konto usunięte

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Czy ktoś słyszał o tym że nowo zakupione pociągi dla Kolei Mazowieckich z Bombardiera nie mogły wjechac po uruchomieniu linii do tunelu średnicowego w Warszawie? Pisała o tym Gazeta Wyborcza! Pogratulowac Kolejom Mazowieckim fachowców w doborze taboru i rozeznaniu co w ogóle może po trasach kolejowych jezdzic w miare bezpiecznie i bezkolizyjnie! Brakuje widac swiatłych umysłów w zarządzie KM żeby wczesniej zobaczyc pełna trasę jaką pociągi będą kursowac i sprawdzic potencjalne miejsca kolizyjne dla tak wysokich składów! Gratulacje dla KM!!!Ireneusz P. edytował(a) ten post dnia 22.09.08 o godzinie 10:35
Remigiusz M.

Remigiusz M. Kierownik Zespołu
Sekcji Aktywacji

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Pociągi były zamówione przed modernizacją tunelu - po modernizacji okazało się, że torowisko zostało podniesione o kilka centymetrów...
a jeszcze tak uściślając to wagony zostały zamówione przez samorząd mazowiecki (który jest oczywiście właścicielem KM)
Póki co zamówiono pierwsze sztuki i póki co następne mają być poprawione - ale jak będzie na prawdę...
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Ireneusz P.:
Pogratulowac Kolejom Mazowieckim fachowców w doborze
taboru i rozeznaniu co w ogóle może po trasach kolejowych jezdzic w miare bezpiecznie i bezkolizyjnie! Brakuje widac swiatłych umysłów w zarządzie KM żeby wczesniej zobaczyc pełna trasę jaką pociągi będą kursowac i sprawdzic potencjalne miejsca kolizyjne dla tak wysokich składów! Gratulacje dla KM!!!

Pogratuluj "fachofcom" z Polskich Linii Kolejowych, ktorzy nie potrafia przeprowadzic remontu. Zeby nie wydawac dodatkowych pieniedzy, po prostu ulozyli tory na istniejacej warswie betonu, dzieki czemu _SPELNIAJACE NORMY EUROPEJSKIE UIC_ wagony nie mieszcza sie w tunelu.
Paweł W.

Paweł W. Konsultant Business
Intelligence/Data
Warehouse

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

W trakcie remontu okazało się, że stare betonowe podloże popękało (czego nie zakładano) i zabezpieczono je wylaniem dodatkowego betonu.

Tunel jest wykonany z betonowych modułów w kształcie U, w związku z tym remont lub ich wymiana były albo niemożliwe albo bardzo kosztowne - czego nie uwzględniały budżety plany przetargi...

konto usunięte

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

To wszystko sie zgadza. Ja tylko czekam na chwilę, kiedy ktoś za ten bałagan odpowie. Już się szykuje nowy skandal - niewłaściwe mocowania szyn, które mogą zagrażać bezpieczeństwu jazdy. Ktoś dokonał odbioru technicznego wbrew zasadom...

Inne pytanie przychodzące mi na myśl... Czy ktoś po tym bałaganie podejmie się remontu części dalekobieżnej tunelu. ;-)

Tak czy siak - wina KM tu żadna.

konto usunięte

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Spokojnie podniosą trakcję o kilka centymetrów i będzie dobrze. Trzeba zmienić też przepisy mówiące o minimalnej odległości trakcji od stropu tunelu

konto usunięte

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Krzysztof Kulczycki:
Spokojnie podniosą trakcję o kilka centymetrów i będzie dobrze. Trzeba zmienić też przepisy mówiące o minimalnej odległości trakcji od stropu tunelu
:-)
Karol Komenda

Karol Komenda Konsultant
Regionalny, Open
Education Group

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Żeby spojrzeć na to szerzej polecam bardzo dobry artykuł w piśmie "Z biegiem szyn" zbs.kolej.net.pl

konto usunięte

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Ostatnio czytałem, że DB kupuje do swoich push-pulli wagony silnikowe. Moze i KM pomyślałoby nad takim rozwiązaniem, zamiast wynajmować ciężkie starożytne loki z PKP CARGO (dzięki którym nasze pociągi to push-pulle bez push)

konto usunięte

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

A moze po prostu zakupic pietrowe EZT lub SZT? :-)

konto usunięte

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Na plus push-pulli w stosunku do klasycznych piętrowych ezt przemawia ich elastyczność pojemnościowa. Poza tym wagony już mamy i należałoby w jakiś sensowny sposób wykorzystać ich push-pulowatość. Można to zrobić na 2 sposoby: lokomotywa lub wagony silnikowe z pantografem. Należy zatem zastanowić się na ekonomicznością obu rozwiązań.
Marcin Kawka

Marcin Kawka monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Rafał Skrętkowicz:
elastyczność pojemnościowa.

No elastycznością to one wygrywają chyba tylko z czetroczłonową bipą, która rozłączyć można było tylko na warsztacie. W Polsce puszpull nadaje się tylko na takie linie jak Kraków-Zakopane, gdzie występuje częsta zmiana czoła. Dlatego KM jak już załatwi odpowiednie loki powinno uruchomić w wakacyjne weekendy "Słonecznego" na trazie Gdynia - Zakopne. Sukces gwarantowany, dodatkowo pojawi się kontrowersyjne na polskiej kolei zjawisko konkurencji.

Poza tym nie oszukujmy się, puszpule kupiono tylko po to by Bombardier nie uwalił przetargu na EZTy który wygrał Stadler ze swoimi Flirtami.

konto usunięte

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Marcin Kawka:

No elastycznością to one wygrywają chyba tylko z czetroczłonową bipą, która rozłączyć można było tylko na warsztacie. W Polsce puszpull nadaje się tylko na takie linie jak Kraków-Zakopane, gdzie występuje częsta zmiana czoła.

Dodałbym dworce czołowe (W-wa Wileńska np.) jak również wszelkie sytuacje awaryjne/wyłączenia torowe, np. wahadła do Śródmieścia itp.
Marcin Kawka

Marcin Kawka monitoring wielkości
nieelektrycznych,
modelowanie wód
po...

Temat: Push-Pull z Bombardiera - komedia!!!

Kamil Jurczenia:
Dodałbym dworce czołowe (W-wa Wileńska np.)

Fakt, nie pomyślałem o Wileniaku. To chyba ostatni dworzec czołowy w rejonie obsługiwanym przez KM, czy jest jeszcze gdzieś?
jak również wszelkie sytuacje awaryjne/wyłączenia torowe, np. wahadła do Śródmieścia itp.

Przydałyby się jakieś rozjazdy łączące tory podmiejskie z dalekobieżnymi, pomiędzy Wschodnim a Zachodnim. Wyszłoby i tak taniej niż utrzymywanie składu(ów) uruchamianego raz w miesiącu jako wahadło z okazji samobójcy na torach.

Następna dyskusja:

Push-Pull z Bombardiera - k...




Wyślij zaproszenie do