Temat: eurocity do Berlina
Czas potrzebny na ściągnięcie lokomotywy zastępczej zależy zapewne od wielu czynników - i z faktu że za którymś razem dla jakiegoś pociągu trwało to 3 godziny nie można w sposób uprawniony ekstrapolować tego na wszystkie inne jeżdżące w DE pociągi. Z drugiej strony - nie sposób nie zgodzić się że DB traktuje bardzo po macoszemu wszystko, co jeździ do Polski, z BWE i Wawelem włącznie.
Teoretycznie na BWE Niemcy powinni wystawiać Restaurant i "jedynkę". W praktyce, na Olszynce zawsze stoją polskie wagony rezerwowe (Adhmnu) za niemieckie Avmz (wcześniej jeździły Apmz) 1 klasy, tak często przysyłane przez Niemców wagony się psują.
Standard niemieckich kuszetek w Kiepurze też woła o pomstę do nieba. Gdyby nie fakt, że w sleeperetce nie gasi się górnego światła na noc - byłby to chyba jedyny wagon w dobrym standardzie jeżdżący w tym składzie obok naszych 'deluxe'owych' wagonów sypialnych.
Pozdrawiam