Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Na Vista Business 32 zauważyłem następujący problem:

Gdy kilkam na pliku .imm


Obrazek


To zamiast uruchomienia programu pojawia się okno:


Obrazek


a następnie:


Obrazek


A w podanej (proponowanej) ścieżce nie ma podanego pliku (zresztą przeszukałem cały dysk i nigdzie nie znalazłem tego pliku - a więc nie wiem jaką wskazać lokalizację).
Marek Prochera

Marek Prochera Senior Software
Engineer / Graphic
Designer

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Proszę otworzyć program a następnie w nim plik.imn.
Plik o który prosi vista , to plik instalatora programu imindmap
Wojciech Zawisz

Wojciech Zawisz integrale, partner

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Rozumiem Jacku, że sama instalacja programu przebiegła bez problemów?

Proszę, spróbuj wykonać następujące operacje:

• Zlokalizuj folder programu Buzan's iMindMap (zazwyczaj: C:\Program Files\Buzan's iMindMap).
• Kliknij prawym klawiszem na folderze i wybierz opcję Właściwości.
• Wybierz zakładkę Bezpieczeństwo w górnej części okna Właściwości.
• Kliknij klawisz Edycja.
• Wybierz opcję Użytkownicy w części Grupa nazw użytkowników ([nazwa-Twojego-komputera]\Użytkownicy).
• Zaznacz pole Pełna kontrola w części Pozwolenia dla Użytkowników.
• Kliknij prawym klawiszem na ikonie programu iMindMap i wybierz opcję "Uruchom jako Administrator".

Operacja taka umożliwi programowi iMindMap lepszy dostęp do katalogu aplikacji, co jest wymogiem prawidłowego działania oprogramowania.

Daj znać, czy pomogło.
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Wojciech Zawisz:
Rozumiem Jacku, że sama instalacja programu przebiegła bez problemów?
Sam program działa wporządku - jeśli otwieram plik z programu.
Wspomniany problem gdy kliknę na zapisanym wcześnie pliku z gotową mapą.
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Wojciech Zawisz:
Rozumiem Jacku, że sama instalacja programu przebiegła bez problemów?

Proszę, spróbuj wykonać następujące operacje:

• Zlokalizuj folder programu Buzan's iMindMap (zazwyczaj: C:\Program Files\Buzan's iMindMap).

U mnie : C:\Program Files\Buzan Online\Buzan's iMindMap V3\ (tak się domyśnlie zainstalował na Viście)
• Kliknij prawym klawiszem na folderze i wybierz opcję Właściwości.
• Wybierz zakładkę Bezpieczeństwo w górnej części okna Właściwości.

U mnie w Viście "Zabezpieczenia"
• Kliknij klawisz Edycja.

"Edytuj"
• Wybierz opcję Użytkownicy w części Grupa nazw użytkowników ([nazwa-Twojego-komputera]\Użytkownicy).
• Zaznacz pole Pełna kontrola w części Pozwolenia dla Użytkowników.

i dałem "OK" - Zrobione
• Kliknij prawym klawiszem na ikonie programu iMindMap i wybierz opcję "Uruchom jako Administrator".

Moment - czy aby napewno?
Po czymś takim (gdy uruchamiam jako administrator) - program chce mi się się ponownie instalować (a wiem czym to grozi - 2 razy zarejestruję i będę musiał pisać aby mnie odblokowali - o ile pamiętam sprawdzają to ile razy ktoś zainstalował iMindMap)


Obrazek


PS
Nadmienię, że sam program poprawnie mi się uruchamia i działa.
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Brak poprawy -> Dalej to samo (tzn. nie robiłem ostaniego kroku - tzn. ponownej instalacji).

Po kliknięciu na plik jakasmapa.imm
uruchamia się okno:


Obrazek
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

No i po dłuższym czekaniu podobnie:


Obrazek
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

A nic w takiej lokalizacji nie ma ... i nie mam podobnego pliku pod ręką (tzn. takiego jak szuka ... przeszukałem cały dysk).
Wojciech Zawisz

Wojciech Zawisz integrale, partner

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją


Moment - czy aby napewno?
Po czymś takim (gdy uruchamiam jako administrator) - program chce mi się się ponownie instalować (a wiem czym to grozi - 2 razy zarejestruję i będę musiał pisać aby mnie odblokowali - o ile pamiętam sprawdzają to ile razy ktoś zainstalował iMindMap)


Obrazek


PS
Nadmienię, że sam program poprawnie mi się uruchamia i działa.

