Temat: licea warszawskie z programem lego logos i wykaz z...
mam już namiary na organizację, może podadzą mi adresy szkół, chcemy pojechać i zobaczyć jak to wygląda w rzeczywistości i porozmawiać z młodzieżą czy są zadowoleni z takiej formy nauki
http://www.lego-logos.pl/
http://legologos.blog.polityka.pl/
jednym z organizatorów w Warszawie był chłopak z GL, miałam nawet zaproszenie na udział w tej imprezie, ale z braku czasu wtedy nie poszłam, a szkoda.
"Projekt LEGO-LOGOS adaptuje naturalne środowisko zabawy dziecka (tu zabawy klockami) do nauczania filozofii i filozofowania sensu stricto. Punkt wyjścia zajęć stanowi lektura klasycznych tekstów filozoficznych, które następnie zostają zamienione przez uczestników zajęć w budowle z klocków.
Uczniowie mają zadanie zbudować z klocków to, jak zrozumieli przeczytany tekst. Dokładna analiza budowli i ich porównywanie z tekstami doprowadza uczniów do głębszego zrozumienia omawianych tekstów oraz przedstawienia samodzielnych i twórczych wizji ich filozoficznej i artystycznej interpretacji.
Wśród czytanych na zajęciach autorów znajdują się między innymi pisma filozofów antycznych Platona, Arystotelesa, Cycerona, Marka Aureliusza, a także późniejszych, Leonarda Da Vinci i Kartezjusza.
Nadrzędnym celem Projektu jest wspieranie kultury filozoficznej i artystycznej w Polsce oraz poprawa jakości pracy polskiej szkoły, przede wszystkim poprzez doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, rozwijanie zdolności do kreatywnego myślenia i twórczości artystycznej, przeciwdziałanie zjawisku wtórnego analfabetyzmu i przemocy w szkole oraz wyrównanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży z wsi i małych miejscowości, a także z tzw. środowisk zaniedbanych."
http://www.eduskrypt.pl/legologos-info-5448.html
"Lego-Logos
Dnia 3 kwietnia br., w Warszawie, rozpoczęły się kursy dla nauczycieli nauczania filozofii w szkołach nowatorską metodą wykorzystującą klocki lego.
Wynalazcą Lego-Logos jest wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (UMK) w Toruniu, Jarosław Spychała.
Lekcja odbywająca się z użyciem klocków składa się z kilku etapów. Najpierw uczniowie zapoznają się z treścią filozoficznego tekstu. W tracie czytania rolą nauczyciela jest wyjaśnienie trudniejszych zwrotów i sformułowań. Następnie uczniowie mają za zadanie zilustrować treść przeczytanego fragmentu w formie budowli z klocków i streścić własne przemyślenia, pojawiające się podczas konstruowania modelu. Celem tego typu metody ma być wzbudzenie w uczniu ciekawości, rozwinięcie wyobraźni i twórczego myślenia.
W przeprowadzanych obecnie szkoleniach weźmie w najbliższym czasie udział ok. 700 nauczycieli oraz absolwentów i studentów, przygotowujących się do zawodu pedagoga. Liczba ta jednak stale wzrasta.
Kursy dla nauczycieli realizowane są przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Fundację YPSYLON i Instytut Nowoczesnej Edukacji. Patronat nad przedsięwzięciem objęło Ministerstwo Edukacji Narodowej."
http://www.edu.info.pl/strona.php?3481
i jeszcze tutaj:
http://www.profuturo.edu.pl/pol/content/view/227/106/
Pro Futuro prowadzi właśnie tę drogą szkołę:-)
http://www.polityka.pl/archive/do/registry/secure/show...Beata B. edytował(a) ten post dnia 28.01.08 o godzinie 18:30