Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Witam serdecznie,
buduje studio (male) do fotografii kulinarnej glownie: packshoty i zdjecie inscenizowane
np cos takiego
http://www.shutterstock.com/pic-153730103/stock-photo-...
i takie:
http://www.shutterstock.com/pic-128747201/stock-photo-...
Pytanie co byscie poradzili czy lampy czy soft boxy i jesli tak to jakie konkretnie ?
Aparat jaki bedzie do tego zaprzegniety to 5D II i za jakis czas 6D.
Bardzo bede wdzieczny za sugestie.

konto usunięte

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Jak lampy to porządnej firmy. Żadna chińszczyzna bo co zdjęcie to będziesz mieć inną temperaturę światła. Pytanie jaki masz budżet na tą inwestycję.Ten post został edytowany przez Autora dnia 18.01.14 o godzinie 10:15
Przemysław Bratkowski

Przemysław Bratkowski właściciel, Studio
Bratkowski

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

W wersji eko poleciłbym Quantuum. dają radę i mają stabilną temp. do takich fotek wystarczy max 300w. na początek dwie sztuki, dwa softy i przyda się blenda (blend nigdy za wiele ;).
Przy większym budżecie, Fomei robi bardzo dobre lampy.

A i jeszcze bym zapomniał, najważniejsza sprawa to cierpliwość :)
------
Pozdrawiam,
Przemysław Bratkowski
http://studio-bratkowski.pl
Sobiesław P.

Sobiesław P. Mój profesjonalny
opis dostępny na
życzenie :).

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Przemysław B.:
A i jeszcze bym zapomniał, najważniejsza sprawa to cierpliwość :)

A gdzie to można kupić ? :)

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Wybor prawdopodobnie padnie na sprzet Quantuum - Przemku dziekuje bo popytalem znajomych jeszcze i stwierdzili ze na poczatek powinno w zupelnosci wystarczyc.
Poki co budujemy studio pod konkretne zlecenie i nie chcicalbym wydaawac fortuny na to,
aczkolwiek na pewno pozniej bede chcial z czasem modyfiowac i kupic lepszy sprzet.
Kamilu - co do pytania o budzet to generalnie jest trudne pytanie bo jesli widze konkretne roznice w finalnym efektem to moge wiecej wydac wiec budzet moge nawet parokrotnie zwiekszyc aczkolwiek na ta chwile na szybko chcialbym wydac max 3-4 K zl na same softboxy + statyw i lampy. Tzn chodzi o 2 sztuki nie wiem czy to realna kwota abym sie w niej zmiescil (oczywiscie mowimy o kwocie netto)
Mam fotografa swojego ale on niestety nie siedzi mocno w sprzecie oswietleniowym stad to pytanie tutaj.
Do tego mam swojej konstrukcji tzw stol/wyspe podswietlana od dolu (ale to juz do zdjec packshotowych) niestety bede musial ja zmodernizowac bo swiatlo daje fatalne.
Powiedzcie mi jeszcze tylko czy wybor jesli chodzi o tzw FOOD PHOTO (packshoty pojedyncze + aranzacje) chce wybrac canona 6D + oczywiscie odpowiednie szkla do tego - z tym mam prawdziwy kolowrotek bo ostatnio widzialem zdjecia polformatem, ktore wychodzily lepiej od pelnej klatki.
Generalnie w dziedzinie fotografi jestem amatorem bardziej zajmuje sie obrobka zdjec, projektowaniem i tzw food stylistyka.
Przemysław Bratkowski

Przemysław Bratkowski właściciel, Studio
Bratkowski

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Marcin M.: chce wybrac canona 6D +

Na canonach się nie znam :(
Poleciłbym D800E + stałka
albo dwie :DTen post został edytowany przez Autora dnia 19.01.14 o godzinie 22:11

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Przemysław B.:
Marcin M.: chce wybrac canona 6D +

Na canonach się nie znam :(
Poleciłbym D800E + stałka
albo dwie :D

Bida.. bo ma dojscie do sporej ilosci sprzetu Canona i jestem bardziej przyspawany do canona...
Mariusz Martyniak

Mariusz Martyniak fotograf
matys-studio.com

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Canon 6D, to dobry sprzęt do takich zdjęć, więc śmiało możesz w niego zainwestować.
--
Pozdrawiam,
Mariusz Martyniak
http://matys-studio.com

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Mariusz M.:
Canon 6D, to dobry sprzęt do takich zdjęć, więc śmiało możesz w niego zainwestować.
--
Pozdrawiam,
Mariusz Martyniak
http://matys-studio.com