Ciekawe jest to, że program uruchamia Ci się bez problemów, a tu pojawia się komunikat: "License is Missing"...
Gdy pojawi się to okienko spróbuj wybrać opcję "I have a valid licence file" i w następnym kroku wskazać ospowiedni plik (rozszerzenie .LIC) w katalogu: C:\Program Files\Buzan Online\Buzan's iMindMap V3.

Daj znać, jak się sprawy mają.
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Poddaję się - będę żył z tym jak teraz jest :-)
Nie zawsze można mieć to co się chce - poza tym zbyt dużo czasu bym stracił ... na dochodzenie ... a skoro działa to będę z tym żył ...

Niektórzy pewnie poradziliby mi abym wyłączył UAC w Vista ... ale ja tego nie zrobię: http://www.goldenline.pl/forum/windows-vista/388232
:-)
Wojciech Zawisz

Wojciech Zawisz integrale, partner

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

No tak, nie zawsze można mieć to, czego się chce, choć fajnie byłoby mieć jasność, gdzie leży problem...

Sam nie używam Visty, ale w miarę możliwości rozpoznam, na ile podobne objawy z iMindMapem są częste.
Przemysław B.

Przemysław B. Starszy Programista
Microsoft Dynamics
NAV

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Jacek S.:
Na Vista Business 32 zauważyłem następujący problem:

Gdy kilkam na pliku .imm
(...)
A w podanej (proponowanej) ścieżce nie ma podanego pliku (zresztą przeszukałem cały dysk i nigdzie nie znalazłem tego pliku - a więc nie wiem jaką wskazać lokalizację).

Mam to samo na WinXP
Przemysław B.

Przemysław B. Starszy Programista
Microsoft Dynamics
NAV

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Problem zniknął po przeinstalowaniu programu.
Przemysław B.

Przemysław B. Starszy Programista
Microsoft Dynamics
NAV

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

A przyczyną pojawienia się problemu było usunięcie katalogu Buzan's iMindMap V3 z menu Start.
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Przemysław B.:
Problem zniknął po przeinstalowaniu programu.

Ten sam problem na nowej wersji.
Ale może ktoś dojdzie w czym problem, bez reinstalowania (bo znowu pojawi się kwestia odblokowania licencji za częste instalowanie programu)


Obrazek
Wojciech Zawisz

Wojciech Zawisz integrale, partner

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Jacku,
chciałbym się upewnić, czy dobrze rozumiem:
1. gdy uruchamiasz program po prostu (np. ze skrótu na pulpicie) - nie otrzymujesz żadnych komunikatów.
2. gdy program jest wyłączony a Ty klikasz w plik .imm - program nie uruchamia się, a pojawiają się komunikaty, które załączyłeś.
3. co się dzieje, gdy program jest już uruchomiony i próbujesz otworzyć plik .imm?

Pozdrowienia,

Wojtek
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Dokładnie potwierdzam dzieje się jak w pkt. 1) i 2)
Efekt jest jak na zrzucie ekranu - tak jakby od nowa chciał się program zainstalować.

Ad 3)
Natomiast nie ma problemu, gdy uruchamiam ten sam plik bezpośrednio z uruchomionego już programu iMindMap - wtedy plik otwiera się bez problemu.
Wojciech Zawisz

Wojciech Zawisz integrale, partner

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Ok - dzięki Jacku.
Żeby mieć komplet informacji, napisz jeszcze proszę, co się dzieje, gdy mając uruchomionego iMindMap'a, chcesz otworzyć mapę ale nie z programu, a klikając dwukrotnie w plik z mapą (.imm) w lokalizacji, w której się znajduje?
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

Gdy program iMindMap jest otwarty i Explorerze dwuklinknę na pliku o rozszerzeniu ".imm" , są te same problemy.

1) Pojawia się okienko:

Obrazek


2) Po jakimś czasie

Obrazek


PS
Instalować od nowa nie będę, bo znowu wtedy będę Ciebie "męczył" o wydanie nowego klucza .... Chyba że zainstalować jak chce? Co myślisz?
Jacek Synowiec

Jacek Synowiec zainteresowania:
e-commerce,
e-biznes, marketing
internetowy

Temat: V3 - Zauważony problem z aplikacją

3) A jednak nie, jak zamknąłem iMindMap i dałem OK (okienko pkt.2)
to pojawił się ponownie

Obrazek


4) Gdy dam OK:

Obrazek


5) A jak dam Anuluj, bo OK nic nie daje (pkt. 4)

Obrazek


... i na tym kończy się program



Wyślij zaproszenie do