Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Coaching: Jak problemy klientów wpływają na powodzenie...

Coaching: Jak problemy klientów wpływają na powodzenie Twojego biznesu?

Czy zastanawiałeś się kiedyś jak problemy klientów, z którymi pracujesz, wpływają na ich próby kontaktu z Tobą?

Klasyczne podejście marketingowe mówi o tym, żeby dopasowywać się do potrzeb klienta i oferować mu coś, co zaspokoi te potrzeby. Jest to niewątpliwie dobra rada i jeśli jeszcze nie stosujesz jej w swoim biznesie oferując np. coaching zamiast rozwiązania konkretnych problemów - warto zastanowić się nad skorzystaniem z niej.

Jednocześnie kwestia potrzeb klienta jest zdecydowanie bardziej wielowymiarowa - ponieważ problemy klienta, z którymi do Ciebie przychodzi, będą bezpośrednio wpływały na to, jak będzie się z Tobą kontaktował i umawiał sesję.

Co mam przez to na myśli?

Jakiś czas temu skontaktowała się ze mną kobieta, która chciała pomocy w skuteczniejszym podejmowaniu decyzji, ponieważ była bardzo niezdecydowana.

Wymieniliśmy jak dotąd przynajmniej z 15 maili, ponieważ nieustannie miała wątpliwości.

To w sumie dość oczywiste, nie uważasz? Jej problemem jest nieumiejętność podejmowania decyzji. Dlaczego w kontekście wyboru coacha miałaby stosować inną strategię?

Podobnie wygląda sytuacja w mojej specjalizacji - pracy z klientami cierpiącymi z powodu nieśmiałości. Jak sądzisz, jak łatwo tym klientom przychodzi skontaktowanie się ze mną przed podjęciem pracy?

W końcu są to ludzie, którzy... Mają problemy ze zwróceniem się do obcych ludzi i nawiązaniem z nimi relacji.

Co w praktyce oznacza, że większość moich klientów ma faktyczne problemy z rozpoczęciem kontaktu ze mną. Wielokrotnie dostaje uwagi w rodzaju "Dwa miesiące zbierałem się, żeby do Ciebie napisać." Wiele osób kontaktuje się ze mną dwa-trzy razy w obrębie pół roku, zanim w końcu dojdzie do sesji. Dlatego właśnie robię wszystko co mogę, żeby ułatwić moim potencjalnym klientom kontakt ze mną. Podaję e-mail i telefon w każdym miejscu mojej strony, niedługo będę też eksperymentował z numerami gg i skype - być może sprawia to mnie profesjonalne wrażenie, ale dla wielu moich klientów może to być ten rodzaj kontaktu, który będzie dla nich najłatwiejszy. Umieściłem również on-line stronę z często zadawanymi pytaniami i odpowiedziami na nie, co zmniejsza potrzebę kontaktu ze strony gości na stronie i pozwala im łatwiej zdecydować, czy moja oferta jest dla nich.

To oczywiście pojedyncze przykłady. Temat ten można drążyć bardzo długo i tak naprawdę: zachęcam Cię do tego.

Jaki problem mają Twoi klienci i jak ich problemy wpływają na ich kontakt z Tobą? Czy np. pracujesz z klientami którzy mają problem z niecierpliwością i każesz im czekać przez koszmarnie długie intro we flashu i stronę wczytującą się przez wieki? Czy każesz agorafobikowi spotkać się z Tobą na spotkaniu wstępnym po drugiej stronie miasta? Czy chcesz, żeby ktoś mający problemy z zaufaniem w biznesie, zaufał Ci i z góry podał swoje dane kontaktowe, a może nawet numer karty ?

Jak możesz ułatwić swojemu klientowi dotarcie do Ciebie i jak możesz przewidzieć i wziąć pod uwagę efekty uboczne, jakie niesie ze sobą problem, z którym do Ciebie przechodzi? Jak możesz mu ułatwić kontakt z Tobą BIORĄC POD UWAGĘ jego problem i dostosowując swój przekaz, swoją stronę www i swoją ofertę do tego problemu?

I jak wielu klientów, którzy dotąd nie kontaktowali się z Tobą ze względu na te problemy, teraz zacznie to robić?