Dziekuje Mariuszu,
powiedzcie mi tylko poniewaz sporo zdjec robimy przy paru tzw punktach ostrosci i nakladamy je laczac aby zdjecie bylo bardziej ostre.
Czy 6D mozna to jakos z automatu robic? a jesli nie to jaki aparat np zrobi mi pare zdjec z 5-10 pkt ostrosci od razu ? (nie chodzi mi o to aby w samym aparacie odbywalo sie nakladanie zdjec bo to zrobie z automatu w PS)
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

a ja polecam srebrną taśmę, najtańszą białą zasłonkę łazienkową i dwie lampy systemowe do aparatu zdalnie wyzwalane ;) (zakładam, ze jedną masz :D)

no chyba, że musisz klientowi uzasadnić stawkę wysokimi kosztami :DTen post został edytowany przez Autora dnia 20.01.14 o godzinie 19:04
Mariusz Martyniak

Mariusz Martyniak fotograf
matys-studio.com

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Marcin M.:
Dziekuje Mariuszu,
powiedzcie mi tylko poniewaz sporo zdjec robimy przy paru tzw punktach ostrosci i nakladamy je laczac aby zdjecie bylo bardziej ostre.
Czy 6D mozna to jakos z automatu robic? a jesli nie to jaki aparat np zrobi mi pare zdjec z 5-10 pkt ostrosci od razu ? (nie chodzi mi o to aby w samym aparacie odbywalo sie nakladanie zdjec bo to zrobie z automatu w PS)

Marcinie,
wiem o czym piszesz, ale nie słyszałem o takiej funkcji w aparacie. Ja tego typu zabiegi robię ustawiając ostrość ręcznie.
--
Pozdrawiam,
Mariusz Martyniak
http://matys-studio.com

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Mariusz M.:
Marcin M.:
Dziekuje Mariuszu,
powiedzcie mi tylko poniewaz sporo zdjec robimy przy paru tzw punktach ostrosci i nakladamy je laczac aby zdjecie bylo bardziej ostre.
Czy 6D mozna to jakos z automatu robic? a jesli nie to jaki aparat np zrobi mi pare zdjec z 5-10 pkt ostrosci od razu ? (nie chodzi mi o to aby w samym aparacie odbywalo sie nakladanie zdjec bo to zrobie z automatu w PS)

Marcinie,
wiem o czym piszesz, ale nie słyszałem o takiej funkcji w aparacie. Ja tego typu zabiegi robię ustawiając ostrość ręcznie.
--
Pozdrawiam,
Mariusz Martyniak
http://matys-studio.com

wlasnie, problem polega na tym ze nie chcialbym dotykac fizycznie aparatu gdyz kazde ''dotkniecie'' powoduje minimalne przestawianie obiektywu ;(
No coz wiec chyba czas zaczac pisac oprogramowane do pelnego zdalnego sterowania aparatem ;)
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Marcin M.:

wlasnie, problem polega na tym ze nie chcialbym dotykac fizycznie aparatu gdyz kazde ''dotkniecie'' powoduje minimalne przestawianie obiektywu ;(
No coz wiec chyba czas zaczac pisac oprogramowane do pelnego zdalnego sterowania aparatem ;)

Każde przeostrzenie powoduje drobną zmianę kadru - nawet bez dotykania aparatu. Na szczęście niewielka zmiana kadru to akurat najmniejszy problem. W PS w funkcji photomerge (chyba już od wersji CS3) jest opcja Blend images together, która załatwia temat. Ty spokojnie oglądasz sobie filmiki na YT, a PS elegancko w tym czasie robi focus stacking wraz z dopasowaniem kadrów :)
Mariusz Martyniak

Mariusz Martyniak fotograf
matys-studio.com

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Marcin M.:
wlasnie, problem polega na tym ze nie chcialbym dotykac fizycznie aparatu gdyz kazde ''dotkniecie'' powoduje minimalne przestawianie obiektywu ;(

Ale taki ruch pierścieniem ostrości nie ma żadnego znaczenia. To się z automatu perfekcyjnie wyrównuje w postprodukcji, więc nie masz się czegoś obawiać :)
--
Pozdrawiam,
Mariusz Martyniak
http://matys-studio.com

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Mariusz M.:
Marcin M.:
wlasnie, problem polega na tym ze nie chcialbym dotykac fizycznie aparatu gdyz kazde ''dotkniecie'' powoduje minimalne przestawianie obiektywu ;(

