konto usunięte

Temat: praca Account Manager

Kilka dni temu wysłałem swoją aplikację na stanowisko Junior Account Managera w agencji reklamowej. Co prawda nie mam doświadczenia w tej branży, ale myślę, że sprawdziłbym się jak Account. Chciałbym zapytać, czego mogę się spodziewać na rozmowie kwalifikacyjnej, jak najlepiej wypaść i czy może są inne sprawy o których wiedzieć powinienem idąc na rozmowę.
Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk Branding, marketing,
reklama i social
media. The Jedi way.

Temat: praca Account Manager

Doświadczenie w branży nie jest wymagane, choć podstawy marketingu na pewno pomagają. Junior account to pewnie asystent accounta od "zimnych telefonów". Może jestem okrutny, ale oceniam takich ludzi po pierwszym wrażeniu -- bo tak samo będą ich oceniać Klienci.

Zatem: wygadany, kontaktowy, z poczuciem humoru. Nie sztywny, bez potoku słów. "Oblatany" w tematyce, którą zajmuje się firma. Lubi kontakty z ludźmi (to bardzo subiektywne kryterium, ale bez tego nie ma szans na pracę z pasją).

Ja w czasie rozmów kwalifikacyjnych... po prostu rozmawiam. Tak jak Klient by rozmawiał z nowo poznaną osobą. Wtrącam żart, sprawdzam czy człowiek potrafi "wciągnąć" w konwersację. Reszta to rzeczy, które są w CV i wychodzą w pracy :)
Katarzyna Knapik-Pacyga

Katarzyna Knapik-Pacyga Doradca Podatkowy
(nr wpisu 12587)

Temat: praca Account Manager

i takie rozmowy się lubi:) Są przyjemnością dla obu stron (zwykle:)

konto usunięte

Temat: praca Account Manager

Jeżeli chodzi o kontaktowość czy umiejętność podtrzymania rozmowy to myślę, że będę miał z tym problemu. Podobnie zresztą jak wiedzą dotycząca podstaw marketingu, mam też za sobą kilka miesięcy pracy w charakterze Asystenta Działu Handlowego, akurat w firmie produkcyjnej, no ale zawsze to jakieś doświadczenie.

Temat: praca Account Manager

Mariusz D.:
Kilka dni temu wysłałem swoją aplikację na stanowisko Junior Account Managera w agencji reklamowej. Co prawda nie mam doświadczenia w tej branży, ale myślę, że sprawdziłbym się jak Account. Chciałbym zapytać, czego mogę się spodziewać na rozmowie kwalifikacyjnej, jak najlepiej wypaść i czy może są inne sprawy o których wiedzieć powinienem idąc na rozmowę.

czesc,

nie wiem jaka to jest agencja, ale bez doswiadczenia w branzy moze byc ciezko. account nie tylko kontaktuje sie z klientem, ale rowniez, w pewnym stopniu jest jego doradca i partnerem w biznesie. account to najgorsza chyba dzialka w biznesie reklamowym, jak jest dobrze to opchwaly zbiera strategia, produkcja, a przede wszystkim kreacja. jak jest zle, zawsze jest winny account.

na rozmowie kwalifikacyjnej mozesz uslyszec pytania typu:
- czym sie rozni rgb od cmyka
- co to jest proof
- co to jest kolor pantone
- jaka jest najlepsza reklama? dlaczego?
- co to jest insight?
- czym sie zajmuje proofreader?
- co powinno sie znalezc w briefie kreatywnym?
- co to jest insight?
- jakie sa elementy, ktore bys wykorzystal przy analizie konkurencji?
- co to jest ATL, BTL, TTL?
- co to jest "demo" w spocie tv
- jakiej dlugosci sa formaty spotow radiowych i telewizyjnych (najczestsze)
- co to jest ambient?

i podstawowe pytanie: dlaczego reklama?

polecam ogloszenia junior account executive lub account executive. znam wiele fajnych osob, ktore nawet po studiach reklamowych nie do konca daly sobie rade w piewrszej pracy z zadaniami, ktore sie pojawialy.

trzymam kciuki i zycze powodzenia.

konto usunięte

Temat: praca Account Manager

Jasne mniej więcej zdaję sobie sprawę z czym miałbym do czynienia na tego typu stanowisku. Rozumiem, że Account odpowiada nie tylko za utrzymanie dotychczasowych klientów (dobra komunikacji, informacje o postępach realizacji projektu, etc). Account jak mniemam jest tym najważniejszym ogniwem odpowiadającym z jednej strony za dobrą komunikację z klientem i proponowanie mu konkretnych rozwiązań problemu, a z drugiej strony koordynację całego projektu.

