konto usunięte

Temat: Dekalog masażysty.

Dekalog jest oczywisty w każdym punkcie, tylko, że nie zawsze spotykamy się ze stosowaniem zasad zwykłej kultury, poszanowania ciała ludzkiego i szacunku do samego pacjenta i jego choroby.
Napisałem dekalog i nie sądziłem, że będzie przedmiotem takiej dyskusji.
Wynika z niej prosta przesłanka: każdy z nas ma swój dekalog, zapis formuł przyjaznych dla pacjenta, pełen dobroci, empatii także. Wiele z tego co sami prezentujemy jest zasługą naszego domu - rodziców i nauczycieli szkolnych czy akademickich.
Natomiast nie znam się na marketingu.
Marketing pozostawiam specjalistom, którzy coś na ten temat tu wspomnieli.
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Dekalog masażysty.

Grzegorz masz rację, dekalog postępowania zaczyna się od rodziny, potem przychodzi czasu nauki, praktyka, itd. Wspomniałem o wątku marketingowym z bardzo prostej przyczyny.

Za naszych czasów w szkołach medycznych takie dekalogi były wpisane w tok myslenia, postępowania i tyle. Łącznie z przysiegą lekarską w przypadku lekarzy, a inną odmianą przysięgi lub też zobowiązań, ślubowań, itd. u innego personelu medycznego.

Problem w tym, iż jeśli przewetrujesz pewną ilość for dyskusyjnych, nie tylko mowa o polskich ale też angielskojęzycznych, okazuje się że to co kiedyć było po prostu taką formą dekalogu, obecnie sprzedaje się w formie marketingu.

W takim kontekście o tym wspomniałem.

Grzegorzu dla jednych po prostu przytoczony dekalog sam w sobie jest oczywisty, dla innych relatywny i tyle.

Taki przykład, na wielu stronach szkół i stowarzyszeń można przeczytać o tzw. code of ethics for massage therapist. Czyli wytycznych w przypadku postępowania w zawodzie terapeuty masażysty.

Wiekszosć tego kodu to oczywiście jednocześnie etyka zawodowa jak i podstawa prawna zawodu. Problem w tym, iż zawód ten jednolitej podstawy prawnej nie ma.

Moim zdaniem podany przez ciebie (Grzegorzu) dekalog jest bardzo ciekawy.

A jeśli chodzi o marketing to też się na tym głębiej nie znam. Mnie interesowało i interesuje przede wszystkim promowanie masażu samego w sobie.

Swoją drogą, promowaniem masażu jak i kwestią etyki zajmują się najczęściej stowarzyszenia masażu. U nas o taką aktywność trudno. Nie mówię że jej nie ma, ale jest trudno.

Wiem tylko że jednym z punktów postępowania w "code of ethics for massage therapist" jest:

Promowanie masażu - czyli uświadamianie potencjalnym pacjentom o jego działaniu, stosowaniu, pełnym spektrum, tym co realnie możemy zdziałać a gdzie są ograniczenia, itd. No i w tym przypadku świadomie lub nie, wchodzimy w sferę marketingu.

Dekalog wychodzi w sumie najlepiej w praktyce zawodowej, inaczej rozmawiać o nim nie miało by sensu.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

Piotr
Dariusz K.

Dariusz K. * Duże doświadczenie
związane z
wykonywanie
wszelkich pra...

Temat: Dekalog masażysty.

Aleksandra Kowalewska:
Drodzy, a czy możecie polecić jakieś miejsce w Warszawie gdzie można iść na DOBRY masaż?

........witam serdecznie.... :-))
Nieskromnie powiem tak....-->> ZAPRASZAM DO SIEBIE...oraz na
http://masaz.warszawa.pl
Pozdrawiam wszystkich
Darek

konto usunięte

Temat: Dekalog masażysty.

