Lech Wilk

Lech Wilk Lubię placki

Temat: Automatyka w kolejnictwie

Witajcie.

Czy jest w grupie osoba zajmująca się automatyką kolejową?

Jak zauważyłem po wypowiedziach jest to temat w Polsce jeszcze głębszy niż drogi. Z zasłyszanych plotek sprawy automatyki i telekomunikacji na kolei są trzymane w jednych i tych samych rękach od rozpadu PKP, stanowiąc dość hermetyczne towarzystwo. Zabrzmiało dość teoriospiskowo, zresztą to, jak napisałem, plotki. Czy ktoś mógłby polecić jakiś ciekawy portal z tym związany? A może ktoś z kolegów z branży podzieli się opinią w tym temacie? Interesuje mnie szeroko rozumiane sterowanie ruchem, przejazdy, rogatki, itp..

Pozdrawiam
lw
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Automatyka w kolejnictwie

nie jestem srk'owcem.
Dotychczas Bombardier trzymał rynek z pozycji preferowanego monopolisty, Kombud się nie wychylał i znalazł sobie nisze.
Od niedawna ( kilka lat) wszedł do interesu Thales. Siemens o ile pamiętam nie poradził sobie na LCS Koluszki i pojęcia nie mam czy coś obecnie robi.
Generalnie w Polsce SRK jest drogie ze względu na koszt systemów.
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Automatyka w kolejnictwie

Dotychczas Bombardier trzymał rynek z pozycji preferowanego monopolisty, Kombud się nie wychylał i znalazł sobie nisze.
Od niedawna ( kilka lat) wszedł do interesu Thales. Siemens o ile pamiętam nie poradził sobie na LCS Koluszki i pojęcia nie mam czy coś obecnie robi.
Generalnie w Polsce SRK jest drogie ze względu na koszt systemów.
Też nie jestem srk-owcem, ale mam do czynienia. Materiały są drogie, bo Inwestorzy zamawiają polecane przez Producenta materiały (często sami nie potrafią podjąć decyzji bo nie znają tematu). Druga sprawa to specjaliści z uprawnieniami. Zrobienie uprawnień to w tej chwili wg aktualnego prawa chyba 12 lat czyli mgr automatyk - 5 lat specjalizacja srk chyba 4 lata i przynajmniej 2 lata praktyki (+czas na zorganizowanie wszystkiego). Sami widzicie, że przy takich utrudnieniach musi być mało projektantów z uprawnieniami.
Pozdrawiam
Lech Wilk

Lech Wilk Lubię placki

Temat: Automatyka w kolejnictwie

Dziękuję Koledzy za szerokie odpowiedzi.

Trochę zdumiewające jest to, że zrobienie uprawnień zajmuje tyle czasu. czy nie dałoby się tak bardziej "po polsku", tzn. 2,5 roku podyplomówki/zaocznych inzynierskich potem 2 lata podbijać dzienniczek? lub dzienniczek równolegle ze studiami gdy mgr już jest?

to, że SRK jest drogie to chyba tylko dobrze dla wykonawców:) To, że kapitał w większości zagraniczny nie dziwi. Czy widzicie jakieś szanse w tej materii dla drobnych przedsiębiorców, czy jedynie takie molochy jak wymienione trzymają wszystko i ewentualnie można robić coś dla nich?
Rafał Z.

Rafał Z. projektant torów
kolejowych

Temat: Automatyka w kolejnictwie

Drobni przedsiębiorcy jak zwykle (jeśli chodzi o wykonawstwo) muszą zacząć jako podwykonawcy, a jeśli wytwarzają to ciężko się chyba będzie przebić przez Siemensa i Bombardiera :)
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Automatyka w kolejnictwie

Siemens nie jest trendy w PLK
Marcin Wiktor Wasiński

Marcin Wiktor Wasiński pracownik branży
kolejowej

Temat: Automatyka w kolejnictwie

Takich "bardziej po polsku" to już nam chyba nie potrzeba. Akurat w tym temacie trzeba mieć doświadczenie. A tak wysokie wymagania mogą świadczyć o tym, że osoba obejmująca tę funkcję jest "odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku" ale być może się mylę.
Przemysław Cieślik

Przemysław Cieślik Inżynier budownictwa
- branża kolejowa

Temat: Automatyka w kolejnictwie

nie rozumiem wypowiedzi ...

Następna dyskusja:

Filmy o kolejnictwie i pokr...




Wyślij zaproszenie do