Z tego co wiem Account uczestniczy też w procesie kreacji danej kampanii marketingowej, wybrania najlepszych kanałów dystrybucji, zaproponowania najlepszych rozwiązań w porozumieniu z Copywriterem, Programistami, Grafikami etc...

Jednym słowem Account musi trzymać rękę na pulsie, zebrać "wszystko do kupy", wyznaczyć zadania, harmonogram, etc i przedstawić to klientowi....

Oczywiście rozumiem, że Account musi się posiadać wiedzę praktyczną z zakresu marketingu i reklamy np: cen kampanii reklamowej ATL i BTL i poszczególnych jej elementów i widzę techniczną o której wspominał mój przedmówca. Ja jako pasjonat tego typu zagadnień, a sieci w szczególności myślę, że mam o tym pojęcie, przynajmniej jeśli chodzi o podstawy.

przykład:

1.pojawia się klient który życzy sobie skonstruowanie kampanii reklamowej: według mnie zadania Account polegać będą na:

- zaproponowanie klientowi, biorąc pod uwagę specyfikę branży w której działa - odpowiedniej kampanii czy to BTL czy ATL czy może mieszaną wraz z poszczególnymi elementami np. marketingu wirusowego czy kampanii outdoorowej wraz z przybliżonymi cenami. np jeśli reklama w necie to jaka cena, czas trwania etc dajmy na to Google Adwords czy Adsense, czy lepszy dla klienta jest baner czy może top layer albo boks etc, ceny wywieszenia billboardów ich czasu obecności etc., jeśli reklama w tv to czas trwania, koszty etc a więc kontakt z telewizją, negocjacja cen etc BRIEFING

- dyskusja nad kreacją w gronie grafików, programistów, copywriterów w celu wybrania najlepszych rozwiązań

- stworzenie Breif'u

- koordynacja procesu w firmie

- stały kontakt z klientem

- przedstawienie klientowi wstępnych planów i kosztów

Jeśli się mylę lub warto byłoby coś dopisać to będę wdzięczny za sugestie....Mariusz Dziechciaronek edytował(a) ten post dnia 01.08.07 o godzinie 03:48

Temat: praca Account Manager

Mariusz D.:
Jasne mniej więcej zdaję sobie sprawę z czym miałbym do czynienia na tego typu stanowisku. Rozumiem, że Account odpowiada nie tylko za utrzymanie dotychczasowych klientów (dobra komunikacji, informacje o postępach realizacji projektu, etc). Account jak mniemam jest tym najważniejszym ogniwem odpowiadającym z jednej strony za dobrą komunikację z klientem i proponowanie mu konkretnych rozwiązań problemu, a z drugiej strony koordynację całego projektu.

Z tego co wiem Account uczestniczy też w procesie kreacji danej kampanii marketingowej, wybrania najlepszych kanałów dystrybucji, zaproponowania najlepszych rozwiązań w porozumieniu z Copywriterem, Programistami, Grafikami etc...

Jednym słowem Account musi trzymać rękę na pulsie, zebrać "wszystko do kupy", wyznaczyć zadania, harmonogram, etc i przedstawić to klientowi....