Grzegorz Lewandowski:
Dekalog jest oczywisty w każdym punkcie, tylko, że nie zawsze spotykamy się ze stosowaniem zasad zwykłej kultury, poszanowania ciała ludzkiego i szacunku do samego pacjenta i jego choroby.
Napisałem dekalog i nie sądziłem, że będzie przedmiotem takiej dyskusji.
Wynika z niej prosta przesłanka: każdy z nas ma swój dekalog, zapis formuł przyjaznych dla pacjenta, pełen dobroci, empatii także. Wiele z tego co sami prezentujemy jest zasługą naszego domu - rodziców i nauczycieli szkolnych czy akademickich.
Natomiast nie znam się na marketingu.
Marketing pozostawiam specjalistom, którzy coś na ten temat tu wspomnieli.

Dekalog się fajnie czyta i cieszę się, ze są osoby, które starają się stosować go w swojej praktyce. Ale, niestety, nie zawsze. Jest Pan idealistą, a tu "rzeczywistość skrzypi". Bezosobowe podejście do pacjenta/klienta, traktowanie go jako kolejnego z kolejki, nieuwzględnianie indywidualnych potrzeb. Może u niektórych odzywa się syndrom wypalenia zawodowego, a może zawsze po prostu chcieli tylko zarobić i uznali, że akurat będą to robić jako masażyści.
Karolina A.

Karolina A. fizjoterapeuta,
Harmony Live Spa

Temat: Dekalog masażysty.

dekalog--- tak w skrócie i pięknie "nie rób bliżniemu swemu cpo tobie niemiłe"
i w tym zamyka się cała prawda ...jeśli pracujesz w usługach to szczególnie ważne.
A marketing przydatne żeby dobrze zareklamowac masaz... żeby zainteresować nim potencjalego klienta..
sukces to dobrze wykonany zabieg który klient chce powtórzyć i powtarza...
Sukcesem może pochwalić sie masażysta który traktuje klienta tak jakby sam chciał być potraktowany i wtedy można dopiero mówic o finansach.
Wiem że w życiu bywa różnie;-(
a dokładnie opisany dekalog ukierunkowuje i dobrze nastawia wiec dobrze że owy istnieje;-)

Przysięga ważna sprawa pięknie i dumnie było mi ja recytować;-)

konto usunięte

Temat: Dekalog masażysty.

A może, w ramach "gimnastyki umysłu" wymyślimy wspólnie jakiś nowy dekalog? Ten cytowany powyżej jest w porządku, tylko strasznie dłuuuugi i strasznie poważny.
Proponuję jako pierwsze "przykazanie"

1. Dowiedz się jakie są oczekiwanie osoby, która się za chwilę przed tobą rozbierze :)

Mogą być przecież całkowicie różne od tego, co jesteśmy w stanie zaoferować. Cudów nie ma! Przynajmniej w dziedzinie masażu :)
Karolina A.

Karolina A. fizjoterapeuta,
Harmony Live Spa

Temat: Dekalog masażysty.

Co rozumiesz przez oczekiwania klienta/ pacjęta?

Jestem zdania że odbiór masażu przez klienta jest subiektywny a masaż dobiera się wedle potrzeb ....a nie wedle oczekiwań.
Osoba masowania zazwyczaj nie ma pojecia o tym jak odziałowuje masaż na takanki masowane, wiec nawet jeśli wydaje jej sie że zabieg powinien wyglądać inaczej niż Ty go wykonujesz to Ty jesteś specjalistką i wiesz co robisz i dlaczego.

No chyba że przez oczekiwania rozumiesz: świeczki, kadzidełka ,olejki, wygląd miejsca w którym wykonujesz zabieg, rodzaj muzyki,itp.

A z tym robieraniem to jest dość krempujące słowo, lepiej używać odsłanic miejsca masowane lub przygotować się do zabiegu masażu a potem dodac dopiero że zdiąć też tą i tamtą część garderoby( tak jest grzecznie i fachowo). Ogólnie nawet jeśli masz wykonać masaż całego ciała to przydały by się majtki jednorazowe a odsłaniasz tylko tą częśść ciała którą masz zamiar masować...reszta powinna znajdować sie pod ręcznikiem czy kocykiem;-)
pozdrawiam;-)

konto usunięte

Temat: Dekalog masażysty.

