nie zawsze odpowiadam na wszystkie maile od razu po przeczytaniu. Albo nie mam czasu, albo pytanie wymaga ode mnie skupienia i muszę to odłożyć na jakiś czas. Jeżeli jakiś email ewidentnie wymaga odpowiedzi, to to robię; jeżeli ktoś mi coś przyśle, to odpowiem chociażby "dziękuję".

Sama wielokrotnie spotkałam się z nieodpowiadaniem na moje wiadomości, zarówno wśród znajomych, jak i superważnych firm. Dla mnie jest to przejaw braku szacunku i zlekceważenia. No, ale przecież są ważni i ważniejsi ;)

natomiast potwierdzenia przeczytania dostaję rzadko, ale jeśli już to klikam ok. Niech wiadomym jest, że przeczytałam; natomiast odpowiem kiedy będę chciała.

konto usunięte

Temat: odpowiadanie na emaila

Cóż, miałem taki problem w organizacji - mała skala, region ma ok 20 osób. Sam zacząłem stosować potwierdzenie odbioru - jest to dla mnie znak - przyjąłem do wiadomości, nie mogę się tym teraz zająć. Od ludzi, którzy nie wysyłają potwerdzeń wymagam maila w stylu "Odebrałem, odpiszę w wolnej chwili".

Sam staram się wysyłać od razu potwierdzenie otrzymania i info kiedy mam zamiar odpisać/zająć się tym tematem.

Oczywiście to zasady wewnątrz organizacji, dla "świata zewnętrznego" nie ma reguł, po prostu zależy od ważności sprawy i piszącego :-)
Katarzyna Okrutna

Katarzyna Okrutna Accounting Manager

Temat: odpowiadanie na emaila

Mam ustawione w swojej poczcie służbowej automatyczne wysyłanie potwierdzeń odbioru/odczytu maila jeśli nadawca tego wymagał.
W moich mailach zawsze ustawiam prośbę o potwierdzenie odczytania maila jeśli jest to na tyle dla mnie ważne.

Nie zawsze jednak odpisuję od razu - wszystko zależy od zgłaszanej sprawy, od tematu maila. Jesli sprawa jest pilna to staram się odpisać od razu, ale przy dużym zapracowaniu różnie to niestety bywa...

konto usunięte

Temat: odpowiadanie na emaila

W dobrym tonie jest odpowiedzieć na list w ciągu 24 godzin.

Potwierdzenie odbioru jak każde wyskakujące okienko jest przeważnie ignorowane i wcale nie gwarantuje, że odbiorca przeczyta nasz list i zareaguje w odpowiednim czasie :)

W przypadku przedłużającego się braku odpowiedzi stosuje się technikę DW lub CC (zależnie od wersji outlooka), która polega na wstawianiu w pole DW lub CC adresów e-mail wszystkich świętych i wysłanie listu ponownie :)

konto usunięte

Temat: odpowiadanie na emaila

Katarzyna O.:Nie lubię tego stosować, bo to wygląda trochę jak "donosicielstwo" ale cóż - działa :).


No właśnie, a w porządku jest, że druga strona milczy? To nie jest klub miłośników rycerzy okrągłego stołu tylko biznes, w którym obowiązują pewne zasady komunikacji - ktoś, kto ich nie przestrzega sam naraża się na telefon od szefa :)
Lilianna Izabela B.

Lilianna Izabela B. Dyrektor ds.
Budownictwa
Przeymslowego -
Polmetal GmbH

Temat: odpowiadanie na emaila

Zgadzam się, ze w dobrym tonie jest odpowiedź w ciągu 24 godzin. Jednak w mojej firmie juz podczas rozmowy telefonicznej informujemy klientów, że zwględu na dużą ilośc zapytań działamy z opóźnieniem. Przy branży budowlanej możemy sobie na to pozwolić.

Następna dyskusja:

Odpowiadanie na formalne ...




Wyślij zaproszenie do