Ale taki ruch pierścieniem ostrości nie ma żadnego znaczenia. To się z automatu perfekcyjnie wyrównuje w postprodukcji, więc nie masz się czegoś obawiać :)
--
Pozdrawiam,
Mariusz Martyniak
http://matys-studio.com

Slusznie ;)
dzieki za rade:)
Przemysław Bratkowski

Przemysław Bratkowski właściciel, Studio
Bratkowski

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Hm. To może ogniskowa 16mm i f32. Wtedy będziesz miał dużą głębię ostrości.
A jak ma być jeszcze większa to pomyśl nie o lustrze a np. o micro 4/3 tam głębia jest większa
lub nawet o jakimś kompakcie z Rawami.
Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Przemysław B.:
Hm. To może ogniskowa 16mm i f32. Wtedy będziesz miał dużą głębię ostrości.
A jak ma być jeszcze większa to pomyśl nie o lustrze a np. o micro 4/3 tam głębia jest większa
lub nawet o jakimś kompakcie z Rawami.

Przy cyfrówkach (lustrzanki) przysłanianie powyżej f/11 (+- w zależności od matrycy) grozi znaczącym spadkiem jakości: dyfrakcja zabija obraz.

Polecam lekturę i zabawę super kalkulatorami na stronce. Nawiasem mówiąc można się zdziwić. Sorry za offtop, lecz skoro Klient ma nie paść na zawał, to lepiej używać focus stackingu, niż przysłaniać jak obiektywy w LF :)

http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/diffraction...

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Przemysław B.:
Hm. To może ogniskowa 16mm i f32. Wtedy będziesz miał dużą głębię ostrości.
A jak ma być jeszcze większa to pomyśl nie o lustrze a np. o micro 4/3 tam głębia jest większa
lub nawet o jakimś kompakcie z Rawami.

Wlasnie dziwna sprawa bo z tego co widze spora czesc fotografow od jedzenia uzywa kompaktow.. sam juz nie wiem...
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Marcin M.:
Przemysław B.:
Hm. To może ogniskowa 16mm i f32. Wtedy będziesz miał dużą głębię ostrości.
A jak ma być jeszcze większa to pomyśl nie o lustrze a np. o micro 4/3 tam głębia jest większa
lub nawet o jakimś kompakcie z Rawami.

Wlasnie dziwna sprawa bo z tego co widze spora czesc fotografow od jedzenia uzywa kompaktow.. sam juz nie wiem...

bo do zdjęcia żarcia (i do produktów) sztuką jest przygotowanie żarcia (produktu) do zdjęcia, a nie zrobienie mu zdjęcia ;), do tego packshoty robi się "masowo" więc bardzo liczy się cena za pojedyncze zdjęcie. W tej konkurencji dobra małpka nie raz jest bezkonkurencyjna.

Oczywiście inaczej się podchodzi do wykonania 100 zdjęć do cennika a inaczej do wykonania kilku zdjęć do folderu czy reklamy...
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Lampy/soft boxy do fotografii kulinarnej

Ireneusz A.:
Przemysław B.:
Hm. To może ogniskowa 16mm i f32. Wtedy będziesz miał dużą głębię ostrości.
A jak ma być jeszcze większa to pomyśl nie o lustrze a np. o micro 4/3 tam głębia jest większa
lub nawet o jakimś kompakcie z Rawami.

Przy cyfrówkach (lustrzanki) przysłanianie powyżej f/11 (+- w zależności od matrycy) grozi znaczącym spadkiem jakości: dyfrakcja zabija obraz.

Polecam lekturę i zabawę super kalkulatorami na stronce. Nawiasem mówiąc można się zdziwić. Sorry za offtop, lecz skoro Klient ma nie paść na zawał, to lepiej używać focus stackingu, niż przysłaniać jak obiektywy w LF :)

http://www.cambridgeincolour.com/tutorials/diffraction...

albo ja czegoś jeszcze nie wiem (zapewne ;)) albo autor tego tekstu ma na myśli aparat otworkowy ;), bo wielosoczewkowe obecne obiektywy dedykowane do cyfrówek maja tę miłą cechę między innymi, że za ostatnią soczewką światło pada już na matryce pod katem prostym a nie tak jak ten ktoś opisuje pod dużym kątem im dalej od środka kadru. To zjawisko być raczej występuje, gdy się w cyfrówce używa starych analogowych obiektywów ... (ja takim maniakiem nie jestem ;))

tu stosowny obrazek:
http://www.optyczne.pl/index.php?slownik=46

osobiście nie zauważyłem u siebie (na moich zdjęciach) takiego efektu.

Następna dyskusja:

obserwator fotografii




Wyślij zaproszenie do