Temat: Projektowanie-skrajnia oraz pochylenie podłużne

Pierwszy post więc Witam.

Mam problem z interpretacją przepisów w dwóch kwestiach. Pierwsza rzecz to skrajnia. Zgodnie z jakimi przepisami należy przyjąć skrajnię dla modernizowanej linii? Instrukcja Id-1 w "Module A2" wprowadza skrajnie wg. PN-EN 15273 jedynie jako załącznik informacyjny. Jednocześnie pozostawiono "stare" skrajnie jako załącznik fakultatywny. W związku z tym pytanie, które skrajnie są właściwe? Czy może należy odnieść się bezpośrednio do normy PN-EN 15273?

Druga kwestia to dopuszczalne spadki na modernizowanej linii. Nowelizacja Rozporządzenia wprowadza zapis, który mówi, że maksymalne pochylenia podłużne w torach linii przebudowywanych nie może być większe niż przed przebudową albo zgodnie z wymaganiami w pkt 1-3. Czy "przebudowywanych" jest w tym przypadku równe z "modernizowanych"? Jeśli tak to jak rozumieć ten zapis. Czy pochylenie na każdym spadku modernizowanego odcinka musi być mniejsze bądź równe od tego w stanie istniejącym? Dosyć dziwne moim zdaniem jest, że nie można by było zastosować przykładowo spadku 2,01 promila zamiast 2,00. Zaprojektowanie nowej niwelety było by w takiej sytuacji bardzo trudne.

Jeśli ktoś zna odpowiedzi na powyższe pytania będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.