Oczywiście rozumiem, że Account musi się posiadać wiedzę praktyczną z zakresu marketingu i reklamy np: cen kampanii reklamowej ATL i BTL i poszczególnych jej elementów i widzę techniczną o której wspominał mój przedmówca. Ja jako pasjonat tego typu zagadnień, a sieci w szczególności myślę, że mam o tym pojęcie, przynajmniej jeśli chodzi o podstawy.

przykład:

1.pojawia się klient który życzy sobie skonstruowanie kampanii reklamowej: według mnie zadania Account polegać będą na:

- zaproponowanie klientowi, biorąc pod uwagę specyfikę branży w której działa - odpowiedniej kampanii czy to BTL czy ATL czy może mieszaną wraz z poszczególnymi elementami np. marketingu wirusowego czy kampanii outdoorowej wraz z przybliżonymi cenami. np jeśli reklama w necie to jaka cena, czas trwania etc dajmy na to Google Adwords czy Adsense, czy lepszy dla klienta jest baner czy może top layer albo boks etc, ceny wywieszenia billboardów ich czasu obecności etc., jeśli reklama w tv to czas trwania, koszty etc a więc kontakt z telewizją, negocjacja cen etc BRIEFING

- dyskusja nad kreacją w gronie grafików, programistów, copywriterów w celu wybrania najlepszych rozwiązań

- stworzenie Breif'u

- koordynacja procesu w firmie

- stały kontakt z klientem

- przedstawienie klientowi wstępnych planów i kosztów

Jeśli się mylę lub warto byłoby coś dopisać to będę wdzięczny za sugestie....Mariusz Dziechciaronek edytował(a) ten post dnia 01.08.07 o godzinie 03:48

sam proces powinien wyglądać trochę inaczej:
1. brief klienta
2. spotkanie ze strategiem i analiza zadań (+ analiza rynku, stanu przeszłego, obecnego i trendów)
3. wypracowanie briefu
4. briefowanie kreacji
5. wypracowanie koncepcji
6. dyskusja nad zastosowaniem koncepcji w poszczególnych mediach (ustalone wcześniej w pkt.2 i przy okazji 3.)
7. przygotowanie kompletu materiałów do prezentacji
8. prezentacja

a później etap wykonawczy czyli produkcja. oczywiście szablon może być modyfikowany ze względu na warunki; możesz na przykład pracować wg media planu lub uczestniczyć w jego powstawaniu etc.

zasadniczo pobieżnie, to ekant i strateg briefują artów i copywriterów, a nie wspólnie szukają idei (ale i to się zdarza).

konto usunięte

Temat: praca Account Manager

bardzo dziękuję za profesjonalną wypowiedź, bardzo mi się przyda:)

konto usunięte

Temat: praca Account Manager

Okej, dziś rozmowa kwalifikacyjna na stanowisko Accounta. Myślę, że jestem dobrze przygotowany, ale wszystko zależy od tego jakich będę miał kontrkandydatów i jak będzie przebiegać sama rozmowa. Zapoznałem się ze specyfiką rynku, w szczególności jeśli chodzi o ostatnie trendy, a więc to wszystko co można znaleźć na portalach typu wirtualne media, marketing przy kawie, interaktywnie.com, medialine etc, do tego e gospodarka i money. Przeczytałem mądrą książkę "Twórcze projektowanie", przypomniałem sobie metody analizy rynku, segmentacji, pozycjonowania marki, analizy SWOT, macierzy etc, ogólnie związane z planem marketingowym.

Oczywiście przejrzałem listę najważniejszych terminów stosowanych w branży, zaopatrzyłem się w ostatni numer "Brief" (naprawdę dobry jest tam relacja z Lion's Cannes". Znam nazwy i kreacje największych agencji reklamowych, tych polskich i tych zagranicznych (rzecz jasna Fallon - Sony Bravia jest najlepsza)...hmm co jeszcze, do tego pełne informacje o firmie i jej kreacjach.....cóż zwarty i gotowy.....will see:)

konto usunięte

Temat: praca Account Manager

No i jak poszło? O co pytali? Daj znać, bo ciągle trzymamy kciuki :)

konto usunięte

Temat: praca Account Manager

Moim zdaniem poszło mi bardzo dobrze - dzięki radom od ludzi z goldenline i mojemu własnemu przygotowaniu. Jak zwykle kontakt w przyszłym tygodniu. Ludzie zrobili na mnie bardzo dobre wrażenie, komunikatywni, otwarci, z poczuciem humoru:)



Wyślij zaproszenie do