Tomasz Chomiuk:
----- dobrze jest też zapytać przed zabiegiem o oczekiwania klienta
----- zachowanie intymność - owinno być chyba na 1 miejscu tego "dekalogu". Podczas zabiegu miejsca intymne powinny być w odpowiedni sposób zakrywane(opracowano nawet odpowiednie techniki które szczególnie rygorystycznie są egzekwowane w USA- z wiadomych powodów). Właściwie tylko miejsca masowane należy odkrywać podczas trwania zabiegu.
Pani Magdo, Tomasz Chomiuk (wypowiedź z 2007 roku) miał na myśli to co Pani teraz,
Napisałem dekalog po tym jak sam miałem wątpliwą przyjemność skorzystać z masażu w jednym z łódzkich gabinetów,
Zawodowo dekalog stosuję wobec każdego pacjenta, tak już od grubo ponad 10 lat.
Nawet nie dyskutuję z nim - z tym dekalogiem i nie zastanawiam się czy jest poważny, długi czy krótki, to dekalog a więc ma 10 punktów, takich małych stacyjek, przy których każdy z nas jako terapeuta lub pacjent lub bliski chorego może zatrzymać się, ma chwilę refleksji,
pozdrawiam,
Grześ - http://ckm-akson.edu.pl .Grzegorz Lewandowski edytował(a) ten post dnia 08.02.09 o godzinie 15:37

konto usunięte

Temat: Dekalog masażysty.


A z tym robieraniem to jest dość krempujące słowo, lepiej używać odsłanic miejsca masowane lub przygotować się do zabiegu masażu a potem dodac dopiero że zdiąć też tą i tamtą część garderoby( tak jest grzecznie i fachowo). Ogólnie nawet jeśli masz wykonać masaż całego ciała to przydały by się majtki jednorazowe a odsłaniasz tylko tą częśść ciała którą masz zamiar masować...reszta powinna znajdować sie pod ręcznikiem czy kocykiem;-)

Nigdy nie mówię "proszę się rozebrać", zawsze mówię "proszę wyskakiwać z ciuchów i to szybko, bo zmienię zdanie i będzie wyższa cenka za masażyk" :)

A tak poważniej, to dziękuję za dobre rady ale chyba nie są mi potrzebne.
Tego, jak zachowywać się w stosunku do pacjenta/klienta uczyłam się u fachowca i wyjątkowego pod tym względem pedanta.

Natomiast sama mam trochę mieszane odczucia po wizycie w gabinecie masażu i stąd m.in. moja propozycje. A poza tym, było to trochę w ramach żartu! RATUNKU, jacy tu wszyscy poważni!!!!
Karolina A.

Karolina A. fizjoterapeuta,
Harmony Live Spa

Temat: Dekalog masażysty.

W tym fachu mysle nie chodzi tyle o rady ile o dzielenie się doświadczniami;-)
pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Dekalog masażysty.

Karolina S.:
W tym fachu mysle nie chodzi tyle o rady ile o dzielenie się doświadczniami;-)
tego nie ma w szkole - wszystko przychodzi z praktyka, czyli 10 + 101

http://www.goldenline.pl/forum/masaz/692982
Anna Zielińska

Anna Zielińska Marketing & Client
Service

Temat: Dekalog masażysty.

W relacji masażysta-Klient nie można zapomnieć o... uczciwości!

Ten zawód jest bardzo wrażliwy na delikatną więź zaufania, jakie się tworzy między masującym a masowanym, więc ważne jest żeby być sobą (tak bardzo jak to możliwe). To chyba jedna z najtrudniejszych rzeczy w tym zawodzie - być kimś bliskim od pierwszego spotkania...

Do dekalogu ewidentnie dorzuciłabym: pamiętajmy, żeby ciału nie było zimno na stole, zwłaszcza w zimowy czas. To bardzo skutecznie zniechęca do powtórnej wizyty - poczucie ciepła podczas sesji jest bardzo ważne.

Pozdrawiam, ana
Piotr Szczotka

Piotr Szczotka Dyplomowany
masażysta Bodyworker

Temat: Dekalog masażysty.

Pamiętam rozmowy jeszcze ze szkoły. Oprócz oczywistych rozmów na temat relacji masażysta-klient, czy też terapeuta-pacjent, omawialiśmy także relacje dotyczące innych środowisk i innego personelu oraz zasady zdrowej konkurencji.

