Maria Magdalena B.

Maria Magdalena B.
Poradnikautystyczny.
pl

Temat: Petycja w sprawie ratowania zespołów wsparcia

Szanowni Państwo, Kochane Koleżanki, Kochani Koledzy,

w imieniu rodziców dzieci z autyzmem zwracam się z prośbą o podpisanie petycji
http://www.petycje.pl/petycja/9200/ratowanie_zespolow_...

Nie jestem mocna w prezentowaniu argumentów, dlaczego nalezy tę petycje podpisac. Doskonale zrobiła to moja koleżanka na stronie wszystko jasne:
http://www.wszystkojasne.waw.pl/projekt-nowelizacji-ro...

Bardzo dziękujemy i będziemy wdzięczni za podanie linka do tej petycji dalej
Tomasz Mikołajczyk

Tomasz Mikołajczyk nauczyciel, trener
IT, Software QA
Manager

Temat: Petycja w sprawie ratowania zespołów wsparcia

Zgloscie lepiej petycje o zapewnienie nauczyciela wspomagajacego dla klas, w ktorych sa uczniowie z SPE oraz z orzeczeniami. Na chwile obecna takie osoby sa spotykane jedynie w ustawach i aktach prawnych. W rzeczywistosci sa tylko w szkolach z oddzialami integracyjnymi, ze wzgledu na oczywista oczywistosc - oszczednosci

Temat: Petycja w sprawie ratowania zespołów wsparcia

Dokładnie Tomku, większość kwestii dotyczących osób niepełnosprawnych, w tym zapewnienie dodatkowego pedagoga na zajęciach, w klasie, w której są takie osoby, jest spotykane w tylko i wyłącznie w przepisach i nijak ma się do rzeczywistości.

Ryszard Zielinski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Petycja w sprawie ratowania zespołów wsparcia

Tak chodzi o dodatkowego pedagoga, w klasie, w której znajdują się osoby niepelnosprawne
Tomasz Mikołajczyk

Tomasz Mikołajczyk nauczyciel, trener
IT, Software QA
Manager

Temat: Petycja w sprawie ratowania zespołów wsparcia

@Ryszard - nie do konca nie sa przestrzegane, sa obchodzone.
Klasy (tzw. oddzialy), do ktorych uczeszczaja ON wraz z dziecmi zdrowymi (no ogolnie - mieszane) moga formalnie nazywac sie po prostu klasami/oddzialami (wtedy, kiedy szkola --> gmina jest biedna; szkola jest nazywana masowa i tyle). Klasy takie moga tez nosic nazwe oddzialow integracyjnych (a szkola odpowiednio - szkoly z oddzialami integracyjnymi). Wiaze sie to z dodatkowym etatem nauczyciela wspomagajacego oraz ze zmniejszona liczebnoscia klas. Takie oddzialy najzwyczajniej w swiecie nie sa tworzone z powodow przede wszystkim ekonomicznych - tyle w temacie. Reszte doczytasz

Ryszard Zielinski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Tomasz Mikołajczyk

Tomasz Mikołajczyk nauczyciel, trener
IT, Software QA
Manager

Temat: Petycja w sprawie ratowania zespołów wsparcia

nie do konca te przepisy sa dobre. Sa ZALECENIA a nie NAKAZY. Jest MOZLIWOSC tworzenia np. oddzialow integracyjnych, a nie ma KONIECZNOSCI (np. ze jesli do szkoly chodzi wiecej niz 2 ON to tworzymy oddzial integrayny, bo TRZEBA).

Z urzednikami nie jest znow AZ tak najgorzej, coraz wiecej widze kopertek przed urzedami (wolnych!) dla niepelnosprawnych. Coraz czesciej na drzwiach urzedu lub przy ktoryms okienku jest naklejka o tym, ze sa przyjazni gluchoniemym, ze sa osoby przeszkolone w kierunku migowego.

Nie jest AZ tak zle, chociaz np. e-urzad zazwyczaj to mrzonka i poza pobraniem drukow (formularzy) nic internetowo w calosci sie nie da zalatwic. Jedni maja e-puap, inni maja e-urzad, jeszcze inni e-administracje. Kazdy system sobie, a obywatel i tak chodzic musi po okienkach

Temat: Petycja w sprawie ratowania zespołów wsparcia

Tak przepisy, w większości są obchodzone, Tomku masz rację, coraz więcej się dzieje w kierunku działań dla osób niepełnosprawnych, ale jest to widoczne w większych metropoliach, w mniejszych wciąż dzieje się za mało. Przepisy, m.in.: unijne "wymagają" budowania, nowych bądź przystosowania już wcześniej wybudowanych budynków, pomieszczeń, dla ON, ale przynajmniej z mojego doświadczenia wynika, że w mniejszych miastach, to jest fikcja, tylko na "papierze". Przykład byłam ostatnio w moich okolicach w PUP, platforma owszem jest, ale nieczynna i tylko do parteru, a gabinet przyjmowania petentów niepełnosprawnych na piętrze, bez możliwości dojechania windą, albo szkolenia dla ON, o których pisałam w odpowiednim linku, powtórzę zajęcia odbywają się na drugim piętrze w budynku w ogóle bez windy, do niedawna ośrodek zdrowia, choć miał podjazd też nie posiadał, ani platform, ani wind, teraz zamontowali windę zewnętrzną. UM u nas nadal jest nie przystosowany, pomimo faktu, że pracuje tam osoba poruszająca się na wózku, wolą ją wnosić, niż coś z tym zrobić. Idąc dalej i nawiązując do wątku nauczycieli, nie od dziś w szkołach w mojej okolicy uczą i uczyli się ON i było tylko możliwe uzyskanie nauczania indywidualnego, bądź skierowanie do tzw. szkoły specjalnej o dodatkowym nauczycielu i oddziałach integracyjnych zapomnij, dopiero teraz coś się dzieje w tej materii. Mogłabym tak wymieniać jeszcze długo. Dlatego w poprzednim moim poście pisałam, że przepisy nijak mają się do rzeczywistości, nie tylko w szkolnictwie. Niestety tak sprawa ma się w małych miasteczkach, nie wspomnę już o obszarach wiejskich. W większych, owszem jest tak jak piszesz koperty, stanowiska, gdzie znają język migowy, szkoły z oddziałami itd,.
Adam Pietrasiewicz

Adam Pietrasiewicz Półliterat, Audytor
dostępności

Temat: Petycja w sprawie ratowania zespołów wsparcia

Joanna Wawrzyniak:
Tak przepisy, w większości są obchodzone,

Ale to chyba zależy od miejsca, bo ja znam przykłady odwrotne, gdzie właśnie aż zadziwiająco dużo się robi na poziomie gminy i miasta, w małych miejscowościach.

Różnie to bywa, i ogólnie jest coraz lepiej. Wszędzie.

Ryszard Zielinski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Temat: Petycja w sprawie ratowania zespołów wsparcia

Panie Ryszardzie to też prawda, przepisy te same, ale różna jest ich interpretacja

Ryszard Zielinski

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora

Następna dyskusja:

Petycja do NFZ w sprawie ch...




Wyślij zaproszenie do