Było tego sporo, zwłaszcza w szkole w Stanach był na to duży nacisk, zapewne z uwagi na docenianie wartości intelektualnych. Pamiętam kilka z nich, uważam, iż dekalog masażysty czy też zasady moralne obowiązują nie tylko w jednej relacji. Kilka przykładów:

1. Wykonuj jedynie te zabiegi na które pozwalają tobie kwalifikacje i doświadczenie, jeśli przewyższają je, skieruj pacjenta do odpowiedniego terapeuty w zależności od potrzeby - dyplomowanego masażysty, fizjoterapeuty, lekarza, osteopaty, czy chiropraktyka.

2. Współpracuj z innym personelem, nikt nie jest omnibusem znającym się na wszystkim.

3. Staraj się zainteresować inny personel zabiegami które preferujesz, aby je rozumieli i aby jak najlepiej, optymalnie ustalić profilaktykę, leczenie bądź inne zabiegi na ciało.

4. Okazuj szacunek innym terapeutom, nie tylko poprzez unikanie krytyki w sytuacjach spornych ale po prostu nie obmawiając osób trzecich.

5. Pamiętaj jeśli pacjent w twoim gabinecie usłyszy krytykę innego terapeuty jesteś przegrany. To samo dotyczy wykładowców, nauczycieli, przełożonych w pracy, itd. Najlepiej unikaj takich tematów przy pacjencie.

6. W gabinecie jak i poza gabinetem zachowuj kompletną dyskrecję, nie omawiaj sytuacji pacjentów w obecności osób trzecich, bez względu czy są to zabiegi lecznicze, kosmetyczne czy relaksacyjne.

7. Jeśli pacjent pyta o inne metody na których się nie znasz lub ich nie praktykujesz, nie wdawaj się w rozmowę, stwierdź iż ty po prostu pracujesz innymi, opcjonalnymi metodami.

8. W otwartych dyskusjach, targi, kongresy, media dyskutuj na temat przekonań terapeutów a nie - dotykaj - ich personalnie.

9. Odnoś się z szacunkiem do całego dorobku terapeutycznego swojego środowiska i nie tylko. Jeśli korzystasz z opracowań innych autorów to powołaj się na nich. Mówienie o inspiracjach zawodowych nie jest niczym złym, wręcz przeciwnie, przekonuje zarówno terapeutów jak i pacjentów.

10. Staraj się czynnie uczestniczyć w życiu zawodowych, szkoleniach, pracach stowarzyszeń, kongresach w swojej branży. Jeśli planujesz nowe programy, wykłady, szkolenia zorientuj się czy już ktoś ich nie propaguje. Warto połączyć siły.

11. Unikaj stwierdzeń w stylu innowacje, nowości, trendy, bo może się okazać, iż otwierasz dawno już otwarte drzwi. Narażasz się tym samym na śmieszność.

12. Jeśli jesteś aktywny w branży także medialnie, unikaj plagiatów artykułów pisanych przez innych. jeśli wykorzystujesz fragmenty prac innych to po prostu podaj źródło, to wzbogaca doświadczenia i kreatywną dyskusje. Artykuły wystawiane na stronach internetowych są tak samo chronione jak w druku.

13. Jeśli prowadzisz szkolenia prowadź je zgodnie ze swoim doświadczeniem przede wszystkim praktycznym. Jeśli będziesz dobrym praktykiem to zostaną ci wybaczone nawet potknięcia teoretyczne.

14. Jeśli naprawdę czujesz, iż działania kogoś z branży są bardzo kontrowersyjne i negatywnie wpływają na opinię całego środowiska, warto zwrócić na to uwagę bezpośrednio najpierw tej osobie. Może nie jest świadoma takich zachowań.

Oj było tego sporo. Kilka zapamiętałem, pewnie część z nich to w naszych realiach jedynie pobożne życzenie :)

powodzenia
Karolina A.

Karolina A. fizjoterapeuta,
Harmony Live Spa

Temat: Dekalog masażysty.

A więc kontak:
pacjęt- masażysta
masażyst-inny personel
personel-konkurencja
ciężka sprawa ale jakoś trzeba dać rade;-)



Wyślij zaproszenie do